Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    Miten tuo jäähdytyksen ilmaus tapahtuu 320d 100kw mallissa? Ei tunnu paineet nousevan kierrossa. Ajelin 15min lenkin, neste lämpiää kyllä, mutta ei tule painetta. Eikö vain lämpiä tarpeeksi vai mikä siellä vielä on. Vaihdoin päätermarin ja yritin ainakin ilmailla järjestelmää, saman verran nyt mennyt nestettä sisään, kuin sitä tuli poiskin. Vuotopaikasta ei enää tipu nestettä, mutta huomenna sen vasta näkee kun kylmänä käynnistää. Egr ainakin vuotaa hieman, sinne uudet tiivisteet, ei meinaan ollut yläpuolella tiivistettä ollenkaan ja alatiivistekin näytti ihan lelulta, molemmista päistä vähä kupli aluksi, ei enää. Jotain vinkkiä miten etenen?
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

    Comment

    • Tenox
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1732

      Meneekö asiallisesti ET 46 vanteet? 16"
      Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by dolby View Post
        Itellä aukesi ristikkoavaimella kun ei ollut muutakaan sillä hetkellä saatavilla, vaikka pienin kokokin siinä taisi olla 17mm. Mutta rattilukkoa vasten en uskaltanu vääntää vaan oli toinen vääntämässä vastaan. Tästä mainittiinkin jossain ohjeessa. Ja aukeaa normaalisti vastapäivään. Kiristänyt olen vaan niin tiukalle kun sain.
        Ex-kulkineeseen sai kaksin käsin pitää kiinni ratista kun kaveri väänsi pitkällä vääntimellä. En myöskään uskaltanut rasittaa rattilukkoa. Sama juttu kiristyksen kanssa, arvioitiin sopiva määrä kiukkua rattia pidellessä.

        Comment

        • Järppä
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1108
          • Stadi, ladon takana.

          Onko takakaarien pokkauksen sisäosuus tehtaalta lähtien täytetty massalla ?
          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
          Top Gear review

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by huTsu View Post
            Onko takakaarien pokkauksen sisäosuus tehtaalta lähtien täytetty massalla ?
            Kyllä.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • -Hekaaa
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 154
              • Pyhäjärvi/Iisalmi

              apua!

              Mikä mahtaa olla ongelmana kun painaa napista sivupeilit ns ''sisään'' ja sitten painaa ne taas normaali asentoon niin vänkärin puolen peili ei pysähdy ja lukitu siihen sen omalle kohdalleen vaan pyörii ''yli'' :o kuskin puolella napsahtaa ihan napakasti siihen omalle kohdalleen mutta tosiaan vänkärin puolella tekee tuommoista temppuilua, missä vika?

              Comment

              • Bringer00
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 132
                • Siikalatva

                Tässä ois inpan antamia arvoja. Eli ongelma se että auton turbo vislaa ja lievää nakutusta kuultavissa. Sen verran imuvuotoja tutkittu että meni uus cuuleri tilaukseen. Mitäs ootte suuttimista mieltä? Kuva siis tyhjäkäynnillä. Suutinten korjausarvot meni ajossa 2 suuttimella yli -5:en ja 4 suuttimella yli +5:en. 1 ja 3 suuttimet pysyivät lähellä nollaa.
                Attached Files

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by Bringer00 View Post
                  Tässä ois inpan antamia arvoja. Eli ongelma se että auton turbo vislaa ja lievää nakutusta kuultavissa. Sen verran imuvuotoja tutkittu että meni uus cuuleri tilaukseen. Mitäs ootte suuttimista mieltä? Kuva siis tyhjäkäynnillä. Suutinten korjausarvot meni ajossa 2 suuttimella yli -5:en ja 4 suuttimella yli +5:en. 1 ja 3 suuttimet pysyivät lähellä nollaa.
                  Tuollaiset yli +-2 korjausarvot edellyttää jo uutta suutinta tai huoltoa, valitettavasti.

                  Comment

                  • Caparkki
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 78
                    • Riihimäki

                    Morjesta, tarkotuksena ois väännellä etuloksuihin ilmanottoaukot, onko fiksua tehdä vanhoihin lokareihin vai ostaa tarvikkeena sellaiset jossa jo on ko. aukot?
                    ideoita?:think

                    Jos oot ammattitaitoinen kaveri niin euroja tulee taskuun jos vanhoista osaa tehdä ..privaa


                    Myydään e46 osia!

                    Ex:
                    E90 /M
                    e46 //M
                    200SX S13
                    e36 325Ci
                    e36 318is
                    200SX S14
                    e46 323Ci

                    Comment

                    • riippis
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 200
                      • Laukaa

                      Originally posted by vize View Post
                      En vaivautunu käyttää searchia puhelimella, mutta. Viime talvena jääty ovien vaijerit, nyt temppuilee keskuslukitus. Aamulla, kun nappia painamalla yritää aukoa ovet syttyy sisälle vaan valot. Kuskinoven saa avaimella auki, mutta keskuslukitus toimii vasta auton lämmettyä. Mitä jäässä?
                      Sama täällä. Apuja?
                      E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                      Comment

                      • Bringer00
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 132
                        • Siikalatva

                        Originally posted by MNi View Post
                        Tuollaiset yli +-2 korjausarvot edellyttää jo uutta suutinta tai huoltoa, valitettavasti.
                        Ok. Kuuluuko noiden arvojen pysyä ajossakin lähellä nollaa?

                        Kattelin suuttimia http://www.commonraildiesels.com/ind...-c-494_495_498

                        edit. löytyikin jo oikean numeroiset.

                        Kannattaako tuolle vielä tehdä tuo ohivuoto mittaus vai onko selvä peli?

                        Se vaan ihmetyttää kun ei mitenkään pahemmin oireile. Muutaku tuo naputus.
                        Last edited by Bringer00; 19-10-2013, 16:03.

                        Comment

                        • Olpppae
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 193
                          • ii

                          Tarviiko termostaatin vaihdossa ottaa mitään normaalista poikkeavaa huomioon 330d m57 -01? Ilmaus menee vissiin ihan perinteiseen tyyliin? vai ilmaako tämä itse itsensä?

                          Comment

                          • JMTN
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2010
                            • 338
                            • Haukipudas

                            Ilmaa itsensä, ei tarvitse ku kaataa nesteet sisään. Nopeuttaa ilmautumista ku käyttää ilmaruuveja auki, moottorin käydessä.

                            ei tarvitse samanlailla kikkailla ilmauksessa, ku bensa koneiden kanssa.
                            BMW e91 320d -08
                            ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                            ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                            ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                            Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              Originally posted by Bringer00 View Post
                              Tässä ois inpan antamia arvoja. Eli ongelma se että auton turbo vislaa ja lievää nakutusta kuultavissa. Sen verran imuvuotoja tutkittu että meni uus cuuleri tilaukseen. Mitäs ootte suuttimista mieltä? Kuva siis tyhjäkäynnillä. Suutinten korjausarvot meni ajossa 2 suuttimella yli -5:en ja 4 suuttimella yli +5:en. 1 ja 3 suuttimet pysyivät lähellä nollaa.
                              Tuleeko vikakoodia mistään suuttimesta? Haen tässä lähinnä mahdollista kontaktiongelmaa 4-pytyn suuttimen liittimellä. Joka tapauksessa irrottaisin tuon 4-suuttimen liittimen, putsaus kontaktikliinerillä ja paineilmalla, sitten takaisin nippuun.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Bringer00
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 132
                                • Siikalatva

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuleeko vikakoodia mistään suuttimesta? Haen tässä lähinnä mahdollista kontaktiongelmaa 4-pytyn suuttimen liittimellä. Joka tapauksessa irrottaisin tuon 4-suuttimen liittimen, putsaus kontaktikliinerillä ja paineilmalla, sitten takaisin nippuun.
                                Pitää huomenna katsoa vikakoodit uudelleen kun sain tuon inpankin englanniksi niin ymmärtääkin niistä jotaki. Kokeilen tuota liittimen putsausta ja samalla tehdä ohivuoto mittaus. :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎