Originally posted by aku1979
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by fraatti View PostAiniin. 330d:ssä saattaa joutua ottamaan vielä pakoputken pois. Omasta otin irti. 325d:ssä riittää laskeminen. Takapöntön puskurin luona olevat pultit on usein jumissa ja menee poikki. Tällöin tiedossa tietysti poraushommia. Ja pultit ovat varsin kovaa tavaraa....
Hankalimmaksi asiaksi saattaa muodotua vetoakselin pois ottaminen ja paikoilleen saaminen. Haullakin taitaa löytyä niitä kauhukertomuksia.
Mulla nimenomaan toi putki pulttijumppa ja vetarit oli niin perkeleen tiukassa, ettei tallikaluilla lähtenyt. Piti käyä hydraulivehkeillä vetämässä se ulos.
Lisäksi oikeasti kannattaa vetää se vetari takasin booreille, ettei ne hajoa kovan käsittelyn seurauksena. Itsellänihän meni molemmat vetarit paskaksi
Sit viel tohon merkkikeskusteluun, mul edessä fagit takana skf tai toistepäin ja on ne nyt jo 30tkm kestänytG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJa itseasiassa saattaa tulla SKF pakettissa FAG laakeri. Samaa kamaa ja minusta ainakin ns. parasta.
1. Vetarin ulossaamiseksi joku ulosvedin (sisäänpainaja), esim. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...in-2000019462/
2. Laakerin ulos/takaisinsaamiseksi kierretappisarja, esim. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...en-2000021491/
2.1. Sokkapihdit lukkosokkaa varten
3. (suositus) Vetarin takaisinsaamiseksi, kts keskustelu https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=356
Suositus: Katso missä kunnossa jarrukilvet on, menisi uusiksi samalla... Ei onnistu ilman laakerihommaa vaihto nimittäin.
Comment
-
-
Originally posted by amisqo View PostItselläni juuri nämä aikoinaan. Kannattaa myös olla tarkka, että laakeri menee suoraan, ettei laakeri ja laakeripesä ota kipeätä. Yhellä tutulla oli koko napa solmussa epäonnistuneen rempan takia.
Mulla nimenomaan toi putki pulttijumppa ja vetarit oli niin perkeleen tiukassa, ettei tallikaluilla lähtenyt. Piti käyä hydraulivehkeillä vetämässä se ulos.
Lisäksi oikeasti kannattaa vetää se vetari takasin booreille, ettei ne hajoa kovan käsittelyn seurauksena. Itsellänihän meni molemmat vetarit paskaksi
Sit viel tohon merkkikeskusteluun, mul edessä fagit takana skf tai toistepäin ja on ne nyt jo 30tkm kestänyt
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostTakajarrusatulat taas on aivan pirun ruosteessa...menee varmaan vaihtoon jossain kohdassa. Edessä aivan ruosteettomat.
Jos tiivisteet on huonossa kunnossa, ne saa uudet. Ainoastaan mäntä on vaikeampi löytää tarvikkeena, saattaa löytyä, mutta BMW varaosana sitä ole saatavilla. Eikä siinä välttämättä ole mitään vikaa, korkeintaa hioo pikkasen jos on pientä hapettumaa.
Mä tein omaan E90 saman homman jo 70tkm kohdallaE90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostAinoastaan mäntä on vaikeampi löytää tarvikkeena, saattaa löytyä, mutta BMW varaosana sitä ole saatavilla.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Eilen tuli vaihdettua jouset e90 xdriveen.
Kiinnitin huomiota, että edessä ylätukilaakereissa tuntui hieman välystä tms. kun paketti oli kasassa, mutta irrallaan ei. Tämä siis kun tukilaakerin reunasta otti kiinni ja heilutti ylös/alas. Vähän huonosti selitetty 😀
Onko muilla tullut vastaan tuommoista?
Comment
-
-
Originally posted by ok` View PostEilen tuli vaihdettua jouset e90 xdriveen.
Kiinnitin huomiota, että edessä ylätukilaakereissa tuntui hieman välystä tms. kun paketti oli kasassa, mutta irrallaan ei. Tämä siis kun tukilaakerin reunasta otti kiinni ja heilutti ylös/alas. Vähän huonosti selitetty 😀
Onko muilla tullut vastaan tuommoista?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by aku1979 View PostAjattelin laakerinvaihdon yhteydessä vaihtaa taakse etualatukitangon helat, etuylätukitangot ja ylätukivarret...nimet meni varmaan pieleen.
Comment
-
Comment