Originally posted by aku1979
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNiistä tapeista saat uudenveroiset kun pyöräntät niitä porakoneella vaikka 600 hiomapaperia vasten. Jos ostat kuitenkin uudet tapit, niin älä osta mitään halpoja tarvike tappeja. Itse laiskana erehdyin ostamaan ja vajaan vuoden päästä olivat roskiskamaa. Tosin ATÈ:n tapit maksaa saksassa ~6€/kpl, joten ei nuo nyt mahdottoman kalliit ole vaihtaakkaan.
Comment
-
-
E93 M3 Airbag merkkivalo
Carly antaa seuraavan vikakoodin:
Advanced Crash and Safety Management (ACSM)
Fault Code: 0093AC
Fault Explanation::ZK4 / front seat airbag Links / Incorrect VIN / ZK4 / thorax side airbags front driver's side / System time error
Onko kellään kokemusta viasta? Mistähän päin vikaa alkaisi korjaamaan?Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
Typos by iPhone
Comment
-
-
Originally posted by murjaani View PostCarly antaa seuraavan vikakoodin:
Advanced Crash and Safety Management (ACSM)
Fault Code: 0093AC
Fault Explanation::ZK4 / front seat airbag Links / Incorrect VIN / ZK4 / thorax side airbags front driver's side / System time error
Onko kellään kokemusta viasta? Mistähän päin vikaa alkaisi korjaamaan?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by murjaani View PostCarly antaa seuraavan vikakoodin:
Advanced Crash and Safety Management (ACSM)
Fault Code: 0093AC
Fault Explanation::ZK4 / front seat airbag Links / Incorrect VIN / ZK4 / thorax side airbags front driver's side / System time error
Onko kellään kokemusta viasta? Mistähän päin vikaa alkaisi korjaamaan?
Comment
-
-
Mikä on tuo osa nelosen ja vitosen välissä? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0718 Autossa tosiaan vikisee kardaanin etuosa ja mietin voiko ääni kuulua muualta kuin ristinivelestä eli onko tuossa jotain laakeria yms?
Toinen vika on potkurilentokonemainen jyrinä takaa n. 60 km/h ylöspäin. Ääni on mielestäni pahentunut lähiaikoina ja luulen, että resonoi myös auton lattiaan. Vähän kuin ajaisi nappularenkailla. Yritin jälleen testailla takapyörien laakereita, mutta eipä ne tärise, lonksu tai rahise. Jotain pientä väljää puslissa. Voiko tuo johtua takapyörien suuntauksesta...tai olisko se nyt ensimmäinen steppi? Pelottaa ja mietityttää, että onko koko voimansiirto menossa palasiksi eli vikaa myös takakardaanissa tai tasauspyörästössä. Vielä se jarrutärinä kaiken kukkuraksi.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostMikä on tuo osa nelosen ja vitosen välissä? http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=31_0718 Autossa tosiaan vikisee kardaanin etuosa ja mietin voiko ääni kuulua muualta kuin ristinivelestä eli onko tuossa jotain laakeria yms?
Toinen vika on potkurilentokonemainen jyrinä takaa n. 60 km/h ylöspäin. Ääni on mielestäni pahentunut lähiaikoina ja luulen, että resonoi myös auton lattiaan. Vähän kuin ajaisi nappularenkailla. Yritin jälleen testailla takapyörien laakereita, mutta eipä ne tärise, lonksu tai rahise. Jotain pientä väljää puslissa. Voiko tuo johtua takapyörien suuntauksesta...tai olisko se nyt ensimmäinen steppi? Pelottaa ja mietityttää, että onko koko voimansiirto menossa palasiksi eli vikaa myös takakardaanissa tai tasauspyörästössä. Vielä se jarrutärinä kaiken kukkuraksi.
Takana porsineen laakerin tunnistaa kyllä pyörittämällä rengasta ja pitämällä kättä jousessa.
Koita "ajaa" auto nosturilla ja tutkia pystyykö äänen paikallistamaan. Mulla narahti perästä laakerit itsellä. Siitä onkin tarinaa tuolla tekniikka osiossa jossain.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View Post93AC Side airbag, front left. Luultavasti bägivalo palaisi jos olis todellinen tai pysyvä tilanne?...en kyllä tiedä.Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
Typos by iPhone
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostSiinä on laipan kiinnitysmutteri. Avatessa tai stefaa vaihtaessa pitää kierrokset ja paikka merkata että saa samaan paikkaan kiinni. Ainakin takaperässä krymppirengas säätää hammaskosketusta ja jos vetää liiantiukkaan niin vituiks män.
Takana porsineen laakerin tunnistaa kyllä pyörittämällä rengasta ja pitämällä kättä jousessa.
Koita "ajaa" auto nosturilla ja tutkia pystyykö äänen paikallistamaan. Mulla narahti perästä laakerit itsellä. Siitä onkin tarinaa tuolla tekniikka osiossa jossain.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostToinen vika on potkurilentokonemainen jyrinä takaa n. 60 km/h ylöspäin. Ääni on mielestäni pahentunut lähiaikoina ja luulen, että resonoi myös auton lattiaan. Vähän kuin ajaisi nappularenkailla. Yritin jälleen testailla takapyörien laakereita, mutta eipä ne tärise, lonksu tai rahise. Jotain pientä väljää puslissa. Voiko tuo johtua takapyörien suuntauksesta...tai olisko se nyt ensimmäinen steppi? Pelottaa ja mietityttää, että onko koko voimansiirto menossa palasiksi eli vikaa myös takakardaanissa tai tasauspyörästössä. Vielä se jarrutärinä kaiken kukkuraksi.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostJospa nyt ensimmäiseksi tekisit perusteellisen jarruhuollon taakse. Ääni ja tärinä viittaavat vahvasti jumittaviin takajarruihin. Eli jarrupalat kanittaa.
https://bmwtis.info/guideline-for-ap...rrier-for-bmw/
Kiitos linkistä!Last edited by aku1979; 15-06-2018, 13:53.
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostTakalevyt irti ja tomaatti N:llä...miten helposti hubin pitäisi pyöriä? Aikasta jäykkä on.
Ihan normaalia taitaa olla, kun kaikki diffut ja muut akselistot pyörii mukana...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllähän siinä on vastusta, kun mukana pyörii vetari, perä, kardaani..
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostAivan. Mites laakerivian toteaminen jousivärinän perusteella...kyllähän tuossa jousessa tuntuu resonointia hieman, mutta onko se aina selkeä homma jos jousessa tuntuu jotain pörinää?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment