Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukipuki
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 383
    • Kontiolahti, Lehmo

    Millä auki "pyöreäksi ruostunut" vetarin iso mutteri? 12-kulmainen 29mm hylsy (pitäisi siis olla 30mm) menee jotenkuten paikalleen mutta lipsahtaa kriittisellä hetkellä pois ! Melkoisella momentillahan ne on kiinni.

    -Lämpöä jos antaa niin laakerit menee vaihtoon? Olisikohan induktiokuumennin -vehkeissä sellaista kärkeä jolla saisi syvennyksestä pelkän mutterin kuumaksi?
    -Väkivaltaa käyttäen (temmillä mutteri halki) kierteet vaarassa..

    Onko kellään kokemuksia moisen inhotuksen irroittamisesta?

    edit.

    Tämän tyylinen kuumennin mahtuisi tod.näk syvennykseen.. Onkohan näitä laitteita konevuokraamoissa?

    Last edited by Jukipuki; 10-10-2016, 22:05.
    Ajossa:
    G20 330E
    Ex:
    E30, E36, E46, E90, F20x3, F34, G21x2, IX3x2

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Itse vaihtaisin kyllä samalla sen laakerin, jos vetarin irroittaa. Koita hakata päälle pienempi hylsy tai sitten tuumakokoinen hylsy. Mikäli löytyy hitsaislaitteet, niin hitsaa päälle sopiva mutteri reippaalla virralla. Paineilmavasarallakin saattaa saada sen mutterin pyörimään. Tälläisiä tilanteita varten on myös olemassa hylsy, joka ottaa kiinni pyöristyneestä mutterista, tälläiset:

      Last edited by HTK12; 10-10-2016, 22:48.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        Originally posted by Jukipuki View Post
        Millä auki "pyöreäksi ruostunut" vetarin iso mutteri? 12-kulmainen 29mm hylsy (pitäisi siis olla 30mm) menee jotenkuten paikalleen mutta lipsahtaa kriittisellä hetkellä pois ! Melkoisella momentillahan ne on kiinni.

        -Lämpöä jos antaa niin laakerit menee vaihtoon? Olisikohan induktiokuumennin -vehkeissä sellaista kärkeä jolla saisi syvennyksestä pelkän mutterin kuumaksi?
        -Väkivaltaa käyttäen (temmillä mutteri halki) kierteet vaarassa..

        Onko kellään kokemuksia moisen inhotuksen irroittamisesta?

        edit.

        Tämän tyylinen kuumennin mahtuisi tod.näk syvennykseen.. Onkohan näitä laitteita konevuokraamoissa?

        Olet varmaan pulttipyssyllä yrittänyt?

        Comment

        • Homebrew
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 349
          • Paimio

          Originally posted by nappe74 View Post
          Tuli tossa mieleen että kuuluuko tuon E91:n takaluukun olla niin helvetin jäykkä liikkumaan... niin auki kuin kiinnipäin...??

          Vaihdoin pahasti pintaruostuneet alkuperäiset pumput uusiin mutta ei mitään vaikutusta !! Ärsyttää edes käyttää koko luukkua kun saa hulluna repiä molempiin suuntiin, yhtään ei pumput jaksa nostaa luukkua ylös ja alaspäin vastustaa niin per***eesti... mitä ihmeen virkaa noilla pumpuilla edes on... :think
          Saranat jumittaa. Paras tapa olis ottaa luukku irti ja putsata saranat kunnolla (tai jopa vaihtaa). Kelvolliseen lopputulokseen pääsin itse kun aloin ruiskimaan PTFE-voiteluainetta saranoille säännöllisesti.
          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
          Ex. E91 330d -07

          Comment

          • nappe74
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 2845
            • South Carelia

            Originally posted by Homebrew View Post
            Saranat jumittaa. Paras tapa olis ottaa luukku irti ja putsata saranat kunnolla (tai jopa vaihtaa). Kelvolliseen lopputulokseen pääsin itse kun aloin ruiskimaan PTFE-voiteluainetta saranoille säännöllisesti.
            Kiitos, pitääkin kokeilla !!
            G30 530e xDrive A M-Sport -20

            ex-Bimmerit:
            F10 525dA xDrive M-Sport -13
            E21 316 -80
            E91 330xdA M-Sport -06
            E53 X5 3.0iA Sport -04
            E91 335xiA M-Sport -08
            E60 530iA M-Sport -06
            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
            E91 320d -06
            E39 530iAT M-Sport -01
            E36 328iA -96
            E39 528iA -96
            E36 325i -92

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2845
              • South Carelia

              N54B30 moniurahihnan vaihto...

              Onko millainen projekti?? Mitä pitää purkaa edestä?? Löytyykö mistään vaihto-ohjetta?? Itse en löytänyt mistään tietoa...
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • Petsku333
                BTCF Member
                • Jun 2014
                • 349
                • Kerava

                Originally posted by nappe74 View Post
                N54B30 moniurahihnan vaihto...

                Onko millainen projekti?? Mitä pitää purkaa edestä?? Löytyykö mistään vaihto-ohjetta?? Itse en löytänyt mistään tietoa...


                Oisko täsä.
                Seat Cupra 290

                Ex. F20 118i MHD Stage 2
                E60 2006 525i

                Comment

                • nappe74
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 2845
                  • South Carelia

                  Originally posted by Petsku333 View Post
                  Kiitoksia !!
                  G30 530e xDrive A M-Sport -20

                  ex-Bimmerit:
                  F10 525dA xDrive M-Sport -13
                  E21 316 -80
                  E91 330xdA M-Sport -06
                  E53 X5 3.0iA Sport -04
                  E91 335xiA M-Sport -08
                  E60 530iA M-Sport -06
                  E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                  E91 320d -06
                  E39 530iAT M-Sport -01
                  E36 328iA -96
                  E39 528iA -96
                  E36 325i -92

                  Comment

                  • nappe74
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 2845
                    • South Carelia

                    Kannattaako ostaa moniurahihna/apurullat OEM - laatuisena vai kestääkö tarvikelaatuiset?? Hintaero kuitenkin tuplat... :think

                    Saakohan esim. KL-Varaosista OEM:nä?? Schmiedmannilla näyttäis löytyvän molempia laatuja...
                    G30 530e xDrive A M-Sport -20

                    ex-Bimmerit:
                    F10 525dA xDrive M-Sport -13
                    E21 316 -80
                    E91 330xdA M-Sport -06
                    E53 X5 3.0iA Sport -04
                    E91 335xiA M-Sport -08
                    E60 530iA M-Sport -06
                    E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                    E91 320d -06
                    E39 530iAT M-Sport -01
                    E36 328iA -96
                    E39 528iA -96
                    E36 325i -92

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by nappe74 View Post
                      Kannattaako ostaa moniurahihna/apurullat OEM - laatuisena vai kestääkö tarvikelaatuiset?? Hintaero kuitenkin tuplat... :think

                      Saakohan esim. KL-Varaosista OEM:nä?? Schmiedmannilla näyttäis löytyvän molempia laatuja...
                      Ei kyllä kannata mitään halpaa kuraa sinne laittaa. OEM laatuisena kun ostaa niin hinta on vielä huomattavasti alkuperäisiä halvempi, mutta silti laatu on hyvä. Mikäli kiinnostaa säästää, niin tilaa osat saksasta.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • iKivi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 515
                        • Kokkola

                        E91 prefacelift med xenon

                        Elikkäs vänkärinpuolen enkelit pimeänä, minkälainen homma vaihtaa ym? Sen verran ollut töissä kiire ettei ole viikkoon edes konepeltiä aukaista
                        E46Ci Facelift, F34Gt

                        Ex:
                        3-series 4x
                        5-series 24x
                        7-series 5x
                        X3

                        Comment

                        • Smistik
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 1130
                          • Kanta-Häme

                          Originally posted by iKivi View Post
                          Elikkäs vänkärinpuolen enkelit pimeänä, minkälainen homma vaihtaa ym? Sen verran ollut töissä kiire ettei ole viikkoon edes konepeltiä aukaista
                          Eturengas pois, sisälokasuoja irti tai sen verran ruuveja irti että taipuu edestä pois. Sitten vaan lampun kupu irti ja itse polttimo pois. Kaksi reikää polttimon juureen 1,5mm terällä ja vaihdat ba9s 10w polttimon siihen heijastimeen. Säästö n. 30€. Tästä löytyy kyllä netistä ohjeita.
                          ex E91 320d käsiaskilla
                          ex E46 330dat
                          japski
                          ranu

                          ex E30 316i 4d

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            Originally posted by Smistik View Post
                            Eturengas pois, sisälokasuoja irti tai sen verran ruuveja irti että taipuu edestä pois. Sitten vaan lampun kupu irti ja itse polttimo pois. Kaksi reikää polttimon juureen 1,5mm terällä ja vaihdat ba9s 10w polttimon siihen heijastimeen. Säästö n. 30€. Tästä löytyy kyllä netistä ohjeita.
                            Miksi kukaan ei kertonut tätä mulle ennen kun hätäpäissään katsastuksen aattona ostin melkein 50e:n kusenkeltaisen zkw-polttimon

                            Comment

                            • huupi
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 1197
                              • Tyrnävä

                              E91:n takaluukun lasi ei lukitu. :think Olisiko suoria vastauksia antaa ennen kuin perehdyn asiaan? Sen verran olen tutkinut, että lukitusmekanismin saa painettua esim. avaimella lukossa-asentoon ja lasin avauspainikkeesta mekanismi avautuu. Onko tuossa mitään säätöä? Taitaa aika pian käydä akun päälle, kun kontissa palaa valot jatkuvasti (en tosin ole odottanut varttia, että nukahtaako auto).
                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • pro_tinnitus
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 273
                                • Etelä-Suomi

                                Originally posted by nappe74 View Post
                                Kannattaako ostaa moniurahihna/apurullat OEM - laatuisena vai kestääkö tarvikelaatuiset?? Hintaero kuitenkin tuplat... :think

                                Saakohan esim. KL-Varaosista OEM:nä?? Schmiedmannilla näyttäis löytyvän molempia laatuja...
                                Osta INA merkkinen niin saat OEM-laatua tarvikkeen hinnalla.
                                E90 320d -05
                                EX: Z3 E36/8 3.0i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎