Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2093
    • Naantali

    Originally posted by vam0s View Post
    Ei sattuisi kenelläkään lojumaan yhtä paria vakioita tai modattuja ahtimia?
    Missä suosittelette käyttämään ahtimet modauksessa? Fin-turbo?
    Turbotohtori Akaa
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • janneko
      Newbiemmer
      • Jun 2015
      • 26
      • uusimaa

      Originally posted by vam0s View Post
      Ei sattuisi kenelläkään lojumaan yhtä paria vakioita tai modattuja ahtimia?
      Missä suosittelette käyttämään ahtimet modauksessa? Fin-turbo?
      Mulla olis vakiot ylimääräsenä kunhan saan jenkeistä paketin ja uudet tilalle itselleni .. Varmaankin noin kk päästä olisivat irrallaan nuo vanhat.

      Eivät polta/hukkaa öljyä, mutta muuten hukkaportit aivan loppu. Rallattelee pirusti ja ei oikein ahdot nouse.
      Siitä hyvät viriaihiot.
      Harraste: e93 335i
      Käyttis: e39 530d farmari
      Puolison ajokki: e87 120i

      Comment

      • Dusty
        Bimmer Rookie
        • May 2017
        • 112
        • Vantaa

        Originally posted by janneko View Post
        Mulla olis vakiot ylimääräsenä kunhan saan jenkeistä paketin ja uudet tilalle itselleni .. Varmaankin noin kk päästä olisivat irrallaan nuo vanhat.

        Eivät polta/hukkaa öljyä, mutta muuten hukkaportit aivan loppu. Rallattelee pirusti ja ei oikein ahdot nouse.
        Siitä hyvät viriaihiot.

        Meikältä löytyy samoilla seteillä kans
        Kolhujen oikasut maalaamatta.

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 890
          • Oulu

          Originally posted by miyli View Post
          Otappa kuule kunnon logi ja katellaan sitä sitten. Tälläisellä ei ole mitään virkaa.
          3 vaihteella n.2500-3000 kierrosta ja talla pohjaan ja annat mennä niin pitkälle talla pohjassa että vaihtaa 4 vaihteelle ja jos kantti kestää vielä 5 vaihteelle.
          Muista ottaa myös luistonesto ja ajonvakautus pois.
          No nyt on kunnon logi ja timing correctioneja paljon... Ei hyvältä näytä.



          mhd v8.0 stage 1+ 93/98oct asennettu.

          Toivottavasti jotain noista selviäisi että mistä kannattaisi aloittaa, rahaa mennyt jo melkoisesti.

          Uusittu jo siis: Kaikki tulpat, puolat ja suuttimet. pcv-venttiili, öljyt. Pähkinärouhepuhallus.


          Ei kait tuo suuttimien koodaus voi mennä pipariksi jos on mhd:ssä ollut map 0, eli stock map? Kait nuo koodaukset menee perille oli mhd asennettuna tai ei.
          Last edited by majgul; 13-05-2018, 19:06.

          Comment

          • puntalo
            Bimmer Rookie
            • Sep 2003
            • 43
            • Tampere

            Originally posted by miyli View Post
            Turbotohtori Akaa

            Moi,

            Osui silmään tuttu nimi, Turbotohtori Akaa. Minkälaisia operaatioita olette heillä teettäneet? Olisi ihan lähipäivinä tarkoitus soitella heille. Mulla turbot pitävät varsinkin kylmänä pientä ujellusta, "turbo siren" nimeä käyttävät englanninkielisillä foorumeilla tuosta ja sen lisäksi hukkaporttien mekanismi rallattelee pienellä pintakaasulla kiihdytettäessä noin 2000 - 3500 rpm. Eli tarkoitus olisi korjauttaa tuo hukkaporttiongelma, Turbotohtori on tehnyt näitä Youtuben mukaan jonkinlaisilla päivitetyillä osilla joiden mekanismi/materiaali ilmeisesti alkuperäisiä paremmat. Tarkoitus teettää myös laakerihuolto josko sillä tuo ujellus katoaisi. Turboilla ajettu 134tkm.

            Toisaalta voisi ehkä kiinnostaa kompressoripäivitys, kun kerran irti ovat ja käsittääkseni ovat siellä näitäkin tehneet. Tosin en osaa sanoa että tuleeko sitten daily driverista sellainen että koko ajan saa olla säätämässä softaa tai JB4-asetuksia. Nyt on ollut helppoa ajoa kun kaikki toimii nykyisellä setupilla, mutta kieltämättä tuo kompressoripäivityskin kiinnostaisi.

            Eli kertokaa ihmeessä minkälaisia kokemuksia em. firmasta ja oletteko tehneet OEM-turboille kompressoripäivityksiä ja jos olette niin meneekö hankalaksi softan kanssa tms?
            BMW M3 E92 ACS3

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 890
              • Oulu

              Originally posted by majgul View Post
              No nyt on kunnon logi ja timing correctioneja paljon... Ei hyvältä näytä.



              mhd v8.0 stage 1+ 93/98oct asennettu.

              Toivottavasti jotain noista selviäisi että mistä kannattaisi aloittaa, rahaa mennyt jo melkoisesti.

              Uusittu jo siis: Kaikki tulpat, puolat ja suuttimet. pcv-venttiili, öljyt. Pähkinärouhepuhallus.


              Ei kait tuo suuttimien koodaus voi mennä pipariksi jos on mhd:ssä ollut map 0, eli stock map? Kait nuo koodaukset menee perille oli mhd asennettuna tai ei.
              Jostain syystä tuo throttle position myös kyykkää tuossa, vai onko normaalia kun vaihde vaihtunut? Vaihdoin itse vaihteen sport asennossa noin 6000rpm kohdalla.

              Comment

              • miyli
                BTCF Member
                • Dec 2008
                • 2093
                • Naantali

                Originally posted by puntalo View Post
                Moi,

                Osui silmään tuttu nimi, Turbotohtori Akaa. Minkälaisia operaatioita olette heillä teettäneet? Olisi ihan lähipäivinä tarkoitus soitella heille. Mulla turbot pitävät varsinkin kylmänä pientä ujellusta, "turbo siren" nimeä käyttävät englanninkielisillä foorumeilla tuosta ja sen lisäksi hukkaporttien mekanismi rallattelee pienellä pintakaasulla kiihdytettäessä noin 2000 - 3500 rpm. Eli tarkoitus olisi korjauttaa tuo hukkaporttiongelma, Turbotohtori on tehnyt näitä Youtuben mukaan jonkinlaisilla päivitetyillä osilla joiden mekanismi/materiaali ilmeisesti alkuperäisiä paremmat. Tarkoitus teettää myös laakerihuolto josko sillä tuo ujellus katoaisi. Turboilla ajettu 134tkm.

                Toisaalta voisi ehkä kiinnostaa kompressoripäivitys, kun kerran irti ovat ja käsittääkseni ovat siellä näitäkin tehneet. Tosin en osaa sanoa että tuleeko sitten daily driverista sellainen että koko ajan saa olla säätämässä softaa tai JB4-asetuksia. Nyt on ollut helppoa ajoa kun kaikki toimii nykyisellä setupilla, mutta kieltämättä tuo kompressoripäivityskin kiinnostaisi.

                Eli kertokaa ihmeessä minkälaisia kokemuksia em. firmasta ja oletteko tehneet OEM-turboille kompressoripäivityksiä ja jos olette niin meneekö hankalaksi softan kanssa tms?
                Itsellä korjasivat Hexonin hybrid turbot kun ne hajosi jo 1000 km ajon jälkeen silloin uutena (hyvää Taiwan laatua). Turboihin laitettiin Td04 rojut sisään ja ne kesti n.25 tkm mutta satoja varttimaili vetoja ja ratapäiviä oli monia takana. Itse olin tyytyväinen heidän toimintaansa.

                Yhdellä kaverilla ne modas kanssa uudet turbot isommiksi, mutta noista niiden hukkaportti korjauksista ei minulla kokemuksia löydy.
                Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                0-200km/h 11.40s
                100-200km/h 6,00s
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                Comment

                • TMB
                  BTCF Member
                  • Apr 2014
                  • 124
                  • Oulu

                  Originally posted by majgul View Post
                  Jostain syystä tuo throttle position myös kyykkää tuossa, vai onko normaalia kun vaihde vaihtunut? Vaihdoin itse vaihteen sport asennossa noin 6000rpm kohdalla.
                  Kattoin paria oma logia ja näyttää olevan sama ilmiö vaihteen vaihtuessa. Vissiin ATK yrittää säästää paikkoja eikä vaihda ihan lappu lattiassa

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 890
                    • Oulu

                    Originally posted by TMB View Post
                    Kattoin paria oma logia ja näyttää olevan sama ilmiö vaihteen vaihtuessa. Vissiin ATK yrittää säästää paikkoja eikä vaihda ihan lappu lattiassa
                    No tuota miettiin itekki, että taitaa olla ihan normaalia. Pitää kokeilla stock 0 mapilla vielä tuota logia ja kattoa nuo arvot, että tuleeko korjauksia ja miltä näyttää.

                    Comment

                    • vam0s
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2014
                      • 133
                      • 03

                      Jees elikkä itselläni menevät nuo ahtimet fin-turbolle ellei toimivia vakioita perjantaihin mennessä löydy.
                      Sanoivat että maltillisesti pitäisi helposti onnistua 600-650.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5453
                        • S:t Karins

                        Originally posted by vam0s View Post
                        Jees elikkä itselläni menevät nuo ahtimet fin-turbolle ellei toimivia vakioita perjantaihin mennessä löydy.
                        Sanoivat että maltillisesti pitäisi helposti onnistua 600-650.
                        Aika mainospuhetta...
                        Avasivatko yhtään mitä tekevät turboille. Esim. Hexonin hybridit riitti 610 hv:n.
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • vam0s
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2014
                          • 133
                          • 03

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Aika mainospuhetta...
                          Avasivatko yhtään mitä tekevät turboille. Esim. Hexonin hybridit riitti 610 hv:n.
                          Kaiken mahdollisen että saa mahd paljon irti. Kuullemma n. 20 settiä tehneet ja löytyy sivuilta myös yhdet penkkilaput. Mutta mutta kunhan edes 600 saa irti niin kaikki fine eipä täällä muita hirveästi kokeneita löydy jotka tekee etenkin näin nopealla aikataululla.

                          Comment

                          • jessemikkola
                            BTCF Member
                            • Dec 2014
                            • 83
                            • Kuusankoski

                            Taas tälläkin viikolla tuli oltua yhteydessä vrsf ja että missä dp:eet ja filtterit viipyy mitkä tilasin jo enne pääsiäistä. Eivät vissii saa dhl kanssa sovittua että palauttaisi paketin takaisin niille.
                            Suostuivat kuitenkin pistää uuden paketin tulemaan. Katsotaan mihin asti tällä kertaa paketti pääsee eri kuljetus firmassa 😂😂

                            Comment

                            • Boiga
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 1773
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by vam0s View Post
                              Jees elikkä itselläni menevät nuo ahtimet fin-turbolle ellei toimivia vakioita perjantaihin mennessä löydy.
                              Sanoivat että maltillisesti pitäisi helposti onnistua 600-650.
                              Mihin muihin muutoksiin olet varautunut autossasi et tuo 600hv tavoite tulee?
                              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                              Comment

                              • Boiga
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 1773
                                • Ylöjärvi

                                Originally posted by vam0s View Post
                                Ei sattuisi kenelläkään lojumaan yhtä paria vakioita tai modattuja ahtimia?
                                Missä suosittelette käyttämään ahtimet modauksessa? Fin-turbo?
                                Ja mulla on hyllyssä vakiot joilla purkaamon mukaan ajettu noin 60tkm, vaihdettu pois mun aikana lähes heti kun vaihdoin muokatut turbot autooni.
                                Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎