memebuy23buy

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Ourait no kaipa se on sitten uudet hommattava Kiitti Supra vastauksista

    Edit: Pitääkö muute vaihtaa kummatkin "kumilaakerit"? Realoemissa on osat 5 ja 6 nii riittäskö vaan toisen vaihto? (ei saanu linkkiä puhelimella laitettua)
    Molemmat olivat mulla ihan painuneet.

    ETK:sta kehottaa vaihtamaan ne pohjaanlyöntikumit samalla, menevät nimellä "additional shock absorber" (olivat mulla _täysin_ riekaleina), ja sen lisäksi tosiaan ylätukilaakerien molemmat puolikkaat. En lähtisi tuossa säästämään kun ne maksoivat 16,83€/puolikas eli molemmat ylätukilaakerit yhteensä n. 60e. Pohjaanlyöntikumit olivat 20,71e/kpl (M-Sport-alusta).


    Ole viisas ja tilaa oikeasti kaikki nuo pikkuhilut valmiiksi, niin ei tarvi neljää kertaa tuota takapäätä aukaista niinkuin minä tein. Vaikka se onkin nopea ja helppo purkaa niin kyllä siinä alkoi itseäkin jo vituttaa.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Miten se noin hintava? realoemissa näyttäs puslille olevan hintaa n.15e/puoli. Ja eikös se nyt ollu niin että ei ole mitään laakereita??
    Jaa sas se, sanoivat marmorilla että BMW on nostanut vuoden vaihteessa hintoja ja dollarit oli muutenkin muutettu +euroiksi Ja siinä oli kumeja, alempi/ylempi pusla sekä takaisiniskukumit + suojat.

    Ei ollut kuitenkaan aikaa lähteä ebaysta metsästämään kun asennus on ensi viikolla.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Miten se noin hintava? realoemissa näyttäs puslille olevan hintaa n.15e/puoli. Ja eikös se nyt ollu niin että ei ole mitään laakereita??

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Voihan se ylätukilaakeri olla väljä. Joudun omia puheita sen verran ottamaan takaisin, että oli omassakin ylätukilaakerit "loppu". Hyvältähän ne näyttivät muuten, mutta molemmat osat olivat painuneet kasaan pystysuunnassa yhteensä melkein sentin, joten olivat kivikovat.
    Omaan tilasin just kaikki takapään yläkumit ja laakerit marmorilta, hinta noin 120e molemmille puolille. Samalla menee takaiskarit vaihtoon kunhan nyt saapuvat.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Ourait no kaipa se on sitten uudet hommattava Kiitti Supra vastauksista

    Edit: Pitääkö muute vaihtaa kummatkin "kumilaakerit"? Realoemissa on osat 5 ja 6 nii riittäskö vaan toisen vaihto? (ei saanu linkkiä puhelimella laitettua)
    Last edited by _Sylin_teri_; 05-02-2015, 20:30.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Se on hermoja ja sormenpäätä rasittavaa touhua.

    Laskukaava taitaa mennä näin:

    mitattu kulutus / OBC:n kulutus x 1000= syötettävä arvo
    ok, eli meillä oli mitattu 6,7L ja ajotietokone näytti 7L. Niin näistä laskemalla tuolla kaavalla tulee 957, eli pitää vielä pienentää hieman sitä arvoa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
    Jännä että mulla ei tuota vastaavaa ollut tapahtunut. Mutta silti jokin siellä kolisee... Kiristin tuon niin kireälle kuin sai mutta yläpää silti kolisee ja tuntee kädellä että liikkuu. En iskaria irti asti ottanut mutta tutkin tuota rakennetta niin periaatteessa mutteria kiristämällähän pitäisi kaikki väljä poistua käsittääkseni? Oiskohan voinu kulua sitten nuo kumi"puslat" jotenkin että ei saa enää kireälle? Näyttää ainakin osat siltä että ei ne perkele voi kulua noin paljon

    Edit: Olisikohan voinut uusia iskareita laittessa joku kömmähdys sattua? Laitoin nimittäin syksyllä uudet tolpat

    Voihan se ylätukilaakeri olla väljä. Joudun omia puheita sen verran ottamaan takaisin, että oli omassakin ylätukilaakerit "loppu". Hyvältähän ne näyttivät muuten, mutta molemmat osat olivat painuneet kasaan pystysuunnassa yhteensä melkein sentin, joten olivat kivikovat.

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Joo se tieto riitti että siitä valikosta 20 saa muutettua sitä, puotin sen nyt 1050 --> 1000. Katsotaan miten vaikuttaa, kun yhtään en muista miten paljon tuossa e39:ssä sitä muutin.

    Ja kyllä on tuo salavalikon käyttö hankalaa tuolla yhdella ainoalla napilla
    Se on hermoja ja sormenpäätä rasittavaa touhua.

    Laskukaava taitaa mennä näin:

    mitattu kulutus / OBC:n kulutus x 1000= syötettävä arvo

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Joo se tieto riitti että siitä valikosta 20 saa muutettua sitä, puotin sen nyt 1050 --> 1000. Katsotaan miten vaikuttaa, kun yhtään en muista miten paljon tuossa e39:ssä sitä muutin.

    Ja kyllä on tuo salavalikon käyttö hankalaa tuolla yhdella ainoalla napilla

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Hienoa! Ja joo "tiiän" miten salavalikkoon pääsee, aina vaan unohan sen ku niin harvoin siellä käyn Mutta onneks on intternet
    Sori epämääräisestä vastauksesta, ruokailu painoi samalla päälle. Hyvä jos tietoa löytyi jo, laitan nyt hyvän LINKIN salavalikosta muillekkin.

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Originally posted by Cunttory View Post
    Saa. Valikosta 20. Tiedätkin varmaan miten lukituksen kautta mennään VIN summalla sinne...
    Hienoa! Ja joo "tiiän" miten salavalikkoon pääsee, aina vaan unohan sen ku niin harvoin siellä käyn Mutta onneks on intternet

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by jumbo View Post
    Saako e91 salavalikosta(ei idriveä) jotenkin muutettua ajotietokoneen keskikulutuksen arvoja, kuten esim. e39:ssä saa. Näyttää aina tankillisessa muutaman desin liian suurta kulutusta ajotietokone.
    Saa. Valikosta 20. Tiedätkin varmaan miten lukituksen kautta mennään VIN summalla sinne...

    Leave a comment:


  • jumbo
    replied
    Saako e91 salavalikosta(ei idriveä) jotenkin muutettua ajotietokoneen keskikulutuksen arvoja, kuten esim. e39:ssä saa. Näyttää aina tankillisessa muutaman desin liian suurta kulutusta ajotietokone.

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    On siellä ylätukilaakeri mallia sandwich = puolikas alle, kori väliin ja toinen puolikas päälle. (olipas laadukkaasti selitetty )

    Mulla kolisi takapää aika reilusti tuossa äskettäin. Oli iskari jäätynyt ja pamauttanut ylätukilaakerin tukilautasen iskarin vartta pitkin alaspäin. Iskarin yläpää heilui sitten siellä poterossaan irtonaisena.

    Rakenne tuossa ylätukilaakerissa on kyllä sellainen että se ei helpolla sieltä rikki mene, tai ei ainakaan 287tkm ajetussa ollut alkuperäinen mennyt vielä miksikään, tuosta edellämainitustakin episodista huolimatta.
    Jännä että mulla ei tuota vastaavaa ollut tapahtunut. Mutta silti jokin siellä kolisee... Kiristin tuon niin kireälle kuin sai mutta yläpää silti kolisee ja tuntee kädellä että liikkuu. En iskaria irti asti ottanut mutta tutkin tuota rakennetta niin periaatteessa mutteria kiristämällähän pitäisi kaikki väljä poistua käsittääkseni? Oiskohan voinu kulua sitten nuo kumi"puslat" jotenkin että ei saa enää kireälle? Näyttää ainakin osat siltä että ei ne perkele voi kulua noin paljon

    Edit: Olisikohan voinut uusia iskareita laittessa joku kömmähdys sattua? Laitoin nimittäin syksyllä uudet tolpat
    Last edited by _Sylin_teri_; 05-02-2015, 18:15.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by mikeboo View Post
    Onko normaalia ettei e91 320d jaksa oikein lämmetä yli -8 asteessa, vaan hönkii sisälle "haaleaa" ilmaa vai onko termareiden vaihto edessä? Lisäksi ihmetyttää kulutus n. 7.2-7.6l mitattuna kun -13 316d pääsen samalla reitillä 6.2l, kumpikin automaatteja. Vsi onko syy ja seuraus suoraan siitä jos kone ei vaan tuossa e9x lämpeä tarpeeksi?
    Termarit vaihtoon äkkiä.

    Leave a comment:

Working...
X