Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    Vaihdoin tosiaan apulaitehihnat. Kaikki muuten hienosti, mutta tyhjäkäynnillä on ku istuisi vibraattorin päällä. Oliskohan se kampiakselin pyörä, kun vaatii vaihtoa uuden hihnan jälkeen vai onko jotain muita ehdokkaita vibran aiheuttajaksi?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by nappe74 View Post
      10tkm/9kk oon ajanu öljyillä/suodattimella... vaikea sanoa mikä on suodattimen kunto... :think
      Itselläni tuli ensimmäisenä myös mieleen suodattimen vaihto... mikä siellä voisi tuollaista ääntä pitää, eikös suodatin ole ihan kiinteä eli mitään liikkuvaa siellä ei ole??
      Joo suodatin on ihan liikkumaton osa, mutta tarvike suodattimia on joillakin mennyt kasaan. Itse aukaisisin suodatin kotelon ja vilkaisisin miltä suodatin näyttää. On niin helpossa paikassa eikä edes öljyt valu ulos kun sen avaa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • nappe74
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 2845
        • South Carelia

        Originally posted by HTK12 View Post
        Joo suodatin on ihan liikkumaton osa, mutta tarvike suodattimia on joillakin mennyt kasaan. Itse aukaisisin suodatin kotelon ja vilkaisisin miltä suodatin näyttää. On niin helpossa paikassa eikä edes öljyt valu ulos kun sen avaa.
        Kiitti, näin teen !!
        G30 530e xDrive A M-Sport -20

        ex-Bimmerit:
        F10 525dA xDrive M-Sport -13
        E21 316 -80
        E91 330xdA M-Sport -06
        E53 X5 3.0iA Sport -04
        E91 335xiA M-Sport -08
        E60 530iA M-Sport -06
        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
        E91 320d -06
        E39 530iAT M-Sport -01
        E36 328iA -96
        E39 528iA -96
        E36 325i -92

        Comment

        • Babbarainen
          Newbiemmer
          • Feb 2017
          • 22
          • Reso

          Miten saa tai saako jotenkin oikeanpuoleisen peilin kääntymään automaatisesti alas peruutus vaihteen päällelaitetaessa ? -05 e90 ?

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by Babbarainen View Post
            Miten saa tai saako jotenkin oikeanpuoleisen peilin kääntymään automaatisesti alas peruutus vaihteen päällelaitetaessa ? -05 e90 ?
            Säätimen valintanappi oikeaan reunaan.

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by aku1979 View Post
              Vaihdoin tosiaan apulaitehihnat. Kaikki muuten hienosti, mutta tyhjäkäynnillä on ku istuisi vibraattorin päällä. Oliskohan se kampiakselin pyörä, kun vaatii vaihtoa uuden hihnan jälkeen vai onko jotain muita ehdokkaita vibran aiheuttajaksi?
              Osaisiko joku auttaa mistä tuo tärinä voisi johtua. Kun lähdin testilenkille ei tärinää ollut. Jotenkin paranoissa moottori kuulostaa muutenkin ikävältä...Ihan ku ketju olis alkanut ääntää. Uutena vikakoodina oli diesel suodatin...Mitä kyseinen erhe sitten tarkoittaakaan. Olenko onnistunut jotenkin aiheuttamaan ketjun hyppäämisen vai olenko hakoteillä?
              Last edited by aku1979; 06-03-2017, 23:45.

              Comment

              • konda
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 36
                • Mikkeli

                Lukasin 335 n54 vikakoodit.

                Löytyi:
                2AAF:Fuel pump
                2DED:Power management, closed-circuit protection quiescent current of injury
                sekä

                29F3:Fuel pressure sensor, electric

                Tuo 29F3 menee ilmeisesti anturihommilla, mutta mikä tuo 2AAF, onko kytköksissä jotenkin tuohon 29F3 koodiin, vai liekkö LPFP alkaa olemaan tiensä päässä? Näyttäisi tuo 2AAF ilmaantuvan alakierroksilla.


                Alla vielä Carlyn logi.

                Ajatuksia?

                Code:
                Found Faults:
                --Engine / Motor--
                *** 2AAF:Fuel pump ***
                  Fault-Set 1 - ( 138528 km)
                
                      Engine speed: 1504.00 rpm
                      Fuel pressure before Mengensteürventil: 4998.00 hPa
                      inserted syringe fuel mass: 0.00 l/h
                      Voltage cl. 87: 14.32 V
                
                  Fault-Set 2 - ( 138584 km)
                
                      Engine speed: 1504.00 rpm
                      Fuel pressure before Mengensteürventil: 4704.00 hPa
                      inserted syringe fuel mass: 5.00 l/h
                      Voltage cl. 87: 14.12 V
                
                  Fault-Set 3 - ( 139032 km)
                
                      Engine speed: 1632.00 rpm
                      Fuel pressure before Mengensteürventil: 4578.00 hPa
                      inserted syringe fuel mass: 3.00 l/h
                      Voltage cl. 87: 14.42 V
                
                *** 2DED:Power management, closed-circuit protection quiescent current of injury ***
                  Fault-Set 1 - ( 138632 km)
                
                      Time with quiescent current 200 - 1000 mA: 0.00 min
                      Time with quiescent current 80-200 mA: 75.00 min
                      Time with quiescent current above 1000 mA: 0.00 min
                      Voltage cl. 87: 11.88 V
                
                  Fault-Set 2 - ( 138632 km)
                
                      Time with quiescent current 200 - 1000 mA: 0.00 min
                      Time with quiescent current 80-200 mA: 75.00 min
                      Time with quiescent current above 1000 mA: 0.00 min
                      Voltage cl. 87: 11.58 V
                
                *** 29F3:Fuel pressure sensor, electric ***
                  Fault-Set 1 - ( 138648 km)
                
                      Engine speed: 1344.00 rpm
                      Fuel pressure before Mengensteürventil: 6426.00 hPa
                      Fuel tank level: 0.00 l
                      Voltage of fuel pressure sensor before Mengensteürventil: 0.18 V
                
                  Fault-Set 2 - ( 138728 km)
                
                      Engine speed: 1504.00 rpm
                      Fuel pressure before Mengensteürventil: 6426.00 hPa
                      Fuel tank level: 10.00 l
                      Voltage of fuel pressure sensor before Mengensteürventil: 0.18 V
                
                  Fault-Set 3 - ( 139000 km)
                
                      Engine speed: 1440.00 rpm
                      Fuel pressure before Mengensteürventil: 6426.00 hPa
                      Fuel tank level: 0.00 l
                      Voltage of fuel pressure sensor before Mengensteürventil: 0.18 V

                Comment

                • Babbarainen
                  Newbiemmer
                  • Feb 2017
                  • 22
                  • Reso

                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Säätimen valintanappi oikeaan reunaan.
                  Vaikka näin on niin ei käänny...

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    Originally posted by Babbarainen View Post
                    Miten saa tai saako jotenkin oikeanpuoleisen peilin kääntymään automaatisesti alas peruutus vaihteen päällelaitetaessa ? -05 e90 ?
                    Originally posted by aku1979 View Post
                    Säätimen valintanappi oikeaan reunaan.
                    Vaatii joko sähköpenkit, tai ulkopeilipaketin S430A (E9x kohdalla sis. automaattisesti himmenevät peilinlasit & power fold).

                    Kuriositeettina: Sama koskee edelleen myös kaikkia uusimpiakin F-sarjalaisia, BMW seurannut samaa ideologiaa jo 80-luvulta asti, E3x alkaen.

                    edit: ei ole myöskään koodattavissa, koska vaatii oman modulin
                    Last edited by Dualfun; 06-03-2017, 11:40.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Rikardo
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 715
                      • Karkkila

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Vaatii joko sähköpenkit, tai ulkopeilipaketin S430A (E9x kohdalla sis. automaattisesti himmenevät peilinlasit & power fold).

                      Kuriositeettina: Sama koskee edelleen myös kaikkia uusimpiakin F-sarjalaisia, BMW seurannut samaa ideologiaa jo 80-luvulta asti, E3x alkaen.
                      Hah, ilmankos ei omassa toiminutkaan kun aamulla kokeilin
                      ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                      ex:TitanSilber E91 330da
                      -Karkkila Connection-

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Originally posted by aku1979 View Post
                        Osaisiko joku auttaa mistä tuo tärinä voisi johtua. Kun lähdin testilenkille ei tärinää ollut. Jotenkin paranoissa moottori kuulostaa muutenkin ikävältä...Ihan ku ketju olis alkanut ääntää. Uutena vikakoodina oli diesel suodatin...Mitä kyseinen erhe sitten tarkoittaakaan. Olenko onnistunut jotenkin aiheuttamaan ketjun hyppäämisen vai olenko hakoteillä?
                        Ei tärise enää.

                        Comment

                        • nappe74
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 2845
                          • South Carelia

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Joo suodatin on ihan liikkumaton osa, mutta tarvike suodattimia on joillakin mennyt kasaan. Itse aukaisisin suodatin kotelon ja vilkaisisin miltä suodatin näyttää. On niin helpossa paikassa eikä edes öljyt valu ulos kun sen avaa.
                          En päässyt vielä irroittamaan öljynsuodatinta... onko siellä mitään sellaista mikä voisi aiheuttaa isompaa vahinkoa...?? Eli onko esim. suodattimen alla mitään liikkuvaa osaa tms. mikä voisi olla vioittunut ja sitä myöten saattaisi aiheuttaa jopa öljynkierron estymisen??
                          Että uskaltaako autolla ajaa normaalisti??
                          G30 530e xDrive A M-Sport -20

                          ex-Bimmerit:
                          F10 525dA xDrive M-Sport -13
                          E21 316 -80
                          E91 330xdA M-Sport -06
                          E53 X5 3.0iA Sport -04
                          E91 335xiA M-Sport -08
                          E60 530iA M-Sport -06
                          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                          E91 320d -06
                          E39 530iAT M-Sport -01
                          E36 328iA -96
                          E39 528iA -96
                          E36 325i -92

                          Comment

                          • kooma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1016
                            • Pikis

                            Originally posted by nappe74 View Post
                            En päässyt vielä irroittamaan öljynsuodatinta... onko siellä mitään sellaista mikä voisi aiheuttaa isompaa vahinkoa...?? Eli onko esim. suodattimen alla mitään liikkuvaa osaa tms. mikä voisi olla vioittunut ja sitä myöten saattaisi aiheuttaa jopa öljynkierron estymisen??
                            Että uskaltaako autolla ajaa normaalisti??
                            Ei voi tietää mikä sulla on vikana mutta jotkut suodattimet pitää ihme ulinoita, yhtä tutkin kerran hartaasti mutta mitään suoranaista vikaa siitä ei löytynyt. Ei ollut lamellit halki, ei erityisen kasassa tai kierteellä yms. Jotenkin se vaan kai resonoi öljypumpun tuoton tahdissa.
                            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by nappe74 View Post
                              En päässyt vielä irroittamaan öljynsuodatinta... onko siellä mitään sellaista mikä voisi aiheuttaa isompaa vahinkoa...?? Eli onko esim. suodattimen alla mitään liikkuvaa osaa tms. mikä voisi olla vioittunut ja sitä myöten saattaisi aiheuttaa jopa öljynkierron estymisen??
                              Että uskaltaako autolla ajaa normaalisti??
                              Eipä siellä oikein ole mitään liikkuvaa osaa ole pl. venttiili, joka estää suodattimen tyhjenemisen auton sammuttamisen jälkeen. Öljynkierron voi estää kasaan mennyt suodatin, näitä on jonkun verran käynyt halpissuodattimien kanssa.

                              Kuten tuossa edellä todettiin, niin näin etänä ei voi sanoa mikä tuon aiheuttaa ja onko se vaarallista. Tarkistaisin kuitenkin ensitilasssa miltä se suodatin näyttää. Hommassa menee parkkipaikalla yhtä pitkään kuin auton tankkaamisessa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5402
                                • S:t Karins

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Joo suodatin on ihan liikkumaton osa, mutta tarvike suodattimia on joillakin mennyt kasaan. Itse aukaisisin suodatin kotelon ja vilkaisisin miltä suodatin näyttää. On niin helpossa paikassa eikä edes öljyt valu ulos kun sen avaa.
                                Minulla on mennyt 2 x orkkis filtteri ihan kivikovaksi/kasaan. Mutta syyksi väitän sitä että öljyt on olleet liian kuumat ~ 120 C...
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎