Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikaell
    BTCF Member
    • Jul 2017
    • 422
    • Kla

    Originally posted by Silmaauki View Post
    Sopiiko nuo nyt tuohon moottoriin?

    Schiedmannin sivuston mukaan ei ainakaan sovi minun autooni (E93 N54 2009).

    EDIT: Tuo Markojs:n antama varaosanumero 13538616079 näyttäisi sopivan minun autooni mutta tuo Mikaellin 13538648937 taas ei. ???
    Kyllä sopii jos pellin alta N54 moottori löytynee, täysin sama tuote kyseessä harrastaja ystävällisellä hinnalla.
    BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
    ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
    p. 040 166 7576 / Whatsapp

    Comment

    • P33P33
      Bimmer Rookie
      • Dec 2015
      • 181
      • Kellokoski

      There are several parts which have an alternate, cheaper part number. This is the reason these 'secret' or 'alternate' part numbers exist according to FCP Euro: This reduces the cost the dealerships need to inherit for warranty work on a common failure item until reimbursement from BMW. The...


      Tuolta voi kurkkailla niitä halvempia varaosanumeroita. Tuosta tiivisteestäkään ei siis tarvitse maksaa 10€ vaan sen hinta taitaa olla 1-2€ tuolla toisella numerolla.
      -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Boost over Safety

        Pitkästä aikaa. Viime syksynä kun sattuneesta syystä tuli rakennettua autoon uusi moottori ja turbot, niin nyt kun sisään ajo on suoritettu ja tiet olleet jo pikkuisen kuivia, että päässyt pari kertaa vähän kokeilemaan kaasua, niin JB4 hyppää helposti boost over safety tilaan.

        Tämä esiintyy parhaiten niin, että esim motarilla jos ajaa 100km/h ja tiputtaa vaikka vain 5 vaihteelle manuaalilla ja painaa kaasua. Ei pohjaan vaan hieman enemmän, niin jb4 heittää boost over safety tilaan.

        Tankissa on nyt ollut sellainen 40% suhde. boost safety määritetty 20 ja map 2 ajellut.

        Tuleeko tuo vain siitä, että koska nopeus/kierros luvut ovat "alhaiset" tuossa 100 vauhdissa 5 vaihteelle ja oikeasti alkaa ahtamaan liikaa vai jb4 käyttäytyy jotenkin oudosti vai pitäisikö vaan vaihtaa pump/race kartta ja siirtyä laimeampaan e85 seokseen? Toki ilman lämpötilat ovat nyt vielä alhaiset ja jne.

        3 vaihteella mitä pari kertaa päässyt nyt nastoilla kokeilemaan niin vetää kyllä nätisti. ahtaa max 17-17,5psi ja hienosti laskee siitä sitten tuonne rpn yläpäähän kohden ~12psi

        Logia ei ole valitettavasti nyt laittaa ja sellaisen ajaminen noilla nastoilla on ihan turhaa, koska jos koittaa WOT kiihdytystä 3 vaihteella 80km/h --> rajoitin niin lähtee nastat renkaista.

        Autossa viimeisin BEF kartta ja kohtuu uusi jb4 fw.

        Modit ovat

        IC, DP, walbro450, jb4 + e85 bef


        Edit:

        pikkuisella googletuksella törmäsin tällaiseen. Onko tieto onko tämä muutos tullut nyt voimaan, eli tuo boos over safety perustuukin nykyään käytettyyn mappiin eikä tuohon BOS määriteltyyn arvoon? tämähän tarkoittaisi sitä, että MAP2 ei voi sitten ajaa enää vaan pitää käyttää MAP5 tai tehdä oma MAP6. Itse en vain tykkää tuosta MAP5 koska sen luonne on niin epäsäännöllinen. Välillä vetää kovaa välillä tuntuu että ei ole edes kartta päällä. Mitenkäs tuon MAP7 käyttäminen. Voiko sitä minun modeilla käyttää vai vaatiiko vielä jotain lisää.



        JB4: Proposed boost safety change - 04-28-2018, 10:23 PM

        Hi guys,

        We come across this issue often where customers don't understand how the global boost safety setting works and trigger annoyance failsafes when in fact nothing is actually wrong.

        The current boost safety logic:

        1) User enters the boost safety on user adjustment page. Default is normally 18psi.
        2) The JB4 is programmed to target no more than 1/2 below this safety boost level regardless of map definition.
        3) If boost exceeds the safety setting for more than 1 second the JB4 reverts to a safety map.
        4) The boost failsafe also doubles as the in dash boost gauge "max" reading.

        Proposed boost safety logic:

        1) The "boost safety" field is reassigned to some other task. The max boost gauge reading is set based on the boost sensor. 20psi for 2.5bar, 36psi for 3.5bar.
        2) The JB4 is programmed to trigger a boost safety switch IF boost exceeds the map target +2psi for more than a second on twin turbo firmware, or +3psi for more than a second on single turbo firmware.
        Last edited by reekoon; 18-03-2019, 10:18.
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          nvm...


          G5_ISO_32_12 Click Here for Firmware -->G5_ISO_32_12_T10.hex

          1) Adjusted boost safety system so that boost safety for map4 (stock boost profile) change over is 3psi over map target OR 1psi before sensor runs out of range. Whichever is lower. The user adjustment boost safety setting is now used only for in dash boost gauge calibration. Boost safety won't trigger unless boost is at least 15psi.
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • Oldtimer
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 350
            • Ähtäri

            Originally posted by P33P33 View Post
            Nopeella googlauksella ovat samoja turboja kuin VTT:n GC turbot, joissa oli ainakin turbiinisiipien kanssa ongelmaa ja alkoivat savuttamaan aika nopeasti. Kiina /Taiwan tekeleitä eli zagen valmistamat turbot

            https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1542970

            Okei, kiitos infosta, pitää miettiä jotakin muuta. Ei viitsi mitään sutta eikä sekundaa asentaa.
            ----: Fuck The Fuel Economy :----

            Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

            Comment

            • Inspector
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 68
              • Suomi

              Originally posted by jabneee View Post
              Onko noiden finturbon (tai vastaavan) modi turbojen kestävyydestä sen enempää tietoa? Turbojen vaihto todennäköisesti alla ja mietinkin, että ostaakko uudet oem turbot vaiko modauttaa nuo vanhat (vai jotain muuta?)

              Toistaiseksi autossa on vain dp:t ja dci:t kiinni ja turbo remontin myötä pitää taas kukkaroa vähän säästellä, joten muita päivityksiä saanee odotella.

              Korjaussarja vanhoihin raameihin?

              Comment

              • Inspector
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 68
                • Suomi

                Originally posted by P33P33 View Post
                -phoenix race 7,5" cooleri tai VRSF vastaavan kokoinen.

                pienemmälläkin tehot toki saavutetaan, mutta sen mitä näiden ahtolämpöjä nähnyt, niin en ite harkitsis muita vaihtoehtoja
                Onko näissä kennossa eroavaisuuksia vai missä?
                VRSF mainoskuvissa ainakin tosi tiuhassa nuo rivat, miten lie Phoenix?

                Nyt ollut Wagnerin evo1 competition, mutta siinä ihanan söpö pupun muotoinen kolhu keskellä ja rivat lusussa.
                Enkä usko että saa oiottua...

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Originally posted by Inspector View Post
                  Onko näissä kennossa eroavaisuuksia vai missä?
                  VRSF mainoskuvissa ainakin tosi tiuhassa nuo rivat, miten lie Phoenix?

                  Nyt ollut Wagnerin evo1 competition, mutta siinä ihanan söpö pupun muotoinen kolhu keskellä ja rivat lusussa.
                  Enkä usko että saa oiottua...
                  En osaa sanoa kennojen eroista. Nähny vaan logeja noista molemmista ja tuntuvat toimivan. @eljas vois ehkä ottaa tässä lähiaikoina useemman vaihteen login ni näkis miten lämmöt nousee. Hänellä siis phoenix juuri asennettu.
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • eljas
                    BTCF Member
                    • Apr 2017
                    • 314
                    • Vantaa

                    Originally posted by P33P33 View Post
                    En osaa sanoa kennojen eroista. Nähny vaan logeja noista molemmista ja tuntuvat toimivan. @eljas vois ehkä ottaa tässä lähiaikoina useemman vaihteen login ni näkis miten lämmöt nousee. Hänellä siis phoenix juuri asennettu.
                    Kunhan tiellä alkaa olla pitoja niin otan logeja pidemmistå vedoista. Olen välillä seuraillut lyhyemmissä vedoissa, niin käytännössä lämmöt on noussut asteen tai pari. Eli huima ero vakioon tai pienempään välijäähyyn.
                    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                    Comment

                    • Inspector
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 68
                      • Suomi

                      Originally posted by eljas View Post
                      Kunhan tiellä alkaa olla pitoja niin otan logeja pidemmistå vedoista. Olen välillä seuraillut lyhyemmissä vedoissa, niin käytännössä lämmöt on noussut asteen tai pari. Eli huima ero vakioon tai pienempään välijäähyyn.

                      Paljonko psi ja millä ahtimilla? Olisikohan tuommoisessa vakio kokoisessa billetti imusiivessä mitään taikaa, jotain parannusta tuottoon lupaavat .

                      Comment

                      • hardyy
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2015
                        • 113
                        • suomi

                        Millanen homma on vaihtaa itse kotona tallissa toi välijäähdytin autoon?

                        Comment

                        • mmie
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 504
                          • Kouvola

                          Originally posted by hardyy View Post
                          Millanen homma on vaihtaa itse kotona tallissa toi välijäähdytin autoon?
                          Katoppa youtubesta eri tyylejä. Vaikkapa haulla bmw 335i intercooler.
                          ex e36 325
                          ex e46 328
                          e92 335i FBO
                          Ducati 900S ie
                          KTM 640
                          Suzuki GT550
                          Honda CBR600

                          Comment

                          • eljas
                            BTCF Member
                            • Apr 2017
                            • 314
                            • Vantaa

                            Originally posted by Inspector View Post
                            Paljonko psi ja millä ahtimilla? Olisikohan tuommoisessa vakio kokoisessa billetti imusiivessä mitään taikaa, jotain parannusta tuottoon lupaavat .
                            Vakioahtimet, paineet siellä 18psi hujakoilla E85:lla. Laitan kunnon logeja, kunhan saan kesärenkaat alle.

                            Originally posted by hardyy View Post
                            Millanen homma on vaihtaa itse kotona tallissa toi välijäähdytin autoon?
                            Erittäin helppo, jos työkalut pysyy vähänkään käsissä. Pienemmät välijäähyt vaihtuvat ilman puskurin irroitusta ja ovat oikeasti plug'n'play jos laatu on kohdillaan. Isommat (kuten Phoenix Race 7,5") vaativat puskurin irrotuksen ja keulan muovien leikkaamista ihan tuon koon takia, mutta eipä tuokaan ole kummoisempi temppu.
                            N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
                            Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
                            Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

                            Comment

                            • Wibu
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 62
                              • Pälkäne

                              Nyt tiputti map 4:lle ja last safety näytti 2 eli afr lean. Mitäs se näin tarkalleen ottaen tarkottaa ja mitäs toimenpiteitä se vaatii?

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                että syöttö loppuu kesken. Syyt yleensä liian vahva E85 sekoitus ja LPFP finaalissa, LPFP loppuu teho kesken, HPFP loppuu tehokesken tai pettämässä. Jos vakio pumput niin sanoisin max 20% E85 pystyy ajamaan. Toiset sanoo 30% joku ehkä jopa enemmän. Mutta siis laihalle menee.
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎