Vaihdoin tosiaan apulaitehihnat. Kaikki muuten hienosti, mutta tyhjäkäynnillä on ku istuisi vibraattorin päällä. Oliskohan se kampiakselin pyörä, kun vaatii vaihtoa uuden hihnan jälkeen vai onko jotain muita ehdokkaita vibran aiheuttajaksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nappe74 View Post10tkm/9kk oon ajanu öljyillä/suodattimella... vaikea sanoa mikä on suodattimen kunto... :think
Itselläni tuli ensimmäisenä myös mieleen suodattimen vaihto... mikä siellä voisi tuollaista ääntä pitää, eikös suodatin ole ihan kiinteä eli mitään liikkuvaa siellä ei ole??e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJoo suodatin on ihan liikkumaton osa, mutta tarvike suodattimia on joillakin mennyt kasaan. Itse aukaisisin suodatin kotelon ja vilkaisisin miltä suodatin näyttää. On niin helpossa paikassa eikä edes öljyt valu ulos kun sen avaa.G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostVaihdoin tosiaan apulaitehihnat. Kaikki muuten hienosti, mutta tyhjäkäynnillä on ku istuisi vibraattorin päällä. Oliskohan se kampiakselin pyörä, kun vaatii vaihtoa uuden hihnan jälkeen vai onko jotain muita ehdokkaita vibran aiheuttajaksi?Last edited by aku1979; 06-03-2017, 23:45.
Comment
-
-
Lukasin 335 n54 vikakoodit.
Löytyi:
2AAF:Fuel pump
2DED:Power management, closed-circuit protection quiescent current of injury
sekä
29F3:Fuel pressure sensor, electric
Tuo 29F3 menee ilmeisesti anturihommilla, mutta mikä tuo 2AAF, onko kytköksissä jotenkin tuohon 29F3 koodiin, vai liekkö LPFP alkaa olemaan tiensä päässä? Näyttäisi tuo 2AAF ilmaantuvan alakierroksilla.
Alla vielä Carlyn logi.
Ajatuksia?
Code:Found Faults: --Engine / Motor-- *** 2AAF:Fuel pump *** Fault-Set 1 - ( 138528 km) Engine speed: 1504.00 rpm Fuel pressure before Mengensteürventil: 4998.00 hPa inserted syringe fuel mass: 0.00 l/h Voltage cl. 87: 14.32 V Fault-Set 2 - ( 138584 km) Engine speed: 1504.00 rpm Fuel pressure before Mengensteürventil: 4704.00 hPa inserted syringe fuel mass: 5.00 l/h Voltage cl. 87: 14.12 V Fault-Set 3 - ( 139032 km) Engine speed: 1632.00 rpm Fuel pressure before Mengensteürventil: 4578.00 hPa inserted syringe fuel mass: 3.00 l/h Voltage cl. 87: 14.42 V *** 2DED:Power management, closed-circuit protection quiescent current of injury *** Fault-Set 1 - ( 138632 km) Time with quiescent current 200 - 1000 mA: 0.00 min Time with quiescent current 80-200 mA: 75.00 min Time with quiescent current above 1000 mA: 0.00 min Voltage cl. 87: 11.88 V Fault-Set 2 - ( 138632 km) Time with quiescent current 200 - 1000 mA: 0.00 min Time with quiescent current 80-200 mA: 75.00 min Time with quiescent current above 1000 mA: 0.00 min Voltage cl. 87: 11.58 V *** 29F3:Fuel pressure sensor, electric *** Fault-Set 1 - ( 138648 km) Engine speed: 1344.00 rpm Fuel pressure before Mengensteürventil: 6426.00 hPa Fuel tank level: 0.00 l Voltage of fuel pressure sensor before Mengensteürventil: 0.18 V Fault-Set 2 - ( 138728 km) Engine speed: 1504.00 rpm Fuel pressure before Mengensteürventil: 6426.00 hPa Fuel tank level: 10.00 l Voltage of fuel pressure sensor before Mengensteürventil: 0.18 V Fault-Set 3 - ( 139000 km) Engine speed: 1440.00 rpm Fuel pressure before Mengensteürventil: 6426.00 hPa Fuel tank level: 0.00 l Voltage of fuel pressure sensor before Mengensteürventil: 0.18 V
Comment
-
-
Originally posted by Babbarainen View PostMiten saa tai saako jotenkin oikeanpuoleisen peilin kääntymään automaatisesti alas peruutus vaihteen päällelaitetaessa ? -05 e90 ?Originally posted by aku1979 View PostSäätimen valintanappi oikeaan reunaan.
Kuriositeettina: Sama koskee edelleen myös kaikkia uusimpiakin F-sarjalaisia, BMW seurannut samaa ideologiaa jo 80-luvulta asti, E3x alkaen.
edit: ei ole myöskään koodattavissa, koska vaatii oman modulinLast edited by Dualfun; 06-03-2017, 11:40.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostVaatii joko sähköpenkit, tai ulkopeilipaketin S430A (E9x kohdalla sis. automaattisesti himmenevät peilinlasit & power fold).
Kuriositeettina: Sama koskee edelleen myös kaikkia uusimpiakin F-sarjalaisia, BMW seurannut samaa ideologiaa jo 80-luvulta asti, E3x alkaen.ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
ex:TitanSilber E91 330da
-Karkkila Connection-
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostOsaisiko joku auttaa mistä tuo tärinä voisi johtua. Kun lähdin testilenkille ei tärinää ollut. Jotenkin paranoissa moottori kuulostaa muutenkin ikävältä...Ihan ku ketju olis alkanut ääntää. Uutena vikakoodina oli diesel suodatin...Mitä kyseinen erhe sitten tarkoittaakaan. Olenko onnistunut jotenkin aiheuttamaan ketjun hyppäämisen vai olenko hakoteillä?
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJoo suodatin on ihan liikkumaton osa, mutta tarvike suodattimia on joillakin mennyt kasaan. Itse aukaisisin suodatin kotelon ja vilkaisisin miltä suodatin näyttää. On niin helpossa paikassa eikä edes öljyt valu ulos kun sen avaa.
Että uskaltaako autolla ajaa normaalisti??G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostEn päässyt vielä irroittamaan öljynsuodatinta... onko siellä mitään sellaista mikä voisi aiheuttaa isompaa vahinkoa...?? Eli onko esim. suodattimen alla mitään liikkuvaa osaa tms. mikä voisi olla vioittunut ja sitä myöten saattaisi aiheuttaa jopa öljynkierron estymisen??
Että uskaltaako autolla ajaa normaalisti??Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View PostEn päässyt vielä irroittamaan öljynsuodatinta... onko siellä mitään sellaista mikä voisi aiheuttaa isompaa vahinkoa...?? Eli onko esim. suodattimen alla mitään liikkuvaa osaa tms. mikä voisi olla vioittunut ja sitä myöten saattaisi aiheuttaa jopa öljynkierron estymisen??
Että uskaltaako autolla ajaa normaalisti??
Kuten tuossa edellä todettiin, niin näin etänä ei voi sanoa mikä tuon aiheuttaa ja onko se vaarallista. Tarkistaisin kuitenkin ensitilasssa miltä se suodatin näyttää. Hommassa menee parkkipaikalla yhtä pitkään kuin auton tankkaamisessa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJoo suodatin on ihan liikkumaton osa, mutta tarvike suodattimia on joillakin mennyt kasaan. Itse aukaisisin suodatin kotelon ja vilkaisisin miltä suodatin näyttää. On niin helpossa paikassa eikä edes öljyt valu ulos kun sen avaa.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment