Onko hehkujen + pääteasteen vaihto vaikea homma 330d:hen verrattuna vaikka termostaattijumppaan? :think
5/6 hehkuista vikakoodien mukaan pimeänä, tullee muuten vielä ongelmia pakkasilla.
Ainakin 330D nelikossa oli hehkujen rele todella helpossa paikassa. Hehkut on hieman on vaikeampi kun pitää imusarja irroittaa tieltä pois ja siinä on pari aika ahdasta mutteria takaosassa. Muistaakseni joku 3-4h meni hehkujen vaihdossa mulla ensikertalaisena tuumaustaukojen kanssa. Hieman työläämpi ku termarin vaihto. Sen releen saa sitten itsekin korjattua jos haluaa säästää
Pre lci 320D:ssä taas oli hehkujen rele niin ahtaassa paikassa että meinas usko loppua
Korjatkaa ne hehkujen vikakoodit heti koska jos niistä on vikakoodia ei dpf:n poltto lähde päälle!! Joskus ihmettelin ku ei polttanu vaikka oli uus termari
Mitä kaikkea vaatii halogenien retrofittaus xenoneihin, umpioiden ja katkaisijan jälkeen, lähinnä mitä automaattinen korkeudensäätöö vaatii toimiakseen?
Huomasin tuossa syssymmällä, kun aurinko paistelee alempaa, että iDriven (pikkuruutu, business) on ikäänkuin naarmuilla ja siten tietty hieman samea. Epäilemättä rätistä pölyjä pyyhkiessä tullut.
Näitä ei näy lainkaan, mikäli aurinko ei paista takaa tai takaviistosta. Esimerkiksi nyt pimeällä, vaikka kuinka katsoo mistä tahansa kulmasta ruutu päällä, ei tätä huomaa ollenkaan. Oletettavasti "naarmut" eivät siis ole kauhian syviä mitenkään. Vai voiko kyse olla jostain puhdistuskemikaalista, joka on jässähtänyt pintaan?
Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Onko suosituksia, millä voisi yrittää kirkastaa ruutua? Töllönpuhdistusaineet eivät tehoa.
Toinen kysymys: Ostin orkkis kumimatot. Mattojen mukana tuli pyöreät muoviset vaatetarralätkät, jotka siis vastakappaleet mattojen alapinnassa oleville. Näissä harvakierteinen, mutta terävä ruuvitappi. Vaikka ovat muovitapit, jyrsinevät ajan saatossa kärjellään varmasti pohjaa.
Uskaltaako nämä ruuvata kokolattiamaton läpi haluamaansa kohtaan, vai onko kokolattiamaton alla erityiset kohdat näille?
Mitä kaikkea vaatii halogenien retrofittaus xenoneihin, umpioiden ja katkaisijan jälkeen, lähinnä mitä automaattinen korkeudensäätöö vaatii toimiakseen?
Mitä vitt... ymmärsin ensin että retrofittaat halogeenit xenonien tilalle . Perjantai...
Mutta tosiaan jos vaihdat xenoneihin niin vaihtoon menee umpiot, liittimet (ja johtojärjestys saattaa muuttua), korkeusanturit pitää asentaa vai onko kaikissa vakiona (?) (+ johdot?), valomoduuli sekä koodaus.
Ainakin 330D nelikossa oli hehkujen rele todella helpossa paikassa. Hehkut on hieman on vaikeampi kun pitää imusarja irroittaa tieltä pois ja siinä on pari aika ahdasta mutteria takaosassa. Muistaakseni joku 3-4h meni hehkujen vaihdossa mulla ensikertalaisena tuumaustaukojen kanssa. Hieman työläämpi ku termarin vaihto. Sen releen saa sitten itsekin korjattua jos haluaa säästää
Pre lci 320D:ssä taas oli hehkujen rele niin ahtaassa paikassa että meinas usko loppua
Korjatkaa ne hehkujen vikakoodit heti koska jos niistä on vikakoodia ei dpf:n poltto lähde päälle!! Joskus ihmettelin ku ei polttanu vaikka lämmöt oli uus termari
Mahtaako olla netissä mitään hyvää DIY-ohjetta tuohon hehkuhommaan? :think
Mitä vitt... ymmärsin ensin että retrofittaat halogeenit xenonien tilalle . Perjantai...
Mutta tosiaan jos vaihdat xenoneihin niin vaihtoon menee umpiot, liittimet (ja johtojärjestys saattaa muuttua), korkeusanturit pitää asentaa vai onko kaikissa vakiona (?) (+ johdot?), valomoduuli sekä koodaus.
Heh heh, orkkis xenonit halogenien tilalle juu.
Pelkät umpiot vaihtamalla valot toimii mutta jos haluaisi ihan oikeasti automaattisenkin korkeudensäädön toimivan, niin ilmeisesti valomoludi, johtosarja, anturit ja koodaus?
Eli ilmennyt nyt ongelma omassa 320d m47d20 163hv, eli lykännyt tuon transmission failuren päälle pari kertaa. Viestissä lukee tehojen laskusta ja että matkaa voi kuitenkin jatkaa.
Tämä on tullut ainoastaan luistoneston ollessa pois päältä, kun on tullut ensilumista nautittua. Onko syytä huoleen vai nouseeko laatikon lämmöt tuossa kikkailussa jolloin lyö varuilta tuon safe moden? Kun on sammuttanut auton noin minuutiksi niin matka jatkuu normaalisti ilman vikakoodeja. Normaalisti ajettaessa tätä ongelmaa ei esiinny.
Karalan ohjelma asennettiin torstaina, voiko tällä olla vaikutusta asiaan? Ensimmäiset talvikelit tosin tällä autolla niin vertailupohjaa ei voi antaa, että olisiko tätä vakiosoftalla tehnyt.
Akun iästä tai kunnosta ei ole kyllä tietoa, mutta ei ole ainakaan alhaisesta varauksesta mitään ilmoitellut. Ilmeisesti huono akku voi saada näitä vikakoodeja myös aikaan? Pitää varaukset vielä tsiigailla.
Isäukon vanhalla e61 2010 520d:llä ei vastaavia ongelmia tullut aikoinaan vastaan kun sillä tuli leikittyä, mutta uudempaa tekniikkaahan tosin siinä jo oli.
Apuja kaivattaisiin, kiitos jo etukäteen!
Last edited by Norkin; 22-11-2015, 04:58.
Reason: Täydennystä
Terve! Ostin juuri e91 330d jolla rullattu 300tkm. nyt huomaan että hitaassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen laatikko vaihtaa isommalle jonkinverran töksähtäen.
Ei kovin haittaava ole mutta öljyt nyt varmaan kannattaisi vaihtaa? ilmeisesti koskaan ei ole vaihdettu.
Mikä on alkuperäistä öljyä? Kuinkapaljon turbiiniin jää vanhaa öljyä huuhtelematta?
Motonetissä öljypohja 149e, jossain vielä halvempi?
Paljonko varaan öljyä, jos meen tekeen sen yöllä kauas sivistyksestä ettei kauppaan ole mahdollista uudelleen mennä. Tosin liikaakaan ei jaksaisi maksella.
Vinkkejä vaihtoo? Missä tarkkana? Onko ihan tehtävissä oleva temppu? Miten öljyn pinta tarkistetaan varmasti oikein?
On myös mahdollista että vien vaihdatettavaksi jos eivät paljon ota. Pirkanmaalla ja lähistöllä halvin pulju?
Terve! Ostin juuri e91 330d jolla rullattu 300tkm. nyt huomaan että hitaassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen laatikko vaihtaa isommalle jonkinverran töksähtäen.
Ei kovin haittaava ole mutta öljyt nyt varmaan kannattaisi vaihtaa? ilmeisesti koskaan ei ole vaihdettu.
Mikä on alkuperäistä öljyä? Kuinkapaljon turbiiniin jää vanhaa öljyä huuhtelematta?
Motonetissä öljypohja 149e, jossain vielä halvempi?
Paljonko varaan öljyä, jos meen tekeen sen yöllä kauas sivistyksestä ettei kauppaan ole mahdollista uudelleen mennä. Tosin liikaakaan ei jaksaisi maksella.
Vinkkejä vaihtoo? Missä tarkkana? Onko ihan tehtävissä oleva temppu? Miten öljyn pinta tarkistetaan varmasti oikein?
On myös mahdollista että vien vaihdatettavaksi jos eivät paljon ota. Pirkanmaalla ja lähistöllä halvin pulju?
Kiitän jo etukäteen vastauksista
Huuhtelu ehdottomasti. Ebay.de:stä 20L Ravenol 6HP Fluidia ~150e, öljypohja ~100e ja Benkaralla Ylöjärvellä työ 150e.
Itsellä sama peli ja 1,5v sitten hoidin tolla kaavalla temppuilevan laatikon kuntoon. Nyt menty 30t ilman ongelmia. Samalla vaihdettiin johtosarjan läpiviennin holkki joka hieman tihkutti. Sen tilasin marmorilta ja pieni lisä työn osuudessa.
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi-- BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Eikös nää lyö aika hätäsesti turbiinilukkoa päälle voisiko tuokin olla hieman töksähtelevän vaihdon syy/ominaisuus?
Aika tasasesti toi oma menee mut kylhän sielt pienet töksähdykset tietyillä kierrosalueilla löytää jos niitä oikein etsimällä etsii. Liekkö vaan liian rajuja vaihtoja lootalta vai jotain tuohon turbiinilukkoon liittyvää? Itsen en automaatin sisäistä sielunelämää sen enempää tiedä eli jätän tarkemmat selittelyt asiasta tietäville.
Comment