Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    Originally posted by kemo81 View Post
    Onkos porukalla kokemusta käykö e60 bmw oem kattotelineet e90:n?
    Varaosaluettelon mukaan ei käy. http://bmwfans.info/parts-catalog/82710403104/
    E81, E87 ja E90 -malleihin käy tuon mukaan samat telineet.
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • Romppis
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 122
      • Kauniainen

      Tuli tuossa tuulilasinpesunestettä lisätessä tarkistettua öljyt yms. niin huomasin että tuo öljyn täyttöaukon seinämä on kauttaaltaan tuommoisen suhteelisen paksun öljykerrostuman peitossa. Vihjaileeko tuo sitä että kone on sitten täynnä tuota öljymönjää.. Katsoin vertailun vuoksi 86tkm ajetusta BMW X1 tuon saman homman mutta siinä tuo täyttöaukon seinämät täysin puhtaat. Tuossa X1 ajettu valmistajan öljynvaihtovälillä ja omassani huoltokirjan mukaan 20tkm välillä josta itse siirryin kun auto minulle tuli 1v/15tkm väliin.

      [IMG][/IMG]
      Last edited by Romppis; 19-01-2017, 12:28.
      BMW E92 330xda M-Sport -08

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        Onkos näissä M47-moottoreissa kuinka yleistä pakosarjan halkeaminen? :think

        Alkanut viime aikoina melko reippaasti haisemaan pakokaasulle välillä, niin mietin että onko sieltä vaan tiiviste mennyt vai pitääkö tässä alkaa haalimaan pakosarjaa.

        Mitään tutkimuksia en siis ole kuitenkaan vielä asian eteen tehnyt.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • megaesa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 31
          • Vantaa



          Riittääkö tämä kytkimen keskittämiseen vai pitääkö olla oma työkalunsa?

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Kaverin 318i:ssä ongelmaa, että lämpimällä koneella alkaa esim liikennevaloissa kierrokset tippua/humpata ja koko kärry tärisee. Vikakoodeja en pääse nyt katsomaan mutta kuulemma Suomen autohuollossa käynyt eikä ole korjaantunut. Onko tuossa koneessa jotain tyypillistä vikaa joka aiheuttaa em oireita? Tuo kone mulle täysin tuntematon. Vm 2006.

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17837
              • PKS

              Kuulostaa valvetronic ongelmille. Veikkaan itse valvetronicin asentotunnistinta, aika perus vika N42/N46 moottorissa.
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36
              ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
              Muut talouden vehkeet:
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Originally posted by Dualfun View Post
                Kuulostaa valvetronic ongelmille. Veikkaan itse valvetronicin asentotunnistinta, aika perus vika N42/N46 moottorissa.
                Kiitos vinkistä, osaako INPA paikallistaa/näyttää vian suoraan tuohon osaan?

                Comment

                • Torsti19
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 52
                  • Tampere

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Kaverin 318i:ssä ongelmaa, että lämpimällä koneella alkaa esim liikennevaloissa kierrokset tippua/humpata ja koko kärry tärisee. Vikakoodeja en pääse nyt katsomaan mutta kuulemma Suomen autohuollossa käynyt eikä ole korjaantunut. Onko tuossa koneessa jotain tyypillistä vikaa joka aiheuttaa em oireita? Tuo kone mulle täysin tuntematon. Vm 2006.
                  Mulla teki viallinen puola tuollaista, että auto oli tehoton ja valoissa ravisti ihan huolella. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen vika katosi taas joksikin aikaa. Muistaakseni sytytti kylläkin vikavalon. Teki ensin muutaman kerran ohituksen aikana, jolloin veto tippui pois sekunniksi ja vikavalosyttyi kadoten pian pois. Puolan vaihdon jälkeen ei ongelma ole palannut.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Kiitos vinkistä, osaako INPA paikallistaa/näyttää vian suoraan tuohon osaan?
                    Nojoo, kaikkihan on mahdollista nähdä live-datassa, jos vaan saat vian ajettua "ulos" ja samaan aikaan on läppäri kinni. Olisin tosin uskonut, että noinkin rankasta käyntihäiriöstä olisi jokin vikakoodikin tullut.. Tosin vikahan usein heijastuu jonnekin ihan muualle yhden viallisen komponentin vaikutuksesta.

                    Originally posted by Torsti19 View Post
                    Mulla teki viallinen puola tuollaista, että auto oli tehoton ja valoissa ravisti ihan huolella. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen vika katosi taas joksikin aikaa. Muistaakseni sytytti kylläkin vikavalon. Teki ensin muutaman kerran ohituksen aikana, jolloin veto tippui pois sekunniksi ja vikavalosyttyi kadoten pian pois. Puolan vaihdon jälkeen ei ongelma ole palannut.
                    Tämäkin on mahdollinen. Mutta tulisi kyllä vikakoodi tässä tilanteessa aivan ehdottomasti missfirestä.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by siksta View Post
                      Onkos näissä M47-moottoreissa kuinka yleistä pakosarjan halkeaminen? :think

                      Alkanut viime aikoina melko reippaasti haisemaan pakokaasulle välillä, niin mietin että onko sieltä vaan tiiviste mennyt vai pitääkö tässä alkaa haalimaan pakosarjaa.

                      Mitään tutkimuksia en siis ole kuitenkaan vielä asian eteen tehnyt.
                      Ei pitäisi valusarjojen halkeilla. Mulla oli turbon tiiviste mennyt, ja pakosarjan mutterit itsestään löystyneet kun alkoi huomattavasti haisemaan. Peilillä + valolla pääsee yläkautta aika hyvin katsomaan sen suurempia purkamatta, tai sitten kännykällä videokuvaa valon kera.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • -JMV-
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 840
                        • Etelä-Pirkanmaa

                        Mitkä polttimot on kaarrevaloissa? Löytyy adaptiiviset valot jos merkitystä. Kysytään nyt samaan syssyyn mikä kanta sumareissa?
                        F82 harraste

                        Comment

                        • samuxd
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 318
                          • Äänekoski

                          E92 jarruhuollon valojen nollaus, miten? Mittaristosta nollasin mutta jäi palamaan keltaisena ja km hävisi. Tilalle tuli pelkkiä pisteitä. Nyt polttaa myöskim mittarissa punaisena auto nosturilla kuvaa...
                          E39 540iA -00 käyttis
                          E34 525i -91 harraste
                          E36 320i -94 jääratakampe

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5402
                            • S:t Karins

                            Originally posted by samuxd View Post
                            E92 jarruhuollon valojen nollaus, miten? Mittaristosta nollasin mutta jäi palamaan keltaisena ja km hävisi. Tilalle tuli pelkkiä pisteitä. Nyt polttaa myöskim mittarissa punaisena auto nosturilla kuvaa...
                            Oliko varoitus punaisella kun vaihdoit palat/anturir uusiin? Jos näin nin pitää kuitata DIS:llä tai ISTA:lla.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Originally posted by samuxd View Post
                              E92 jarruhuollon valojen nollaus, miten? Mittaristosta nollasin mutta jäi palamaan keltaisena ja km hävisi. Tilalle tuli pelkkiä pisteitä. Nyt polttaa myöskim mittarissa punaisena auto nosturilla kuvaa...
                              Kuluneisuusanturi oletettavasti vaihdettu myös?
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • emper0r
                                Newbiemmer
                                • Apr 2013
                                • 13
                                • Forssa

                                maff anturi

                                Olisiko syytä vaihtaa alkuperäinen maff anturi uuteen kun salavalikosta katsomalla antaa samaa L/H lukemaa 3 vaihteella kiihdyttäessä rajoittimelle asti oli sitten maffin johto irti taikka kiinni. Lukema oli jotain 59l/h. Tai tietääkö joku missä lukemissa pitäisi olla? Autolla ajettu 230tkm ja 330da -06.
                                e91 330da vm06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎