Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani]
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 49
    • Helsinki

    E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?
    BMW F30 320D

    EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92

    Comment

    • Jarppa63
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 760
      • Kerava

      Originally posted by jani] View Post
      E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?
      Kysyt myyjältä? Ja ei siis ollut siellä takakontissa maton alla olevassa lokerossa?

      Jarppa
      BMW i4M50 individual -23
      exiä: BMW 545e -21
      BMW F33 435xd -15
      M550xd-12
      e93 330da -08
      Dodge Stealth RT/TT -91
      Ford Thunderbird SC -91
      Olds Supreme avo -71
      Chevy Chevelle 2d HT -72

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        Originally posted by jani] View Post
        E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?
        Nykyistä ostaessa hommasin kadonneen lukkopultin hylsyn marmorilta (Metroauto) ja maksoi 11 eur. Niillä oli siellä sellainen BMW:n setti jossa oli varmaan toistakymmentä erilaista hylsyä ja siitä kokeilemalla löytyi oikea.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • Panzerfaust
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 58
          • Oulu

          E91 ja N57-diesel: Koodeihin oli pätkähtänyt 2E3C - EWS anti tampering protection. DDE:n ja ajoneston synkkahäikästähän tuossa yleensä näyttäisi olevan kyse. Ensimmäistäkään starttiongelmaa autossa ei ole kuitenkaan ollut, joten olikohan tilapäinen häiriö vai pitääkö varautua siihen että auto on jatkossa hyvinkin epäluotettava?

          Comment

          • Niilopi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 150
            • Helsinki

            BMW laakkoselta espoosta löytyy kans yllämainittu salkku täynnä eri sovitteita. Varmaan myös muillakin toimipisteillä

            Originally posted by jani] View Post
            E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?
            F11 530Da -11
            E70 X5 3.0Da -08
            E92 330XDa -06
            E53 X5 3.0Da facelift -05
            E90 320Da m-sport -06

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Panzerfaust View Post
              E91 ja N57-diesel: Koodeihin oli pätkähtänyt 2E3C - EWS anti tampering protection. DDE:n ja ajoneston synkkahäikästähän tuossa yleensä näyttäisi olevan kyse. Ensimmäistäkään starttiongelmaa autossa ei ole kuitenkaan ollut, joten olikohan tilapäinen häiriö vai pitääkö varautua siihen että auto on jatkossa hyvinkin epäluotettava?
              Jossain vaiheessa varmaan jotain tehty ja saatu tuo koodi aikaan. Nollaa pois ja katso vaikka parin viikon päästä tuleeko takaisin. Tuo liityy juuri tuohon synkkaan.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Viljo540
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 55
                • KPO

                Tervehdys!

                Se saattas olla Viljolla taas bemarin oston aika,mutta ennen sitä haluaisin kysyä teiltä muutamaa asiaa.Viikon pari oon selaillu tätä foorumia ja etsinyt tietoa,jota onkin hyvin löytynyt.
                Malliksi on päällimmäisenä(ainoana) noussut 335i sedan tai farkku,coupekin menis muuten mutta käytännöllisyys.Manuaali mielellään mutta ehkä automaatti ollessaan hyvä(vaihdot napakat jne.) vois olla vaihtoehtö myös.Bensa ehdottomasti.Ehkä takaveto mielummin kuin neli(tykkään välillä räpätä ja reuhata).Ja kaikki M-sport jutut ois kiva olla.

                1.Onko kellään kokemusta PROceden virijutuista?Luin tuolta ameriikan foorumilta juttua siitä ja siinä päällimäisenä jäi mieleen se että siihen kun laittas niiden flexfuel-sensorin niin ei tarviis kyttäillä tota etanolin määrää kun se laite säätäs sen aina opitimiks automaagisesti,vaikka 100% seoksella.

                2.Mitä mieltä olette seuraavasta:
                A)Hankin auton joka miellyttää silmää+plus virit paikallaan,joskin siinä on ehkä vähä enemmän kilsoja.
                Tämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383
                Tämä ehkä kakkonen:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/8102827
                Nimimerkki Hiacen auto ilmeisesti,ymmärsinkö oikein?
                Sitten ne parit mustat farmarit ja se yks hopeanharmaa...
                +Plussat:
                +ei tarviis heti alkaa virittämään,ostamaan vannetta,tummentamaan ikkunoita ymsyms.
                +Olis kerralla sellainen mikä miellyttää.
                -Miinukset:
                -viritettyä ehkä hieman poljeskeltu?Toisaalta myös ehkä huollettu paremmin.
                -Kilsoja enemmän--->alkaako tulla isoja(kalliita) huoltoja vastaan?

                B)Ostan vähän ajetun ja hyvin huolletun yksilön(=melkein uuden auton)
                Esim. tämän:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7932373
                +Plussat:
                +Vähän ajettu,melkein "uusi",ei viritetty,ei räplätty,
                +100-200tkm ainakin taivalta edessä.
                +Sais tehdä mieleisensä.
                -Miinukset:
                -Ei viritetty,ei räplätty XD
                -Maksaa enemmän,mutta toisaalta muutama tonni 50-80tkm:stä,mielestäni hyvä vaihtokauppa.
                -Pitäs heti ostaa tonnitolkulla osia ja vanteita jajaja.....tiedättehän?

                C)Sinun ehdotuksesi.

                3.Miten hyvin nämä n54 koneiset kestää lapikasta?Sillä se välillä puutuu ikävästi,niin että pakko oikasta.Tietysti ajatuksella,ei kylmää konetta yms.jne.

                4.Perärepusta.Lukkoperähän tuohon ois heti laitettava?Vai voiko tehdä esim. burniksen niin ettei jarrut sula??En jotenkin lähtökohtaisesti tykkää yhtään siitä ettei pervoromanssi vehkeissä ole lukkoa,OIKEAA lukkoa.Vai miten tommonen menee kahvaa ilman?Luin jenkkien sivuilta ettei toiminta ole niin sulavaa kuin toivoisi.

                5.Automaatista.Miten hyvin se vaihtaa?Jos vaikka laittas semmosen alpinen softan sisään?Saattas olla vaihtoehto siinä tapauksessa.Sekin mietityttää että manuaalissa olisi sulake nimeltä kytkin,eikä "aivoja".
                -Siis niin että vaihde kanssa vaihtuu ja sen huomaa myös,olisi tavoite.Arkiajossa tämä ois ihan paras varmasti,mutta sitten kun leikityttää niin...

                6.Talviominaisuudet/omituisuudet?Onko mitään merkillepantavaa?Kylmäkäynnistys ilman roikkaa -20,lähteekö varmasti?(ei sillä että noin mielellään tekisin mutta joskus voi olla pakko)

                Pahoittelen pitkää ja sekavaa viestiä ja monia kysymyksiä mutta mielellään harkitsisin asian huolella loppuun ettei tule hutia,ajatuksena olis kuitenkin ostaa luotettava ja kivannäköinen ajokki pidemmäksi aikaa johon ei kyllästy heti.

                Kiitoksia vastauksista jo eturäpylään!
                Sieg Nature!

                -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                -1998 Zetor 7431-
                -1989 w124 230-
                -1972 El Camino 383cid-
                -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Mitä tässä nyt on seuraillut kyseisen moottorin kanssa pelaavia niin itse moottori tuntuu kestävän vaikka ydinräjähdyksen.

                  Jos talvella meinaa ajella pelkästään E85:llä, niin saattaa olla vähän nihkeä lähtemään käyntiin.

                  Comment

                  • Rikardo
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 715
                    • Karkkila

                    Originally posted by Viljo540 View Post
                    Tämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383
                    Tuo näyttäis olevan Bemmerin auto: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331491
                    ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                    ex:TitanSilber E91 330da
                    -Karkkila Connection-

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      Originally posted by Viljo540 View Post
                      Tervehdys!

                      Se saattas olla Viljolla taas bemarin oston aika,mutta ennen sitä haluaisin kysyä teiltä muutamaa asiaa.Viikon pari oon selaillu tätä foorumia ja etsinyt tietoa,jota onkin hyvin löytynyt.
                      Malliksi on päällimmäisenä(ainoana) noussut 335i sedan tai farkku,coupekin menis muuten mutta käytännöllisyys.Manuaali mielellään mutta ehkä automaatti ollessaan hyvä(vaihdot napakat jne.) vois olla vaihtoehtö myös.Bensa ehdottomasti.Ehkä takaveto mielummin kuin neli(tykkään välillä räpätä ja reuhata).Ja kaikki M-sport jutut ois kiva olla.

                      1.Onko kellään kokemusta PROceden virijutuista?Luin tuolta ameriikan foorumilta juttua siitä ja siinä päällimäisenä jäi mieleen se että siihen kun laittas niiden flexfuel-sensorin niin ei tarviis kyttäillä tota etanolin määrää kun se laite säätäs sen aina opitimiks automaagisesti,vaikka 100% seoksella.

                      2.Mitä mieltä olette seuraavasta:
                      A)Hankin auton joka miellyttää silmää+plus virit paikallaan,joskin siinä on ehkä vähä enemmän kilsoja.
                      Tämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383
                      Tämä ehkä kakkonen:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/8102827
                      Nimimerkki Hiacen auto ilmeisesti,ymmärsinkö oikein?
                      Sitten ne parit mustat farmarit ja se yks hopeanharmaa...
                      +Plussat:
                      +ei tarviis heti alkaa virittämään,ostamaan vannetta,tummentamaan ikkunoita ymsyms.
                      +Olis kerralla sellainen mikä miellyttää.
                      -Miinukset:
                      -viritettyä ehkä hieman poljeskeltu?Toisaalta myös ehkä huollettu paremmin.
                      -Kilsoja enemmän--->alkaako tulla isoja(kalliita) huoltoja vastaan?

                      B)Ostan vähän ajetun ja hyvin huolletun yksilön(=melkein uuden auton)
                      Esim. tämän:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7932373
                      +Plussat:
                      +Vähän ajettu,melkein "uusi",ei viritetty,ei räplätty,
                      +100-200tkm ainakin taivalta edessä.
                      +Sais tehdä mieleisensä.
                      -Miinukset:
                      -Ei viritetty,ei räplätty XD
                      -Maksaa enemmän,mutta toisaalta muutama tonni 50-80tkm:stä,mielestäni hyvä vaihtokauppa.
                      -Pitäs heti ostaa tonnitolkulla osia ja vanteita jajaja.....tiedättehän?

                      C)Sinun ehdotuksesi.

                      3.Miten hyvin nämä n54 koneiset kestää lapikasta?Sillä se välillä puutuu ikävästi,niin että pakko oikasta.Tietysti ajatuksella,ei kylmää konetta yms.jne.

                      4.Perärepusta.Lukkoperähän tuohon ois heti laitettava?Vai voiko tehdä esim. burniksen niin ettei jarrut sula??En jotenkin lähtökohtaisesti tykkää yhtään siitä ettei pervoromanssi vehkeissä ole lukkoa,OIKEAA lukkoa.Vai miten tommonen menee kahvaa ilman?Luin jenkkien sivuilta ettei toiminta ole niin sulavaa kuin toivoisi.

                      5.Automaatista.Miten hyvin se vaihtaa?Jos vaikka laittas semmosen alpinen softan sisään?Saattas olla vaihtoehto siinä tapauksessa.Sekin mietityttää että manuaalissa olisi sulake nimeltä kytkin,eikä "aivoja".
                      -Siis niin että vaihde kanssa vaihtuu ja sen huomaa myös,olisi tavoite.Arkiajossa tämä ois ihan paras varmasti,mutta sitten kun leikityttää niin...

                      6.Talviominaisuudet/omituisuudet?Onko mitään merkillepantavaa?Kylmäkäynnistys ilman roikkaa -20,lähteekö varmasti?(ei sillä että noin mielellään tekisin mutta joskus voi olla pakko)

                      Pahoittelen pitkää ja sekavaa viestiä ja monia kysymyksiä mutta mielellään harkitsisin asian huolella loppuun ettei tule hutia,ajatuksena olis kuitenkin ostaa luotettava ja kivannäköinen ajokki pidemmäksi aikaa johon ei kyllästy heti.

                      Kiitoksia vastauksista jo eturäpylään!
                      Jos olisin nyt ostamassa 335:sta, ostaisin tämän.

                      N54+DCT = makea yhdistelmä ja harvinainenkin.

                      Normaali automaattikin hyvä, jos 3/07 jälkeen valmistettu, voi ohjelmoida TCU flashin laatikkoon esim. Alpina ja laatikko toimii nopeammin.
                      Manuaalia en itse jaksaisi vatkata - makuasia tosin.

                      Talvella mainio ajella, kuten muutkin bemarit. Lukkoperää mun mielestä tarvitaan vasta kun ollaan reilusti yli 400 hp, plussaa jos sellainen löytyy.

                      Kestää hyvin nää N54:set mitä täällä foorumilla oon seurannu, tyyppiviat korjattuna ainakin..

                      Osta coupe. Parhaimman näköinen ja sedan ei juurikaan tilavampi, tietty jos takaovet välttisti haluaa.
                      Jos farmaria tarviit, se on oma lukunsa.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5442
                        • S:t Karins

                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Jos olisin nyt ostamassa 335:sta, ostaisin tämän.

                        N54+DCT = makea yhdistelmä ja harvinainenkin.
                        Onko tuossa opikeasti M-DCT kaksoiskytkinvaihteisto?:think
                        Vaihdetikku näyttää normi LCI tikulta ja rattiläpyskät ihan vakioilta?
                        En ole kyllä nähnyt ko. laatikkoa kuin M3:ssa livenä.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Onko tuossa opikeasti M-DCT kaksoiskytkinvaihteisto?:think
                          Vaihdetikku näyttää normi LCI tikulta ja rattiläpyskät ihan vakioilta?
                          En ole kyllä nähnyt ko. laatikkoa kuin M3:ssa livenä.
                          E9x:ssä taitaa olla tuollainen tikku vain DCT:n kanssa.

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Onko tuossa opikeasti M-DCT kaksoiskytkinvaihteisto?:think
                            Vaihdetikku näyttää normi LCI tikulta ja rattiläpyskät ihan vakioilta?
                            En ole kyllä nähnyt ko. laatikkoa kuin M3:ssa livenä.
                            On DCT, tarkistettu vinillä PV77423, muttei tosissaan M-DCT vaan DCT:
                            2TC Sports Transmission With Double Clutch Sportgetriebe Mit Doppelkupplung

                            Lattiläpyskät pre-lci E92/E93 N54 on DCT ja steptronic samat.

                            Tuossa toinen N54 DCT:llä, mutta avo


                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            E9x:ssä taitaa olla tuollainen tikku vain DCT:n kanssa.
                            Juuri näin.
                            Last edited by BFI18; 05-07-2016, 10:44. Reason: lisäys
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5442
                              • S:t Karins

                              Katsoppas, on vaan tosiaan pirun harvinainen. Mitähän tuo kestää vääntöä?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Katsoppas, on vaan tosiaan pirun harvinainen. Mitähän tuo kestää vääntöä?
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎