Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    Originally posted by Jygga View Post
    Jahas, olipas tänään taas vi**tuksen multihuipentuma...

    Reilun kuukauden odottelun jälkeen tuli huoltamolta soitto että kiesi ois lopultakin kunnossa. No, menen hakemaan sitä niin kuinkas ollakkaan... Eipä taida olla kaikki kotona.

    Eli autoon on vaihdettu kampikammion huohotinventtiili (joka muuten oli tuhannen seuhkana) ja kaikki siihen liittyvät letkut. Samalla vaihdettiin myös ilmansuodatin ja hihnat.

    Ja nyt oireena on että kun kaasua polkaisee tyhjäkäynnillä niin sammua tupsahtaa saman tien. Vaihde päällä en tohtinut edes kokeilla...

    Mistäköhän kiikastaa, kai tuossa huollossa on mennyt jotain mönkään..?

    Ainoa oire mitä tuossa oli ennen huoltoa oli kauhea huuto kun öljykorkki avataan koneen käydessä -> painetta.

    Oisikohan huoltomies onnistunut jättämään jotain pois tai tekemään jotain väärin.. Any ideas..? :think
    Iso imuvuoto? Joku letku jäänyt irti tai jotain. Kuulostaapa taas hyvältä korjaamolta..
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • riuska
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1160
      • Lahti

      Täältäkin ääni imuvuodolle...
      F30 320d
      F30 320i
      E46 320i
      E36 325i
      E30 316

      Comment

      • Hhenkkka
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 46
        • Espoo

        Mikäs mahtaa olla vikana kun ratti alkaa välillä kovemmissa nopeuksissa vispaamaan? Jännää tossa on se kun ei aina tee sitä vaan sillon tällön. Pultit on ollut kireellä paitsi kerran piti pysähtyä tien sivuun kun vispas niin perkeleesti; sillon kaikki kiristy vajaan 1/5 kierrosta, mutta esim tälläkin hetkellä välillä vispaa vaikka ne on kireellä.
        Auto on 318i sedan.

        Comment

        • MAKELA
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 497
          • Kymenlaakso

          Originally posted by Hhenkkka View Post
          Mikäs mahtaa olla vikana kun ratti alkaa välillä kovemmissa nopeuksissa vispaamaan? Jännää tossa on se kun ei aina tee sitä vaan sillon tällön. Pultit on ollut kireellä paitsi kerran piti pysähtyä tien sivuun kun vispas niin perkeleesti; sillon kaikki kiristy vajaan 1/5 kierrosta, mutta esim tälläkin hetkellä välillä vispaa vaikka ne on kireellä.
          Auto on 318i sedan.

          Runflat renkaat? Itellä ainakin ihan kamalat..

          Comment

          • piippu
            Bimmer Rookie
            • Mar 2013
            • 42
            • Pohojammaa

            Originally posted by Hhenkkka View Post
            Mikäs mahtaa olla vikana kun ratti alkaa välillä kovemmissa nopeuksissa vispaamaan? Jännää tossa on se kun ei aina tee sitä vaan sillon tällön. Pultit on ollut kireellä paitsi kerran piti pysähtyä tien sivuun kun vispas niin perkeleesti; sillon kaikki kiristy vajaan 1/5 kierrosta, mutta esim tälläkin hetkellä välillä vispaa vaikka ne on kireellä.
            Auto on 318i sedan.
            Mitä autolle on tehty, kun nuo oireet alkoi? Vaihdettu alustan osia, madallettu mutta kulmat säätämättä, uutta vannetta/rengasta, jarruissa häikkää yms. :think

            Comment

            • TseiTsei
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 115
              • Varkaus

              Jaaha, siirrytäänpä vaihteeksi tälle puolelle;

              eli harkinnassa olisi hommata talliin 330d XI automaattilootalla. Yksi ehdokas olisi kiikarissa, jolla rullattu 180tkm ja ei ole lastutettu. Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa?
              Yksi asia kummastutti kun oltiin vetoakseli jouduttu vaihtamaan(miksiköhän?).

              Miten noissa automaattilootat kestää? Ja millainen nelikko noissa on? Kokemusta aikaisemmin vain Audin torseenista.

              Comment

              • ///Nipa
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 117
                • Finland

                Mikähän voisi olla vikana kun moottorin vikavalo sekä smg:n vikavalo jäävät palamaan auton käynnistämisen jälkeen? Autona E46 M3.

                SMG:n vikavalo on satunnaisesti syttynyt myös aikaisemmin ajon aikana mutta sammunut aina pois.
                Porsche Taycan Turbo S

                BMW historia
                G12 745Le xDrive M Sport
                G30 530e xDrive M Sport
                F31 320iA xDrive
                E46 M3 SMG
                E39 525iA

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17505
                  • Turku

                  Originally posted by TseiTsei View Post
                  Jaaha, siirrytäänpä vaihteeksi tälle puolelle;

                  eli harkinnassa olisi hommata talliin 330d XI automaattilootalla. Yksi ehdokas olisi kiikarissa, jolla rullattu 180tkm ja ei ole lastutettu. Mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa?
                  Yksi asia kummastutti kun oltiin vetoakseli jouduttu vaihtamaan(miksiköhän?).

                  Miten noissa automaattilootat kestää? Ja millainen nelikko noissa on? Kokemusta aikaisemmin vain Audin torseenista.
                  Noilla kilometreillä etuvetareita joutuu vaihtaamaan (kokemusta on). Laatikko kestää, jos et lastuta tai vaihda öljyjä päin peetä. Itsellä kohta 250tkm ajettu, laatikon öljyjä ei vaihdettu koskaan ja hyvin pelaa !
                  Näillä mennään:
                  - BMW E81 118i since 2017
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • TseiTsei
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2012
                    • 115
                    • Varkaus

                    Originally posted by Laku View Post
                    Noilla kilometreillä etuvetareita joutuu vaihtaamaan (kokemusta on). Laatikko kestää, jos et lastuta tai vaihda öljyjä päin peetä. Itsellä kohta 250tkm ajettu, laatikon öljyjä ei vaihdettu koskaan ja hyvin pelaa !
                    Jeps. Millasilla kulutuksilla menee? Ei taida kuitenkaan alle kuuden päästä matka-ajossa?

                    Comment

                    • Hhenkkka
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 46
                      • Espoo

                      Originally posted by piippu View Post
                      Mitä autolle on tehty, kun nuo oireet alkoi? Vaihdettu alustan osia, madallettu mutta kulmat säätämättä, uutta vannetta/rengasta, jarruissa häikkää yms. :think
                      Keväällä ostettu uuden vanteet ja renkaat, mutta tuo vispaus alko paljon myöhemmin. Autolle ei ole tehty mitään. Voiko jarrut aiheuttaa tommosta? Ainakin siinä tietokone oli viime huollossa näyttänyt että jarruhuolto pitäisi tehdä, mutta silloin ei vielä keretty tekemään. Jarrut on menossa tietenkin mahd pian huoltoon, toivottavasti sillä korjaantuisi

                      Comment

                      • riuska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1160
                        • Lahti

                        Originally posted by ///Nipa View Post
                        Mikähän voisi olla vikana kun moottorin vikavalo sekä smg:n vikavalo jäävät palamaan auton käynnistämisen jälkeen? Autona E46 M3.

                        SMG:n vikavalo on satunnaisesti syttynyt myös aikaisemmin ajon aikana mutta sammunut aina pois.
                        Liian hiljaa ajellu ni pata ei tykkää
                        F30 320d
                        F30 320i
                        E46 320i
                        E36 325i
                        E30 316

                        Comment

                        • riuska
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1160
                          • Lahti

                          Originally posted by Hhenkkka View Post
                          Keväällä ostettu uuden vanteet ja renkaat, mutta tuo vispaus alko paljon myöhemmin. Autolle ei ole tehty mitään. Voiko jarrut aiheuttaa tommosta? Ainakin siinä tietokone oli viime huollossa näyttänyt että jarruhuolto pitäisi tehdä, mutta silloin ei vielä keretty tekemään. Jarrut on menossa tietenkin mahd pian huoltoon, toivottavasti sillä korjaantuisi
                          "Alatukivarren takahelat ku oli iteltä joskus ihan loppu ni vatkas ja vispas ihan sairaasti...
                          Jarrunesteet pitäs vaihtaa ku se kellon kuva tulee mittaristoo ku laittaa virrat päälle... 2 vuoden välein se "kellon" kuva tulee mittaristoo ku pitäs nesteet vaihtaa..
                          F30 320d
                          F30 320i
                          E46 320i
                          E36 325i
                          E30 316

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17505
                            • Turku

                            Originally posted by TseiTsei View Post
                            Jeps. Millasilla kulutuksilla menee? Ei taida kuitenkaan alle kuuden päästä matka-ajossa?
                            Ei todellakaan. Ikinä. Vaikka muut täällä muuta väittäisivät. No joo, jos tasaista tietä ajaa 100km ilman ylämäkeä 80km/h ja kaasua hipaisten.

                            Mulla on kulutukset yleensä pyörinyt tuossa 7,5-8l/100km ja minä ajan paljon maantietä ja rauhallisesti. Nyt ajotietokone näyttää viime syksyn öljynvaihdon jälkeen (ajettu n. 20tkm) 7,1l/100km eli varsin hyvin ottaen huomioon talven ja Eberin käytön.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Originally posted by ///Nipa View Post
                              Mikähän voisi olla vikana kun moottorin vikavalo sekä smg:n vikavalo jäävät palamaan auton käynnistämisen jälkeen? Autona E46 M3.

                              SMG:n vikavalo on satunnaisesti syttynyt myös aikaisemmin ajon aikana mutta sammunut aina pois.
                              Vikakoodit lukuun ja katsomaan, missä kiikastaa. SMG laatikoita on suhteessa normi automaatteihin ja manuaaleihin nähden sen verran vähemmän, että ei joka perusjarkko osaa sanoa heti vastauksia.
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by Hhenkkka View Post
                                Keväällä ostettu uuden vanteet ja renkaat, mutta tuo vispaus alko paljon myöhemmin. Autolle ei ole tehty mitään. Voiko jarrut aiheuttaa tommosta? Ainakin siinä tietokone oli viime huollossa näyttänyt että jarruhuolto pitäisi tehdä, mutta silloin ei vielä keretty tekemään. Jarrut on menossa tietenkin mahd pian huoltoon, toivottavasti sillä korjaantuisi
                                E46 on aika herkkä varsinkin etujarruistaan, levyn ja navan kosketuspinnat tulee olla mieluummin erittäin puhtaat. Mäntä pitää herkistää ja pölykumi vaihtaa, männässä ei saa olla ruostetta/kuoppia, liukutapit ja -kumiholkit on syytä vaihtaa, satulan liuku-urat tulee puhdistaa, anti-rattle -jousi on syytä vaihtaa samalla kuin palat ja levyt. Putsausoperaatio on syytä tehdä vuoden-parin välein.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎