Originally posted by P33P33
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eilen tuli vähän tutkittua tuota hukkiksen rallatusta ja syypää näyttäis olevan
taaempi turbo.
MHD:sta kokeilin rattlefix jokasella asetuksella ja ei vaikutusta.
Otin molemmista alipainesäiliöistä letkut irti -> rallattaa vielä enempi kuin letkut kiinni
Huomasin sitten että siinä alipainekellon tangossa on helvetisti välystä sivuttain,
eli hölskyy ja kolisee sivuttain siinä varren päässä missä on se pieni lukkorengas.
Itse varsipaketti mihin tuo tanko tulee kiinni on jämpti ja ei heilu.
No katoin jenkki foorumeilta sitä sun tätä ja päätin kokeilla tota jousi kikkaa
ja laitoin jonkun vetojousen siihen tangon ympärille 10mm mutun viereen ja
toisen pään sinne lämpösuojalevyyn.
Auto käyntiin ja kappas eipä rallata enään kylmäkäynnistyksessä.
No testiajolle ja tuntu et ahtaa paljon hitaammin/oudosti niin otin sitten viilennyttyä jousen pois,
oli aika jäykkä jousi liekö veti turhan lujaa.
Onko jollain rallattanu mahdollisesti samasta paikasta johtuen?
Tanko irti ja sopiva prikka väliin vai? :thinkLast edited by Markojs; 04-08-2018, 20:37.
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostTanko irti ja sopiva prikka väliin vai? :thinkKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View Postei kai ne loppu voi olla ku uudesta asti tehny ja nyt n. 10tkm ajetut ? :think
Tuon "välyksen" saanee kyllä pois tuolla mainitsemallasi prikka kikalla.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEli korjatut turbot? Ja siis alipainekellon akselin alapää on väljä hukkiksen akseliin?
Tuon "välyksen" saanee kyllä pois tuolla mainitsemallasi prikka kikalla.
aikasemmissa mutta muuten sama roska systeemi.
Ymmärrän myös kyllä että nämä tulee rallattamaan aina mutta jos kerta
tuolla vetojousella lähti kylmäkäynnistyksessäkin rallatukset pois niin tämähän
tarkoittaa että varmasti tuolle välykselle voi jotain tehdä.
Tuleeko nämä aina valmiiksi säädettynä tehtaalta, jos tulee niin oletuksena
kaikki on säädetty oikein niin miksi vain taaemmassa hukkiksessa on väljää noin paljon?
Enivei tuossa kuva vielä ku en kaikkia oikeita termejä tiedä, eli sinisten nuolien
välissä oleva tanko heiluu melko runsaasti sivuttain, hukkiksen akseli ja muut ei heilu sormella kun painelee.
Jousen kun laitto vetämään tankoa sivusuunnassa iskaritolppaan päin niin rallatus hävisi.
https://imgur.com/a/kkYbfpW
Jos tuolle saa jonkun kotikikan tehtyä niin hyvä, mutta jos ei niin varmaan täytyy
talven aikana jonnekkin finturbolle lähettää.
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostTuleeko nämä aina valmiiksi säädettynä tehtaalta, jos tulee niin oletuksena
kaikki on säädetty oikein niin miksi vain taaemmassa hukkiksessa on väljää noin paljon?
Originally posted by ///THe View PostPitäiskö se vaan kirraa tangossa olevasta säädöstä välys pois ja pikkasen esikiristystä, niin loppuis rallatus.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Hmm... Mystisesti tulee vähän väliä shadow codeen 2aaf Fuel pump plausibility. Tullut vasta sen jälkeen kun vaihto käytetyn korkeapainepumpun. Paineet kunnossa logissa, heti vaihdon jälkeen anto myös lpfp sensorin electric koodia, tätä ei enää tule ja marraskuussa anturi vaihdettu.
Toinen mitä välillä tekee nii 2 vaihteella osakaasulla 2000-3000rpm kohdalla jää "miettimään" että vaihtaako isompaa vai kulkeeko. Eli jos kaasu on siinä asennossa että alkaa kunnolla ahtamaan mutta ei ole pohjassa nii tekee tätä, ei normaalilla kaasulla, lähinnä sport asennossa toistuu. Huomaa aika helposti kyseisen efektin, koska on vähän nytkähtävää.Täyskaasulla kulkee hyvin. Edellinen omistaja oli jossain pajalla Optimoinut laatikon softan, jossa vaihtovälejä vaihdeltiin. Voikohan olla siitä kiinni?
Tuossa edellinen logi: https://datazap.me/u/majgul/95-fbo?log=0&data=3-21
Comment
-
-
Originally posted by Dusty View PostPutsailin sen eikä oikee natsannu. Tilasin uuden, josko se sillä korjaantuisi.
Uus anturi paikoillaa niin tekee vieläkin samaa. Eli täydessä vedossa lähellä punaviivaa heittää 2F0C koodin ja puol moottori valoo 2 sekunniks. Mistäs moinen voi johtua?Kolhujen oikasut maalaamatta.
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostMiten mulla on mielikuva ettei ole välttämättä säädetty...
Ei se koskaan näissä lopuHarraste: e93 335i
Käyttis: e39 530d farmari
Puolison ajokki: e87 120i
Comment
-
-
Originally posted by jessemikkola View PostPorukka vissii käyttää jo suurimmaks osaksi v8 mappia? Itellä viel v7 mappi. Eilen sytty vikavalo ja herjas kattien tehottomuutta. Mut eiks se ollu nii et ei tarvi optionssista laittaa dp fix asetusta katittomilla dp:eillä?
Comment
-
-
Ihanaa, taas ongelmia. Neuvokaapa äkkiä olisko mennyt dme:ssä jotain särki ku antaa nämä koodit. 29cc, combustion multiple misfires. 29ce, 29cf misfire cylinder 2 ja 3. Sekä 30ba i injectors 1,2,3, or dme internal fault. Olin logia ottamassa ja polkasin 3 pohjaan 2500rpm. Sitte moottorivalo tauluun, reduced engine Power. Mistä niitä oikeita komponentteja saa tuohon dmehen? Kiitoksia jos voitte auttaa nii sais äkkiä lähetettyä jonnekin korvattavaksi.
Missähän tuo ecu sijaitsee. Ei äkkiseltään löytynyt tietoa.Last edited by majgul; 20-08-2018, 06:23.
Comment
-
Comment