Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P33P33
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 181
    • Kellokoski

    #76
    Joo lukasin, harmi juttu. Laitoin Phenolle viestiä, jos se pystyis jeesaa, kun on tuon TestOn tehnyt, että mitä infoo Terrylle pitää lähettää, jotta tää ois mahollista. Katotaan kuin etenee.

    Toimiikohan tuo INPA jos JB4 on Map 4:lla? vai pitikö olla map 0? Onko kukaan halukas testaamaan? Tässä on sitten tietty, että pitäs muokata BEF karttaa tai ladata kokonaan uus kartta MHD:llä JB4 poiskytkettynä. Taitaa mennä kyllä hankalaks!

    Jollekkin todella innokkaalle voin kyllä väsätä vaikka 335is vastaavan kartan, jos haluu kokeilla puhtaalla flashillä :P (en voi tosin suositella )
    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      #77
      Originally posted by P33P33 View Post
      Joo lukasin, harmi juttu. Laitoin Phenolle viestiä, jos se pystyis jeesaa, kun on tuon TestOn tehnyt, että mitä infoo Terrylle pitää lähettää, jotta tää ois mahollista. Katotaan kuin etenee.

      Toimiikohan tuo INPA jos JB4 on Map 4:lla? vai pitikö olla map 0? Onko kukaan halukas testaamaan? Tässä on sitten tietty, että pitäs muokata BEF karttaa tai ladata kokonaan uus kartta MHD:llä JB4 poiskytkettynä. Taitaa mennä kyllä hankalaks!

      Jollekkin todella innokkaalle voin kyllä väsätä vaikka 335is vastaavan kartan, jos haluu kokeilla puhtaalla flashillä :P (en voi tosin suositella )
      En kyllä lähde tuota meidän käyttistä tuhoamaan kun se nyt toimii about hyvin

      JB4:llä ei edes map0:lla taida saada kunnolla logattua OBD:n kautta. Se syö väylää aina, kun se on kiinni. Pitäisi poistaa joku piuha sieltä ja ajaa joku standalone softa ECUun sisään. Vakion saisi ilmaiseksi mutta se ei taida oikein riittää sinne reilu 500Nm vääntöihin

      Comment

      • P33P33
        Bimmer Rookie
        • Dec 2015
        • 181
        • Kellokoski

        #78
        Originally posted by brainsurgery View Post
        En kyllä lähde tuota meidän käyttistä tuhoamaan kun se nyt toimii about hyvin

        JB4:llä ei edes map0:lla taida saada kunnolla logattua OBD:n kautta. Se syö väylää aina, kun se on kiinni. Pitäisi poistaa joku piuha sieltä ja ajaa joku standalone softa ECUun sisään. Vakion saisi ilmaiseksi mutta se ei taida oikein riittää sinne reilu 500Nm vääntöihin
        Tää on ihan ymmärrettävää, turhan paljon vaivannäköä kieltämättä.
        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by P33P33 View Post
          Tää on ihan ymmärrettävää, turhan paljon vaivannäköä kieltämättä.
          Jos saavat sen vääntöloggauksen tuotua JB4:ään niin voin käydä sen jälkeen vetämässä login jos toisenkin.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #80
            Niin millaisella liitännällä tämä JB4 on kiinni? Meneekö suoraan CAN väylään kiinni ?

            TestOlla voi loggailla niin monta purkkia yhtäaikaa, kun haluaa.

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              #81
              Originally posted by pheno View Post
              Niin millaisella liitännällä tämä JB4 on kiinni? Meneekö suoraan CAN väylään kiinni ?

              TestOlla voi loggailla niin monta purkkia yhtäaikaa, kun haluaa.
              Näin oon ymmärtäny, että menee suoraan CAN-väylään, mutta voin olla täysin väärässäkin, kun en itse laitetta käytä, mutta parhaiten tää tietysti menis perille, jos ois suoraan siihen Terryyn yhteydessä, joka ton purkin on tehny. ei varmaan hänelle mikään ongelma jos vaan haluaa sen tehdä, mutta omasta mielestä ois hiton tärkee saada noi kaikki bensa autot loggaamaan laatikolle menevää vääntötietoa, koska ei oo mun mielestä mitään hyötyä jos tuo kuvassa oleva punainen vääntöarvo on muutettu stage3 ohjelmassa 1000nm ja sitä vastaa nuo soluissa olevat linjapainearvot, koska silloin 420 ja 498 väliset arvot extrapoloidaan, jolloin linjapaine tuolle max 536nm on jotain tuon 4,35 ja 5,15 välillä. ja jokainen ymmärtää, että se on paljon lähempänä tuota 4,35Baria. Jossei tuota 536nm rajottajaa löydy, niin silloin nuo stage 3 kartat pitäs muokata erilailla, jotta bensoissa voidaan hyödyntää mekatroniikan tuottama max linjapaine ja saadaan parempi väännönkesto tehokkaammille autoille.

              Tämä siis oma näkemys ja esimerkki asiasta. Mullahan ei tietenkään ole tietoa miten XHP:lla ovat nuo kartat muokanneet, mutta tuo nyt voisi olla yksi tapa.

              Click image for larger version

Name:	tcu xdf.jpg
Views:	1
Size:	53.1 KB
ID:	4835117
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • Displaced
                Newbiemmer
                • Jul 2016
                • 7
                • Helsinki

                #82
                Oiskohan PK seudulla ketään jolla xhp softa toimii joka haluasi kokeilla saako juteltua mun auton kanssa?

                kokeiltu kolmella eri puhelimella, kahdella eri OTG adapterilla ja kourallisella D+KCAN piuhoja, aina vaan valittaa että cannot connect to TCU.

                2009 E91 335d siis kyseessä.
                Last edited by Displaced; 30-04-2017, 14:01.
                F11 535D

                Comment

                • Displaced
                  Newbiemmer
                  • Jul 2016
                  • 7
                  • Helsinki

                  #83
                  Ei kellään kiinnostusta?

                  Ilmatteeksikaan ei tarvitse vaivautua, pientä korvausta vastaan tottakai.
                  F11 535D

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #84
                    Originally posted by Displaced View Post
                    Oiskohan PK seudulla ketään jolla xhp softa toimii joka haluasi kokeilla saako juteltua mun auton kanssa?

                    kokeiltu kolmella eri puhelimella, kahdella eri OTG adapterilla ja kourallisella D+KCAN piuhoja, aina vaan valittaa että cannot connect to TCU.

                    2009 E91 335d siis kyseessä.
                    Puhelimessa otg-tuki ja ominaisuus päällä? Autossa virrat kytkettynä?

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #85
                      Tai sitten se K+DCAN-piuha on susi eikä DCAN-puoli toimi.
                      Oletko kokeillut toimiiko se piuha INPAn/ISTAn kanssa normaalisti autossasi, eli pääsetkö moduuleihin kiinni?
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Komu
                        BTCF Member
                        • Sep 2004
                        • 1038
                        • Nurmijärvi

                        #86
                        Displaced

                        Oma auto alla taas, ja piuhat messissä. Softannutkin olen. Eli laitan sulle privaan puhelin numeron niin voidaan treffata.
                        Nyt ix m60

                        ex:E70 X5 40d
                        + F31 330d
                        Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                        Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                        Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                        Comment

                        • Displaced
                          Newbiemmer
                          • Jul 2016
                          • 7
                          • Helsinki

                          #87
                          Puhelimissa tuki ja virrat päällä.

                          INPA/ISTA/EDIABAS en saa toimimaan, mutta toi ihme bcables softakin on niin perseestä että oksat pois.

                          Sen verta saanut testattua että KCAN asennossa valittaa echosta jota ei valita DCAN asennossa, mutta sisään moduuleihin en pääse.

                          Katsotaan jos Komu saa tuohon yhteyttä, niin lienee selvö että piuhat on kaikkia romuja...
                          F11 535D

                          Comment

                          • hardyy
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2015
                            • 113
                            • suomi

                            #88
                            Onko tampereella ketään joka voisi laittaa kyseisen softan 335iA? :think

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              #89
                              Uusin JB4 beta firmis loggaa calculated torqueta mutta en tiedä yhtään mikä on yksikkö.

                              JB4 backend flashit taas ilmoittavat isompaa vääntöarvoa kuin vakioflashi juuri sen takia, että laatikon linjapaineet maksimoidaan.

                              Tästä sitten seuraakin kysymys, että miksi laatikon vakiosoftalla ei tule vääntörajoja vastaan mutta xHP:lla on tullut? Ja jos asentaa vaikka Stage 1 xHP softan ja sen vääntöraja ylitetään, mitä tapahtuu?

                              Comment

                              • naikou
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 1761
                                • vihti

                                #90
                                aapuuva

                                Oliskohan jollain foorumilaisella kiinnostusta flashata toi käyttöauto 2008 E92 330dA?

                                Itsellä alla eka automaattivaihteinen bemari ja tuo laatikon toiminta kasvattaa kyllä tattia otsassa varsinkin taajama-ajossa.

                                Itsellä ei ole ainuttakaan andoid laitetta eikä viitsis juuri tätä varten hommata, vaivanpalkkaa toki saa jos tarvii. Juttujen perusteella toi stage3 muuttaa autoa tuntuvasti positiiviseen suuntaan eikä vakio DME:n ohjelmalla saa rikottua autoa? Jossain vaiheessa ehkä on tulossa joku max.25% tehoja ja vääntöjä nostattava ns."economy" softa moottorinohjaukseen, kulutus monesta suunnasta kuultujen juttujen perusteella laskisi, tällähetkellä vie sitä n.7litraa/100km
                                E39 523i Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎