Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5430
    • S:t Karins

    Originally posted by Wibu View Post
    Kuuleman mukaan niin näissä uusissa jb4:n ohjelmissa ei oo enää sitä automaattista vikakoodien kuittausta...
    Kuulostaa kyllä Esson baarin jutuilta...:think
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • palze
      BTCF Member
      • Apr 2018
      • 77
      • Helsinki

      Originally posted by Dusty View Post
      Vakio ohjelmal on nii mitätön paine niin ei heitä koodia silloin salee. Tolle 30ff on oma threadi sielt suurin inffo mutta yleisin nyt varmaa on et tsekkaa ne sun orkkis dv venttilit, alipaineletkut, ahtoputken kunto ja sen tiivisteet sekä coolerilta lähtevät putket/tiivisteet. Myös toi pcv valve voi vuotaa.
      Mahdollisia syitä on tosiaan monia. Mutta jos ymmärrän yhtään lukemaani, niin vuototapauksessa wgdc:n pitäisi kuitenkin paineen laskemisen kompensoimiseksi nousta eikä laskea?

      Comment

      • jessemikkola
        BTCF Member
        • Dec 2014
        • 83
        • Kuusankoski

        Originally posted by works View Post
        Katittomat DP:t ja MHD = all guud.
        Eli taka lambdat ei tarvi olla fyysisesti enää paikallaan?

        Comment

        • yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 311
          • Rauma

          Originally posted by Tommix View Post
          Kuulostaa kyllä Esson baarin jutuilta...:think
          Muistan kyllä samantapaisen jutun lukeneeni, että automatic kattien vikakoodi-kuittaus olisi poistettu. Syynä Kalifornian lainsäädäntö tms. kun ei saa katteja poistaa... ja onhan siinä nyttenkin mukana joku aluetarkistus jb4 softassa.
          Flasheillä pelaaville ei paljon väliä tuolla ole kun kattien valvonta on pois joka tapauksessa

          edit
          menu 1-2 delete all codes
          1-3 delete alla codes
          kyllä toinen noista on aikaisemmin ollut "auto delete"
          Last edited by yarski; 31-07-2018, 20:27.
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

          Comment

          • P33P33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 181
            • Kellokoski

            Originally posted by jessemikkola View Post
            Eli taka lambdat ei tarvi olla fyysisesti enää paikallaan?
            Ite kyllä pitäisin takalambdat paikallaan. Nehän tosin periaatteessa kai tarkkailee kattien kuntoa, mutta tuossa just Dustyn autoon olin ne laittanu ristiin niin ecu antaa koodin lambdas mixed up. Eli tämä tukis sitä että ne tekee muutakin ja yks mitä oon lukenu, ni ne antais tietoa eculle trimmien säätöön. Tästä en mee takuuseen, kun en tarkkaan tiedä, mut kyl mä ne siellä pitäisin jos vaan mahollista. Softasta noi voi kyllä kaikki koodit napsia tarvittaessa pois, ettei tuu herjaa. Custom softalla siis
            Last edited by P33P33; 31-07-2018, 19:42. Reason: Typo
            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

            Comment

            • jessemikkola
              BTCF Member
              • Dec 2014
              • 83
              • Kuusankoski

              Originally posted by P33P33 View Post
              Ite kyllä pitäisin takalambdat paikallaan. Nehän tosin periaatteessa kai tarkkailee kattien kuntoa, mutta tuossa just Dustyn autoon olin ne laittanu ristiin niin ecu antaa koodin lambdas mixed up. Eli tämä tukis sitä että ne tekee muutakin ja yks mitä oon lukenu, ni ne antais tietoa eculle trimmien säätöön. Tästä en mee takuuseen, kun en tarkkaan tiedä, mut kyl mä ne siellä pitäisin jos vaan mahollista. Softasta noi voi kyllä kaikki koodit napsia tarvittaessa pois, ettei tuu herjaa. Custom softalla siis
              No nyt ei enää kerkee bimmereille hankkii toista katin jälkeistä lambdaa nii mennää sen aikaa ilman kumpaakin.
              Täytyy ens viikolla suunnitella ja nyt seurailla et mitä tapahtuu ku ajelee ilman.

              Lisäys: näköjää sytyttää häiriövalon "katin" jälkeisten lambdojen lämmitys piirin puuttumisen takia. Eli jotain sinne täytys sit kehitellä.
              Last edited by jessemikkola; 31-07-2018, 22:31.

              Comment

              • Dusty
                Bimmer Rookie
                • May 2017
                • 112
                • Vantaa

                Tos rupes täydes rasitukses heittelee tämmöst koodia:


                2F0C - Intake air temperature sensor


                tilasin n20 t mapin tilalle ahtoputkeen ja heittää samaa koodia kuitenkin. Oisko jollai kokemusta tästä?
                Kolhujen oikasut maalaamatta.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5430
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Dusty View Post
                  Tos rupes täydes rasitukses heittelee tämmöst koodia:


                  2F0C - Intake air temperature sensor


                  tilasin n20 t mapin tilalle ahtoputkeen ja heittää samaa koodia kuitenkin. Oisko jollai kokemusta tästä?
                  Tuo läpöanturi on imusarjassa. Ota irti ja puhdista vaikka brakecleanerilla. Saattaa auttaa.
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    Originally posted by yarski View Post
                    Muistan kyllä samantapaisen jutun lukeneeni, että automatic kattien vikakoodi-kuittaus olisi poistettu. Syynä Kalifornian lainsäädäntö tms. kun ei saa katteja poistaa... ja onhan siinä nyttenkin mukana joku aluetarkistus jb4 softassa.
                    Flasheillä pelaaville ei paljon väliä tuolla ole kun kattien valvonta on pois joka tapauksessa

                    edit
                    menu 1-2 delete all codes
                    1-3 delete alla codes
                    kyllä toinen noista on aikaisemmin ollut "auto delete"
                    Ei ole jenkeissä, mutta euroopassa/suomessa on vielä tuo. Löytyy WMI välisivulta ja pitää aktivoida jb4 interfacen kautta

                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by reekoon View Post
                      Ei ole jenkeissä, mutta euroopassa/suomessa on vielä tuo. Löytyy WMI välisivulta ja pitää aktivoida jb4 interfacen kautta

                      Onko noi arvot sun autosta?

                      Comment

                      • yarski
                        BTCF Member
                        • Sep 2013
                        • 311
                        • Rauma

                        "Ei ole jenkeissä, mutta euroopassa/suomessa on vielä tuo. Löytyy WMI välisivulta ja pitää aktivoida jb4 interfacen kautta "

                        Tuo "passive delete" siis sama kuin aikaisemmin "auto delete codes" ...?

                        edit. vähän samaa ihmettelin kuin mr. brainsurgery...
                        aika villejä arvoja
                        Last edited by yarski; 02-08-2018, 09:32.
                        G26 i4 M50 supercharged
                        ex: F36 440i xdrive msport
                        ex: E91 335 lci xdrive msport

                        Comment

                        • reekoon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 3426
                          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                          Originally posted by yarski View Post
                          "Ei ole jenkeissä, mutta euroopassa/suomessa on vielä tuo. Löytyy WMI välisivulta ja pitää aktivoida jb4 interfacen kautta "

                          Tuo "passive delete" siis sama kuin aikaisemmin "auto delete codes" ...?

                          edit. vähän samaa ihmettelin kuin mr. brainsurgery...
                          aika villejä arvoja
                          Elkää välittäkö niistä 😄😂 oli jb4 interface vaan sekasin. Asetukset kunnossa. Tänään joutuu kyllä vilkaseen uudestaan kun saa auton käyntiin remoan jälkeen.
                          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                          E36 316i Compact Hellrot

                          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                          Comment

                          • Dusty
                            Bimmer Rookie
                            • May 2017
                            • 112
                            • Vantaa

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Tuo läpöanturi on imusarjassa. Ota irti ja puhdista vaikka brakecleanerilla. Saattaa auttaa.

                            Putsailin sen eikä oikee natsannu. Tilasin uuden, josko se sillä korjaantuisi.
                            Kolhujen oikasut maalaamatta.

                            Comment

                            • jessemikkola
                              BTCF Member
                              • Dec 2014
                              • 83
                              • Kuusankoski

                              29DC injection out cut iski kesken varttimailin.
                              Eli ilmeisesti polttoaineen tuotto loppu kesken matala tai korkeepaine puolella?

                              Comment

                              • P33P33
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2015
                                • 181
                                • Kellokoski

                                Originally posted by jessemikkola View Post
                                29DC injection out cut iski kesken varttimailin.
                                Eli ilmeisesti polttoaineen tuotto loppu kesken matala tai korkeepaine puolella?
                                Onko logia? Toi voi tulla myös jos on rajuu misfiree. Paha misfirehän romauttaa myös hpfp paineet.
                                -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎