Kuinkas tuo m57 paisuntasäiliö lähtee irti? Pitäisi jäähdytin vaihtaa, mutta eipä se mahdu nouseen ilman paisarin irroitusta. Se väliosa mihin automaatin lämmönvaihdin tulee kiinni ja missä paisari, on irti jäädyttimestä, mutta nuo pitäisi saada toisistaan irti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pekumie View PostJärkevää on aloittaa EGR-termarista, mikäli ei kovemmilla pakkasilla pysy lämpöviisari klo 12. Marmorilta ko. termari maksaa reilut 30e ja on helppo vaihtaa.
Ympyrän alaosassa näkyvä musta pötikkä on siis ko. termari.
<clip>
Omassakin oli ongelmia lämpöjen nousun kanssa ensimmäisenä talvena ja EGR-termarin vaihdolla on lämpöä piisannut siitä lähtien
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKuinkas tuo m57 paisuntasäiliö lähtee irti? Pitäisi jäähdytin vaihtaa, mutta eipä se mahdu nouseen ilman paisarin irroitusta. Se väliosa mihin automaatin lämmönvaihdin tulee kiinni ja missä paisari, on irti jäädyttimestä, mutta nuo pitäisi saada toisistaan irti.
Lämmönvaihdin on eri osaa, siinäkin pikalukitsin jäähdyttimelle: KLIK.
Sitten on vielä nuo sivutuet ja tiivisteet (sovitteet?) noihin + adjustment screw: KLIK.
Comment
-
-
Kuinka mitata tarvittavan koiranluun pituus helpoiten? Atuossa on KW V1 alustasarja. Ylätukilaakereita vaihtaessa huomasin alla olevan nelivetoalustan helkkarin pitkät koiranluut. Mietin että hoituisiko mittaus helposti vain nostamalla auton etupää ilmaan ja ottamalla renkaat pois, mutta eikö tällöin kiinnityspisteiden väli pitene? Ainakin ainut keino laittaa alkuperäiset luut takaisin oli tunkata jarrusatulan alta jousta lyhyemmäksi, jotta yläpään reikä oli edes suunnilleen kohdallaan.
330xdA -01
Comment
-
-
Originally posted by fex View PostKuinka mitata tarvittavan koiranluun pituus helpoiten? Atuossa on KW V1 alustasarja. Ylätukilaakereita vaihtaessa huomasin alla olevan nelivetoalustan helkkarin pitkät koiranluut. Mietin että hoituisiko mittaus helposti vain nostamalla auton etupää ilmaan ja ottamalla renkaat pois, mutta eikö tällöin kiinnityspisteiden väli pitene? Ainakin ainut keino laittaa alkuperäiset luut takaisin oli tunkata jarrusatulan alta jousta lyhyemmäksi, jotta yläpään reikä oli edes suunnilleen kohdallaan.
330xdA -01Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostVähän nyt vaikee käsittää mikä on ongelmana. Etupää ilmaan, vanhat koiranluut irti (molemmat ensin, tai ei toki oo väliä jos uudet on saman pituiset), sitten uudet kii. Ei vakaaja väännä vastaan missään vaiheessa.Last edited by fex; 14-03-2014, 15:29.
Comment
-
-
Originally posted by fex View PostNimenomaan kun olen käsittänyt että madalletun auton kanssa täytyisi aina vaihtaa lyhyemmät luut.
En ite laittas kyllä madalletullakaan alustalla säädettäviä koiranluita ja totta puhuakseni en ole sellaisiin koskaan törmännyt.Last edited by Tuiske; 14-03-2014, 15:33.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostVoin olla väärässä mutta olen käsittänyt että lyhyemmät koiranluut tarvittaisiin vasta kun madallusta alkaa olla "reilusti". Nelivetomallin erikoisuuksista en osaa sanoa tähän kyllä mitään. Mutta oli ne koiranluut nyt sitten minkä pituiset tahansa niin kyllä se irrotus ja asennus menee ihan samalla tavalla kuin tuossa aikaisemmin kirjoitin.
En ite laittas kyllä madalletullakaan alustalla säädettäviä koiranluita ja totta puhuakseni en ole sellaisiin koskaan törmännyt.Last edited by fex; 14-03-2014, 15:51.
Comment
-
-
Originally posted by fex View PostNämä kommentit on kyllä ollut käsittämättömän turhia.
Comment
-
-
Eikös noi koiranluut oo sen takia lyhkäsemmät kun coilover alustassa koiranluun kiinnityspiste on erikohdassa kuin orkkis alustassa? Ei kai se madaltaminen vaikuta siihen pituuteen :think Asiasta en oo täysin varmaG20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Kommentointini oli ehkä hiukan timakansävyinen, koska mielestäni kysymys on selkeä. Tosin tämä tosiaan mun näkökulma. Kyselin asiaa kun oletin että näiden mittailuun olis joku systeemi, ilmeisesti alapuolelta on mahis katsoa tarkkaan. Odotin myös että näihin ois järjestään joku suoranainen ratkaisu tyyliin 16cm luu kävisi aina hyvin suurimmissa osin coilien kanssa jne. Ainakin lyhyet koiranluut nimikkeellä suurin osa on 16cm pitkiä. Odotellaan vielä.
btw en voi kuin suositella oven reikiä äänenlaadun parantamiseksi. Ero on kuin valkoisella ja mustalla miehellä
kiitos ja anteeksi
Comment
-
-
Originally posted by 5/5 View PostTein takajarru remontin viikko sitten, ja sen jälkeen toinen takajarru jää laahaamaan. Eli kun painan kerran jarrua, niin jarru menee kiinni eikä aukea, täytyy puristimella painaa (eli satula auki ), että aukeaa. Onko siellä ilmaa tai jotain muuta jossain
Uudet jarrupalat on liian timmit paikoilleen?
Liukutapit jumittaa?
Comment
-
Comment