Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pedroo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 58
    • helsinki

    en selkeetä infoa oikeen löytäny ni heitetääs kyssäri. Onko tollases -07 e91 325d manualissa imusarjan läppiä?
    :think:think

    e61 530d lci M- sport
    e46 330i Cabriolet M- sport
    e91 325d M-sport
    e60 530d
    e46 330i M-sport cabriolet
    e39 530d M-sport
    e39 530d
    e46 323
    e36 318

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by pedroo View Post
      en selkeetä infoa oikeen löytäny ni heitetääs kyssäri. Onko tollases -07 e91 325d manualissa imusarjan läppiä?
      :think:think
      Ei pitäisi olla, mutta äkkiäkö tuon tarkastaa.

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        Originally posted by pedroo View Post
        en selkeetä infoa oikeen löytäny ni heitetääs kyssäri. Onko tollases -07 e91 325d manualissa imusarjan läppiä?
        :think:think
        Ei tarvitse edes tarkistaa. 325dssä ei ole läppiä
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • _Sylin_teri_
          BTCF Member
          • May 2013
          • 366
          • Suomi finland

          Originally posted by epv View Post
          Onko hehkujen + pääteasteen vaihto vaikea homma 330d:hen verrattuna vaikka termostaattijumppaan? :think

          5/6 hehkuista vikakoodien mukaan pimeänä, tullee muuten vielä ongelmia pakkasilla.
          Ainakin 330D nelikossa oli hehkujen rele todella helpossa paikassa. Hehkut on hieman on vaikeampi kun pitää imusarja irroittaa tieltä pois ja siinä on pari aika ahdasta mutteria takaosassa. Muistaakseni joku 3-4h meni hehkujen vaihdossa mulla ensikertalaisena tuumaustaukojen kanssa. Hieman työläämpi ku termarin vaihto. Sen releen saa sitten itsekin korjattua jos haluaa säästää

          Pre lci 320D:ssä taas oli hehkujen rele niin ahtaassa paikassa että meinas usko loppua

          Korjatkaa ne hehkujen vikakoodit heti koska jos niistä on vikakoodia ei dpf:n poltto lähde päälle!! Joskus ihmettelin ku ei polttanu vaikka oli uus termari
          Last edited by _Sylin_teri_; 22-11-2015, 10:21.

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            Originally posted by epv

            5/6 hehkuista vikakoodien mukaan pimeänä, tullee muuten vielä ongelmia pakkasilla.
            Niin tulee. Lähtee käyntiin ainakin -17c pakkasella ilman hehkuja, mutta ei ole herkkähermoisten puuhaa
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 728
              • Pirkanmaa

              Mitä kaikkea vaatii halogenien retrofittaus xenoneihin, umpioiden ja katkaisijan jälkeen, lähinnä mitä automaattinen korkeudensäätöö vaatii toimiakseen?
              F16 M-Sport

              Comment

              • miqqi
                Bimmer Rookie
                • Oct 2014
                • 38
                • Helsinki

                iDrive -ruudun naarmut + pari muuta

                Huomasin tuossa syssymmällä, kun aurinko paistelee alempaa, että iDriven (pikkuruutu, business) on ikäänkuin naarmuilla ja siten tietty hieman samea. Epäilemättä rätistä pölyjä pyyhkiessä tullut.
                Näitä ei näy lainkaan, mikäli aurinko ei paista takaa tai takaviistosta. Esimerkiksi nyt pimeällä, vaikka kuinka katsoo mistä tahansa kulmasta ruutu päällä, ei tätä huomaa ollenkaan. Oletettavasti "naarmut" eivät siis ole kauhian syviä mitenkään. Vai voiko kyse olla jostain puhdistuskemikaalista, joka on jässähtänyt pintaan?
                Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Onko suosituksia, millä voisi yrittää kirkastaa ruutua? Töllönpuhdistusaineet eivät tehoa.

                Toinen kysymys: Ostin orkkis kumimatot. Mattojen mukana tuli pyöreät muoviset vaatetarralätkät, jotka siis vastakappaleet mattojen alapinnassa oleville. Näissä harvakierteinen, mutta terävä ruuvitappi. Vaikka ovat muovitapit, jyrsinevät ajan saatossa kärjellään varmasti pohjaa.
                Uskaltaako nämä ruuvata kokolattiamaton läpi haluamaansa kohtaan, vai onko kokolattiamaton alla erityiset kohdat näille?
                F30 LCI 320i -18
                EX: E90 LCI 320i -11

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5442
                  • S:t Karins

                  Originally posted by hj325hml View Post
                  Mitä kaikkea vaatii halogenien retrofittaus xenoneihin, umpioiden ja katkaisijan jälkeen, lähinnä mitä automaattinen korkeudensäätöö vaatii toimiakseen?
                  Mitä vitt... ymmärsin ensin että retrofittaat halogeenit xenonien tilalle . Perjantai...
                  Mutta tosiaan jos vaihdat xenoneihin niin vaihtoon menee umpiot, liittimet (ja johtojärjestys saattaa muuttua), korkeusanturit pitää asentaa vai onko kaikissa vakiona (?) (+ johdot?), valomoduuli sekä koodaus.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • epv
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 76
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                    Ainakin 330D nelikossa oli hehkujen rele todella helpossa paikassa. Hehkut on hieman on vaikeampi kun pitää imusarja irroittaa tieltä pois ja siinä on pari aika ahdasta mutteria takaosassa. Muistaakseni joku 3-4h meni hehkujen vaihdossa mulla ensikertalaisena tuumaustaukojen kanssa. Hieman työläämpi ku termarin vaihto. Sen releen saa sitten itsekin korjattua jos haluaa säästää

                    Pre lci 320D:ssä taas oli hehkujen rele niin ahtaassa paikassa että meinas usko loppua

                    Korjatkaa ne hehkujen vikakoodit heti koska jos niistä on vikakoodia ei dpf:n poltto lähde päälle!! Joskus ihmettelin ku ei polttanu vaikka lämmöt oli uus termari

                    Mahtaako olla netissä mitään hyvää DIY-ohjetta tuohon hehkuhommaan? :think
                    E61 530d -05

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      Originally posted by epv View Post
                      Mahtaako olla netissä mitään hyvää DIY-ohjetta tuohon hehkuhommaan? :think
                      Noilla ohjeilla luulis onnistuvan -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=209693
                      Ohjeet tosin eri korimallille, mut moottorityyppihän on sama..
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 728
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Mitä vitt... ymmärsin ensin että retrofittaat halogeenit xenonien tilalle . Perjantai...
                        Mutta tosiaan jos vaihdat xenoneihin niin vaihtoon menee umpiot, liittimet (ja johtojärjestys saattaa muuttua), korkeusanturit pitää asentaa vai onko kaikissa vakiona (?) (+ johdot?), valomoduuli sekä koodaus.


                        Heh heh, orkkis xenonit halogenien tilalle juu.

                        Pelkät umpiot vaihtamalla valot toimii mutta jos haluaisi ihan oikeasti automaattisenkin korkeudensäädön toimivan, niin ilmeisesti valomoludi, johtosarja, anturit ja koodaus?
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • Norkin
                          BTCF Member
                          • Aug 2013
                          • 106
                          • Lempäälä

                          Transmission failure

                          Morjesta!

                          Eli ilmennyt nyt ongelma omassa 320d m47d20 163hv, eli lykännyt tuon transmission failuren päälle pari kertaa. Viestissä lukee tehojen laskusta ja että matkaa voi kuitenkin jatkaa.

                          Tämä on tullut ainoastaan luistoneston ollessa pois päältä, kun on tullut ensilumista nautittua. Onko syytä huoleen vai nouseeko laatikon lämmöt tuossa kikkailussa jolloin lyö varuilta tuon safe moden? Kun on sammuttanut auton noin minuutiksi niin matka jatkuu normaalisti ilman vikakoodeja. Normaalisti ajettaessa tätä ongelmaa ei esiinny.

                          Karalan ohjelma asennettiin torstaina, voiko tällä olla vaikutusta asiaan? Ensimmäiset talvikelit tosin tällä autolla niin vertailupohjaa ei voi antaa, että olisiko tätä vakiosoftalla tehnyt.

                          Akun iästä tai kunnosta ei ole kyllä tietoa, mutta ei ole ainakaan alhaisesta varauksesta mitään ilmoitellut. Ilmeisesti huono akku voi saada näitä vikakoodeja myös aikaan? Pitää varaukset vielä tsiigailla.

                          Isäukon vanhalla e61 2010 520d:llä ei vastaavia ongelmia tullut aikoinaan vastaan kun sillä tuli leikittyä, mutta uudempaa tekniikkaahan tosin siinä jo oli.

                          Apuja kaivattaisiin, kiitos jo etukäteen!
                          Last edited by Norkin; 22-11-2015, 04:58. Reason: Täydennystä

                          Tesla Model 3 LR -20
                          E36 Compact M43B16 turbo


                          Ex:
                          F11 530D xDrive M-sport
                          F21 M135i xDrive -14
                          E30 316 -85
                          F01 730D -09
                          E61 M5 -07 Silverstone II
                          F21 M135i xDrive -13
                          E92 335i -06
                          F11 520d -11
                          E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                          E91 320d -06
                          E30 324td Touring -89
                          Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                          4x Ford

                          Comment

                          • E-rotu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2014
                            • 71
                            • TRE

                            Terve! Ostin juuri e91 330d jolla rullattu 300tkm. nyt huomaan että hitaassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen laatikko vaihtaa isommalle jonkinverran töksähtäen.

                            Ei kovin haittaava ole mutta öljyt nyt varmaan kannattaisi vaihtaa? ilmeisesti koskaan ei ole vaihdettu.

                            Mikä on alkuperäistä öljyä? Kuinkapaljon turbiiniin jää vanhaa öljyä huuhtelematta?

                            Motonetissä öljypohja 149e, jossain vielä halvempi?

                            Paljonko varaan öljyä, jos meen tekeen sen yöllä kauas sivistyksestä ettei kauppaan ole mahdollista uudelleen mennä. Tosin liikaakaan ei jaksaisi maksella.

                            Vinkkejä vaihtoo? Missä tarkkana? Onko ihan tehtävissä oleva temppu? Miten öljyn pinta tarkistetaan varmasti oikein?

                            On myös mahdollista että vien vaihdatettavaksi jos eivät paljon ota. Pirkanmaalla ja lähistöllä halvin pulju?

                            Kiitän jo etukäteen vastauksista
                            E91 330dA

                            Comment

                            • Kimmo-R
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 400
                              • Tampere

                              Originally posted by E-rotu View Post
                              Terve! Ostin juuri e91 330d jolla rullattu 300tkm. nyt huomaan että hitaassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen laatikko vaihtaa isommalle jonkinverran töksähtäen.

                              Ei kovin haittaava ole mutta öljyt nyt varmaan kannattaisi vaihtaa? ilmeisesti koskaan ei ole vaihdettu.

                              Mikä on alkuperäistä öljyä? Kuinkapaljon turbiiniin jää vanhaa öljyä huuhtelematta?

                              Motonetissä öljypohja 149e, jossain vielä halvempi?

                              Paljonko varaan öljyä, jos meen tekeen sen yöllä kauas sivistyksestä ettei kauppaan ole mahdollista uudelleen mennä. Tosin liikaakaan ei jaksaisi maksella.

                              Vinkkejä vaihtoo? Missä tarkkana? Onko ihan tehtävissä oleva temppu? Miten öljyn pinta tarkistetaan varmasti oikein?

                              On myös mahdollista että vien vaihdatettavaksi jos eivät paljon ota. Pirkanmaalla ja lähistöllä halvin pulju?

                              Kiitän jo etukäteen vastauksista
                              Huuhtelu ehdottomasti. Ebay.de:stä 20L Ravenol 6HP Fluidia ~150e, öljypohja ~100e ja Benkaralla Ylöjärvellä työ 150e.

                              Itsellä sama peli ja 1,5v sitten hoidin tolla kaavalla temppuilevan laatikon kuntoon. Nyt menty 30t ilman ongelmia. Samalla vaihdettiin johtosarjan läpiviennin holkki joka hieman tihkutti. Sen tilasin marmorilta ja pieni lisä työn osuudessa.
                              Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                              --Audiokit.fi--
                              BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                              BMW i4 M50 Supercharged -23
                              BMW i3 60Ah -14

                              Comment

                              • lassiv
                                BTCF Member
                                • Nov 2015
                                • 313
                                • Lahti

                                Eikös nää lyö aika hätäsesti turbiinilukkoa päälle voisiko tuokin olla hieman töksähtelevän vaihdon syy/ominaisuus?

                                Aika tasasesti toi oma menee mut kylhän sielt pienet töksähdykset tietyillä kierrosalueilla löytää jos niitä oikein etsimällä etsii. Liekkö vaan liian rajuja vaihtoja lootalta vai jotain tuohon turbiinilukkoon liittyvää? Itsen en automaatin sisäistä sielunelämää sen enempää tiedä eli jätän tarkemmat selittelyt asiasta tietäville.

                                Omassa kilsoja 210tkm ja 170tkm vaihdettu öljyt.

                                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎