BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • yarski
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Kyllä laitoin aina kärjen kohti suutinta jolloin kipinä on mahdollisimman lähellä polttoainesuihkua. Ei tuolla liene merkitystä ennen kuin mennään yli 28 PSI:n ja 600 hv:n. Tarkasta/säädä kärkiväli. Muistaakseni se on alun pern hiukan isompi.
    Muutaman kerran tein tulppia vaihtaessa saman mutta sitten loppui kärsivällisyys kikkailuun... mitään eroa en huomannut meni ne tulpat sitten mihin asentoon vaan...
    NGK 95770 tulpat 0,6mm kärkivälillä (muistaakseni) ja boschin puolat oli käytössä eikä pahaa sanaa niistä.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Nyt kyllä vähän hämmentää tietämätöntä että kummat laittaa Onko mitään perustelua kummat ois paremmat? Katuauto on kuitenkin kyseessä.

    E: vai onko ihansama laittaa n55 vakio bosch tulpat jotka on 1 pykälän kylmemmät?

    Ps. Miksihän en ite löydä ngk tulppia aeromotorsilta edes haulla, edes tuota linkattua? :think
    Last edited by temeee.; 06-02-2021, 21:43.

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Selvä juttu, kiitoksia https://m.autodoc.fi/ngk/15483496 nämä on vissiin oikeat tulpat?


    Samantien 2-pykälää kylmemmät paikalleen ja kärkiväli kuntoon. Halvemmat ja hyvin on on omassa toiminut.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Selvä juttu, kiitoksia https://m.autodoc.fi/ngk/15483496 nämä on vissiin oikeat tulpat?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Okei. Pakko kuitenkin kesäksi uudet hilut laittaa niin laitetaan semmoset hyväksi todetut.

    Onko se ihan jenkkien huuhaa juttua että ngk tulppien kärjet pitää kiristää pois päin suuttimista? ja miten tuo kärkiväli homma, saako ostettua valmiina vaikka tuolla 0,45 vai pitääkö ite säätää?
    Kyllä laitoin aina kärjen kohti suutinta jolloin kipinä on mahdollisimman lähellä polttoainesuihkua. Ei tuolla liene merkitystä ennen kuin mennään yli 28 PSI:n ja 600 hv:n. Tarkasta/säädä kärkiväli. Muistaakseni se on alun pern hiukan isompi.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Okei. Pakko kuitenkin kesäksi uudet hilut laittaa niin laitetaan semmoset hyväksi todetut.

    Onko se ihan jenkkien huuhaa juttua että ngk tulppien kärjet pitää kiristää pois päin suuttimista? ja miten tuo kärkiväli homma, saako ostettua valmiina vaikka tuolla 0,45 vai pitääkö ite säätää?

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think

    Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2
    Delphin puolat osanumerolla GN10571-12B1 ovat ainakin varsin toimivat. Näissä on siis tuo metallivaippa.

    Tulppina olen käyttänyt yhden asteen kylmempiä kuin vakio ja 0,45mm kärkivälillä. Tällä hetkellä autossa on kiinni NGK 95770 ja kohta vaihtuu NGK 97968 joka käsittääkseni korvaa tuon aiemman tulpan (on siis käytännössä sama).

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think

    Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2
    Noilla perus boschin tulpilla ja puolilla mä oon viimeiset 5 vuotta pärjännyt kun autossa on ollut käytössä sekaisin custom tunea ja mhd stage 2+ e30-e50 karttaa. Ei siitä tietenkään haitaakaan ole jos laitat ngk tulpat.. Puoliksi taitavat tällä hetkellä suositella delphejä.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Mitkähän puolat/tulpat kannattaisi tilata? Vireinä tulee olemaan perus fbo virit ja tarkoituksena laittaa mhd stage2+:think

    Tulpiksi kannattaa ilmeisesti laittaa ngk tekeleet ja puoliksi bosch vai delphi? Vaikuttaako laittaa s55 metallivaippa puolia? Ja pitääkö nuille vireille laittaa jo astetta kylmemmät? Tällähetkellä on ohjelmoitu ja paikalla BOSCH ZGR6STE2

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Laitetaan tuohon 10nm

    Ja jossain muuallaki oli keskustelua siitä että oliko metalliholkkeja niin ei ainakaan semmosia mitä oli m sarjan moottoreissa. Semmosia kumisia juttuja ne minusta oli:think

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Pultit ei ole se ongelma vaan itse tiiviste. Vähinkin liian tiukkaan vedät pultit niin tiiviste alkaa vuotamaan. Laita nyt se 10 Nm.
    Eikö siinä ole niitä metalliholkkeja välissä jotka estää kopan ja tiivisteen litistymisen jos liikaa kiristää?
    Näin se ainakin on ollut bmw:ssä aiemmin, n54 en ole koskaan purkanut venakoppaa.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Pultit ei ole se ongelma vaan itse tiiviste. Vähinkin liian tiukkaan vedät pultit niin tiiviste alkaa vuotamaan. Laita nyt se 10 Nm.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Paljonko on nyt oikea momentti venttiilikopalle? Netin syövereistä kattonu niin sanovat että se on 6.5-7.5ft-lbs (eli ~8.8-10).:think Niin kumpaanko laitetaan, kun taitaa olla tarkka kun ilmeisesti ovat alu pultteja?

    Leave a comment:


  • Krampus
    replied
    Originally posted by mikaell View Post
    Tottakai voi kunhan sulla on tuettuna se moottori yläpuolelta. palkilla/moottorinosturilla tmv.
    Sytytyspuolat vaikka irti ja sahuuttaa parikytä sekkaa. (näin itse tehnyt)
    Bachon moottorin kannatinpalkissa ja hinauskoukku moottoriin kierrettynä kone roikkuu. Tätyy miettiä, laittaako apurungon ensin paikalleen....

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Originally posted by tommylee View Post
    Mihin hintaan sait vrsf 5"? Tuleeko kaikki tarvittava messissä? Letkut klemmarit jne? :think
    Jotain reilu 500€ kaikkinensa että oli kotiovella. Ja kaikki tuli mukana

    Leave a comment:

Working...
X