Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    Originally posted by Saleen View Post
    Uskoisin että on mennyt läpänakseli poikki, kannattaa korjata ettei pääse koneeseen sisään tuhoa tekemään
    Näin ainakin kuulin että voi tapahtua

    Eli osa nro: 7 on rikki --> http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...nifold_system/

    Edit: Tuosta linkki mistä saa korjausosat http://www.i6automotive.co.uk/mw-dis...-kit-3-0-only/

    No huh huh. Näähän on ihan purkasta kasattuja. Öljypumpun rattaan mutteri ei pysy kiinni, jos sen hitsaa niin pumpun akseli hajoaa, Disa-venttiilin läppä voi ajautua moottoriin, vaihteiston siirtäjä- ja rajoitinholkit/tapit jumittaa, vanosissa on tiivisteitä jotka ei kestä lämpöä, sähköjohdot kovettuu eristeistä ja liittimet/sähköliitokset sopii paremmin huonelämpöiseen kuivaan tilaan kuin liikkuvaan laitteeseen jota käytetään -40 - +40 lämpötiloissa kuivassa ja kosteassa sekä olosuhteissa joissa tiivistyy kosteutta, kumiletkut ja putket haurastuu ja koppuroituu konehuoneessa ennen aikojaan koska niissä on käytetty materiaaleja jotka ei kestä konehuoneen lämpötiloja, kuten vanos tiivisteet..

    En oo ikinä yhdessäkään riisikupissa nähnyt mitään tällaista. Miten helvetissä vuodesta toiseen ryssitään ihan perusasioissa - materiaalit?? Sähköpiuhat, kumiosat, tiivisteet.. Autoissa minkä ratkaisuihin uhrataan aikaa ja rahaa mutta materiaalit on sitten ihan kelvottomia. Vikoja mitä on ollu E36:ssa, riesaa vielä E46:ssa ja seuraavissakin malleissa.

    Mitä tolle M54B30 öljypumpullekin pitäisi tehdä, M Gmbh:n kilpa-käyttöön tarkoitettu pumppu missä on erilainen tuo ratas/akseli on turhan suolainen eikä kuivasumppukaan ihan ilmainen ole?? Korjautuuko varsinainen vika (harmoniset värähtelyt) vaihtamalla kampiakselin hihnapyörä (=harmoninen vaimentaja?) ja laittamalla zhp mallin erilainen lukitusmutteri öljypumpun rattaaseen pitämään mutteria kiinni paremmin? Useampi tarina luettu sormin avattavissa olevasta öljypumpun ratasta kiinnipitävästä mutterista ja erinäisistä tavoista estää vika (hitsaus, lukitusvaijerillinen mutteri) mutta siirtää se vain toiseen täystuhoon.
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • riuska
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1160
      • Lahti

      Originally posted by Madduli View Post
      Jaahas, ei se jarruletku vuotanutkaan. Jarruputki oikealta takaa päästää jarrunesteen läpi. Onko minkälainen homma vaihtaa ja vaihdettava koko jarruputki vai onko tossa jossain kohtaa liitäntä mistä onnistus pelkän jälkiosan vaihto?
      Ei oo paha vaihtaa perä vaan ylös jos ei nosturia ole. Siinä on liitoskohta ruurinpiirtein vasemman takapyörän kohdilla. Se putki on jotain 1200 pitkä ja saa hyvin taiteltua ne mutkat käsinki uuteen putkeen. Liitos kohta voi olla vähän tiukassa muuten helppo homma.
      F30 320d
      F30 320i
      E46 320i
      E36 325i
      E30 316

      Comment

      • _Hämis_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 238
        • Raahe

        Originally posted by ttino View Post
        No kyllä se hankaus ääni ainaki mun mielestä aika selvästi keskikonsolin kohilta kuului ja yhessä isossa töyssyssä pamahti jarru päälläkin ja sitte alko se ääni taas :o..
        Jarrurummussa jotain irti, ääni kantautuu vaijeria pitkin sisälle.
        320d -02
        Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
        Astra 1.6 -00

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by riuska View Post
          Ei oo paha vaihtaa perä vaan ylös jos ei nosturia ole. Siinä on liitoskohta ruurinpiirtein vasemman takapyörän kohdilla. Se putki on jotain 1200 pitkä ja saa hyvin taiteltua ne mutkat käsinki uuteen putkeen. Liitos kohta voi olla vähän tiukassa muuten helppo homma.
          Kuten todettua aiemmin, jarruputki myydään pitkänä ja pitää itse taitella paikalleen. Jos putki oli muotoon taivutettu, ei sitä edes pystyisi vaihtamaan.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by kani View Post
            <clip>
            Mitä tolle M54B30 öljypumpullekin pitäisi tehdä, M Gmbh:n kilpa-käyttöön tarkoitettu pumppu missä on erilainen tuo ratas/akseli on turhan suolainen eikä kuivasumppukaan ihan ilmainen ole?? Korjautuuko varsinainen vika (harmoniset värähtelyt) vaihtamalla kampiakselin hihnapyörä (=harmoninen vaimentaja?) ja laittamalla zhp mallin erilainen lukitusmutteri öljypumpun rattaaseen pitämään mutteria kiinni paremmin? Useampi tarina luettu sormin avattavissa olevasta öljypumpun ratasta kiinnipitävästä mutterista ja erinäisistä tavoista estää vika (hitsaus, lukitusvaijerillinen mutteri) mutta siirtää se vain toiseen täystuhoon.
            Olisko Nordlockin lukituslaatta tällaiseen tarkoitukseen kelpaava?

            Laatan pintakovuuden tulee olla suurempi kuin vastinpintojen eli mutterin ja rattaan pinnan.

            Comment

            • Marttyyri
              Bimmer Rookie
              • Jul 2012
              • 108
              • Finland, Lohja

              Mittariston valoista

              Hei! Tossa pari päivää sitten huomasin autossani (E46 -00 316 1.9) sellaisen ominaisuuden että kun auton käynnistää, syttyy mittaristoon tietenkin kaikenlaisia valoja pariksi sekunniksi. Mukana oikeassa alakulmassa oleva turvavyön valo, näköjään valo on päällä suunnilleen 8sec ja sen jälkeen sammuu.

              Ongelmaahan ei olisi muuten, muttakun sammuu vaikkei olisi vyötä kiinni.
              Eikös valon pitäisi jäädä palamaan vyön ollessa auki? Myöskään liikkeestä jos ottaa vyön auki niin valo ei syty, mites on muilla? En näe mitään virkaa koko valolle jossei näin toimis Onkohan mahdollista että vyön tunnistin on ohitettu tai jotain?


              Sekä toinen kysymys, kun salavalikosta tekee "Test 2" mittaristotestin, jää vasemmassa alareunassa, moottorin vikavalon yläpuolella oleva valo pimeäksi. Koskaan en siis ole nähnyt kyseisen valon palavan, näyttää putkelta jonka päällä on kolme lämpoviivaa. Oisko katalysaattorin ylikuumenemisen varoitin? :think Pitäisikö kyseisenkin polttimon testin aikana palaa? Voisko joku omaan nelikutoseen testata ni tietää olla purkaamatta mittaristoa turhaan.
              Ei mulla muuta. Kiitosta!

              -Martti
              Last edited by Marttyyri; 10-09-2013, 00:14. Reason: Auton tiedot.
              EX e46 316 peruskäyttis. Sillä tehottomimalla myllyllä :<
              EX e36 325i vanokseton pikkulohko.
              EX e34 535i kuningaskoppa kuningasmoottorilla.
              NYT e39 535i V8 mörkömoottori
              NYT e28 518 kaasaritykki ehkäpä projektiksi :think

              Originally posted by Alpina E34
              Tosiasiahan on se että autoissa on takaveto ja muissa on sitten mitä on.
              Mikään ei poista sitä seikkaa, että etuveto sopii autoon yhtä hyvin kuin sialle rusetti.

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                Originally posted by Marttyyri View Post
                Hei! Tossa pari päivää sitten huomasin autossani (E46 -00 316 1.9) sellaisen ominaisuuden että kun auton käynnistää, syttyy mittaristoon tietenkin kaikenlaisia valoja pariksi sekunniksi. Mukana oikeassa alakulmassa oleva turvavyön valo, näköjään valo on päällä suunnilleen 8sec ja sen jälkeen sammuu.

                Ongelmaahan ei olisi muuten, muttakun sammuu vaikkei olisi vyötä kiinni.
                Eikös valon pitäisi jäädä palamaan vyön ollessa auki? Myöskään liikkeestä jos ottaa vyön auki niin valo ei syty, mites on muilla? En näe mitään virkaa koko valolle jossei näin toimis Onkohan mahdollista että vyön tunnistin on ohitettu tai jotain?
                Täällä jossain oli hiljakkoin samasta asiasta kyse, ja noin se vaan useimmilla varmaan toimii. Onkohan siellä edes näissä euroopan malleissa ko. tunnistinta.
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • HujaudeR
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 110
                  • JKL

                  Terse, oon vähän viimeaikoina haaveillu että ostas oikein ensimäisen ikioman baijerin ja omiin tarpeisiin tuommonen 320d ois aika passeli kun työmatkaa tulee paljon mutta ei ihan mopoin malli sentään ole. Eli mitäs näistä kannattaa erityisesti katsoa jos/kun menee katsomaan? Riisselipumppuhan noista ilmeisesti saattaa poksahtaa mutta millä kilometreillä? Ja mikähän on tuommosen diiselikoneen "elinikä" eli onko joku minkä kilonetrit ovat lähempänä 300tkm kuin 250tkm jo ihan loppuunajettuja :s
                  Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5147
                    • Joensuu

                    Originally posted by HujaudeR View Post
                    Terse, oon vähän viimeaikoina haaveillu että ostas oikein ensimäisen ikioman baijerin ja omiin tarpeisiin tuommonen 320d ois aika passeli kun työmatkaa tulee paljon mutta ei ihan mopoin malli sentään ole. Eli mitäs näistä kannattaa erityisesti katsoa jos/kun menee katsomaan? Riisselipumppuhan noista ilmeisesti saattaa poksahtaa mutta millä kilometreillä? Ja mikähän on tuommosen diiselikoneen "elinikä" eli onko joku minkä kilonetrit ovat lähempänä 300tkm kuin 250tkm jo ihan loppuunajettuja :s
                    Turbo, automaatti, siirtopumppu, suuttimet, hehkut, ylipäätäsä kaikki muu siitä koneen ympäriltä hajoaa kerran tai jopa 2 ennnekun ite kone mahtaa olla loppu. Eiköhän noilla pääse ihan hyvinkin sen 500 - 600 000km, jos järkevällä huoltohistorialla.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • Enliz
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 1503
                      • Espoo

                      Vesipumppu pitäs vaihtaa sigun M54:een.. Hihna samalla, ootteko muuta laittanut? Rullia? etc
                      now: Mercedes Benz 350e AMG
                      ex: f30 320i M-Sport
                      ex: e46 320i M-Sport II
                      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                      ex: e36 316i Compact
                      ex: e39 530i M-Sport
                      ex: e46 320Cd M-Sport II

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by Enliz View Post
                        Vesipumppu pitäs vaihtaa sigun M54:een.. Hihna samalla, ootteko muuta laittanut? Rullia? etc
                        Hihna ja kiristimet, löytyy näemmä value line -pakettia jo noihinkin eli 11282250244.

                        Comment

                        • kani
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 699
                          • Espoo

                          Originally posted by MNi View Post
                          Olisko Nordlockin lukituslaatta tällaiseen tarkoitukseen kelpaava?

                          Laatan pintakovuuden tulee olla suurempi kuin vastinpintojen eli mutterin ja rattaan pinnan.
                          Pitääpä perehtyö tuohon, kiitti vinkistä. Onko käyttökokemuksiakin näistä?
                          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Ei mitään kokemuksia, osui jossakin vaan mainos silmään ja pistin muistiin jos vaikka tarvitsisi jossain.

                            Comment

                            • huppu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 423
                              • Rovaniemi

                              Takavaloista

                              Kerran tuli käytettyä takavalot irti ja tämän jälkeen on ollut havaittavissa vähissä määrin kosteutta valojen sisällä kun ulkoa päin katsoo. Olisko tuohon vinkkiä, saako mitenkään tiivistettyä? Kerran kyselin KL:sta ja tiivisteet kuulemma tulee itse valojen mukana. Ettei saisi erikseen, onko näin? :think



                              Osa nro 1:
                              BMW E46 318d 10/04

                              Comment

                              • ttino
                                Newbiemmer
                                • Sep 2013
                                • 5
                                • suomi

                                Nonii eli kun sai kolina korjattua ni tuli uusi vika. Sähköt aivan sekaisin sisävalot mitkä vaihdettu ledisiin palaa sillonkuin tykkää ja takaluukun valot palavat välillä omia aikojaan ja ne on normi polttimot . Ajotietokone väittää että luukku auki vaikkei ole.. No sitte yritin käynnistää ni ei lähteny mutta ajovalot vilkku ku yritti starttaa sitte ei enää tapahtunu mitää eikä mikää muu enää toiminu ku mittaristo valot . Akku taisi loppua mutta miksi tekee noin :s?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎