Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by McBeast View Post
    Kyllähän sen polttimonkin kaiketi voi väärin asentaa. Molemmille pitäisi olla omat rullat. Näin ainakin omissa umpioissani.
    Ainakin alkuperäisessä prefacen xenon-umpiossa on molemmat yhtä puuta, eli pitkä ja lyhyt säätyvät samasta rullasta eikä niitä ole edes fyysisesti mahdollista säätää erikseen.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1196
      • Tyrnävä

      Osaisiko joku tietäjä suoralta kädeltä kertoa mikähän mahtaa jyristä 330xda voimalinjassa, kun vedättää kickdownin rajoilla suurimmalla vaihteella jostain 2500-3500 rpm eli parhaan väännön alueella. Jyrinä on saman kuuloista, kuin manuaalivaihteisessa kaksoismassavauhtipyörän pohjatessa. Jyrinää ei kuulu jos kiihdyttää kaasu pohjassa, vaan ainoastaan samalla vaihteella vedättäessä. Laatikkoko siellä vaikeroi, vai kenties kardaani? Auto on ohjelmoitu, vääntöä on sen rapiat 600Nm.
      I01 i3s 94

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        Originally posted by McBeast View Post
        Kyllähän sen polttimonkin kaiketi voi väärin asentaa. Molemmille pitäisi olla omat rullat. Näin ainakin omissa umpioissani.
        Toinen säätö on korkeudelle ja toinen sivusuunnalle. Todennäköisesti siellä on jompi kumpi polttimo huonosti paikallaan.

        Comment

        • _odin
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 184
          • Rovaniemi

          Originally posted by huupi View Post
          Osaisiko joku tietäjä suoralta kädeltä kertoa mikähän mahtaa jyristä 330xda voimalinjassa, kun vedättää kickdownin rajoilla suurimmalla vaihteella jostain 2500-3500 rpm eli parhaan väännön alueella. Jyrinä on saman kuuloista, kuin manuaalivaihteisessa kaksoismassavauhtipyörän pohjatessa. Jyrinää ei kuulu jos kiihdyttää kaasu pohjassa, vaan ainoastaan samalla vaihteella vedättäessä. Laatikkoko siellä vaikeroi, vai kenties kardaani? Auto on ohjelmoitu, vääntöä on sen rapiat 600Nm.
          Kardaanin tukilaakeri tai rättinivel, voi olla laatikkokin tekeekö ainoastaa yli 80 Kmh jälkeen? jos tekee niin turbiini laatikosta särki
          Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

          Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            Tyhmä pieni kysymys. Jos ilmastointi on asennossa AUTO niin hoitaako se automaattisesti myös jäähdytyksen, eli kompuran käynnistyksen jos tarve sitä vaatii, vai pitääkö painaa vielä lumihiutaleen kuvaan valo päälle?
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              Originally posted by Tenox View Post
              Tyhmä pieni kysymys. Jos ilmastointi on asennossa AUTO niin hoitaako se automaattisesti myös jäähdytyksen, eli kompuran käynnistyksen jos tarve sitä vaatii, vai pitääkö painaa vielä lumihiutaleen kuvaan valo päälle?
              Täytyyhän siinä hiutaleessa valo palaa. Ja saa palaa käytännössä aina. Sillon se huolehtii kompuraa päälle aina ku tarvetta.
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • Madduli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 395
                • -

                Originally posted by sonikk View Post
                Toinen säätö on korkeudelle ja toinen sivusuunnalle. Todennäköisesti siellä on jompi kumpi polttimo huonosti paikallaan.
                Juurikin näin, pitkä oli kiinnitetty sillain että siitä kiinnitys rinkulasta oli vaan se toinen väkänen urallaan.
                E46 316 -99
                Ex:
                E39 523iA -98
                E46 316 -99
                E46 318 -99

                Comment

                • sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

                  Edit: olikin jo vastattu.

                  Comment

                  • Tenox
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1732

                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Täytyyhän siinä hiutaleessa valo palaa. Ja saa palaa käytännössä aina. Sillon se huolehtii kompuraa päälle aina ku tarvetta.
                    Kiitos. Jotenkin ajattelin, että se hiutale liittyy lähinnä siihen jos käyttää tuota manuaalisesti. Siksi lähdin sitten kysymään, kun huomasin, että sen saa päälle samaan aikaan auto asetuksen kanssa.
                    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Originally posted by SaGGaS View Post
                      Kävi toi auto huollossa laturin kärvähtämisen johdosta ja samalla meinasin että hoidetaan nyt sit samalla perus ölynvaihto ja jäähdytin nesteet ni tietää ainakin että ei pitäis talvella jähmettyä nesteet koneeseen..

                      Alkuperäis laturi olis maksanu kuulemma lähemmäs 750 kuntaas tarvike version sai alta 300 joten tyydyin halvempaan..

                      Noh huoltokesti päivän ei siinä, ihmetys oli kuitenkin melkoinen kun hintalapun sai käteen.. Remontin yhteishinta 950e ! Tästä summast uusi laturi + vaihtotyö kustansi 440e ja ja se oli arvattavissa. Miten on mahdollist että 330d bemarin öljynvaihto kustantaa 390e ja jäähdytysnesteen vaihto 120e ?
                      Oliko öljynvaihto, Inspection I tai II? Kuulostais inspection II:n hinnalta pkaisesti.

                      Öljyn hinta muistaakseni Shell Helixillä (muuta eivät ko. marmorihuollossa myyneet) oli 7 l öljymäärälle 160€ - siis pelkkä öljy.... Seuraavissa huolloissa vein itse öljyn mukana.

                      No, suodin vielä päälle ehkä 20€, mutta sittenkin kuulostaa vielä kovalta tyo 210€ työt.

                      Jäähdytysnesteen vaihdon hinta lienee kohdallaan marmorihinnaksi.

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Originally posted by MNi View Post
                        Oliko öljynvaihto, Inspection I tai II? Kuulostais inspection II:n hinnalta pkaisesti.

                        Öljyn hinta muistaakseni Shell Helixillä (muuta eivät ko. marmorihuollossa myyneet) oli 7 l öljymäärälle 160€ - siis pelkkä öljy.... Seuraavissa huolloissa vein itse öljyn mukana.

                        No, suodin vielä päälle ehkä 20€, mutta sittenkin kuulostaa vielä kovalta tyo 210€ työt.

                        Jäähdytysnesteen vaihdon hinta lienee kohdallaan marmorihinnaksi.
                        2 huollossahan tulee vielä polttoainesuodatin, mahd. ilmansuodatin, ilmastoinnin suodatin, + lista tarkastuskohteita.

                        Oma auto ei ole enään ollut kuin pelkissä öjynvaihdoissa, suodattimia vaihdellaan kun siltä tuntuu. Polttoainesuodattimen vaihdosta kyllä nyt jo liian pitkä aika...kai sekin tässä seuraavalla kerralla.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • huupi
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 1196
                          • Tyrnävä

                          Originally posted by _odin View Post
                          Kardaanin tukilaakeri tai rättinivel, voi olla laatikkokin tekeekö ainoastaa yli 80 Kmh jälkeen? jos tekee niin turbiini laatikosta särki
                          Unohtui vielä mainita, että jostain kuuluu tumpsahdus, kun kiihdyttää-mottorijarruttaa-kiihdyttää pienemmilläkin nopeuksilla ja vedoilla, eli voisi hyvinkin tulla ääni rättinivelestä? Joo, jyrinä tulee vain suurella vaihteella (onko se nyt sitten 4 vai 5) vedättäessä, jolloin vauhtiakin on yli 100 kmh.
                          I01 i3s 94

                          Comment

                          • Jygga
                            BTCF Member
                            • May 2013
                            • 197
                            • Oulu / Kainuu

                            Originally posted by Jygga View Post
                            Ohjaustehostajan säiliöltä lähtevän ja sinne tulevan letkun osanumerot? En saa selvää realoemin kuvasta...

                            Auto siis 320i vm. 99

                            :think ?

                            Comment

                            • Furior
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2012
                              • 177
                              • Laukaa

                              Originally posted by Jygga View Post
                              :think ?
                              Tarkoitatko tästä kuvasta osia 1 (Intake manifold 32411095526) ja 11 (radiator return line 32416796390)?
                              -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                              ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                              ex: -05 E87 120d

                              Comment

                              • _odin
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2010
                                • 184
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by huupi View Post
                                Unohtui vielä mainita, että jostain kuuluu tumpsahdus, kun kiihdyttää-mottorijarruttaa-kiihdyttää pienemmilläkin nopeuksilla ja vedoilla, eli voisi hyvinkin tulla ääni rättinivelestä? Joo, jyrinä tulee vain suurella vaihteella (onko se nyt sitten 4 vai 5) vedättäessä, jolloin vauhtiakin on yli 100 kmh.
                                http://bmwfans.info/parts/catalog/E4..._axle_carrier/ Tuo pusla numero 9 voi olla tumpsahduksen syynä, mutta varmaan sulla se jyrinä johtuu rättinivelestä ja kannattee vaihtaa samalla tukilaakeri parintunnin homma jos vehkeet ja mielellään öljymonttu löytyy
                                Ex Bmw 320 coupe e36 Hellrot

                                Bmw 323 m-sport e46 Cosmosschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎