Originally posted by Holotti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Holotti View PostSamainen N52B25 mulla. Tuossa 4500 kohdilla tuntuu että vetää myös kohtuu hyvin, mutta ennen sitä hitaasti heräilevä.
Toinen mikä tulee mieleen, voiko olla jotenkin näihin liittyvä, vai onko välityksen vaan niin pitkät:
Punaiselle vedättäessä ja isompaa vaihtaessa, ei auto lähde heti vetämään vaan odottaa hetken ennenkuin löytää taas vääntöä. Tapahtuu siis joka vaihteella jos oikein vedättää.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostEi ole ilmoittanut solenoidista, mutta täältä ajattelin ensin lähteä pelkästään putsaamisella kokeilemaan.
Muilla kutoskoneissa tämäntapaista kiihdytellessä?
Uudella solenoidilla Vanos pysyy 1asteen sisällä kuten imupuolikin
Sen huomasin, että kun tuota uutta ja ehjää imupuolen solenoidia heilutti pituussunnassa niin kuului pieni klonksklonks ääni kun kara pääse liikkumaan hieman. Viallinen ei pitänyt tuota ääntä ollenkaan vaikka kara käsin liikuttaessa liikkui.
Ja kyllä kone lähtee vetämään taas heti kun uusi vaihde on sisällä (GM:n 6-vaihteinen automaatti). Saattaahan noissa välityksissä olla hieman eroja ZF:n ja GM:n automaatin ja manuaaliaskin välillä. Myös X-drive taitaa vaikuttaa hieman perävälitykseen.Last edited by Sto; 14-04-2015, 19:08.EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.
Comment
-
-
Täytyypä tuossa iltasella ottaa irti jos putsaisi. Kiitoksia vinkeistä.
Vielä mikä tuli mieleen eilen kokeilla, tuolla 325i tehoja kateissa-threadissa oli puhetta seuraavanlaisesta tavasta kokeilla suorituskyky:
salavalikko valinta 04.01 eli kulutus l/h
Ja kun vedättää esim kolmosella tappiin asti, niin kulutuksen pitäisi käydä yli 60 l/h
eilen kokeilin tämän tempun (tosin ajoa oli alla vasta 5min, eikä täysin lämmennyt) ja kulutus nousi vain 54 l/h
Onkohan mitään perää?E92 325i -07
Comment
-
-
Nyt on solenoidit putsattu. Onnistui helposti n.20minuutissa jopa minulta
Olihan ne kieltämättä likaiset. Testiajolle heti sitten ja kokeilemaan auttoiko tukkoisuuteen. Pakko sanoa että ehkä hieman tasaisemmin vetää sieltä matalilta kierroksilta loppuun asti (ja piikki tietysti 4500 kohdalla).
Muuta eroa en huomannut. Vaihtaessa vieläkin hieman varttuu ennenkuin lähtee vetämään.
Onko muiden 325i manuaalisissa samaa? Vai olenko niin hidas kepittämäänE92 325i -07
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostMuuta eroa en huomannut. Vaihtaessa vieläkin hieman varttuu ennenkuin lähtee vetämään.
Onko muiden 325i manuaalisissa samaa? Vai olenko niin hidas kepittämäänE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Pitäisi hankkia tuohon siqun katiskaan eteen iskunvaimentimen yläpää, elikkäs se laakerihässäkkä. Jousituksena toimii m-sport. Töissä katsoin varaosaohjelmalla ja vaihtoehdoiksi sain kahta mallia, kalliimpaa sport alustalle ja halvempaa vakioalustalle. Realoem-ohjelmalla kun katsoin niin se tarjoaa vain yhtä mallia. Onko noissa mitään käytännön eroja vai pitääko se vain ostaa kalliimpi sport-alustalle tarkoitettu? Moottorina toimii m47 disukka.NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"
EX: F20 M-Sport
Mondeo
E91 320D -07 AjTech power
E34 M5 Tipu
Muutama japsirottelo
Comment
-
-
Originally posted by Routa View PostPitäisi hankkia tuohon siqun katiskaan eteen iskunvaimentimen yläpää, elikkäs se laakerihässäkkä. Jousituksena toimii m-sport. Töissä katsoin varaosaohjelmalla ja vaihtoehdoiksi sain kahta mallia, kalliimpaa sport alustalle ja halvempaa vakioalustalle. Realoem-ohjelmalla kun katsoin niin se tarjoaa vain yhtä mallia. Onko noissa mitään käytännön eroja vai pitääko se vain ostaa kalliimpi sport-alustalle tarkoitettu? Moottorina toimii m47 disukka.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Mitähän on tapahtunut perheen '07 E91:ssä. Varmaan vuosi tai pari sitten siinä ei vilkussa toiminut se, että näpäytyksellä vilkuttais kolmesti. Koodailin sen sitten BMWhatilla ja toimi pitkään ilman ongelmia. Sit ilmeisesti viime syksynä huollon jälkeen se ei enää ole toiminut. Autolla ajaa lähes aina avovaimo, niin se ei ollut huomannutkaan. Joten ihan varmaa ei ole liittyykö tuo huoltoon vai ei. Arvelin, että ne nyt on jonkun softan siihen päivittänyt ja perusasetukset ovat palanneet. Nyt vasta sain aikaiseksi koodailla uudestaan BMWhatilla, mutta eipä mitään! Siellä oli edelleen 3 vilkautusta. Vaihdoin ne 5 vilkautukselle eikä edelleenkään mitään. Sit koodasin vielä takaisin 3 vilkautukselle mutta ei. Onko tuo viiksi vaurioitunut nyt sitten jotenkin vai mikä hardcore-koodaus siellä huollossa on saatu tehtyä?
BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostMitähän on tapahtunut perheen '07 E91:ssä. Varmaan vuosi tai pari sitten siinä ei vilkussa toiminut se, että näpäytyksellä vilkuttais kolmesti. Koodailin sen sitten BMWhatilla ja toimi pitkään ilman ongelmia. Sit ilmeisesti viime syksynä huollon jälkeen se ei enää ole toiminut. Autolla ajaa lähes aina avovaimo, niin se ei ollut huomannutkaan. Joten ihan varmaa ei ole liittyykö tuo huoltoon vai ei. Arvelin, että ne nyt on jonkun softan siihen päivittänyt ja perusasetukset ovat palanneet. Nyt vasta sain aikaiseksi koodailla uudestaan BMWhatilla, mutta eipä mitään! Siellä oli edelleen 3 vilkautusta. Vaihdoin ne 5 vilkautukselle eikä edelleenkään mitään. Sit koodasin vielä takaisin 3 vilkautukselle mutta ei. Onko tuo viiksi vaurioitunut nyt sitten jotenkin vai mikä hardcore-koodaus siellä huollossa on saatu tehtyä?
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostEikös tuon saa itse valita BC:n asetuksista mittaristossa, jos ei ole idrivea. Idriven kanssa sitten luonnollisesti sen kautta.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Routa View PostPitäisi hankkia tuohon siqun katiskaan eteen iskunvaimentimen yläpää, elikkäs se laakerihässäkkä. Jousituksena toimii m-sport. Töissä katsoin varaosaohjelmalla ja vaihtoehdoiksi sain kahta mallia, kalliimpaa sport alustalle ja halvempaa vakioalustalle. Realoem-ohjelmalla kun katsoin niin se tarjoaa vain yhtä mallia. Onko noissa mitään käytännön eroja vai pitääko se vain ostaa kalliimpi sport-alustalle tarkoitettu? Moottorina toimii m47 disukka.F31lci Dam & F20 Lci ex:325d e91 lci,w164
Comment
-
Comment