E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeemuT
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 329
    • Muhos

    sadetunnistin

    Mikäs auttaisi kun pitempään pitää sadetunnistimella pyyhkimiä niin ne alkaa ensin vähän pysähdellä ja jopa sammuvat kokonaan.
    Vika korjautuu kun sammuttaa virrat ja laittaa uudelleen käytiin.
    Myös jatkuvassa käytössä toimivat moitteetta.
    Onko sadetunnistimen alustus tehtävä uudelleen ?
    -TT-
    F30 320d

    Comment

    • ju]ho
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 32

      Virtalukko jumittaa

      Kellään tietoa mistä johtuu, että avain menee nihkeästi virtalukkoon ja ei jää sinne.. Virrat saa kyllä päälle avaimen pohjaan työntämällä ja auton käyntiin, kun pitää avainta lukon reijän lähellä. Sammuu normaalisti napista ja virrat saa pois kun työntää avaimen lukon pohjaan. Mikään vikavalo ei syty mittaristoon.. Ainoastaan keltainen immonvalo jos avain ei ole lukupuolan lähellä.

      Comment

      • pro_tinnitus
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 273
        • Etelä-Suomi

        Originally posted by ju]ho View Post
        Kellään tietoa mistä johtuu, että avain menee nihkeästi virtalukkoon ja ei jää sinne.. Virrat saa kyllä päälle avaimen pohjaan työntämällä ja auton käyntiin, kun pitää avainta lukon reijän lähellä. Sammuu normaalisti napista ja virrat saa pois kun työntää avaimen lukon pohjaan. Mikään vikavalo ei syty mittaristoon.. Ainoastaan keltainen immonvalo jos avain ei ole lukupuolan lähellä.
        Oletko kokeillut myös vara-avaimella? Mutta eipä tuollaisia ongelmia ole ollut, tosin keltainen avain jäi palamaan välillä kun ratti ei ollut suorassa, poistui päivityksellä. Tuolloin avain meni perille, muttei auto startannut.
        E90 320d -05
        EX: Z3 E36/8 3.0i

        Comment

        • Winx
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 79
          • Tampere

          Originally posted by ju]ho View Post
          Kellään tietoa mistä johtuu, että avain menee nihkeästi virtalukkoon ja ei jää sinne.. Virrat saa kyllä päälle avaimen pohjaan työntämällä ja auton käyntiin, kun pitää avainta lukon reijän lähellä. Sammuu normaalisti napista ja virrat saa pois kun työntää avaimen lukon pohjaan. Mikään vikavalo ei syty mittaristoon.. Ainoastaan keltainen immonvalo jos avain ei ole lukupuolan lähellä.
          Li-ion-akku sisällä turvonnut? Ihan hatusta heitetty. Comfort accessilla on näemmä paristot.
          -09 330xi

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1022
            • Pikis

            Originally posted by TeemuT View Post
            Mikäs auttaisi kun pitempään pitää sadetunnistimella pyyhkimiä niin ne alkaa ensin vähän pysähdellä ja jopa sammuvat kokonaan.
            Vika korjautuu kun sammuttaa virrat ja laittaa uudelleen käytiin.
            Myös jatkuvassa käytössä toimivat moitteetta.
            Onko sadetunnistimen alustus tehtävä uudelleen ?
            Pyyhkijän releen oikkuilu saa ainakin tuon tyyppisiä oireita aikaan.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • ju]ho
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 32

              Originally posted by ju]ho View Post
              Kellään tietoa mistä johtuu, että avain menee nihkeästi virtalukkoon ja ei jää sinne.. Virrat saa kyllä päälle avaimen pohjaan työntämällä ja auton käyntiin, kun pitää avainta lukon reijän lähellä. Sammuu normaalisti napista ja virrat saa pois kun työntää avaimen lukon pohjaan. Mikään vikavalo ei syty mittaristoon.. Ainoastaan keltainen immonvalo jos avain ei ole lukupuolan lähellä.
              Jep. Elikkä vika saatu kuntoon.. ihan vain voimaa käyttämällä, eli kun kunnolla painoi avainta lukon pohjaan niin taas pelittää.

              Comment

              • Pertti M
                Newbiemmer
                • May 2011
                • 13
                • Lahti

                Saako todellisia ajokilometrejä mistään varmasti selville? Kävin marmorilla luettamassa avaimen, jonka mukaan auton avaimia ei oltu kolmeen ensimmäiseen vuoteen luettu. Auto kuitenkin huoltokirjan mukaan huollettu aina samassa paikassa ja myöhemmin joka huollossa luettu avain. Ensimmäinen luku siis kolmen vuoden ja 89tkm kohdalla, vaikka ensimmäinen huolto tehty kahden vuoden ja 59 tkm kohdalla.

                Lähinnä kiinnostaa koska esiin tulleet viat eivät mielestäni kuulu 125tkm ajettuun autoon. Nyt siis moniuraohjaimen rulla, laturi ja vesipumppu vaihdettu ja automaattilootasta kuuluu varsin mielenkiintoista kahinaa kun se mikitettiin.

                Auto -09 320dA LCI.

                edittinä ja autohan on Saksan tuonti suomalaisen liikkeen toimesta.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6775
                  • PK-seutu

                  Originally posted by Pertti M View Post
                  ...ensimmäinen huolto tehty kahden vuoden ja 59 tkm kohdalla.
                  Tuo nyt ainakin on aika hälyyttävää jo itsessään(?)
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • 530daa
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 231
                    • ks

                    e91 antenni

                    Saako kyseiseen autoon normaali antennia/ suosituksia millä kuuluu? Todenäköisesti takalasin piuha jostain poikki kun ei kuulu kanavat kunnolla eikä näytä hyvää singaalia autocomilla katsottuna.

                    Comment

                    • AK-87
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 324
                      • Hml

                      Originally posted by Pertti M View Post
                      Saako todellisia ajokilometrejä mistään varmasti selville? Kävin marmorilla luettamassa avaimen, jonka mukaan auton avaimia ei oltu kolmeen ensimmäiseen vuoteen luettu. Auto kuitenkin huoltokirjan mukaan huollettu aina samassa paikassa ja myöhemmin joka huollossa luettu avain. Ensimmäinen luku siis kolmen vuoden ja 89tkm kohdalla, vaikka ensimmäinen huolto tehty kahden vuoden ja 59 tkm kohdalla.

                      Lähinnä kiinnostaa koska esiin tulleet viat eivät mielestäni kuulu 125tkm ajettuun autoon. Nyt siis moniuraohjaimen rulla, laturi ja vesipumppu vaihdettu ja automaattilootasta kuuluu varsin mielenkiintoista kahinaa kun se mikitettiin.

                      Auto -09 320dA LCI.

                      edittinä ja autohan on Saksan tuonti suomalaisen liikkeen toimesta.
                      En pidä itseäni asiantuntijana, mutta eikö tuossa nyt ole jo riittävän monta kysymysmerkkiä siihen, että ehkä olisi fiksumpi katsella muita yksiköitä..?
                      V60 D4 AWD -16
                      Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                      ex V60 D4 -13
                      ex E36 323i 4D -96
                      ex E91 320d -06 Stage 1

                      Comment

                      • Pertti M
                        Newbiemmer
                        • May 2011
                        • 13
                        • Lahti

                        Originally posted by AK-87 View Post
                        En pidä itseäni asiantuntijana, mutta eikö tuossa nyt ole jo riittävän monta kysymysmerkkiä siihen, että ehkä olisi fiksumpi katsella muita yksiköitä..?
                        Tässä vaiheessa kerätäänkin jo syitä kaupanpurkamiseen, koska kuukausi sitten liikkeestä haettu auto on ollut joka viikko pajalla tutkittavana.
                        Kysymykset auton todellisesta kilometreistä herännyt vasta nyt vikojen ilmettyä, sillä auton kunto ulko- ja sisäpuolelta todella hyvä.

                        Comment

                        • AK-87
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 324
                          • Hml

                          Originally posted by Pertti M View Post
                          Tässä vaiheessa kerätäänkin jo syitä kaupanpurkamiseen, koska kuukausi sitten liikkeestä haettu auto on ollut joka viikko pajalla tutkittavana.
                          Kysymykset auton todellisesta kilometreistä herännyt vasta nyt vikojen ilmettyä, sillä auton kunto ulko- ja sisäpuolelta todella hyvä.
                          Ohops, tulipa ymmärrettyä väärin. Seison korjattuna.
                          V60 D4 AWD -16
                          Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                          ex V60 D4 -13
                          ex E36 323i 4D -96
                          ex E91 320d -06 Stage 1

                          Comment

                          • Cunttory
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1772
                            • Kuopio

                            Originally posted by Pertti M View Post
                            Saako todellisia ajokilometrejä mistään varmasti selville? Kävin marmorilla luettamassa avaimen, jonka mukaan auton avaimia ei oltu kolmeen ensimmäiseen vuoteen luettu. Auto kuitenkin huoltokirjan mukaan huollettu aina samassa paikassa ja myöhemmin joka huollossa luettu avain. Ensimmäinen luku siis kolmen vuoden ja 89tkm kohdalla, vaikka ensimmäinen huolto tehty kahden vuoden ja 59 tkm kohdalla.

                            Lähinnä kiinnostaa koska esiin tulleet viat eivät mielestäni kuulu 125tkm ajettuun autoon. Nyt siis moniuraohjaimen rulla, laturi ja vesipumppu vaihdettu ja automaattilootasta kuuluu varsin mielenkiintoista kahinaa kun se mikitettiin.

                            Auto -09 320dA LCI.

                            edittinä ja autohan on Saksan tuonti suomalaisen liikkeen toimesta.
                            Olis melko uskomatonta jos ei öljyjä ole vaihdettu ennen 59tkm. kotonakaan tai nyrkkipajalla, mutta mahdollista sekin.

                            Nuo mainitut viat kyllä kuulostaa sille, että varsinaista vikaa ei ole löydetty vaan on "umpimähkään" vaihdettu turhiakin osia, kun nuo kaikki kietoutuu moniurahihnan ympärille.
                            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                            Comment

                            • Pertti M
                              Newbiemmer
                              • May 2011
                              • 13
                              • Lahti

                              tätä mystistä ääntä siis jahdattiin pitkän kaavan kautta, ja nuo vaihdetut osat olivat myös viallisia. Laatikkoa alettiin kuunnella vasta kun ääni ei poistunut edelleenkään vaikka uutta osaa urakalla.

                              Paperinen huoltokirja näyttää siltä, kuin olisi yhdellä istumalla täytetty, ja tosissaan avaimesta puuttuu siihen merkitty ensimmäinenkin huolto.

                              Avaimen data alkaa 4/2012 ja 89tkm, kun autolla rullattu 7/2009 alkaen...

                              Comment

                              • dumo
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2013
                                • 84
                                • N/A

                                Se on varsin heikko homma jos ei löydy dokumenttia siitä että autoa on huollettu ennen 59tkm - valmistaja aivan varmasti kieltäytyy tulemasta vastaan missä tahansa remonteissa (esim. moottorin tai vaihteiston täystuho), jos pakollisista huolloista ei ole mitään todisteita.

                                Ja toki luonnollisesti on aika huono lähtökohta auton käyttöiälle jos samoilla öljyillä on rullattu 59tkm, mutta se on asia erikseen.

                                Vaihtoehtoja on toki monia: Pihi saksalainen on tehnyt kaikki huollot itse tai ilman veroja&kuitteja nyrkkipajalla. Auton historiassa on jotain todella hämärää - jonkin sortin korinvaihto, täyskolari, varkaus, tjsp. Tai jotain ihan muuta.

                                Comment

                                Working...
                                X