Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madduli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 395
    • -

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Hae marmorilta uus ruuvi. Maksaa luokkaa 5€
    Se tossa just on kun ei pysy uudellakaan kun ilmeisesti korkannu kierteet. Pistin wurthin ruuvilukitetta niin katotaan jos nyt pysyis sisällä, seuraavaks massalla yrittämään.
    E46 316 -99
    Ex:
    E39 523iA -98
    E46 316 -99
    E46 318 -99

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      Originally posted by stts View Post
      Pystyisikö joku heittämään kokemuspohjalta työaika-arviota E46 toukan peräpään helojen ja puslien työtunneista, jos ammattilainen tekee ja löytyy prässit, pukit yms asianmukaiset työkalut?

      -taka-apurungon kaikki kumit
      -perän kaikki kumit/helat
      -pyöräntuennan kaikki helat/puslat

      Puhutaanko puolesta päivästä, päivästä, kahdesta vai useammasta?

      Lisäksi mietin kannattaisiko ns. alkuperäisten osien sijaan hommata esim. koko setti polyuretaanisina, niin säästäisikö kokonaisuudessa huomattavasti työajassa (kasausvaihe) korkeammasta osien hankintahinnasta huolimatta?
      Alkukesästä kysyin marmorilta juuri samaa työlistaa mutta sedanille, ei liene eroa toukkaan.

      Laskutettavia tunteja tulisi 8h eli karkeasti voisi veikata 800€. Osat tilattuna Pielmeierilta oli muistaakseni rontti 400€ arvioituna Schmiedmannin hintojen pohjalta.

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        etualatukivarsista.

        Pikkusen pisti miettimään ku tuo mun kiesi on valmistettu 11/2000 ja just eikä melkeen tuossa kuussa vaihtuu osanumero noissa tukivarsissa. Pirssi on siis tuolla (uudemmalla) alustalla mutta ilman xenoneita niin passaako nuo vanhemman mallin tukivarret heittämällä paikalleen?? Ei siinä muuten mitään vaanku hintaeroa on tuplat uus/vanha ja vanhat löytys paikalliselta varaosamieheltä hyllystä.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • Jonbeam
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 65
          • Unknown

          Originally posted by NokiLeka View Post
          Jos ei uutta suuta ostaa, niin esim. Ruottin maalta löytyy purettuja ihan kohtuuhinnoin Bildelsbasen.se - Turboja e46.

          Mä vaihdoin 330d:n turbon 280tkm kohdalla purkuahtimeen, jolla oli ajettu 60tkm. Fööni tuli eBayn kautta Enklannista ja maksoi toimituksineen hiukka reilu 300e. Sillä puhaltimella on nyt ajettu 100tkm.

          Boldasin tosta tekstistä tuon kohdan, kun en oikein tajua Tarkoititko, jos ei "uutta raski ostaa" vai "uutta suuta osta?" Joo ei ole tarvetta uudelle, auto menee piakkoin vaihtoon. Joten kunhan toimivan mutkan vain saan.

          No vielä varmistus, että passako TÄMÄ arvon raadin mielestä 136hp/100kw M47 -malliin (minun mielestä kyllä, niinhän tuossa lukee. Hämää tuo M47D merkintä). Ja mitä muuta tuossa vaihdon yhteydessä tulisi/olisi hyvä vaihtaa? Onko tuossa ilmoituksessa mitään pantista, kun ei tuo googlen kääntäjä oikein toimi ja Saksa ei taivu täällä juurikaan. Tai muuta mitä pitäis huomioida?

          Ja mitä eroa noilla PRE-FL ja FL turboilla on? Ne ei ilmeisesti käy ristiin?
          Last edited by Jonbeam; 23-08-2013, 23:32.
          e46 320d pre-FL -01 Touring

          Comment

          • Lersahdus
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 43
            • Rauma

            Terve! Olen ostamassa E46, vielä en tiedä millä koneella mutta tarkotus olis tässä joku päivä lähteä koeajelemaan ja katselemaan.

            Mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota ja tsekata tarkkaan? Sekä 4 että 6 sylinterisiä olis tarkoitus koeajaa.
            E91 318d Touring '11
            Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

            Ex E46 325CiA '01
            Ex E39 523iA '98
            Ex E36 323Ci M-Sport '95

            Comment

            • Madduli
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 395
              • -

              Älä osta 4 sylinteristä, itellä 4sylinterinen ja ohittaminen on helvetin vaikeeta, potkua ei vaan löydy tarpeeks millään. Maantiellä tolla kyllä pärjää ilman ohittelua hyvin ja viellä taloudellisesti(7-8l/100km). Perän tumpsahtelu kannattaa nyt ainakin tsekata. Eli kun lähtee liikkeelle tai kun vaihtaa niin kuuluuko tumpsahdus, jos kuuluu niin luultavasti puslat perästä loppu, about hinnat mainittu tossa yläpuolella (800e työ, 400e osat). Itelläkin tumpsahtelee, mutta ei häiritsevästi viellä, keväällä sitte puslat vaihtoon.
              Last edited by Madduli; 24-08-2013, 13:07.
              E46 316 -99
              Ex:
              E39 523iA -98
              E46 316 -99
              E46 318 -99

              Comment

              • zakallin
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 258
                • Hml

                Ota se kutonen samantien, itsekin ajoin paria neloskonetta ja kyllähän niitä saa kenkiä kuin tulpatonta mopoa että ehtii johonkin.
                Eikä ne sen taloudellisempiakaan juuri ole, itsellä siis 328 ja automaatti jonka kulutus sekalaisessa (pääosin kaupunki) ajossa ollut noin 8,5-9 litraa.
                Enkä ajele tosiaan ikinä tipalla pisimmälle-tyyliin.
                Tyyppivikoja löytyy kuten kaikista autoista, foorumilta löytyy haulla vaikka kuinka.
                Tule vaikka mun kinneri koeajaan jos kiinnostaa
                "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                [email protected]
                nykyään : E46 328ia -99
                EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  Pikkusen pisti miettimään ku tuo mun kiesi on valmistettu 11/2000 ja just eikä melkeen tuossa kuussa vaihtuu osanumero noissa tukivarsissa. Pirssi on siis tuolla (uudemmalla) alustalla mutta ilman xenoneita niin passaako nuo vanhemman mallin tukivarret heittämällä paikalleen?? Ei siinä muuten mitään vaanku hintaeroa on tuplat uus/vanha ja vanhat löytys paikalliselta varaosamieheltä hyllystä.
                  Passashan ne vanhemmat tukivarret.
                  Last edited by Kissvesala; 25-08-2013, 22:56. Reason: Kirotuis virheitö koirjatu
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    Originally posted by Jonbeam View Post
                    Boldasin tosta tekstistä tuon kohdan, kun en oikein tajua Tarkoititko, jos ei "uutta raski ostaa" vai "uutta suuta osta?" Joo ei ole tarvetta uudelle, auto menee piakkoin vaihtoon. Joten kunhan toimivan mutkan vain saan.
                    Raaski, suuta, kehtaa, kärsi, jne. Samaa ne kait kaikki tarkoittaa
                    Koitin siis sanoa, että jos ei halua uutta ostaa niin purkuahdin on hyvä vaihtoehto.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • GeeTee
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 374
                      • Lappeenranta

                      Antaa 328i 99`seuraavanlaista vikakoodia: map cooling thermostat control circuit electrical
                      Mitä tuo käytännössä tarkoittaa
                      e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                      Comment

                      • ritariässä
                        BTCF Member
                        • Jan 2006
                        • 3517
                        • Raisio

                        Manuaalivaihteinen ja N42 koneinen on kiihtyvyydeltään jopa pirteämpi kuin pienin kutonen automaatilla eli kyllä neloskoneisellakin pärjää, mutta äänissä jää jälkeen.

                        Jos ostat pikkukutosen, petyt kuitenkin suorituskyvyn suhteen kun kaikki perustoyotat ym mazdat ja hohdat kiihtyy rivakammin
                        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                        Comment

                        • mixoo
                          BTCF Member
                          • Mar 2012
                          • 579
                          • Tuusula

                          m-tech 2 puskurin asennus

                          Morjesta kaikille! Kertokaahan että saako tuollaisen (http://www.streettuningcar.net/produ...-tech-ii-98-05) laitettua kiinni ilman mitään modauksia vai tarvitseeko jotain toimenpiteitä? Ainakin sumarit pitää hommata mutta meneekö bolt-on tyylillä kiinni?
                          Kiitos ja kumarrus vastaajille

                          Edit: nii ja autona siis vm. -98 318 sedan
                          Last edited by mixoo; 25-08-2013, 21:42. Reason: tietoja unohtu

                          Nyt:
                          - E91 330D M-Sport
                          - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                          Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                          Comment

                          • H3nxu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2011
                            • 777
                            • Kerava

                            Originally posted by mixoo View Post
                            Morjesta kaikille! Kertokaahan että saako tuollaisen (http://www.streettuningcar.net/produ...-tech-ii-98-05) laitettua kiinni ilman mitään modauksia vai tarvitseeko jotain toimenpiteitä? Ainakin sumarit pitää hommata mutta meneekö bolt-on tyylillä kiinni?
                            Kiitos ja kumarrus vastaajille

                            Edit: nii ja autona siis vm. -98 318 sedan
                            Kyllähän se sinne pitäis mennä ihan bolt on. Sisälokasuojat taitaa olla erilaiset.

                            Comment

                            • Madduli
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 395
                              • -

                              mikäs toi 3 johto on mikä tulee mankan taakse kiinni? Eli mulla on se mokkulaliitäntä, radio ja joku kolmas johto viellä tuolla, voiko olla antennivahvistin? 2000vm e46 ja busines cd ilman mode nappulaa.
                              E46 316 -99
                              Ex:
                              E39 523iA -98
                              E46 316 -99
                              E46 318 -99

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Originally posted by Madduli View Post
                                mikäs toi 3 johto on mikä tulee mankan taakse kiinni? Eli mulla on se mokkulaliitäntä, radio ja joku kolmas johto viellä tuolla, voiko olla antennivahvistin? 2000vm e46 ja busines cd ilman mode nappulaa.
                                Jos mankka on uudempaa mallia ku auto niin se yks liitin on juurikin vanhan mallin antennivahvistimen virransyöttö. Uudemman mallin antennivahvistimessa ei erillistä virtapiuhan paikkaa ole. Eli jos radio kuuluu ihan normaalisti ilman sitä piuhaa niin nou hätä. Jos ei niin antennivahvistimen osto edessä. Suomessa kyllä yleensä kuuluu sen verran hyvin radio että kuuluu ilman sitä lisävirtaaki vanhalla vahvistimella.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎