Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E90 330i 2005 käynnistys ongelma
Ostin auton liikkeestä, koeajoin auton lämpimällä koneella, sillä liike oli juuri käynyt vaihdattamassa talvirenkaat alle.
Nyt ongelmaksi on tullut, että auto hytkyy pari sekuntia kylmä käynnistyksen jälkeen, kun ulkona on hieman yli nollan asteen, sitten käy normaalisti pois lukien savuttamista.
Pakkasilla, kun auton yrittää kylmä käynnistää, kone käy sekunnin ja sammuu. Lähtee noin 10 starttauksen jälkeen käyntiin hytkyen pari sekuntia. Startti nappulaa ei ole niin ei voi edes sahata vähän pidempään.
Koodiksi antaa cylinder 1 misfire. Ykkös sylinterin puolan vaihdoin, mutta ei vaikutusta.
Onko täällä tietäjiä mikä olisi vialla? Suutin?
Comment
-
-
Originally posted by Vuuts View PostOstin auton liikkeestä, koeajoin auton lämpimällä koneella, sillä liike oli juuri käynyt vaihdattamassa talvirenkaat alle.
Nyt ongelmaksi on tullut, että auto hytkyy pari sekuntia kylmä käynnistyksen jälkeen, kun ulkona on hieman yli nollan asteen, sitten käy normaalisti pois lukien savuttamista.
Pakkasilla, kun auton yrittää kylmä käynnistää, kone käy sekunnin ja sammuu. Lähtee noin 10 starttauksen jälkeen käyntiin hytkyen pari sekuntia. Startti nappulaa ei ole niin ei voi edes sahata vähän pidempään.
Koodiksi antaa cylinder 1 misfire. Ykkös sylinterin puolan vaihdoin, mutta ei vaikutusta.
Onko täällä tietäjiä mikä olisi vialla? Suutin?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostJos olisin sinä niin olisin ensimmäisenä yhteydessä myyjäliikkeeseen asian tiimoilta jos vika on ollut olemassa jo ostaessa.
Ja tämä jos se on edes suutin mikä mennyt.
Olen kyllä itte sietä mieltä, että liikkeen piikkiin pitäs mennä. Kuluttajaneuvojaan vaan yhteyttä vai?
Comment
-
-
Originally posted by Vuuts View PostKopio liikkeen vastauksesta kun spostia niille laitoin: "Valitettavasti suuttimien osalta emme osallistu korjauskustannuksiin, koska niiden elinkaari on ylittynyt."
Ja tämä jos se on edes suutin mikä mennyt.
Olen kyllä itte sietä mieltä, että liikkeen piikkiin pitäs mennä. Kuluttajaneuvojaan vaan yhteyttä vai?
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostEhdottomasti. Sanot että ensimmäisestä käynnistyksestä oston jälkeen teki tätä. Että autoliikkeessä oli auto lämmitetty valmiiksi jolloin vikaa ei ollut helposti havaittavissa. Että vika ollut jo ennen kun auton ostit. Mikä liike alko noin temppuilemaan?
Comment
-
-
Originally posted by Garash View PostTämäpä lähti toimimaan kun käytti inpan päässä nollauksessa, kiitos.
Originally posted by Vuuts View PostOstin auton liikkeestä, koeajoin auton lämpimällä koneella, sillä liike oli juuri käynyt vaihdattamassa talvirenkaat alle.
Nyt ongelmaksi on tullut, että auto hytkyy pari sekuntia kylmä käynnistyksen jälkeen, kun ulkona on hieman yli nollan asteen, sitten käy normaalisti pois lukien savuttamista.
Pakkasilla, kun auton yrittää kylmä käynnistää, kone käy sekunnin ja sammuu. Lähtee noin 10 starttauksen jälkeen käyntiin hytkyen pari sekuntia. Startti nappulaa ei ole niin ei voi edes sahata vähän pidempään.
Koodiksi antaa cylinder 1 misfire. Ykkös sylinterin puolan vaihdoin, mutta ei vaikutusta.
Onko täällä tietäjiä mikä olisi vialla? Suutin?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHyvä kun tänne jaksetaan kirjoittaa millä vika korjautui. Itse kalibroisin kyllä aina tuon lasin vaihdon jälkeen. Ellei itseltä löydy laitteita, niin joku foorumilainen hoitaa.
Onko suuttimien korjausarvoja katsottu? Onko imuvuodot tarkastettu? Voi hyvin olla suutin vika.
Comment
-
-
Originally posted by Vuuts View PostEn imuvuotoja ole havainnut, arvoja ei ole katsottu. Pitää vielä liikkeelle laittaa viestiä, jos nyt vaikka saisi liikkeen kustantamana viedä kojaamolle.
Comment
-
-
E91 kilvenvalojen vaihto. Youtubesta löytyi ohjeet ja helpoltahan tuo näytti mutta omassa autossa jämähtänyt jotenkin p*rkeleen lujaan kiinni. Toista koitin väkisin jo kammeta mutta halkihan tuo meni.
Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun koittaa vääntää väkisin ja repiä palasina pois ja hommata jostain uudet tilalle?
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostE91 kilvenvalojen vaihto. Youtubesta löytyi ohjeet ja helpoltahan tuo näytti mutta omassa autossa jämähtänyt jotenkin p*rkeleen lujaan kiinni. Toista koitin väkisin jo kammeta mutta halkihan tuo meni.
Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kun koittaa vääntää väkisin ja repiä palasina pois ja hommata jostain uudet tilalle?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Lambda anturin arvot
Ihmettelen näiden arvoja. Kylmänä lähtiessä liikkeelle lambdat näyttävät arvoa 0,3v ja 1,2v. Koneen lämmetessä arvot näyttävät suunnilleen samaa ja ovat yleensä 0,6-0,9v välillä.
Moottori käy usein huonosti juuri kylmänä ja sytyttää vikavalon. Syy on useinmiten missfire jossain sylinterissä tai jompikumpi bankeista liian laiha tai rikas.
Moottori on N43-B20A johon on vaihdettu kaikki suuttimet,puolat ja tulpat.
Mitään lambdaan liittyvää vikakoodia ei ole tullut. Voiko lambda aiheuttaa tälläistä oiretta?
Comment
-
-
laturin kunto
E92 latausjännite pyöriin 14-14,1 V välillä ja mielestäni hieman matala latausjännitteeksi? Tässä ei ole kauheasti kuormaa päällä vielä. Vaihdoin jännitteensäätimen ja ei muutosta lopputulokseen.
Maa ja virtajohtoja tutkittu monesta paikkaa ja niillä ei ole vaikutusta jännitteeseen. Joku maajohto on vielä tutkimatta moottorin alapuolella ja tämä pitää tarkistaa vielä. Moottori malli n52. Tässä ei oo IBS:ä akun maakaapelissa.
Pystyykö Impalla tutkimaan laturin kuntoa? Muita ehdotuksia korjaukseen ennen uuden laturin ostoa.
Comment
-
-
Originally posted by juovi View PostE92 latausjännite pyöriin 14-14,1 V välillä ja mielestäni hieman matala latausjännitteeksi? Tässä ei ole kauheasti kuormaa päällä vielä. Vaihdoin jännitteensäätimen ja ei muutosta lopputulokseen.
Maa ja virtajohtoja tutkittu monesta paikkaa ja niillä ei ole vaikutusta jännitteeseen. Joku maajohto on vielä tutkimatta moottorin alapuolella ja tämä pitää tarkistaa vielä. Moottori malli n52. Tässä ei oo IBS:ä akun maakaapelissa.
Pystyykö Impalla tutkimaan laturin kuntoa? Muita ehdotuksia korjaukseen ennen uuden laturin ostoa.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Comment