BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Tapi
    replied
    Lukeminen kannattaa aina... Luulin fuel trimmien olleen korkealla, kunnes tutustuin loggauksen asteikkoon ja ei se ~35 olekaan se absoluuttinen %-arvo. Jostain syystä olen tulkinnut myös ahtopaineen ihan metsään aiemmin.
    Kartta 5:lla ajettu veto näyttää että kaikki pelaa ihan ok ja kaipa tuosta on varaa vielä puristaa, ainakin kun kesärenkaiden kanssa sitten lisää viinaa tankkiin.

    Leave a comment:


  • Bmwongelmat123
    replied
    Pitäisikö olla huolissaan kun sytytystulpat vaihdatin ja rivin viimeinen haisi ihan bensalta? Muut 5 oli ok.

    Leave a comment:


  • Crimson King
    replied
    Kiitti infosta juha_335i

    Sen verran päivitystä että sain vihdoin yhteyden Saksan päähän whatsapin kautta ja nyt tilaus on käsittääkseni tulossa. Jotain sekaannusta oli ilmeisesti yhteystiedoissa tms. Se on sitä kun kääntäjän kanssa vääntää yhteystietoja ja saksan kieli on tasoa Du hast.

    Katsellaan koska paketti on tämän maan puolella.

    Leave a comment:


  • juha_335i
    replied
    Originally posted by Crimson King View Post
    Oletko itse käyttänyt tuota sivustoa? Kuinka pitkät toimitusajat kyseisellä mestalla mahtaa olla. 15.3 laitoin tilauksen sisään ja mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Sähköposteihin ei vastata, enkä saanut ketään kiinni kun kokeilin puhelimellakin.

    Kiva juttu kun olisi aika kova tarve saada se uusi ahtoputki..
    Piti ihan tarkistaa. Olen itse tilannut sieltä vuonna -19 PCV valve venttiilin ja se kyllä tuli aika nopeasti. Sähköpostien mukaan tavara lähtenyt seuraavana päivänä tilauksesta. Eli tullut tilausvahvistus ja ilmoitus, että paketti lähtenyt + myös seurantakoodi.

    Heidän sivuillaan näyttäisi olevan jokin whatsapp support robotti. Mulla näkyy sivun oikeassa alareunassa. Oletko kokeillut tuota ?

    Ikäväähän se on olla epätietoisuudessa..

    Leave a comment:


  • Crimson King
    replied
    Originally posted by juha_335i View Post

    Oletko itse käyttänyt tuota sivustoa? Kuinka pitkät toimitusajat kyseisellä mestalla mahtaa olla. 15.3 laitoin tilauksen sisään ja mitään ei ole kuulunut sen jälkeen. Sähköposteihin ei vastata, enkä saanut ketään kiinni kun kokeilin puhelimellakin.

    Kiva juttu kun olisi aika kova tarve saada se uusi ahtoputki..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Just kuten yllä on sanottu.
    Tässä esimerkki

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Koita ottaa logiin täysveto, eli kolmosvaihteella 2.5krpm -> sinne 6k asti, tai niin pitkälle kuin viitsii. Luistonesto ja vakautus pois ja kaasu katkeamatta pohjassa.

    Toki tuota ei ainakaan märällä kelillä kannata koittaa ottaa, muutenkin sutiminen vaikuttaa dataan.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Saako noita jb4 logeja ladattua esim datazappiin?.
    Tuohan on näppärä palvelu! Kokeilin laittaa sinne yhden MAP5 ja yhden MAP2-lokin:

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Perusasiat ennen softaa:

    - 1 step kylmemmät tulpat
    - uudet puolat
    - toimivat ja riittävän tuoreet suuttimet
    - toimivat bensapumput, kannattaa lokittaa ja katsoa että toimii riittävän hyvin
    - pcv kannattaa vaihtaa, tmap joo, mutta stage 1- tasolle ei nyt välttämätön
    - ahtoputki kannattaa vaihtaa, samalla päätös blowoff vai diverterit ja jos diverterit, ainakin jollain aikataululla kannattaa päivittää ne parempiin. Orkkis putkellakin voi ajaa, se saattaa kestää ihan hyvin tai sitten ei
    - vanoksen solenoidit saattaa olla ongelma jo stage 1lläkin ja menee sitten vaihtoon, mutta sen näkee sitten jos alkaa vedoissa koodia pukkaamaan

    Tietenkin voi myös vaan softata ensin ja todeta sitten, että mitkä palikat ei toimi, jos niinpäin haluaa tehdä. Kyllä perustoimivan koneen voi stage 1lle laittaa koska vaan aika huoletta, mutta lokittaa kannattaa kyllä sitten alkuun ahkerasti.


    Originally posted by ritariässä View Post
    Ei nyt varsinaisesti liity virittämiseen, vaan lähinnä käyttö ja toimintavarmuuteen ja ehkä samalla hyvää pohjaa mahdolliselle lievälle softaamiselle.

    Lähtökohtana kaikki pelaa ookoosti ja perusjutut pumput, suuttimet, puolat ja tulpat jees kunnossa.

    Mitä kannattaa, esim MAP anturi vaihtoon ( putsaukesta mitään hyötyä koskaan? ), PVC valve parempaan, charge pipe vaihtoon( joku huono tai suositeltava tms ) jne...
    Last edited by hpniemi; 29-03-2021, 07:19.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Ei nyt varsinaisesti liity virittämiseen, vaan lähinnä käyttö ja toimintavarmuuteen ja ehkä samalla hyvää pohjaa mahdolliselle lievälle softaamiselle.

    Lähtökohtana kaikki pelaa ookoosti ja perusjutut pumput, suuttimet, puolat ja tulpat jees kunnossa.

    Mitä kannattaa, esim MAP anturi vaihtoon ( putsaukesta mitään hyötyä koskaan? ), PVC valve parempaan, charge pipe vaihtoon( joku huono tai suositeltava tms ) jne...
    Last edited by ritariässä; 28-03-2021, 16:30.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Ei ole lokia ainakaan vielä. Tämä on ensimmäinen laatuaan käsissäni ja kaikki JB4:set ym on ihan uutta meikäläiselle. Tunnen jo itseni vanhaksi kun käyttöliittymät eivät olekaan oletuksena läppäri ja piuha vaan kännykkä ja bluetooth tai ratin napit...

    Tänään testasin alipainelinjat. Eivät vuoda. Itselleni kummastus oli että vaikka molemmille ahtimille on omat solenoidit ja letkutukset sekä alipainesäiliöt, ovat ne kuitenkin yhdistetyt letkulla solenoidien päällä. Eli eivät voi kuitenkaan toimia erikseen.

    Lämpöisenä käynnistäessä ei kuulu ylimääräisiä ääniä.

    Toiminta on muutenkin parantunut huomattavasti vain ajamalla. Liekö tuo vitoskartta ollut vaatinut niin paljon extraohjausta hukkaporteille vanhoilla ahtimilla että nyt uusilla on ollut menossa herkästi ylipaineen puolelle. Vanhoissa näytti olevan ainakin imusiipinä vakioista poikkeavat versiot ja nämä uudet on uusista aihioista Tohtorin koneistamat.

    Vielä on 2-3 k rpm alueella välillä humppausta ja yritinkin saada valikoista öljynlämpömittarin näyttämään ahtopaineen pyynnin ja mitatun suhdetta mutta en saa noita näkymään kuin kovassa vedätyksessä. saako ne jotenkin tuonne pintakaasualueellekin "gauge hijack"-moodiin?

    Harrastan huomenna bluetooth yhteydellä lisää tabletin kanssa, josko tämä tästä.
    Saako noita jb4 logeja ladattua esim datazappiin? Sieltä ainakin selviäisi että johtuuko afr liiasta ahdosta vaiko menoveden puutteesta.

    Suosittelisin kuitenkin uuden custom flashin teettämistä uusille ahtimille, kun todennäköisesti täysin erilaiset kuin edelliset puhaltimet. Esim nick p33p33 tekee näitä, mullakin hänen kartta käytössä.

    Leave a comment:


  • mikaell
    replied
    Originally posted by Jo&Po View Post
    Pistetäänpä tännekkin linkki minkä single kitin laitoin.

    Kohta käyntiin ja sitte mennään lujaa😁😁
    Vaipat jalkaan ja starttia painamaan, kun olis jo!

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Nyt on loggailtu. Vitoskarttaa ei uskallakaan käyttää enempää kun se johtaa 1,25 bar paineisiin ja 14.8 seoksiin täyskaasulla trimmien huidellessa taivaissa. Bensaa tankissa.
    Kakkoskartalla painepyynti ja toteutuma barin luokkaa ja seos sopivasti n 12.5.
    Kerran tosin tuli pitkässä vedossa alhaisen ahtopaineen herja vaikka loki näytti että pyynti ja toteuma olivat ihan linjassa.

    Leave a comment:


  • Jo&Po
    replied
    Pistetäänpä tännekkin linkki minkä single kitin laitoin.

    Kohta käyntiin ja sitte mennään lujaa😁😁

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by N54 guy View Post
    Moro vaa kaikille!

    Tarkotuksen ois laittaa stage 2 omaan pirssiin. Mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon siihen lisäks? Esim intercooler, intake ja catless downpipe. Voiko esim laittaa stage 2 ohjelmoinnin ja donwpipen pelkästään vai vaatiiko se myös intercoolerin ja intaken?
    Downpipet taitaa olla ainoat "pakolliset" koneen elämän kannalta. Ei pakopaineet ja -lämmöt nouse pitkissä vedoissa.

    Niistä on hyvä aloittaa, väkästelet muita sitten ajan kanssa eteenpäin.
    Last edited by mmie; 24-03-2021, 09:39.

    Leave a comment:

Working...
X