Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkipoika
    Newbiemmer
    • Nov 2013
    • 25
    • Etelä-Pohojam`maa

    Originally posted by rotikka View Post
    Antaa välillä vika koodin.mutta toimii kumminkin,voi olla että vika käy välillä päällä mutta häviää yhtä nopeasti kun tuleekin.
    ja kyllä se mulla ainakin pyörii käsin.
    itse ostasin suosiolla uuden tai uuden käytetyn jos itse flektissä vika.
    Niin siis vika on ja pysyy päällä, ei saa pois vikakoodia. Eikä pyöri käsin. Vissiin alata mettästämään uutta. Tai käytettyä. Aika suolasen hintanen tuo oli uus.

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1313
      • Tornio

      Originally posted by rocroc View Post
      E46 Touring -02. Pari ärsyttävää juttua, voiko näille tehdä mitään?
      -Takalasinlämmitin aina päällä kun auton käynnistää, saako pois?
      -Penkinlämmitin kytkettävä aina käynnistyksen jälkeen uudelleen päälle, sais olla siinä asennossa lämmitin missä oli sammutettaessa, voiko muuttaa ohjelmalla?
      - takalasin autom.lämmityksen saa pois koodaamalla
      - penkinlämmitin ohjaus muutos ei onnistu
      Last edited by e46touring; 05-03-2014, 20:15. Reason: kirjoitus virhe
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • kimmog
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 67
        • Salo

        Mistäköhän kannattaisi vikaa alkaa etsimään kun herjasi vikakoodia joka toistuu aina nollauksen jälkeen?

        -Monitoimiohjauspyörä; valvontaliitäntä

        Eli rattinappulat tai edes töötti eivät toimi. Plussapiuhassa katkosta mahdollisesti, mutta missä? Airbagin alla kaikki OK.


        Myös toinen koodi jossa sama toistuu, Yleismoduuli V: sisäinen vikajännite
        Ex
        E60 530d
        E46 330d touring M-sport
        E46 325Ci M-Sport
        E39 530i M-Sport

        Comment

        • Koo_
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 320
          • Suomi

          Millanen auto ajettavuudeltaan on neliveto e46?
          Onko talvella ominaisuuksiltaan lähemmäs etu- vai takavetoa, eli siis pystyykö "heitellä" perää vai puskeeko? Onko kuinka toimiva neliveto, onko vikoja? Käsittääkseni n. 40% eteen ja 60% taakse? Kuluttaako enemmän? Yleisesti siis, onko tollasessa mitään järkeä vai onko takavetonen paljon järkevämpi ja hauskempi ajettava, jos ei oteta sitä huomioon että talvella tietenkin pääsee helpommin liikkeelle? :think

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by Koo_ View Post
            Millanen auto ajettavuudeltaan on neliveto e46?
            Onko talvella ominaisuuksiltaan lähemmäs etu- vai takavetoa, eli siis pystyykö "heitellä" perää vai puskeeko? Onko kuinka toimiva neliveto, onko vikoja? Käsittääkseni n. 40% eteen ja 60% taakse? Kuluttaako enemmän? Yleisesti siis, onko tollasessa mitään järkeä vai onko takavetonen paljon järkevämpi ja hauskempi ajettava, jos ei oteta sitä huomioon että talvella tietenkin pääsee helpommin liikkeelle? :think
            Omia kokemuksia E46 nelivedolla ei ole, mutta kyllähän tuo luonnollisesti vie enemmän bensaa/dieseliä nelivetona. Madaltamisen jälkeen nämä rupeavat ilmeisesti syömään etuvetareiden suojakumeja aika mukavasti, että sellaiseen kannattaa varatua, jos tuunaushommiin rupeat.

            Talvella tuo on varmasti mukavampi peli, kun takavetoinen. Itse en ainakaan suuresti nauti lukottoman takavetoisen kanssa ajelusta talvella.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • huupi
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 1195
              • Tyrnävä

              Originally posted by Koo_ View Post
              Millanen auto ajettavuudeltaan on neliveto e46?
              Onko talvella ominaisuuksiltaan lähemmäs etu- vai takavetoa, eli siis pystyykö "heitellä" perää vai puskeeko? Onko kuinka toimiva neliveto, onko vikoja? Käsittääkseni n. 40% eteen ja 60% taakse? Kuluttaako enemmän? Yleisesti siis, onko tollasessa mitään järkeä vai onko takavetonen paljon järkevämpi ja hauskempi ajettava, jos ei oteta sitä huomioon että talvella tietenkin pääsee helpommin liikkeelle? :think
              Erittäin mukava ajettava. Mielestäni ei puske ollenkaan, paitsi kun takana oli paljon pitävämmät talvikumit. Samantasoisilla renkailla ajettavuus on mielestäni erittäin lähellä takavetoista, toki kuitenkin rauhallisempi. Etuvetareiden (ulommat) suojakumit eivät tunnu näissä kestävän kuin max 2 vuotta. Luultavasti kuluttaa enemmän kuin kaksivetoinen, mutta kun ei ole kokemusta vastaavasta sellaisesta, mahdoton sanoa. Omalla ei sekalaisessa ajossa talvella pääse alle kympin kulutuksella, kesällä alle ysin. Matka-ajossa sitten 7-8 litraa sataselle. Minusta nelivedossa on ehdottomasti järkeä ja tällä hetkellä tuntuu kaukaiselta ajatus palata kaksivetoiseen.
              I01 i3s 94

              Comment

              • 5/5
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 135
                • suomi

                Originally posted by 5/5 View Post
                Missä mahtaa olla vika, kun n. 1500 - 2000 kierroksen kohdalla, jostain etupäästä/ratin ja moottorin välistä kuuluu sellasta pientä/melkein äänetöntä surinaa. Kuullostaa enemmänkin elektroniselta, kuin joltain hankaukselta. Vika tuli, kun pesin auton. Voiko olla jossain abs anturissa vika, ihan kuin olisin lukenu joskus semmosesta surinasta ennenkin... Ja sitten n. 70 - 100km/h vauhdissa, kun irrottaa kädet ratista niin huomaa että ratti tärisee vähän.
                Kaikki alkoi kun pesin auton.
                katsastus ensviikolla, onko kellään tietoa mistä johtuu??

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  Tuskin katsuri moista huomaa..
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • Koo_
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 320
                    • Suomi

                    Paljonko e46 Inspection I maksaa teetättää suunnilleen? Ilmeisesti sellaisen aika nyt. Käynnistäessä lukee vain Inspection 0km, eli ilmeisesti Inspection I?

                    Comment

                    • Warra
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 483

                      Originally posted by Koo_ View Post
                      Paljonko e46 Inspection I maksaa teetättää suunnilleen? Ilmeisesti sellaisen aika nyt. Käynnistäessä lukee vain Inspection 0km, eli ilmeisesti Inspection I?
                      Normaalisti siinä n. 300e, voi olla alle tai yli riippuen paikasta.

                      Inspectionin laajuus riippuu mikä edellinen inspection on ollut. Huoltojen järjestyshän on Inspection I -> oilservice -> Inspection II -> oilservice - Ja alkaa jälleen alusta Inspection I:llä.
                      E46 320i Facelift Touring M54b22
                      exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                      Comment

                      • Anz0r
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 142
                        • Nääsville

                        Onkos jollain varmaa tietoa, että kuinka paljon e46 330d prefaceliftin perään menee öljyä? TIS on käytössä, mutta sieltä löytyi 3 eri tilavuutta (0,9; 1 ja 1,3 litraa) eli mikähän mahtaisi olla oikea?
                        BMW E46 330D

                        Comment

                        • Koo_
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2013
                          • 320
                          • Suomi

                          Originally posted by Warra View Post
                          Normaalisti siinä n. 300e, voi olla alle tai yli riippuen paikasta.

                          Inspectionin laajuus riippuu mikä edellinen inspection on ollut. Huoltojen järjestyshän on Inspection I -> oilservice -> Inspection II -> oilservice - Ja alkaa jälleen alusta Inspection I:llä.
                          Mistä tämän sitten tietää kumpi on kyseessä? Itse luulin että jos Inspection II tulossa niin auton käynnistäessäänkin lukisi erikseen että Inspection II mutta ei ilmeisesti? :think Ohan tuolla jossain kuitti viime huollosta viime omistajalta mutta muistaakseni siinäkin luki vain että määräaikaishuolto ja lueteltuna mitä vaihdettu ja hinta ihan överi, jotain luokkaa 600-800e ja tästä n. 25tkm..

                          Comment

                          • Härski69
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2008
                            • 41

                            Mikä haistelee avaimen napin painalluksia? pikkuhiljaa hiipunu että saanu monta kertaa nappia painaa ja nyt ei enää ollenkaa avaudu napista. lukosta kun vääntää ni kaikki paikat aukee. voi toki olla avaimessakin vikaa...

                            Comment

                            • Enliz
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 1503
                              • Espoo

                              Öljynmerkki valo vilkahtaa keltaisena kylmällä koneella. Ei ole alarajassa öljyt.
                              Ootteko putsannu vai vaihtanut öljyn tasoanturin? :think

                              Tämä vai marmorilta?
                              now: Mercedes Benz 350e AMG
                              ex: f30 320i M-Sport
                              ex: e46 320i M-Sport II
                              ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                              ex: e36 316i Compact
                              ex: e39 530i M-Sport
                              ex: e46 320Cd M-Sport II

                              Comment

                              • H3nxu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2011
                                • 777
                                • Kerava

                                Vaihtoon vaan ja anturiksi vain OEM.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎