Otappa kuule kunnon logi ja katellaan sitä sitten. Tälläisellä ei ole mitään virkaa.
3 vaihteella n.2500-3000 kierrosta ja talla pohjaan ja annat mennä niin pitkälle talla pohjassa että vaihtaa 4 vaihteelle ja jos kantti kestää vielä 5 vaihteelle.
Muista ottaa myös luistonesto ja ajonvakautus pois.
No nyt on kunnon logi ja timing correctioneja paljon... Ei hyvältä näytä.
Toivottavasti jotain noista selviäisi että mistä kannattaisi aloittaa, rahaa mennyt jo melkoisesti.
Uusittu jo siis: Kaikki tulpat, puolat ja suuttimet. pcv-venttiili, öljyt. Pähkinärouhepuhallus.
Ei kait tuo suuttimien koodaus voi mennä pipariksi jos on mhd:ssä ollut map 0, eli stock map? Kait nuo koodaukset menee perille oli mhd asennettuna tai ei.
Osui silmään tuttu nimi, Turbotohtori Akaa. Minkälaisia operaatioita olette heillä teettäneet? Olisi ihan lähipäivinä tarkoitus soitella heille. Mulla turbot pitävät varsinkin kylmänä pientä ujellusta, "turbo siren" nimeä käyttävät englanninkielisillä foorumeilla tuosta ja sen lisäksi hukkaporttien mekanismi rallattelee pienellä pintakaasulla kiihdytettäessä noin 2000 - 3500 rpm. Eli tarkoitus olisi korjauttaa tuo hukkaporttiongelma, Turbotohtori on tehnyt näitä Youtuben mukaan jonkinlaisilla päivitetyillä osilla joiden mekanismi/materiaali ilmeisesti alkuperäisiä paremmat. Tarkoitus teettää myös laakerihuolto josko sillä tuo ujellus katoaisi. Turboilla ajettu 134tkm.
Toisaalta voisi ehkä kiinnostaa kompressoripäivitys, kun kerran irti ovat ja käsittääkseni ovat siellä näitäkin tehneet. Tosin en osaa sanoa että tuleeko sitten daily driverista sellainen että koko ajan saa olla säätämässä softaa tai JB4-asetuksia. Nyt on ollut helppoa ajoa kun kaikki toimii nykyisellä setupilla, mutta kieltämättä tuo kompressoripäivityskin kiinnostaisi.
Eli kertokaa ihmeessä minkälaisia kokemuksia em. firmasta ja oletteko tehneet OEM-turboille kompressoripäivityksiä ja jos olette niin meneekö hankalaksi softan kanssa tms?
Toivottavasti jotain noista selviäisi että mistä kannattaisi aloittaa, rahaa mennyt jo melkoisesti.
Uusittu jo siis: Kaikki tulpat, puolat ja suuttimet. pcv-venttiili, öljyt. Pähkinärouhepuhallus.
Ei kait tuo suuttimien koodaus voi mennä pipariksi jos on mhd:ssä ollut map 0, eli stock map? Kait nuo koodaukset menee perille oli mhd asennettuna tai ei.
Jostain syystä tuo throttle position myös kyykkää tuossa, vai onko normaalia kun vaihde vaihtunut? Vaihdoin itse vaihteen sport asennossa noin 6000rpm kohdalla.
Osui silmään tuttu nimi, Turbotohtori Akaa. Minkälaisia operaatioita olette heillä teettäneet? Olisi ihan lähipäivinä tarkoitus soitella heille. Mulla turbot pitävät varsinkin kylmänä pientä ujellusta, "turbo siren" nimeä käyttävät englanninkielisillä foorumeilla tuosta ja sen lisäksi hukkaporttien mekanismi rallattelee pienellä pintakaasulla kiihdytettäessä noin 2000 - 3500 rpm. Eli tarkoitus olisi korjauttaa tuo hukkaporttiongelma, Turbotohtori on tehnyt näitä Youtuben mukaan jonkinlaisilla päivitetyillä osilla joiden mekanismi/materiaali ilmeisesti alkuperäisiä paremmat. Tarkoitus teettää myös laakerihuolto josko sillä tuo ujellus katoaisi. Turboilla ajettu 134tkm.
Toisaalta voisi ehkä kiinnostaa kompressoripäivitys, kun kerran irti ovat ja käsittääkseni ovat siellä näitäkin tehneet. Tosin en osaa sanoa että tuleeko sitten daily driverista sellainen että koko ajan saa olla säätämässä softaa tai JB4-asetuksia. Nyt on ollut helppoa ajoa kun kaikki toimii nykyisellä setupilla, mutta kieltämättä tuo kompressoripäivityskin kiinnostaisi.
Eli kertokaa ihmeessä minkälaisia kokemuksia em. firmasta ja oletteko tehneet OEM-turboille kompressoripäivityksiä ja jos olette niin meneekö hankalaksi softan kanssa tms?
Itsellä korjasivat Hexonin hybrid turbot kun ne hajosi jo 1000 km ajon jälkeen silloin uutena (hyvää Taiwan laatua). Turboihin laitettiin Td04 rojut sisään ja ne kesti n.25 tkm mutta satoja varttimaili vetoja ja ratapäiviä oli monia takana. Itse olin tyytyväinen heidän toimintaansa.
Yhdellä kaverilla ne modas kanssa uudet turbot isommiksi, mutta noista niiden hukkaportti korjauksista ei minulla kokemuksia löydy.
Käyttis:BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual" Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Jostain syystä tuo throttle position myös kyykkää tuossa, vai onko normaalia kun vaihde vaihtunut? Vaihdoin itse vaihteen sport asennossa noin 6000rpm kohdalla.
Kattoin paria oma logia ja näyttää olevan sama ilmiö vaihteen vaihtuessa. Vissiin ATK yrittää säästää paikkoja eikä vaihda ihan lappu lattiassa
Kattoin paria oma logia ja näyttää olevan sama ilmiö vaihteen vaihtuessa. Vissiin ATK yrittää säästää paikkoja eikä vaihda ihan lappu lattiassa
No tuota miettiin itekki, että taitaa olla ihan normaalia. Pitää kokeilla stock 0 mapilla vielä tuota logia ja kattoa nuo arvot, että tuleeko korjauksia ja miltä näyttää.
Jees elikkä itselläni menevät nuo ahtimet fin-turbolle ellei toimivia vakioita perjantaihin mennessä löydy.
Sanoivat että maltillisesti pitäisi helposti onnistua 600-650.
Jees elikkä itselläni menevät nuo ahtimet fin-turbolle ellei toimivia vakioita perjantaihin mennessä löydy.
Sanoivat että maltillisesti pitäisi helposti onnistua 600-650.
Aika mainospuhetta...
Avasivatko yhtään mitä tekevät turboille. Esim. Hexonin hybridit riitti 610 hv:n.
Aika mainospuhetta...
Avasivatko yhtään mitä tekevät turboille. Esim. Hexonin hybridit riitti 610 hv:n.
Kaiken mahdollisen että saa mahd paljon irti. Kuullemma n. 20 settiä tehneet ja löytyy sivuilta myös yhdet penkkilaput. Mutta mutta kunhan edes 600 saa irti niin kaikki fine eipä täällä muita hirveästi kokeneita löydy jotka tekee etenkin näin nopealla aikataululla.
Taas tälläkin viikolla tuli oltua yhteydessä vrsf ja että missä dp:eet ja filtterit viipyy mitkä tilasin jo enne pääsiäistä. Eivät vissii saa dhl kanssa sovittua että palauttaisi paketin takaisin niille.
Suostuivat kuitenkin pistää uuden paketin tulemaan. Katsotaan mihin asti tällä kertaa paketti pääsee eri kuljetus firmassa 😂😂
Jees elikkä itselläni menevät nuo ahtimet fin-turbolle ellei toimivia vakioita perjantaihin mennessä löydy.
Sanoivat että maltillisesti pitäisi helposti onnistua 600-650.
Mihin muihin muutoksiin olet varautunut autossasi et tuo 600hv tavoite tulee?
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Comment