E93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jani] View PostE93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?
JarppaBMW i4M50 individual -23
exiä: BMW 545e -21
BMW F33 435xd -15
M550xd-12
e93 330da -08
Dodge Stealth RT/TT -91
Ford Thunderbird SC -91
Olds Supreme avo -71
Chevy Chevelle 2d HT -72
Comment
-
-
Originally posted by jani] View PostE93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
E91 ja N57-diesel: Koodeihin oli pätkähtänyt 2E3C - EWS anti tampering protection. DDE:n ja ajoneston synkkahäikästähän tuossa yleensä näyttäisi olevan kyse. Ensimmäistäkään starttiongelmaa autossa ei ole kuitenkaan ollut, joten olikohan tilapäinen häiriö vai pitääkö varautua siihen että auto on jatkossa hyvinkin epäluotettava?
Comment
-
-
BMW laakkoselta espoosta löytyy kans yllämainittu salkku täynnä eri sovitteita. Varmaan myös muillakin toimipisteillä
Originally posted by jani] View PostE93 tuli ostettua, sekä samantien tuli myös ajettua asfalttityömaan läpi jolloin rengas repeyty. Ilokseni huomasin ettei renkaanvaihto onnistu, kun ei ole lukkopultin avainta autossa missään. Saiskohan jostain kyseisen avaimen jo huomenna (esim rengasliikkeet?) vai pitääkö tuo jotenkin tilata esim auton runkonumeron mukaan?F11 530Da -11
E70 X5 3.0Da -08
E92 330XDa -06
E53 X5 3.0Da facelift -05
E90 320Da m-sport -06
Comment
-
-
Originally posted by Panzerfaust View PostE91 ja N57-diesel: Koodeihin oli pätkähtänyt 2E3C - EWS anti tampering protection. DDE:n ja ajoneston synkkahäikästähän tuossa yleensä näyttäisi olevan kyse. Ensimmäistäkään starttiongelmaa autossa ei ole kuitenkaan ollut, joten olikohan tilapäinen häiriö vai pitääkö varautua siihen että auto on jatkossa hyvinkin epäluotettava?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tervehdys!
Se saattas olla Viljolla taas bemarin oston aika,mutta ennen sitä haluaisin kysyä teiltä muutamaa asiaa.Viikon pari oon selaillu tätä foorumia ja etsinyt tietoa,jota onkin hyvin löytynyt.
Malliksi on päällimmäisenä(ainoana) noussut 335i sedan tai farkku,coupekin menis muuten mutta käytännöllisyys.Manuaali mielellään mutta ehkä automaatti ollessaan hyvä(vaihdot napakat jne.) vois olla vaihtoehtö myös.Bensa ehdottomasti.Ehkä takaveto mielummin kuin neli(tykkään välillä räpätä ja reuhata).Ja kaikki M-sport jutut ois kiva olla.
1.Onko kellään kokemusta PROceden virijutuista?Luin tuolta ameriikan foorumilta juttua siitä ja siinä päällimäisenä jäi mieleen se että siihen kun laittas niiden flexfuel-sensorin niin ei tarviis kyttäillä tota etanolin määrää kun se laite säätäs sen aina opitimiks automaagisesti,vaikka 100% seoksella.
2.Mitä mieltä olette seuraavasta:
A)Hankin auton joka miellyttää silmää+plus virit paikallaan,joskin siinä on ehkä vähä enemmän kilsoja.
Tämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383
Tämä ehkä kakkonen:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/8102827
Nimimerkki Hiacen auto ilmeisesti,ymmärsinkö oikein?
Sitten ne parit mustat farmarit ja se yks hopeanharmaa...
+Plussat:
+ei tarviis heti alkaa virittämään,ostamaan vannetta,tummentamaan ikkunoita ymsyms.
+Olis kerralla sellainen mikä miellyttää.
-Miinukset:
-viritettyä ehkä hieman poljeskeltu?Toisaalta myös ehkä huollettu paremmin.
-Kilsoja enemmän--->alkaako tulla isoja(kalliita) huoltoja vastaan?
B)Ostan vähän ajetun ja hyvin huolletun yksilön(=melkein uuden auton)
Esim. tämän:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7932373
+Plussat:
+Vähän ajettu,melkein "uusi",ei viritetty,ei räplätty,
+100-200tkm ainakin taivalta edessä.
+Sais tehdä mieleisensä.
-Miinukset:
-Ei viritetty,ei räplätty XD
-Maksaa enemmän,mutta toisaalta muutama tonni 50-80tkm:stä,mielestäni hyvä vaihtokauppa.
-Pitäs heti ostaa tonnitolkulla osia ja vanteita jajaja.....tiedättehän?
C)Sinun ehdotuksesi.
3.Miten hyvin nämä n54 koneiset kestää lapikasta?Sillä se välillä puutuu ikävästi,niin että pakko oikasta.Tietysti ajatuksella,ei kylmää konetta yms.jne.
4.Perärepusta.Lukkoperähän tuohon ois heti laitettava?Vai voiko tehdä esim. burniksen niin ettei jarrut sula??En jotenkin lähtökohtaisesti tykkää yhtään siitä ettei pervoromanssi vehkeissä ole lukkoa,OIKEAA lukkoa.Vai miten tommonen menee kahvaa ilman?Luin jenkkien sivuilta ettei toiminta ole niin sulavaa kuin toivoisi.
5.Automaatista.Miten hyvin se vaihtaa?Jos vaikka laittas semmosen alpinen softan sisään?Saattas olla vaihtoehto siinä tapauksessa.Sekin mietityttää että manuaalissa olisi sulake nimeltä kytkin,eikä "aivoja".
-Siis niin että vaihde kanssa vaihtuu ja sen huomaa myös,olisi tavoite.Arkiajossa tämä ois ihan paras varmasti,mutta sitten kun leikityttää niin...
6.Talviominaisuudet/omituisuudet?Onko mitään merkillepantavaa?Kylmäkäynnistys ilman roikkaa -20,lähteekö varmasti?(ei sillä että noin mielellään tekisin mutta joskus voi olla pakko)
Pahoittelen pitkää ja sekavaa viestiä ja monia kysymyksiä mutta mielellään harkitsisin asian huolella loppuun ettei tule hutia,ajatuksena olis kuitenkin ostaa luotettava ja kivannäköinen ajokki pidemmäksi aikaa johon ei kyllästy heti.
Kiitoksia vastauksista jo eturäpylään!Sieg Nature!
-2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"
-2001 e39 touring iA 525- "musta"
-1998 Zetor 7431-
-1989 w124 230-
-1972 El Camino 383cid-
-1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
-1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
Comment
-
-
Originally posted by Viljo540 View PostTämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Viljo540 View PostTervehdys!
Se saattas olla Viljolla taas bemarin oston aika,mutta ennen sitä haluaisin kysyä teiltä muutamaa asiaa.Viikon pari oon selaillu tätä foorumia ja etsinyt tietoa,jota onkin hyvin löytynyt.
Malliksi on päällimmäisenä(ainoana) noussut 335i sedan tai farkku,coupekin menis muuten mutta käytännöllisyys.Manuaali mielellään mutta ehkä automaatti ollessaan hyvä(vaihdot napakat jne.) vois olla vaihtoehtö myös.Bensa ehdottomasti.Ehkä takaveto mielummin kuin neli(tykkään välillä räpätä ja reuhata).Ja kaikki M-sport jutut ois kiva olla.
1.Onko kellään kokemusta PROceden virijutuista?Luin tuolta ameriikan foorumilta juttua siitä ja siinä päällimäisenä jäi mieleen se että siihen kun laittas niiden flexfuel-sensorin niin ei tarviis kyttäillä tota etanolin määrää kun se laite säätäs sen aina opitimiks automaagisesti,vaikka 100% seoksella.
2.Mitä mieltä olette seuraavasta:
A)Hankin auton joka miellyttää silmää+plus virit paikallaan,joskin siinä on ehkä vähä enemmän kilsoja.
Tämä olisi silmälle kevyesti mieluisin:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7833383
Tämä ehkä kakkonen:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/8102827
Nimimerkki Hiacen auto ilmeisesti,ymmärsinkö oikein?
Sitten ne parit mustat farmarit ja se yks hopeanharmaa...
+Plussat:
+ei tarviis heti alkaa virittämään,ostamaan vannetta,tummentamaan ikkunoita ymsyms.
+Olis kerralla sellainen mikä miellyttää.
-Miinukset:
-viritettyä ehkä hieman poljeskeltu?Toisaalta myös ehkä huollettu paremmin.
-Kilsoja enemmän--->alkaako tulla isoja(kalliita) huoltoja vastaan?
B)Ostan vähän ajetun ja hyvin huolletun yksilön(=melkein uuden auton)
Esim. tämän:http://http://www.nettiauto.com/bmw/335/7932373
+Plussat:
+Vähän ajettu,melkein "uusi",ei viritetty,ei räplätty,
+100-200tkm ainakin taivalta edessä.
+Sais tehdä mieleisensä.
-Miinukset:
-Ei viritetty,ei räplätty XD
-Maksaa enemmän,mutta toisaalta muutama tonni 50-80tkm:stä,mielestäni hyvä vaihtokauppa.
-Pitäs heti ostaa tonnitolkulla osia ja vanteita jajaja.....tiedättehän?
C)Sinun ehdotuksesi.
3.Miten hyvin nämä n54 koneiset kestää lapikasta?Sillä se välillä puutuu ikävästi,niin että pakko oikasta.Tietysti ajatuksella,ei kylmää konetta yms.jne.
4.Perärepusta.Lukkoperähän tuohon ois heti laitettava?Vai voiko tehdä esim. burniksen niin ettei jarrut sula??En jotenkin lähtökohtaisesti tykkää yhtään siitä ettei pervoromanssi vehkeissä ole lukkoa,OIKEAA lukkoa.Vai miten tommonen menee kahvaa ilman?Luin jenkkien sivuilta ettei toiminta ole niin sulavaa kuin toivoisi.
5.Automaatista.Miten hyvin se vaihtaa?Jos vaikka laittas semmosen alpinen softan sisään?Saattas olla vaihtoehto siinä tapauksessa.Sekin mietityttää että manuaalissa olisi sulake nimeltä kytkin,eikä "aivoja".
-Siis niin että vaihde kanssa vaihtuu ja sen huomaa myös,olisi tavoite.Arkiajossa tämä ois ihan paras varmasti,mutta sitten kun leikityttää niin...
6.Talviominaisuudet/omituisuudet?Onko mitään merkillepantavaa?Kylmäkäynnistys ilman roikkaa -20,lähteekö varmasti?(ei sillä että noin mielellään tekisin mutta joskus voi olla pakko)
Pahoittelen pitkää ja sekavaa viestiä ja monia kysymyksiä mutta mielellään harkitsisin asian huolella loppuun ettei tule hutia,ajatuksena olis kuitenkin ostaa luotettava ja kivannäköinen ajokki pidemmäksi aikaa johon ei kyllästy heti.
Kiitoksia vastauksista jo eturäpylään!
N54+DCT = makea yhdistelmä ja harvinainenkin.
Normaali automaattikin hyvä, jos 3/07 jälkeen valmistettu, voi ohjelmoida TCU flashin laatikkoon esim. Alpina ja laatikko toimii nopeammin.
Manuaalia en itse jaksaisi vatkata - makuasia tosin.
Talvella mainio ajella, kuten muutkin bemarit. Lukkoperää mun mielestä tarvitaan vasta kun ollaan reilusti yli 400 hp, plussaa jos sellainen löytyy.
Kestää hyvin nää N54:set mitä täällä foorumilla oon seurannu, tyyppiviat korjattuna ainakin..
Osta coupe. Parhaimman näköinen ja sedan ei juurikaan tilavampi, tietty jos takaovet välttisti haluaa.
Jos farmaria tarviit, se on oma lukunsa.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostJos olisin nyt ostamassa 335:sta, ostaisin tämän.
N54+DCT = makea yhdistelmä ja harvinainenkin.
Vaihdetikku näyttää normi LCI tikulta ja rattiläpyskät ihan vakioilta?
En ole kyllä nähnyt ko. laatikkoa kuin M3:ssa livenä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostOnko tuossa opikeasti M-DCT kaksoiskytkinvaihteisto?:think
Vaihdetikku näyttää normi LCI tikulta ja rattiläpyskät ihan vakioilta?
En ole kyllä nähnyt ko. laatikkoa kuin M3:ssa livenä.
2TC Sports Transmission With Double Clutch Sportgetriebe Mit Doppelkupplung
Lattiläpyskät pre-lci E92/E93 N54 on DCT ja steptronic samat.
Tuossa toinen N54 DCT:llä, mutta avo
Originally posted by brainsurgery View PostE9x:ssä taitaa olla tuollainen tikku vain DCT:n kanssa.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Katsoppas, on vaan tosiaan pirun harvinainen. Mitähän tuo kestää vääntöä?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostKatsoppas, on vaan tosiaan pirun harvinainen. Mitähän tuo kestää vääntöä?G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Comment