Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tome
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 548
    • Joensuu

    Originally posted by Juice View Post
    Taisi koneissa olla tehoerojen takia variaatioita myös sisäisissä osissa, kuten eri venttiilit (parempi lämmönkesto) tms.
    Joo nyansseina 330dssä sylinterit tuplahoonauksella ja pakoventtiilit on natriumtäytteiset

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Pitääkö x:n etualatukivarret kiristää ajokorkeudella?

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        Originally posted by aku1979 View Post
        Pitääkö x:n etualatukivarret kiristää ajokorkeudella?
        Kaikki missä päässä on "kiinteä" kumipusla.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • aku1979
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2015
          • 1152
          • Helsinki

          Originally posted by fraatti View Post
          Kaikki missä päässä on "kiinteä" kumipusla.
          Kiitoksia! Ja uutta kysymystä pukkaa. Vien huomenna sen etukardaanin ristinivelten vaihtoon. Edessä ristikko on todella löysä, mutta en huomannut välyksiä. Takana taas liikkuu vaivattomasti yhden nivelen mukaisesti, mutta toinen on lähes liikkumaton...liikkuu vähän toiseen suuntaan...tässä on myös väljää. Jos ja kun saan akselin korjattuna ja tasapainotettuna takaisin, kuuluisiko jakolaatikolle ajaa joku kalibrointi tai adaptaatioiden nollaus? Entä kuuluuko jakolaatikon laipassa tuntua joitakin millejä väljää pyöritettäessä vai ei ollenkaan? Tuossa ainakin on melkoinen klappi...ei nyt mikään senttien, mutta huomattava kuitenkin. Entä etuperän osalta? Onko muuta huomioitavaa tai ehdottomasti vaihdettavaa osaa? Pultit varmaan olisi hyvä uusia?

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            Originally posted by aku1979 View Post
            Kiitoksia! Ja uutta kysymystä pukkaa. Vien huomenna sen etukardaanin ristinivelten vaihtoon. Edessä ristikko on todella löysä, mutta en huomannut välyksiä. Takana taas liikkuu vaivattomasti yhden nivelen mukaisesti, mutta toinen on lähes liikkumaton...liikkuu vähän toiseen suuntaan...tässä on myös väljää. Jos ja kun saan akselin korjattuna ja tasapainotettuna takaisin, kuuluisiko jakolaatikolle ajaa joku kalibrointi tai adaptaatioiden nollaus? Entä kuuluuko jakolaatikon laipassa tuntua joitakin millejä väljää pyöritettäessä vai ei ollenkaan? Tuossa ainakin on melkoinen klappi...ei nyt mikään senttien, mutta huomattava kuitenkin. Entä etuperän osalta? Onko muuta huomioitavaa tai ehdottomasti vaihdettavaa osaa? Pultit varmaan olisi hyvä uusia?

            Joskus kardaaninpulteissa on tainnut olla ohjeistus että vaihdetaan avattaessa. Eipä silti suurin osa taida vaihtaa. Katso newtissistä mikä on suositus jos haluat mennä by the book.

            Ei se perä siitä mitään ymmärrä että kardaaniin on vaihdettu jotain. Eihän moottorin adaptaatioitakaan tarvi nollata pyöränlaakeria vaihdettaessa.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • aku1979
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2015
              • 1152
              • Helsinki

              Originally posted by fraatti View Post
              Joskus kardaaninpulteissa on tainnut olla ohjeistus että vaihdetaan avattaessa. Eipä silti suurin osa taida vaihtaa. Katso newtissistä mikä on suositus jos haluat mennä by the book.

              Ei se perä siitä mitään ymmärrä että kardaaniin on vaihdettu jotain. Eihän moottorin adaptaatioitakaan tarvi nollata pyöränlaakeria vaihdettaessa.
              Laitoin elämän risaseks ja ostin uudet pultit marmorilta (14€ 8kpl). Kardaanin sain takaisin sovittuun hintaan eli 300€...toinen samanlainen oli myös hyllyssä noutoa odottamassa. Ristinivelet oli lukittu paikalleen hitsaamalla kuin myös tasapainotuksessa oli hitsattu pienet metallipalat molempiin päihin. Jotenkin yllätti, että työ oli tehty noin, mutta eipä kai sitä muutenkaan voi hoitaa....?

              Ok eli ei tartte mitään kertoa autolle kardaanin korjauksesta. Mietin vaan kun toiset nollaavat adaptaatiot jakolaatikon öljynvaihdon yhteydessä, vaikka mitään koodia ei olisikaan..."järkeilin", että tuo jumissa oleva ristinivel jakolaatikon päässä voisi aiheuttaa jonkinlaista vääristymää...pitää varmaan perehtyä tarkemmin miten tuo härpäke työnsä tekee

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Originally posted by aku1979 View Post
                Laitoin elämän risaseks ja ostin uudet pultit marmorilta (14€ 8kpl). Kardaanin sain takaisin sovittuun hintaan eli 300€...toinen samanlainen oli myös hyllyssä noutoa odottamassa. Ristinivelet oli lukittu paikalleen hitsaamalla kuin myös tasapainotuksessa oli hitsattu pienet metallipalat molempiin päihin. Jotenkin yllätti, että työ oli tehty noin, mutta eipä kai sitä muutenkaan voi hoitaa....?

                Ok eli ei tartte mitään kertoa autolle kardaanin korjauksesta. Mietin vaan kun toiset nollaavat adaptaatiot jakolaatikon öljynvaihdon yhteydessä, vaikka mitään koodia ei olisikaan..."järkeilin", että tuo jumissa oleva ristinivel jakolaatikon päässä voisi aiheuttaa jonkinlaista vääristymää...pitää varmaan perehtyä tarkemmin miten tuo härpäke työnsä tekee
                Joo tämä oli just se tapa mistä mainitsin aikaisemmin. Eihän siinä mitään vikaa ole? Ristikko pysyy siinä missä pitääkin ja sehän se pääasia on. Tehtaalle helpoin tapa on vaan painaa prässissä pieni ruttu nurkkaan.

                Oliko ristikko yhtä tukevan oloinen kuin alkuperäinen? eli koko vastasi alkuperäistä?
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • aku1979
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2015
                  • 1152
                  • Helsinki

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Joo tämä oli just se tapa mistä mainitsin aikaisemmin. Eihän siinä mitään vikaa ole? Ristikko pysyy siinä missä pitääkin ja sehän se pääasia on. Tehtaalle helpoin tapa on vaan painaa prässissä pieni ruttu nurkkaan.

                  Oliko ristikko yhtä tukevan oloinen kuin alkuperäinen? eli koko vastasi alkuperäistä?
                  Ei ole mitään vikaa, kunhan kestää ja toimii. Yrityskin on tehnyt näitä todella kauan erikoisosaamisalanaan. Tukevalta tuntuu ristikot. Jos tänään sais kardaanin paikalleen.

                  Comment

                  • Vicious_e36
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2015
                    • 840
                    • Hämeenlinna

                    Tarttis toisen avaimen varalle sigun toukkaan ja mietin tässä että mitenköhän onnistuisi mahd. Halvalla vai saako jälkikäteen edes kopioitua toista avainta?
                    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                    ex:
                    e36 328i ’95 Touring,
                    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                    Comment

                    • Turbo-Extra
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2012
                      • 42
                      • Vantaa

                      e93 325d 08

                      Auto rupes tänään sytyttelemään latauksen merkkivaloa :think Mitä sulakkeita laturille on ja mistä löytyy? Saako orkkislaturiin jännitteensäädintä vaihdettua? (mikäli on vielä kiinni, 199tkm ajettu)

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        Originally posted by DirtyDiesel View Post
                        Tarttis toisen avaimen varalle sigun toukkaan ja mietin tässä että mitenköhän onnistuisi mahd. Halvalla vai saako jälkikäteen edes kopioitua toista avainta?
                        Merkkiliikkeestä.

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • Vicious_e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 840
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by kmn View Post
                          Merkkiliikkeestä.
                          Mahtaako olla ainut vaihtoehto?
                          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                          ex:
                          e36 328i ’95 Touring,
                          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17837
                            • PKS

                            Originally posted by DirtyDiesel View Post
                            Mahtaako olla ainut vaihtoehto?
                            Joo on. Ei noita valkoisen miehen laitteilla kopioida.
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36
                            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                            Muut talouden vehkeet:
                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • mmie
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 502
                              • Kouvola

                              Originally posted by DirtyDiesel View Post
                              Mahtaako olla ainut vaihtoehto?


                              En tiedä tarkemmin, mutta tuossa etusivulla mainostavat avaimista. Soittamalla selvinnee..
                              ex e36 325
                              ex e46 328
                              e92 335i FBO
                              Ducati 900S ie
                              KTM 640
                              Suzuki GT550
                              Honda CBR600

                              Comment

                              • Turbo-Extra
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 42
                                • Vantaa

                                Originally posted by Turbo-Extra View Post
                                Auto rupes tänään sytyttelemään latauksen merkkivaloa :think Mitä sulakkeita laturille on ja mistä löytyy? Saako orkkislaturiin jännitteensäädintä vaihdettua? (mikäli on vielä kiinni, 199tkm ajettu)

                                Olisko tähän vinkkejä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎