Originally posted by Lucifer-61
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt pikainen kysymys. Katselin E61:stä, mutta eteen tuli sopiva E91 ja se pitäisi lähteä Saksasta hakemaan. Kaiken matkajärjestelyn alla ei ole aikaa lueskella topicceja, joten olisi pari pikaista kyssäriä.
Alla näyttäisi olevan vain 17" kitkat, joten näppärästi voisi ebay:sta sofort kaufenilla ostaa 18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.
Ja mikä on oikea OEM kattotelinemalli 6/2006 E91:een, kun ei ole kattokaiteita? Tämän numeron itse löysin ETK:sta 82710397227. Sillä tosin ebaysta ei löydy kuin jenkeistä pari myyjää, joten apuja sopivan mallin valintaan?Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View PostAlla näyttäisi olevan vain 17" kitkat, joten näppärästi voisi ebay:sta sofort kaufenilla ostaa 18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.
Samansuuntaista kommenttia olen kuullut muilta run flateja käyttäneiltä, mutta varmaan renkaillakin on noissa eroja samalla tavalla kuin normeissakin.F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Originally posted by Joni_R View PostOmassa oli ostaessa alla 225/45/17 dunlopin run flatit ja tuo kokemus ei jättänyt run flateista positiivista kuvaa ajo-ominaisuuksien osalta. Auto tuntui välillä siltä kuin perä ikäänkuin leijuisi ja veteli vanhalla asfaltilla ikävän tuntuisesti. Heti kun vaihtoi normirenkaat samassa koossa alle, niin auto tuntuu ihan eri peliltä.
Samansuuntaista kommenttia olen kuullut muilta run flateja käyttäneiltä, mutta varmaan renkaillakin on noissa eroja samalla tavalla kuin normeissakin.
Koitko ajomelussa eroa normit vs. runflatit?Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View Post18" style 193:t kesärenkailla mukaan matkalta otettavaksi. Onko runflatit millaiset ajaa, kun yhdessä sopivassa setissä olisi Michelin ZP Pilot Sport PS2:t ja pintaa 6-7mm ja hintaa sen verran, että heti ei kehtaisi renkaita vaihtaa.
Mietteitä:
-Kiva kun on jämäkät ajaa, jos siis arvostaa palautetta tiestä
-En koe että vetelisi yhtään enempää kuin muutkaan ajamani 3-sarjan autot (lähtökohtaisesti jokainen vetelee!)
-Parhaat kuitenkin silloin kun pintaa kunnolla ja tuoreat. Alkaa selkeästi huomata, että omani ei ole enää uudenveroiset 3 kesän ajojen jälkeen. Mutta sama pätee havaintojeni mukaan kaikkiin renkaisiin, ei sinällään RF kumeja koske ainoastaan.
Summa summarum: En osaa sanoa miksi vaihtaisin tavallisiin autossa jossa on sellaiset alla.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Kyllä sen eron koppiin asti kuuli, kun vaihtoi normaaleihin. Hiljeni rengasmelu aika paljon. Toki voihan noita olla hyviäkin rf renkaita, omalle kohdalle ei vain ole osunut mukavia tai hiljaisia. Kaksista on kokemusta, molemmat sarja Dunlop merkkisiä.F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Runflatit olisi vuodelta 2009 (Bridgestone Potenza) tai 2011 (ne Pilot Sport 2) ja ei-runflatit (Pilot Sport 3) 2010. Vanhoja yhtä kaikki. Uusimmat on 2013 Dunlop runflatit (400 kalliimmalla kuin nuo halvimmat 2009). Ehkä otan halvimmat 2009 runflatit, jos ovat vielä ylihuomenna tallella. Niillä on ajettu vain 16tkm, joten vanteet ovat ainakin kuin uutta vastaavat, kun muissa olisi uudelleenmaalattuja tai pikkuosumia (ei huomaisi, jos ei olisi ollut nuolella merkitty kuvaan ) saaneita vanteita.
Edit: pari settiä meni ennen kuin oli auto varmistunut sellaiseksi, että sen halusin ostaa. Hankin nuo ei-runflat Pilot Sport 3:t, kun myyjä oli sopivasti matkan varrella.Last edited by O.K.; 29-08-2015, 08:11.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Morjes. Googlettelun jälkeen päätän hakea apua täältä.
Eli autona -05 E90 325i. Oikean eturenkaan edestä puuttuu suoja, joka siis estää kaiken moskan ja veden menemisen sinne polttimoihin yms. Kellään tietoa mistä saisi tilattua uuden/millä nimellä nämä tunnetaan? Jos joku ei ymmärrä voin laittaa kuvaa vasemmalta puolen kunhan auto saapuu huollosta...
Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa auttaa!
Comment
-
-
Originally posted by #22 View PostMorjes. Googlettelun jälkeen päätän hakea apua täältä.
Eli autona -05 E90 325i. Oikean eturenkaan edestä puuttuu suoja, joka siis estää kaiken moskan ja veden menemisen sinne polttimoihin yms. Kellään tietoa mistä saisi tilattua uuden/millä nimellä nämä tunnetaan? Jos joku ei ymmärrä voin laittaa kuvaa vasemmalta puolen kunhan auto saapuu huollosta...
Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa auttaa!e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by JTP View PostOlisko se puuttuva osa numero 9 tässä kuvassa.. http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...ch_trim_front/
Comment
-
-
Originally posted by #22 View PostKiitos, juurikin tuo! Sitten kun vielä tietäisi mistä kannattaisi tilata/ostaa?e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostVaihdoin tuossa puolivälissä kesää 18" runflatit pois. Alla oli Bridgestone Potenzat ja alle tuli GoodYear EfficientGripit. Nyt auto pysyy tielläkin. Runflateilla se oli nousemassa urasta ylös koko ajan.
En ole vielä tavannut korkeimman nopeusluokan rengasta joka ei vetelisi, varsinkaan 3-sarjan autossa.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Mun E91:n edellinen omistaja oli vaihtanut Potenza RE 050 tilalle eteen GY Eagle F1 Asy 2:t vetelyn takia, ja nuo GY:t ei tosiaan vedelleen lainkaan 225/45-17 koossa. Samoin nyt alla olevat Hankook Ventus S1 evo 2 225/35 ja 255/30-19 niin auto menee aivan luotisuoraan, voi motarilla vaihtaa kaistaa vaikka yhdellä sormella. Nopeusluokka kuitenkin Y (300 km/h) eli ei ne kaikki vetele.
Comment
-
Comment