Originally posted by Kissvesala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by stts View PostPystyisikö joku heittämään kokemuspohjalta työaika-arviota E46 toukan peräpään helojen ja puslien työtunneista, jos ammattilainen tekee ja löytyy prässit, pukit yms asianmukaiset työkalut?
-taka-apurungon kaikki kumit
-perän kaikki kumit/helat
-pyöräntuennan kaikki helat/puslat
Puhutaanko puolesta päivästä, päivästä, kahdesta vai useammasta?
Lisäksi mietin kannattaisiko ns. alkuperäisten osien sijaan hommata esim. koko setti polyuretaanisina, niin säästäisikö kokonaisuudessa huomattavasti työajassa (kasausvaihe) korkeammasta osien hankintahinnasta huolimatta?
Laskutettavia tunteja tulisi 8h eli karkeasti voisi veikata 800€. Osat tilattuna Pielmeierilta oli muistaakseni rontti 400€ arvioituna Schmiedmannin hintojen pohjalta.
Comment
-
-
etualatukivarsista.
Pikkusen pisti miettimään ku tuo mun kiesi on valmistettu 11/2000 ja just eikä melkeen tuossa kuussa vaihtuu osanumero noissa tukivarsissa. Pirssi on siis tuolla (uudemmalla) alustalla mutta ilman xenoneita niin passaako nuo vanhemman mallin tukivarret heittämällä paikalleen?? Ei siinä muuten mitään vaanku hintaeroa on tuplat uus/vanha ja vanhat löytys paikalliselta varaosamieheltä hyllystä.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostJos ei uutta suuta ostaa, niin esim. Ruottin maalta löytyy purettuja ihan kohtuuhinnoin Bildelsbasen.se - Turboja e46.
Mä vaihdoin 330d:n turbon 280tkm kohdalla purkuahtimeen, jolla oli ajettu 60tkm. Fööni tuli eBayn kautta Enklannista ja maksoi toimituksineen hiukka reilu 300e. Sillä puhaltimella on nyt ajettu 100tkm.
Boldasin tosta tekstistä tuon kohdan, kun en oikein tajua Tarkoititko, jos ei "uutta raski ostaa" vai "uutta suuta osta?" Joo ei ole tarvetta uudelle, auto menee piakkoin vaihtoon. Joten kunhan toimivan mutkan vain saan.
No vielä varmistus, että passako TÄMÄ arvon raadin mielestä 136hp/100kw M47 -malliin (minun mielestä kyllä, niinhän tuossa lukee. Hämää tuo M47D merkintä). Ja mitä muuta tuossa vaihdon yhteydessä tulisi/olisi hyvä vaihtaa? Onko tuossa ilmoituksessa mitään pantista, kun ei tuo googlen kääntäjä oikein toimi ja Saksa ei taivu täällä juurikaan. Tai muuta mitä pitäis huomioida?
Ja mitä eroa noilla PRE-FL ja FL turboilla on? Ne ei ilmeisesti käy ristiin?Last edited by Jonbeam; 23-08-2013, 23:32.e46 320d pre-FL -01 Touring
Comment
-
-
Terve! Olen ostamassa E46, vielä en tiedä millä koneella mutta tarkotus olis tässä joku päivä lähteä koeajelemaan ja katselemaan.
Mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota ja tsekata tarkkaan? Sekä 4 että 6 sylinterisiä olis tarkoitus koeajaa.E91 318d Touring '11
Ex E46 330iA Touring M-Sport '02
Ex E46 325CiA '01
Ex E39 523iA '98
Ex E36 323Ci M-Sport '95
Comment
-
-
Älä osta 4 sylinteristä, itellä 4sylinterinen ja ohittaminen on helvetin vaikeeta, potkua ei vaan löydy tarpeeks millään. Maantiellä tolla kyllä pärjää ilman ohittelua hyvin ja viellä taloudellisesti(7-8l/100km). Perän tumpsahtelu kannattaa nyt ainakin tsekata. Eli kun lähtee liikkeelle tai kun vaihtaa niin kuuluuko tumpsahdus, jos kuuluu niin luultavasti puslat perästä loppu, about hinnat mainittu tossa yläpuolella (800e työ, 400e osat). Itelläkin tumpsahtelee, mutta ei häiritsevästi viellä, keväällä sitte puslat vaihtoon.Last edited by Madduli; 24-08-2013, 13:07.E46 316 -99
Ex:
E39 523iA -98
E46 316 -99
E46 318 -99
Comment
-
-
Ota se kutonen samantien, itsekin ajoin paria neloskonetta ja kyllähän niitä saa kenkiä kuin tulpatonta mopoa että ehtii johonkin.
Eikä ne sen taloudellisempiakaan juuri ole, itsellä siis 328 ja automaatti jonka kulutus sekalaisessa (pääosin kaupunki) ajossa ollut noin 8,5-9 litraa.
Enkä ajele tosiaan ikinä tipalla pisimmälle-tyyliin.
Tyyppivikoja löytyy kuten kaikista autoista, foorumilta löytyy haulla vaikka kuinka.
Tule vaikka mun kinneri koeajaan jos kiinnostaa"Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
[email protected]
nykyään : E46 328ia -99
EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostPikkusen pisti miettimään ku tuo mun kiesi on valmistettu 11/2000 ja just eikä melkeen tuossa kuussa vaihtuu osanumero noissa tukivarsissa. Pirssi on siis tuolla (uudemmalla) alustalla mutta ilman xenoneita niin passaako nuo vanhemman mallin tukivarret heittämällä paikalleen?? Ei siinä muuten mitään vaanku hintaeroa on tuplat uus/vanha ja vanhat löytys paikalliselta varaosamieheltä hyllystä.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Jonbeam View PostBoldasin tosta tekstistä tuon kohdan, kun en oikein tajua Tarkoititko, jos ei "uutta raski ostaa" vai "uutta suuta osta?" Joo ei ole tarvetta uudelle, auto menee piakkoin vaihtoon. Joten kunhan toimivan mutkan vain saan.
Koitin siis sanoa, että jos ei halua uutta ostaa niin purkuahdin on hyvä vaihtoehto."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Manuaalivaihteinen ja N42 koneinen on kiihtyvyydeltään jopa pirteämpi kuin pienin kutonen automaatilla eli kyllä neloskoneisellakin pärjää, mutta äänissä jää jälkeen.
Jos ostat pikkukutosen, petyt kuitenkin suorituskyvyn suhteen kun kaikki perustoyotat ym mazdat ja hohdat kiihtyy rivakamminG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
m-tech 2 puskurin asennus
Morjesta kaikille! Kertokaahan että saako tuollaisen (http://www.streettuningcar.net/produ...-tech-ii-98-05) laitettua kiinni ilman mitään modauksia vai tarvitseeko jotain toimenpiteitä? Ainakin sumarit pitää hommata mutta meneekö bolt-on tyylillä kiinni?
Kiitos ja kumarrus vastaajille
Edit: nii ja autona siis vm. -98 318 sedan
Nyt:
- E91 330D M-Sport
- E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Comment
-
-
Originally posted by mixoo View PostMorjesta kaikille! Kertokaahan että saako tuollaisen (http://www.streettuningcar.net/produ...-tech-ii-98-05) laitettua kiinni ilman mitään modauksia vai tarvitseeko jotain toimenpiteitä? Ainakin sumarit pitää hommata mutta meneekö bolt-on tyylillä kiinni?
Kiitos ja kumarrus vastaajille
Edit: nii ja autona siis vm. -98 318 sedan
Comment
-
-
Originally posted by Madduli View Postmikäs toi 3 johto on mikä tulee mankan taakse kiinni? Eli mulla on se mokkulaliitäntä, radio ja joku kolmas johto viellä tuolla, voiko olla antennivahvistin? 2000vm e46 ja busines cd ilman mode nappulaa.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment