Ei tuo nyt ihan noin mene, ainakaan jos on dpf paikallaan. Tuo LL04 on vähätuhkainen ja on nimenomaan tarkoitettu dpf:llä varustettuihin autoihin. Ns. tavallisella öljyllä lyhenee dpf:n käyttöikä mukavasti
Noh, toisaalta, jokainen tekee autolleen mitä lystää...
Shellin Helix ultra 5w-30 laitoin eilen. LL-04 merkintä löytyy. Dpf on tosin poistettu, mutta mielellään sitä tuon hintaluokan autoon laittaa kunnon öljyt. N. 15tkm välein vaihdella öljyt jatkossa
Sigun kampe täristää miedosti 6 vaihteella kiihdyttäessä alakierroksilla, jossain 1500-2300 alueella.. Ei muilla vaihteilla eikä kutosen muilla kierrosalueilla :think
Tuskinpa tuossa nyt mikään kovin nopeasti eskaloituva oikku on kyseessä vaikkakin itsellä tulee monenlaisia uhkakuvia mieleen.. Mutta heittäkääpäs tietäjätkin omat diagnoosinne!
Sigun kampe täristää miedosti 6 vaihteella kiihdyttäessä alakierroksilla, jossain 1500-2300 alueella.. Ei muilla vaihteilla eikä kutosen muilla kierrosalueilla :think
Tuskinpa tuossa nyt mikään kovin nopeasti eskaloituva oikku on kyseessä vaikkakin itsellä tulee monenlaisia uhkakuvia mieleen.. Mutta heittäkääpäs tietäjätkin omat diagnoosinne!
Tuossa se "vika" voisi mahdollisesti olla, ei tykkää vanhat osat lisääntyneestä väännöstä... Kardaanista molempien päiden limput ja keskitukilaakeri vaihtoon, niin luulisi rauhoittuvan. Toki siitä softasta olisi voinut myös rajoittaa kutosvaihteen vääntöä mutta kyllä kunnossa olevan voimansiirron pitäisi vielä oikuttelematta kestää sen mitä vakio N47 antaa ulos.
Toimiiko myös E9x - malleissa automaattilaatikon "nollaus" samalla tavalla kuin E6x - malleissa?? Eli avain reikään, napista virrat päälle jonka jälkeen kaasu täysin pohjassa n. 30sek. ja sitten virrat pois...
Toimiiko myös E9x - malleissa automaattilaatikon "nollaus" samalla tavalla kuin E6x - malleissa?? Eli avain reikään, napista virrat päälle jonka jälkeen kaasu täysin pohjassa n. 30sek. ja sitten virrat pois...
Juu, tiedän !! Oli vaan sopiva topic tuo toinen... mutta kun siihen ei vastausta alkanut kuulua niin ajattelin kysyä täältä kun täällä on enempi E9x - käyttäjiä...
En tiedä onko oikea topic, mutta en viiti uuttakaa perustaa niin kysytään täällä muilta mielipidettä.
Kyselin aiemmin vinkkiä öljynkulutukseen ja sinisen savun pöläyttelyyn. Nyt auto käynyt paikallisessa Bmw huollossa vianmäärityksessä ja todettiin, että öljypohjan tiiviste vuotaa sekä suositellaan huohotin sarjan vaihtoa. Näille hinta-arviota noin 1350e.
Kysymys onkin voinko vaatia auton myynyttä liikettä maksamaan kuluja? Auto hankittu syyskuussa 2015, mutta kuitenkin heti oston jälkee todettiin öljyvuoto venttiilikopan tiivisteestä ja sen liike maksoi. Nyt keväällä öljynkulutus nousi taas ja kelien lämmetessä huomasin sinertävää savua lämpimällä koneella esim. Valoista lähtiessä. Omasta mielestä voisi luokitella samaksi viaksi jonka huohotin ongelmat aiheuttaneet. Ensin on pullahtanut vk tiiviste ja nyt sitten öljypohjan tiiviste antanut periksi.
Uusi auto olisi kiikarissa ja tarkoitus olisi hypätä bimmeri-leiriin.
http://www.nettiauto.com/bmw/320/7953947 tuommoista kärryä olisin aikeissa mennä huomenna katsomaan. Lähinnä mietityttää tuo kilometrimäärä, mutta jos huollot ovat tehty ajallaan niin kai tuolla vielä aika pitkään ajelee?
Uusi auto olisi kiikarissa ja tarkoitus olisi hypätä bimmeri-leiriin.
http://www.nettiauto.com/bmw/320/7953947 tuommoista kärryä olisin aikeissa mennä huomenna katsomaan. Lähinnä mietityttää tuo kilometrimäärä, mutta jos huollot ovat tehty ajallaan niin kai tuolla vielä aika pitkään ajelee?
Mitäs mieltä olette?:think
Ajelee kovastikin vielä. Moottorin puolesta (M47) helposti toisen mokoman lisää. Manuaalivaihteistosta plussaa ja jos huoltoja on oikeasti tehtykin, niin hyvän/taloudellisen käyttöpelin tuollaisesta saa.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Alkanut vähän tuo oman kulkineen keskikulutus ihmetyttämään kun se tuntuu asettuvan miltei aina tuohon 10 litraan vaikka en aja edes kaupungissa. Työmatkaa tulee ajeltua Turuntietä pitkin jossa siis 50-60km/h rajoitus. Pidempää matkaa ajaessa sain kulutuksen pudotettua sinne 8.5 litraan moottoritievauhdissa. Eikö tämä ole jotenkin kova kulutus näin diesel koneelle? Automaatti ja ajettu vähän reilu 135000km
Comment