E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jarppa63 View Postex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
On kyllä onneton lipare tuo Defan säteiliä mikä tulee 6koneisiin. Öljypohjassa on urat säteiliän alla, niin miksi ei oo elementtiä valettu samaan muotoon? Ainakin neljäsosa elementistä ei tavoita öljypohjaan. Vai liekö sitten toisenlainen öljypohja joissain malleissa, joka on sileä siitä kohti. Sopivuus on merkattu moneen malliin ja elementti on kyllä oikea ja oikeaan paikkaan sitä olen laittamassa. Mahtaa olla lämmitysteho olematon, kun muutenkaan ei säteiliät mitään kovin tehokkaita ole. No, onpahan joku edes sisälämmittimen kaverina ulkoilmaa lämmittämässä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostOn kyllä onneton lipare tuo Defan säteiliä mikä tulee 6koneisiin. Öljypohjassa on urat säteiliän alla, niin miksi ei oo elementtiä valettu samaan muotoon? Ainakin neljäsosa elementistä ei tavoita öljypohjaan. Vai liekö sitten toisenlainen öljypohja joissain malleissa, joka on sileä siitä kohti. Sopivuus on merkattu moneen malliin ja elementti on kyllä oikea ja oikeaan paikkaan sitä olen laittamassa. Mahtaa olla lämmitysteho olematon, kun muutenkaan ei säteiliät mitään kovin tehokkaita ole. No, onpahan joku edes sisälämmittimen kaverina ulkoilmaa lämmittämässä.
Yhden talven kokemuksien perusteella voin suositella, lämmittää nesteen kovemmallakin pakkasella +30 asteiseksi vajaassa tunnissa.
Ja kutoskoneeseen kannattaa valita 1500W:n tehoinen malli.
Last edited by JTP; 05-09-2015, 14:17.e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Kehtaiskos joku käydä ottamassa muutamet mitat tuosta 325/330D pakoputkenpäästä jos ko. peli pihasta löytyy? Lähinnä kiinnostaisi että kuinka paljon nuo putkenpäät tulevat ulos puskurilinjan reunasta noin suunnilleen ja kuinka paljon tuo kuskinpuolen putki on lyhyempi? (Vai tuliko tuo putkenjatke hieman erimittaisilla putkilla vasta äffäsarjalaisiin? :think )Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostOlisit laittanut tällaisen, niin olis lämmennyt moottorikin..
Yhden talven kokemuksien perusteella voin suositella, lämmittää nesteen kovemmallakin pakkasella +30 asteiseksi vajaassa tunnissa.
Ja kutoskoneeseen kannattaa valita 1500W:n tehoinen malli.
https://asiakas.kotisivukone.com/fil...rmo1000kld.pdf
Varmaan tuo 500w malli olisi mukava lisä säteiliän rinnalla ja sulakkeet kestäisi vielä n. 1500w sisälämppärinkin.
Edit. Jos sulla tuossa sigun e90:ssä tämmöinen, niin mihinkä väliin laitoit lämmittimen?Last edited by bemmeri; 07-09-2015, 14:20.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by TorQuel View PostKehtaiskos joku käydä ottamassa muutamet mitat tuosta 325/330D pakoputkenpäästä jos ko. peli pihasta löytyy? Lähinnä kiinnostaisi että kuinka paljon nuo putkenpäät tulevat ulos puskurilinjan reunasta noin suunnilleen ja kuinka paljon tuo kuskinpuolen putki on lyhyempi? (Vai tuliko tuo putkenjatke hieman erimittaisilla putkilla vasta äffäsarjalaisiin? :think )Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostJoo, jälkeenpäin vasta noita kattelin. Tuli ostettua tuo säteiliä/sisähaarapaketti vähän hötkeella. Toisaalta voisihan tuollaisen laittaa tuon säteilijän rinnalle, haaroituskaapelilla. Lämpeäisi öljyt ja neste. Turbojen kannalta tuo öljyn (ilman) lämmitin on kuitenkin hyvä olla, edes oman mielenrauhan takia. :think
Varmaan tuo 500w malli olisi mukava lisä säteiliän rinnalla ja sulakkeet kestäisi vielä n. 1500w sisälämppärinkin.
Edit. Jos sulla tuossa sigun e90:ssä tämmöinen, niin mihinkä väliin laitoit lämmittimen?e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostLaitoin lämmittimen ylävesiletkulta lämppärin kennolle menevään letkuun, tuossa kuvassa letku numero 1 http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...g/water_hoses/EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Ennakoidaanpas vähän tulevia huoltohommia. Ajomasiina näyttää tällä hetkellä DPF:lle armonaikaa 21tkm ja määrä laskee myös aika lineaarisesti todellisten kilometrien mukaan (kai tuossa joku tukkoanturi todellisuudessa tilannetta arvioi?). Auto siis on 320d M47, ajettu 175tkm. Läpät poistettu.
Kilometrejä mulla tulee aika paljon, eli voi olla ajankohtaista jo tässä syksyn puolella suorittaa jonkinlainen DPF-operaatio. Vaihtoehtojahan käytännössä on ymmärtääkseni
1) Törkyhintainen operaatio marmorilla, uusi OEM-DPF. (Ei kiinnosta)
2) Pesu, pakkopolttelu ja toivotaan parasta. Taitaa olla halvin, mutta ei ilmeisesti kovin pitkäikäinen/tehokas ratkaisu?
3) BTCF-ratkaisu, eli DPF:n tyhjennys moskasta ja turhista kennoista, DPF:n ja EGR:n poisohjelmointi. Tämä voisi kiinnostaa eniten.
Jos nyt päädyn tuohon 3. vaihtoehtoon, niin kannattaako samaan operaatioon miettiä näillä kilsoilla vesipumpun vaihtoa? Vai onko noiden kestosta millaista tietoa herrasväellä? Sitten lisäksi kysyisin turbosta, eli onko DPF:n poistolla (ja ohjelmoinnilla) jotain merkitystä siihen, jos/kun turbon joutuu jossakin välissä uusimaan? Tuleeko jotain tuplatyötä?
Toivottavasti kyselin mahdollisimman epäselvästi.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Originally posted by AK-87 View PostEnnakoidaanpas vähän tulevia huoltohommia. Ajomasiina näyttää tällä hetkellä DPF:lle armonaikaa 21tkm ja määrä laskee myös aika lineaarisesti todellisten kilometrien mukaan (kai tuossa joku tukkoanturi todellisuudessa tilannetta arvioi?). Auto siis on 320d M47, ajettu 175tkm. Läpät poistettu.
Kilometrejä mulla tulee aika paljon, eli voi olla ajankohtaista jo tässä syksyn puolella suorittaa jonkinlainen DPF-operaatio. Vaihtoehtojahan käytännössä on ymmärtääkseni
1) Törkyhintainen operaatio marmorilla, uusi OEM-DPF. (Ei kiinnosta)
2) Pesu, pakkopolttelu ja toivotaan parasta. Taitaa olla halvin, mutta ei ilmeisesti kovin pitkäikäinen/tehokas ratkaisu?
3) BTCF-ratkaisu, eli DPF:n tyhjennys moskasta ja turhista kennoista, DPF:n ja EGR:n poisohjelmointi. Tämä voisi kiinnostaa eniten.
Jos nyt päädyn tuohon 3. vaihtoehtoon, niin kannattaako samaan operaatioon miettiä näillä kilsoilla vesipumpun vaihtoa? Vai onko noiden kestosta millaista tietoa herrasväellä? Sitten lisäksi kysyisin turbosta, eli onko DPF:n poistolla (ja ohjelmoinnilla) jotain merkitystä siihen, jos/kun turbon joutuu jossakin välissä uusimaan? Tuleeko jotain tuplatyötä?
Toivottavasti kyselin mahdollisimman epäselvästi.
Toki softaaminen on aina kiva juttu, omasta otettiin 200/400, nyt onnistuu jopa ohitukset maantiellä välttävästi. Toisaalta, jos kaikki on moottorissa kunnossa, ei DPF mene tukkoon, joten jossei termostaatteja/käyntilämpötiloja ole vielä katsottu niin tarkastus vaikka mittariston salavalikosta. Jos kunnossa, niin seuraavaksi testerillä todentaa viimeisimmän polton ajankohdan. Jos poltosta on paljonkin aikaa, on selvää että jokin vikakoodi tai muu muuttuja (esim. moottorin alhainen lämpötila) estää polton käynnistymisen. Tutkisin siis ongelmaa vähän tarkemmin ennenkuin lähtisin pönttöä poistamaan.Last edited by Supra^; 08-09-2015, 11:55.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostTukkoisuutta DDE mittaa pakopaineanturilla.
Toki softaaminen on aina kiva juttu, omasta otettiin 200/400, nyt onnistuu jopa ohitukset maantiellä välttävästi. Toisaalta, jos kaikki on moottorissa kunnossa, ei DPF mene tukkoon, joten jossei termostaatteja/käyntilämpötiloja ole vielä katsottu niin tarkastus vaikka mittariston salavalikosta. Jos kunnossa, niin seuraavaksi testerillä todentaa viimeisimmän polton ajankohdan. Jos poltosta on paljonkin aikaa, on selvää että jokin vikakoodi tai muu muuttuja (esim. moottorin alhainen lämpötila) estää polton käynnistymisen. Tutkisin siis ongelmaa vähän tarkemmin ennenkuin lähtisin pönttöä poistamaan.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Originally posted by AK-87 View PostKiitos vastauksesta! Termarit tuli vaihdettua alkukesästä ja lämmöt on kohdallaan. Mitkäs muut asiat noihin polttoihin tarkalleen ottaen vaikuttaa? Ja pitääkö tuo DPF:n "vaihto" ajotietokoneessa luotettavasti kutinsa, vai voiko näyttää mitä sattuu? Siis että vaatisi vaihtamaan, vaikka kaikki olisi kunnossa?
Helpoiten DPF:n kunnon todentaa vaikka livedatalla pakopaineita seuraamalla, tai ISTAn DPF-testillä joka myös mittaa pakopaineet eri kierrosluvuilla.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
320D M47:lla höystettynä(120kw) tuntuu hieman tukkoiselta?
Elikkäs matka ajossa huomasin että 5-6vaihteella puutuu ylämäkiin.. Polttoaineen kulutus mittari ei suostu 5-6vaihteilla nousemaan yli 13L... Ja vetoja ei käytännössä ole vaihde kuin vaihde niin alle 2,3k ollenkaan.. Kyllä se kiihtyy sillein kuminauhamaisesti..
Autollahan on rullattu n.300tkm.. Kone ei pidä mitään erikoisia ääniä.. Turbo ei vihellä ja vislaa. Ahtoputkia en ole kerennyt viellä edes koittamaan.. EGR:ää enkä imusarjaa puhdistamaan.. Enkä Dpf:ää tarkistamaan..
Olen reissuhommissa tällä hetkellä ja auto todella kaukana... Vasta viikonloppuna pääsisin tutustumaan..
Jotenka koitan jo valmiikdi haalia täältä To-Do-Listaa
Voisiko yllämainittujen lisäksi viellä tarkastaa jotain jolla kulkupuoli saataisiin takaisin kuntoon
Tosissaan minkään näköisiä häiriövaloja ei pala.. Se ei vaan yksinkertaisesti tunnu vetävän niinkun kuuluisi..
Kiitän jo valmiiksi avuista.
EDIT. lämmöt pysyy nätisti 90kantturoissa jos tällä tiedolla mitään tekkee.e30 m40b16
Comment
-
Comment