Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Garash
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 524
    • Joensuu

    Originally posted by Johnny_Gas View Post
    Itsellä oli vähän samaa vaivaa. Istalla kalibrointi ja nyt toimii 👍🏻
    Originally posted by HTK12 View Post
    BMW ohjeen mukaan pitäisi aina kalibroida kun lasi vaihtuu. Eipä taida lasiliikkeet näitä tehdä, ei ainakaan omien & kaverien kokemusten mukaan.
    Tämäpä lähti toimimaan kun käytti inpan päässä nollauksessa, kiitos.
    E30 325iA
    F31 320xd

    Comment

    • Vuuts
      BTCF Member
      • Aug 2018
      • 11
      • Porvoo

      E90 330i 2005 käynnistys ongelma

      Ostin auton liikkeestä, koeajoin auton lämpimällä koneella, sillä liike oli juuri käynyt vaihdattamassa talvirenkaat alle.
      Nyt ongelmaksi on tullut, että auto hytkyy pari sekuntia kylmä käynnistyksen jälkeen, kun ulkona on hieman yli nollan asteen, sitten käy normaalisti pois lukien savuttamista.
      Pakkasilla, kun auton yrittää kylmä käynnistää, kone käy sekunnin ja sammuu. Lähtee noin 10 starttauksen jälkeen käyntiin hytkyen pari sekuntia. Startti nappulaa ei ole niin ei voi edes sahata vähän pidempään.
      Koodiksi antaa cylinder 1 misfire. Ykkös sylinterin puolan vaihdoin, mutta ei vaikutusta.

      Onko täällä tietäjiä mikä olisi vialla? Suutin?

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1265
        • Kajjjaani

        Originally posted by Vuuts View Post
        Ostin auton liikkeestä, koeajoin auton lämpimällä koneella, sillä liike oli juuri käynyt vaihdattamassa talvirenkaat alle.
        Nyt ongelmaksi on tullut, että auto hytkyy pari sekuntia kylmä käynnistyksen jälkeen, kun ulkona on hieman yli nollan asteen, sitten käy normaalisti pois lukien savuttamista.
        Pakkasilla, kun auton yrittää kylmä käynnistää, kone käy sekunnin ja sammuu. Lähtee noin 10 starttauksen jälkeen käyntiin hytkyen pari sekuntia. Startti nappulaa ei ole niin ei voi edes sahata vähän pidempään.
        Koodiksi antaa cylinder 1 misfire. Ykkös sylinterin puolan vaihdoin, mutta ei vaikutusta.

        Onko täällä tietäjiä mikä olisi vialla? Suutin?
        Jos olisin sinä niin olisin ensimmäisenä yhteydessä myyjäliikkeeseen asian tiimoilta jos vika on ollut olemassa jo ostaessa.
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • Vuuts
          BTCF Member
          • Aug 2018
          • 11
          • Porvoo

          Originally posted by alpine3 View Post
          Jos olisin sinä niin olisin ensimmäisenä yhteydessä myyjäliikkeeseen asian tiimoilta jos vika on ollut olemassa jo ostaessa.
          Kopio liikkeen vastauksesta kun spostia niille laitoin: "Valitettavasti suuttimien osalta emme osallistu korjauskustannuksiin, koska niiden elinkaari on ylittynyt."
          Ja tämä jos se on edes suutin mikä mennyt.

          Olen kyllä itte sietä mieltä, että liikkeen piikkiin pitäs mennä. Kuluttajaneuvojaan vaan yhteyttä vai?

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            Originally posted by Vuuts View Post
            Kopio liikkeen vastauksesta kun spostia niille laitoin: "Valitettavasti suuttimien osalta emme osallistu korjauskustannuksiin, koska niiden elinkaari on ylittynyt."
            Ja tämä jos se on edes suutin mikä mennyt.

            Olen kyllä itte sietä mieltä, että liikkeen piikkiin pitäs mennä. Kuluttajaneuvojaan vaan yhteyttä vai?
            Ehdottomasti. Sanot että ensimmäisestä käynnistyksestä oston jälkeen teki tätä. Että autoliikkeessä oli auto lämmitetty valmiiksi jolloin vikaa ei ollut helposti havaittavissa. Että vika ollut jo ennen kun auton ostit. Mikä liike alko noin temppuilemaan?

            Comment

            • Vuuts
              BTCF Member
              • Aug 2018
              • 11
              • Porvoo

              Originally posted by majgul View Post
              Ehdottomasti. Sanot että ensimmäisestä käynnistyksestä oston jälkeen teki tätä. Että autoliikkeessä oli auto lämmitetty valmiiksi jolloin vikaa ei ollut helposti havaittavissa. Että vika ollut jo ennen kun auton ostit. Mikä liike alko noin temppuilemaan?
              Sakalta ostettu. Adaptiivi vakkari ei myöskään toiminut, tutka piti siirtää, se meni liikkeen piikkiin. Venttiilikopan tiiviste vuoti myös, sitä ei korvannut, mutta ilmeni, että kolme venttiilikopan pulttia oli poikki. Joten korvasi siitä remontista puolet.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Garash View Post
                Tämäpä lähti toimimaan kun käytti inpan päässä nollauksessa, kiitos.
                Hyvä kun tänne jaksetaan kirjoittaa millä vika korjautui. Itse kalibroisin kyllä aina tuon lasin vaihdon jälkeen. Ellei itseltä löydy laitteita, niin joku foorumilainen hoitaa.


                Originally posted by Vuuts View Post
                Ostin auton liikkeestä, koeajoin auton lämpimällä koneella, sillä liike oli juuri käynyt vaihdattamassa talvirenkaat alle.
                Nyt ongelmaksi on tullut, että auto hytkyy pari sekuntia kylmä käynnistyksen jälkeen, kun ulkona on hieman yli nollan asteen, sitten käy normaalisti pois lukien savuttamista.
                Pakkasilla, kun auton yrittää kylmä käynnistää, kone käy sekunnin ja sammuu. Lähtee noin 10 starttauksen jälkeen käyntiin hytkyen pari sekuntia. Startti nappulaa ei ole niin ei voi edes sahata vähän pidempään.
                Koodiksi antaa cylinder 1 misfire. Ykkös sylinterin puolan vaihdoin, mutta ei vaikutusta.

                Onko täällä tietäjiä mikä olisi vialla? Suutin?
                Onko suuttimien korjausarvoja katsottu? Onko imuvuodot tarkastettu? Voi hyvin olla suutin vika.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Vuuts
                  BTCF Member
                  • Aug 2018
                  • 11
                  • Porvoo

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Hyvä kun tänne jaksetaan kirjoittaa millä vika korjautui. Itse kalibroisin kyllä aina tuon lasin vaihdon jälkeen. Ellei itseltä löydy laitteita, niin joku foorumilainen hoitaa.




                  Onko suuttimien korjausarvoja katsottu? Onko imuvuodot tarkastettu? Voi hyvin olla suutin vika.
                  En imuvuotoja ole havainnut, arvoja ei ole katsottu. Pitää vielä liikkeelle laittaa viestiä, jos nyt vaikka saisi liikkeen kustantamana viedä kojaamolle.

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    Originally posted by Vuuts View Post
                    En imuvuotoja ole havainnut, arvoja ei ole katsottu. Pitää vielä liikkeelle laittaa viestiä, jos nyt vaikka saisi liikkeen kustantamana viedä kojaamolle.
                    Jep. Sanot että jos vika on jo autossa valmiina, ei sinun homma ole kustantaa sitä yksin. Kuluttajansuojaan myös viestiä. Ja ilmoita sakalle erät laitat asian vireille jos ei ala tulemaan vastaan.

                    Comment

                    • Mazaz
                      Newbiemmer
                      • Feb 2019
                      • 3
                      • Espoo

                      E90 jarrutehostin

                      Onko kellään tietoa, käykö e90 mallien jarrutehostimet toisiinsa.
                      Esim 320D tehostin -> n46 320i, varaosakoodit ovat erillaiset, mutta kuvien perusteella näyttävät aivan samanlaisilta ::think

                      Comment

                      • Suorakuus
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2016
                        • 123
                        • Etelä-Pohjanmaa

                        E91 kilvenvalojen vaihto. Youtubesta löytyi ohjeet ja helpoltahan tuo näytti mutta omassa autossa jämähtänyt jotenkin p*rkeleen lujaan kiinni. Toista koitin väkisin jo kammeta mutta halkihan tuo meni.

                        Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun koittaa vääntää väkisin ja repiä palasina pois ja hommata jostain uudet tilalle?

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Suorakuus View Post
                          E91 kilvenvalojen vaihto. Youtubesta löytyi ohjeet ja helpoltahan tuo näytti mutta omassa autossa jämähtänyt jotenkin p*rkeleen lujaan kiinni. Toista koitin väkisin jo kammeta mutta halkihan tuo meni.

                          Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun koittaa vääntää väkisin ja repiä palasina pois ja hommata jostain uudet tilalle?
                          Tiukassa voivat olla, kunnon ruuvimeisseli kannattaa hommaan varata. Tosin jos on jo rikki, niin kyllähän se ainakin sitten menee vaihtoon. Eli ota mahdollisimman iso meisseli, joka siihen hahloon sopii ja siitän sitten työntämään auki, ihan kuten youtubessa näytetään.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • n2008
                            Newbiemmer
                            • Aug 2018
                            • 4
                            • seinajoki

                            Lambda anturin arvot

                            Ihmettelen näiden arvoja. Kylmänä lähtiessä liikkeelle lambdat näyttävät arvoa 0,3v ja 1,2v. Koneen lämmetessä arvot näyttävät suunnilleen samaa ja ovat yleensä 0,6-0,9v välillä.

                            Moottori käy usein huonosti juuri kylmänä ja sytyttää vikavalon. Syy on useinmiten missfire jossain sylinterissä tai jompikumpi bankeista liian laiha tai rikas.

                            Moottori on N43-B20A johon on vaihdettu kaikki suuttimet,puolat ja tulpat.

                            Mitään lambdaan liittyvää vikakoodia ei ole tullut. Voiko lambda aiheuttaa tälläistä oiretta?

                            Comment

                            • juovi
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2019
                              • 60
                              • helsinki

                              laturin kunto

                              E92 latausjännite pyöriin 14-14,1 V välillä ja mielestäni hieman matala latausjännitteeksi? Tässä ei ole kauheasti kuormaa päällä vielä. Vaihdoin jännitteensäätimen ja ei muutosta lopputulokseen.



                              Maa ja virtajohtoja tutkittu monesta paikkaa ja niillä ei ole vaikutusta jännitteeseen. Joku maajohto on vielä tutkimatta moottorin alapuolella ja tämä pitää tarkistaa vielä. Moottori malli n52. Tässä ei oo IBS:ä akun maakaapelissa.


                              Pystyykö Impalla tutkimaan laturin kuntoa? Muita ehdotuksia korjaukseen ennen uuden laturin ostoa.

                              Comment

                              • bmw323it
                                BTCF Member
                                • Mar 2008
                                • 1822
                                • N/A

                                Originally posted by juovi View Post
                                E92 latausjännite pyöriin 14-14,1 V välillä ja mielestäni hieman matala latausjännitteeksi? Tässä ei ole kauheasti kuormaa päällä vielä. Vaihdoin jännitteensäätimen ja ei muutosta lopputulokseen.



                                Maa ja virtajohtoja tutkittu monesta paikkaa ja niillä ei ole vaikutusta jännitteeseen. Joku maajohto on vielä tutkimatta moottorin alapuolella ja tämä pitää tarkistaa vielä. Moottori malli n52. Tässä ei oo IBS:ä akun maakaapelissa.


                                Pystyykö Impalla tutkimaan laturin kuntoa? Muita ehdotuksia korjaukseen ennen uuden laturin ostoa.
                                En kyllä itse lähtisi laturia tämän takia vaihtamaan, jos säädinkin on kerran uusi eikä autossa ole AGM akkua. Tuo reilu 14V riittää normiakulle ihan hyvin.
                                Nyt:
                                BMW 530e (g30)
                                BMW 335i (e90)
                                BMW 323iC (e36)
                                BMW 850i (e31)
                                Golf GTE
                                ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎