Nykyisin tuo vasta katsastettu ei valitettavasti välttämättä tarkoita että auto hyvässä kunnossa olisi.
Tyyppivikoja taitaa olla ohjaustehostimen pumppu, ruostetta luukkujen ja ovien "saumoissa", BC-nappi ei toimi. Etualatukivarsien takahelat väljät, alapallot väljät, taka-alatukivarsien etummaiset helat väljät, keskuslukitus ei toimi kunnolla, takaluukun avauskahva ei toimi oikein
Joo eihän se sitä tarkoita. Alustan luulis olevan melko lailla hyvä jos leimalta menny mut mistäpä sitä tietää. Joo pitääpä kokeilla toi BC- napin toimivuus ja katella konehuoneesta tota pumppua ja muita vuotokohtia. Kiitos pikaisesta vastauksesta
Joo eihän se sitä tarkoita. Alustan luulis olevan melko lailla hyvä jos leimalta menny mut mistäpä sitä tietää. Joo pitääpä kokeilla toi BC- napin toimivuus ja katella konehuoneesta tota pumppua ja muita vuotokohtia. Kiitos pikaisesta vastauksesta
Pumpun toimivuutta kannattaa arvioida sen äänen ja ratin jäykkyyden perusteella. Ne aina tuppaavat vähän säiliön pohjasta lähtevistä letkuista öljyä hikoilemaan
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Pumpun toimivuutta kannattaa arvioida sen äänen ja ratin jäykkyyden perusteella. Ne aina tuppaavat vähän säiliön pohjasta lähtevistä letkuista öljyä hikoilemaan
Jospa siitä ei ainakaa mitää suurta vikaa löydy ni sais kunnon auton
Sen tarkemmin en e46 ohjainlaiterakennetta en tiedä mutta tuo yleismoduulin sisäinen vikajännite vaikuttaa todennäköisesti noihin ohjauspyörännappuloihin, onko kaikki sulakkeet varmasti ehjät. Ihan kuin boxilta puuttuisi jännitesyöttö tai maa
Joo eihän se sitä tarkoita. Alustan luulis olevan melko lailla hyvä jos leimalta menny mut mistäpä sitä tietää. Joo pitääpä kokeilla toi BC- napin toimivuus ja katella konehuoneesta tota pumppua ja muita vuotokohtia. Kiitos pikaisesta vastauksesta
Kyllä aika luottavaisin mielin voi olla kun löytyy huoltohistoria ja vasta leimattu. Koeajo ilman radion kuuntelua niin aika hyvin siitä kuulee onko edes suunilleen alusta vielä kunnossa. Auton käydessä konepelti ylös ja kuuntelet kilkattaajo ja paukkuuko siellä moottorissa että kaikki on kunnossa + vuotaako mitään öljyä mistään. Kahtele takaluukku, ovien alareunat ja sierainten alta onko hirveesti ruostetta. Ja lopuks kato KAIKKI sähkövehkeet että kaikki toimii niin kuin pitää.
Kyllä aika luottavaisin mielin voi olla kun löytyy huoltohistoria ja vasta leimattu. Koeajo ilman radion kuuntelua niin aika hyvin siitä kuulee onko edes suunilleen alusta vielä kunnossa. Auton käydessä konepelti ylös ja kuuntelet kilkattaajo ja paukkuuko siellä moottorissa että kaikki on kunnossa + vuotaako mitään öljyä mistään. Kahtele takaluukku, ovien alareunat ja sierainten alta onko hirveesti ruostetta. Ja lopuks kato KAIKKI sähkövehkeet että kaikki toimii niin kuin pitää.
Jep kyllä ne normi tarkastukset sentään tietää on vaan tää E46 toistaseks melko tuntematon peli mut kohtaha sitä pääsee tutustuu.
Kumpi noista 330d moottoreista on parempi? 184 heppanen vai 2003 tullut 204 heppanen? Tehoiltaan tuo uudempi tietenkin, mutta toimivuudeltaan, tyyppivioiltaan yms...
Entäpä sitten jos olisi kaksi muuten identtistä 330d, toinen esimerkiksi vm. 2002 vanhalla koneella ja toinen pari vuotta uudempi, onko järkeä maksaa uudemmasta vaikkapa tonnia enemmän? Tietenkin uudempi aina tai ainakin yleensä parempi ja pyynnit korkeampia mutta samaa korimallia kuitenkin, niin onko järkevää taloudellisesti? Jos ajattelee nyt vaikka jälleenmyyntiarvoa. :think Lähinnä Saksan hakua ajatellen, siellä noita tuntuu about samaan hintaan saavan molemmilla mosilla mutta veroissa sitten onkin lähemmäs tonni eroa. Ainakin nettiautossa kun pyyntejä kattelee niin pomppaa heti pari tonnia kun tuli toi uudempi kone, toinen juttu sitten onkin mihin hintaan ne oikeesti liikkuvat.
Enpä ole aikoihin foorumeilla pyörinyt ja nyt pitkästä aikaa aloin miettiä, että täällähän ihmiset saattaisi tietää. Vähän kaikenlaisia vikoja on esiintynyt.
Suurin ongelmista lienee hienoinen tyhjäkäynnin humppaus kylmällä koneella. N. 50-100rpm. Kun kone on ajettu lämpimäksi tyhjäkäynnin kierrokset pysyvät siinä alemmassa kierrosluvussa ja humppaus häviää. Humppaaminen on tasaisesti toistuvaa(4 sekuntia alhaalla, 4 sekuntia ylhäällä). Huomasin myös mielenkiintoisen seikan sisätilan lämmön suhteen. Kun sisätilanlämppäri on ollut päällä siihen asti, että sisätila tuntuu lämpimältä on auton tyhjäkäyntikierrokset riippumatta koneen lämmöstä aina tasaiset. Siis vaikka kylmän koneen laittaisi käyntiin.
Toiseksi tärkein ongelma liittyy kosmiseen puoleen. Autossa on navigaattori ja 4:3 näyttö. Aikoinaan näytölle piirtyneet grafiikat olivat hieman hienommat, mutta nyt grafiikat piirtyy ilmeisesti tv-moduulin kautta ja ovatkin erittäin karkeareunaiset eikä navigaattorivaihtoehtoa ole enää valikoissa. Navin sulake on katsottu, mutta se on kunnossa. Onko navigaattoriboksi pimahtanut kokonaan vai olisiko tähän jotain erityistä tiedossaolevaa syytä tai etsinnän kohdetta?
Kolmanneksi. Mittariston nappien pohjat ovat katkenneet ja ne eivät siis toimi. Marmoritiskiltä kävin kysymässä asiaa eikä heillä ole tarjota ehjiä nappeja ja kehottivatkin kyselemään purkuautoista. Saako näitä nappeja jostain? Google ei ole auttanut mahdollisesti avutonta.
Siinäpäs ne. Auto on 330xd touring -01
Mikäs mahtaa kuvan palikka olla ja miten sen kuuluisi käyttäytyä? Huomasin tänään virtojen ollessa päällä vehkeen surraavaan jopa melko kovalla äänellä eikä edes minuutin odottelu saanut surinaa loppumaan. Takimmainen vielä lämpeää todella kuumaksi. Auto käynnissä surina ei erotu, mutta tärisee edelleen.Quotesin aikaisemmat ongelmat mukaan jos sattuisi liittymään tyhjäkäynnin heijaamiseen.
Comment