Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jessemikkola
    BTCF Member
    • Dec 2014
    • 83
    • Kuusankoski

    Originally posted by P33P33 View Post
    Onko logia? Toi voi tulla myös jos on rajuu misfiree. Paha misfirehän romauttaa myös hpfp paineet.
    En ottanu logii. Ei antanu muuta koodii ku ton. Uudelleen käynnistyksen jälkeen alko käymää hyvin. Koitetaan maanantaina päästä kotii ja täytyy siellä selvitellä mikä ahdistaa. Jos sinne asti pääsee täältä Kalajoelta.

    Comment

    • Markojs
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 160
      • Kirkkonummi

      Eilen tuli vähän tutkittua tuota hukkiksen rallatusta ja syypää näyttäis olevan
      taaempi turbo.
      MHD:sta kokeilin rattlefix jokasella asetuksella ja ei vaikutusta.
      Otin molemmista alipainesäiliöistä letkut irti -> rallattaa vielä enempi kuin letkut kiinni

      Huomasin sitten että siinä alipainekellon tangossa on helvetisti välystä sivuttain,
      eli hölskyy ja kolisee sivuttain siinä varren päässä missä on se pieni lukkorengas.
      Itse varsipaketti mihin tuo tanko tulee kiinni on jämpti ja ei heilu.

      No katoin jenkki foorumeilta sitä sun tätä ja päätin kokeilla tota jousi kikkaa
      ja laitoin jonkun vetojousen siihen tangon ympärille 10mm mutun viereen ja
      toisen pään sinne lämpösuojalevyyn.
      Auto käyntiin ja kappas eipä rallata enään kylmäkäynnistyksessä.
      No testiajolle ja tuntu et ahtaa paljon hitaammin/oudosti niin otin sitten viilennyttyä jousen pois,
      oli aika jäykkä jousi liekö veti turhan lujaa.

      Onko jollain rallattanu mahdollisesti samasta paikasta johtuen?
      Tanko irti ja sopiva prikka väliin vai? :think
      Last edited by Markojs; 04-08-2018, 20:37.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5430
        • S:t Karins

        Originally posted by Markojs View Post
        Tanko irti ja sopiva prikka väliin vai? :think
        Aika turhaa, hukkikset on loppu, eikä niitä korjaa enää mikään muu kuin turbojen remontti.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Markojs
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 160
          • Kirkkonummi

          Originally posted by Tommix View Post
          Aika turhaa, hukkikset on loppu, eikä niitä korjaa enää mikään muu kuin turbojen remontti.
          ei kai ne loppu voi olla ku uudesta asti tehny ja nyt n. 10tkm ajetut ? :think

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5430
            • S:t Karins

            Originally posted by Markojs View Post
            ei kai ne loppu voi olla ku uudesta asti tehny ja nyt n. 10tkm ajetut ? :think
            Eli korjatut turbot? Ja siis alipainekellon akselin alapää on väljä hukkiksen akseliin?
            Tuon "välyksen" saanee kyllä pois tuolla mainitsemallasi prikka kikalla.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Markojs
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 160
              • Kirkkonummi

              Originally posted by Tommix View Post
              Eli korjatut turbot? Ja siis alipainekellon akselin alapää on väljä hukkiksen akseliin?
              Tuon "välyksen" saanee kyllä pois tuolla mainitsemallasi prikka kikalla.
              Ihan vaan uudet OEM turbot, alipainekellon tanko on vissiin paksumpi kuin
              aikasemmissa mutta muuten sama roska systeemi.

              Ymmärrän myös kyllä että nämä tulee rallattamaan aina mutta jos kerta
              tuolla vetojousella lähti kylmäkäynnistyksessäkin rallatukset pois niin tämähän
              tarkoittaa että varmasti tuolle välykselle voi jotain tehdä.
              Tuleeko nämä aina valmiiksi säädettynä tehtaalta, jos tulee niin oletuksena
              kaikki on säädetty oikein niin miksi vain taaemmassa hukkiksessa on väljää noin paljon?

              Enivei tuossa kuva vielä ku en kaikkia oikeita termejä tiedä, eli sinisten nuolien
              välissä oleva tanko heiluu melko runsaasti sivuttain, hukkiksen akseli ja muut ei heilu sormella kun painelee.
              Jousen kun laitto vetämään tankoa sivusuunnassa iskaritolppaan päin niin rallatus hävisi.

              https://imgur.com/a/kkYbfpW

              Jos tuolle saa jonkun kotikikan tehtyä niin hyvä, mutta jos ei niin varmaan täytyy
              talven aikana jonnekkin finturbolle lähettää.

              Comment

              • ///THe
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 841
                • Espoo

                Pitäiskö se vaan kirraa tangossa olevasta säädöstä välys pois ja pikkasen esikiristystä, niin loppuis rallatus.
                X5 F15 ///Msport
                CRX 2gen +25psi

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5430
                  • S:t Karins

                  Originally posted by Markojs View Post
                  Tuleeko nämä aina valmiiksi säädettynä tehtaalta, jos tulee niin oletuksena
                  kaikki on säädetty oikein niin miksi vain taaemmassa hukkiksessa on väljää noin paljon?
                  Miten mulla on mielikuva ettei ole välttämättä säädetty...
                  Originally posted by ///THe View Post
                  Pitäiskö se vaan kirraa tangossa olevasta säädöstä välys pois ja pikkasen esikiristystä, niin loppuis rallatus.
                  Ei se koskaan näissä lopu
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • ///THe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 841
                    • Espoo

                    Originally posted by Tommix View Post
                    Ei se koskaan näissä lopu
                    Tuokin kyllä totta, mutta ei ne ahtimet nyt uutena kuuluis rallatella.
                    X5 F15 ///Msport
                    CRX 2gen +25psi

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Hmm... Mystisesti tulee vähän väliä shadow codeen 2aaf Fuel pump plausibility. Tullut vasta sen jälkeen kun vaihto käytetyn korkeapainepumpun. Paineet kunnossa logissa, heti vaihdon jälkeen anto myös lpfp sensorin electric koodia, tätä ei enää tule ja marraskuussa anturi vaihdettu.


                      Toinen mitä välillä tekee nii 2 vaihteella osakaasulla 2000-3000rpm kohdalla jää "miettimään" että vaihtaako isompaa vai kulkeeko. Eli jos kaasu on siinä asennossa että alkaa kunnolla ahtamaan mutta ei ole pohjassa nii tekee tätä, ei normaalilla kaasulla, lähinnä sport asennossa toistuu. Huomaa aika helposti kyseisen efektin, koska on vähän nytkähtävää.Täyskaasulla kulkee hyvin. Edellinen omistaja oli jossain pajalla Optimoinut laatikon softan, jossa vaihtovälejä vaihdeltiin. Voikohan olla siitä kiinni?

                      Tuossa edellinen logi: https://datazap.me/u/majgul/95-fbo?log=0&data=3-21

                      Comment

                      • Dusty
                        Bimmer Rookie
                        • May 2017
                        • 112
                        • Vantaa

                        Originally posted by Dusty View Post
                        Putsailin sen eikä oikee natsannu. Tilasin uuden, josko se sillä korjaantuisi.

                        Uus anturi paikoillaa niin tekee vieläkin samaa. Eli täydessä vedossa lähellä punaviivaa heittää 2F0C koodin ja puol moottori valoo 2 sekunniks. Mistäs moinen voi johtua?
                        Kolhujen oikasut maalaamatta.

                        Comment

                        • janneko
                          Newbiemmer
                          • Jun 2015
                          • 26
                          • uusimaa

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Miten mulla on mielikuva ettei ole välttämättä säädetty...

                          Ei se koskaan näissä lopu
                          En tiedä OEM turboista, mutta nuo meikäläisen MMP:n turbot vaativat ainakin säätöä ennen kiinni laittoa. Motonetistä hankin alipainepumpun jolla sai helposti säädettyä ohjearvoihin hukkaportit. En nyt muista mitkä ne arvot olivat, mutta netistä lunttasin ne kuitenkin
                          Harraste: e93 335i
                          Käyttis: e39 530d farmari
                          Puolison ajokki: e87 120i

                          Comment

                          • jessemikkola
                            BTCF Member
                            • Dec 2014
                            • 83
                            • Kuusankoski

                            Porukka vissii käyttää jo suurimmaks osaksi v8 mappia? Itellä viel v7 mappi. Eilen sytty vikavalo ja herjas kattien tehottomuutta. Mut eiks se ollu nii et ei tarvi optionssista laittaa dp fix asetusta katittomilla dp:eillä?

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 891
                              • Oulu

                              Originally posted by jessemikkola View Post
                              Porukka vissii käyttää jo suurimmaks osaksi v8 mappia? Itellä viel v7 mappi. Eilen sytty vikavalo ja herjas kattien tehottomuutta. Mut eiks se ollu nii et ei tarvi optionssista laittaa dp fix asetusta katittomilla dp:eillä?
                              Itse en ainakaan laittanut mitään ruksia. Että osaa se itsestään ne kuitata. V8:lla mennään tosiaan ainakin täällä päin.

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Ihanaa, taas ongelmia. Neuvokaapa äkkiä olisko mennyt dme:ssä jotain särki ku antaa nämä koodit. 29cc, combustion multiple misfires. 29ce, 29cf misfire cylinder 2 ja 3. Sekä 30ba i injectors 1,2,3, or dme internal fault. Olin logia ottamassa ja polkasin 3 pohjaan 2500rpm. Sitte moottorivalo tauluun, reduced engine Power. Mistä niitä oikeita komponentteja saa tuohon dmehen? Kiitoksia jos voitte auttaa nii sais äkkiä lähetettyä jonnekin korvattavaksi.

                                Missähän tuo ecu sijaitsee. Ei äkkiseltään löytynyt tietoa.
                                Last edited by majgul; 20-08-2018, 06:23.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎