Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jonbeam View PostNyt on ilmennyt hiljan tämänsorttista ongelmaa:
Auto ikään kuin vinkuu 1800 - 3000rpm välillä epäsäännöllisesti. Tyhjäkäynnillä kaasua painastessa tekee saman, ja vedättäessä siis myös.
En saanut tähän hätään ketään kaveriksi kuuntelemaan, että mistäpäin tuo tulee, mutta ilmeisesti A: turbo tai B: hihnapyörät? alkaa olla finaalissa. Mitenkä tuo turbon toiminnan heikkeneminen ilmenee? Auto kiihtyy kuitenkin hyvin, eikä sakkaa millään kierroksilla.
Tuohon hihnapyöriin kallistun enemmän myös siksi, että päästää vingahduksen käyntiin laittaessa.
Yritin katsella noita osia, mutta montako rullaa tuonne nyt pitää vaihtaa / paljonkohan tuommoinen tulee pajalla maksamaan? Täytyy huomenna lähteä kyselemään.
Jospa joku nopea foorumilainen säästää huomiselta järkytykseltä
Ja biili siis sigun 320d. m47.
Ja ehkä se kuitenkin turbossa on, nimittäin puskee tautiset savut. Tosin se on uusittu -09 ja näyttää finturbolta tilattuna maksaneen 1400e että ihme jos nyt jo pamahtaa, kilometrejä takana varmaan n. 100tkm tjsp.e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostOnko imusarjan arvot M57 samat?
Berun hehkuissa luki 15 Nm ja siihen ne yritin laittaa.
Itse hehkuille 18 Nm.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Eli turbo meni paskaksi ja sillä ajettu n. 90tkm. Garretin turbo. Paska laitos näköjään.
No eniveis, ei suomesta näytä edes käytettyjä juuri löytyvän, niin ilmeisesti TÄMÄ on ihan ok? miten nuo osat ylipäätään on halvempia noin paljon..
Minkähänlainen ohjeaika tuon turbon vaihdolle on? Onko tuoho DIY ohjetta tms, vai hinaanko suoraan pajalle..Last edited by Jonbeam; 22-08-2013, 17:01.e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostMinkähänlainen ohjeaika tuon turbon vaihdolle on? Onko tuoho DIY ohjetta tms, vai hinaanko suoraan pajalle..
Ilmanputsarin kun purat pois niin sen kotelossa on kumitulpat mitkä työnnät pois paikoiltaan.
Sit siellä kotelon alapuolella on sellanen "palopelti" mikä lähtee vääntämällä irti.
Pääset niiden kolmen reiän kautta irroittamaan turbon ja pakosarjanlaipan väliset pultit.
Alapuolelta vaan pakoputki irti turbolta ja irroittelet sen verran pakoputken kiinikkeitä että saat putken roikkumaan maahan.
Muistaakseni piti ottaa vaihdelaatikon kannake irti että tuli tarpeeks alas.
Sit vaan öljyt pois koneesta ja turbon öljy letkut irti.
Turbo tulee sit alakautta pois kun kääntelet sitä niin pirusti joka suuntaan.
Toki saatto unohtua jotain mitä muuta piti purkaa mut kyl sä pärjäät!
Comment
-
-
Originally posted by Benzi87 View PostHelppo homma mutta hieman ahdas paikka.
Muistaakseni piti ottaa vaihdelaatikon kannake irti että tuli tarpeeks alas.
Sit vaan öljyt pois koneesta ja turbon öljy letkut irti.
Turbo tulee sit alakautta pois kun kääntelet sitä niin pirusti joka suuntaan.
Toki saatto unohtua jotain mitä muuta piti purkaa mut kyl sä pärjäät!
Koneen öljyjäkään ei tarvitse pois ottaa. Ei ne öljyt ulos tule, kun ei ole sitä painettakaan, että ruutais letkusta.BMW e91 320d -08
ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...
Comment
-
-
Originally posted by JMTN View PostEi tarvitse ottaa laatikon kannatinta irti,mahtuu tulemaan välistä pois, kun irroittaa turbon ollessa paikallaan öljynpaluu putken pois.
Koneen öljyjäkään ei tarvitse pois ottaa. Ei ne öljyt ulos tule, kun ei ole sitä painettakaan, että ruutais letkusta.
Putki jää meinaan vittumaisesti eteen.
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostEli turbo meni paskaksi ja sillä ajettu n. 90tkm. Garretin turbo. Paska laitos näköjään.
No eniveis, ei suomesta näytä edes käytettyjä juuri löytyvän, niin ilmeisesti TÄMÄ on ihan ok? miten nuo osat ylipäätään on halvempia noin paljon..
Minkähänlainen ohjeaika tuon turbon vaihdolle on? Onko tuoho DIY ohjetta tms, vai hinaanko suoraan pajalle..
Onkohan tuo käytetty vai korjattu, kun ei ole edes km-lukemaa? Onko tuo sitten halpa Liettuasta ostetuksi...
Eihän noita käytettyjä ole liikkeellä, kun korjaajat (ei sais Garretin mukaan edes korjata) maksaa rikkinäisistä jopa 100e.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostEli turbo meni paskaksi ja sillä ajettu n. 90tkm. Garretin turbo. Paska laitos näköjään.
No eniveis, ei suomesta näytä edes käytettyjä juuri löytyvän, niin ilmeisesti TÄMÄ on ihan ok? miten nuo osat ylipäätään on halvempia noin paljon..
Minkähänlainen ohjeaika tuon turbon vaihdolle on? Onko tuoho DIY ohjetta tms, vai hinaanko suoraan pajalle..
Mä vaihdoin 330d:n turbon 280tkm kohdalla purkuahtimeen, jolla oli ajettu 60tkm. Fööni tuli eBayn kautta Enklannista ja maksoi toimituksineen hiukka reilu 300e. Sillä puhaltimella on nyt ajettu 100tkm."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Pystyisikö joku heittämään kokemuspohjalta työaika-arviota E46 toukan peräpään helojen ja puslien työtunneista, jos ammattilainen tekee ja löytyy prässit, pukit yms asianmukaiset työkalut?
-taka-apurungon kaikki kumit
-perän kaikki kumit/helat
-pyöräntuennan kaikki helat/puslat
Puhutaanko puolesta päivästä, päivästä, kahdesta vai useammasta?
Lisäksi mietin kannattaisiko ns. alkuperäisten osien sijaan hommata esim. koko setti polyuretaanisina, niin säästäisikö kokonaisuudessa huomattavasti työajassa (kasausvaihe) korkeammasta osien hankintahinnasta huolimatta?-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
Originally posted by stts View PostPystyisikö joku heittämään kokemuspohjalta työaika-arviota E46 toukan peräpään helojen ja puslien työtunneista, jos ammattilainen tekee ja löytyy prässit, pukit yms asianmukaiset työkalut?
-taka-apurungon kaikki kumit
-perän kaikki kumit/helat
-pyöräntuennan kaikki helat/puslat
Puhutaanko puolesta päivästä, päivästä, kahdesta vai useammasta?
Lisäksi mietin kannattaisiko ns. alkuperäisten osien sijaan hommata esim. koko setti polyuretaanisina, niin säästäisikö kokonaisuudessa huomattavasti työajassa (kasausvaihe) korkeammasta osien hankintahinnasta huolimatta?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Madduli View PostEdellinen omistaja kiristänyt liian tiukalle ton jäähdytysjärjestelmän ilmausruuvin ja nyt ruikkii nesteet välistä. Miten ton sais tiiviiksi?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment