Originally posted by Saleen
View Post
No huh huh. Näähän on ihan purkasta kasattuja. Öljypumpun rattaan mutteri ei pysy kiinni, jos sen hitsaa niin pumpun akseli hajoaa, Disa-venttiilin läppä voi ajautua moottoriin, vaihteiston siirtäjä- ja rajoitinholkit/tapit jumittaa, vanosissa on tiivisteitä jotka ei kestä lämpöä, sähköjohdot kovettuu eristeistä ja liittimet/sähköliitokset sopii paremmin huonelämpöiseen kuivaan tilaan kuin liikkuvaan laitteeseen jota käytetään -40 - +40 lämpötiloissa kuivassa ja kosteassa sekä olosuhteissa joissa tiivistyy kosteutta, kumiletkut ja putket haurastuu ja koppuroituu konehuoneessa ennen aikojaan koska niissä on käytetty materiaaleja jotka ei kestä konehuoneen lämpötiloja, kuten vanos tiivisteet..
En oo ikinä yhdessäkään riisikupissa nähnyt mitään tällaista. Miten helvetissä vuodesta toiseen ryssitään ihan perusasioissa - materiaalit?? Sähköpiuhat, kumiosat, tiivisteet.. Autoissa minkä ratkaisuihin uhrataan aikaa ja rahaa mutta materiaalit on sitten ihan kelvottomia. Vikoja mitä on ollu E36:ssa, riesaa vielä E46:ssa ja seuraavissakin malleissa.
Mitä tolle M54B30 öljypumpullekin pitäisi tehdä, M Gmbh:n kilpa-käyttöön tarkoitettu pumppu missä on erilainen tuo ratas/akseli on turhan suolainen eikä kuivasumppukaan ihan ilmainen ole?? Korjautuuko varsinainen vika (harmoniset värähtelyt) vaihtamalla kampiakselin hihnapyörä (=harmoninen vaimentaja?) ja laittamalla zhp mallin erilainen lukitusmutteri öljypumpun rattaaseen pitämään mutteria kiinni paremmin? Useampi tarina luettu sormin avattavissa olevasta öljypumpun ratasta kiinnipitävästä mutterista ja erinäisistä tavoista estää vika (hitsaus, lukitusvaijerillinen mutteri) mutta siirtää se vain toiseen täystuhoon.
Comment