BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MikeDry
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Mitenkäs se rvs käsittely? Kannattaako laittaa, eikai se siitä ainakaan huonommaksi menis:think
    Veljelle tehty muutaman kerran käsittely..Ei kyllä mitään erikoista huomattavaa hyötyä ole tullut huomattua. Eli mulle se kertoo että moottori olisi iskussa, mutta eihä siitä haittaa ole, päinvastoin hyötyä jos se tekee sitä mitä pitää, eli jos öljyn kalvo pettää, niin ei heti ole laakerit entiset. Eli jos sillä tulpa käsittelyllä saa suojan siihen, ettei kone kärsi kuuman öljyn tms takia, niin kyllä suosittelen(se tupla käsittely, eli kunnostava käsittely)

    Kysytään täällä, kun tavallaan liittyy aiheeseen..Onko kenelläkään tälläistä tai ollut esim katkennut apulaitehihnoja tms
    VTT BILLET BMW N54/55 Crank Seal Guard
    (Linkkin osa on vain esimmerkki)

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Ite oon nyt ajellut viimeset 3 vaihtoa shellin helix ultra 5w-40 ja on kyllä loistava öljy. Tota on ainakin oil clubilla hehkutettu ja sisältää reilusti sinkkiä ja fosforia mitä näissä kannattaa olla. Senverran halpaakin että passaa aika usein vaihdella, josta vielä isompi hyöty kuin niinkään merkistä. Aikasemmin ajelin motul sportilla 5w-50 mikä tuntui ottavan lämpöä aika helposti. Toki moditkin nykyään ihan erit. Ehottomasti kesäksi 5w40 viskositeetilla kun tykkäävät käydä kuumana.
    Kiitoksia vastauksista, lähetään tuolla 5w40 liikkeelle. Tuskin minun ajolla jäykempää vielä tarvii Varmaan tuota shelliä laitan..:think

    Mitenkäs se rvs käsittely? Kannattaako laittaa, eikai se siitä ainakaan huonommaksi menis:think

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Kysyin Mhdltä ja vastaus on:

    Hi, we dont plan to have quickinstall kit for N54,
    there is FlexFuel solution for N54 from Motiv Motorsport


    Originally posted by Tommix View Post
    Kyllä, ainakin N/S55 tuo asennetaan LPFP:n kannen päälle.
    Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums

    ja
    Juutuubbi:


    Mutta N54 sopivuus on kyllä epäselvää, mutta uskon että se siihenkin tulee. Bensalinjan ulostulo on näissä eri kohdassa?
    Mutta on tuo 100 x helpompi asentaa kuin muut anturit jotka tukee HPFP:n viereen. Eli vaatii purku/kasaustyötä jonkun verran.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Eikö tuo 2500rpm ohje ole tarkoitettu lähinnä jenkkien köpöstyksiin, jossa laahaimilla varustettu nokka-akseli? Siinä tehdään nokan sisäänajo. N54:ssa ei taida laahain nokkaa olla. :think Vai mikä sulla oli tuossa hommassa ideana?

    Leave a comment:


  • Jo&Po
    replied
    Ois lähellä koneen ensi käynnistys. Mitä öljyä te muut laitaisitte sisään ajoon? Redlinea meinasin ainakin lisätä mutta mikä öljy ois hyvä? Hyvä ja halpa koska ei se ole sisässä ku sen puoli tuntii kierrokset noin 2500 rpm. Sen jälkeen meinasin jotakin 5w-50 öljyy ja aina redlinea lisäksi.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Mitä öljyä ootte käyttäny fbo vireillä? Koitin haulla kattoa mutta nykyään ei oikeen missään oo bmw luokituksia 5w-30 ilmeisesti kannattaa laittaa? Castrol EDGE 5w-30 M? Joutuis varmaan tilaamaan ku ei ainakaan motonetissä oo hyllyssä :think

    Edit. Nii ja kokemuksia moottorin rvs käsittelystä? Kannattaako laittaa?
    Itse käytän Valvolinen vr1 racing 5w-50 öljyä koska n54 on niin herkkä korkeille öljynlämmöille jos antaa hiukan kenkää.


    Valvoline VR1 Racing 5W-50 moottoriöljy on kehitetty koviin kilpailuolosuhteisiin ralli- ja rata-autojen viritettyihin moottoreihin. Sen korkealaatuinen perusöljy ja tasapainoitettu lisäaineistus takaavat erinomaiset voiteluominaisuudet kovassa paineessa ja kuormituksessa. Korkea sinkki/fosfori (ZDDP) lisäaineistus takaa huippuluokan kulumissuojan ääriolosuhteissa. Kitkaa alentava lisäaineistus auttaa saavuttamaan maksimitehon. Kehittynyt vaahtoamisenestolisäaineistus suojaa moottoria voimakkaassa rasituksessa.

    Täyssynteettinen kilpamoottoriöljy
    Erinomainen suoja laajalla lämpötila-alueella
    Pitää moottorin puhtaana
    Käyttöesimerkki: Kestää turboahdettujen kilpamoottoreiden korkeat lämpötilat, sopii hyvin pitkäkestoisiin kilpailuihin, kuten Endurance 24 tunnin ajot.
    API: SL/CE, Ford M2C-153E, GM 6094 M
    Last edited by miyli; 21-03-2021, 07:58.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Mutta tämä kait vaatii jo ylipäätään sen, että auto on laitettu etanolivalmiuteen? Otetaanpas askel taaksepäin...

    Mitä se käytännössä vaatii, jos haluan laittaa ton fbo-n54n "flex fueliksi":

    - Ilmeisesti lpfp pitää päivittää, onko siitä suosituksia, että mikä laitetaan?

    - Entäs sitten, jos laittas automaattisen systeemin eli vaikka Motiv boksi + MHD, onko kokemuksia?

    - Tai oisko jb4sta jotain etua tässä setupissa?

    - Entäs jos on Mhd ja sen staattiset kartat, onko lpfp ainoa vaadittava muutos vai pitääkö uusia linjoja tms?

    Eli summa summarum: Jos nyt sulla olisi fbo ja tekisit etanolisiirtymän, miten tekisit sen?

    Käytännössä jos sulla on tarvetta tankata eri polttoaineita niin tuo flexfuel kitti tuo selvää hyötyä, hyvin oon pärjännyt ihan kartalla x määrälle etanolia. Kuitenkin e50 alkaa jokatapauksessa aika maksimi vakio hpfp:lle.

    Helppo tapa on ladata ots kartta, päivittää matalapumppu ja lyödä viinaa tankkiin kartan mukaan oikea määrä. Vaatii joskus vähän laskemista mittarilla, mutta ite tankkailin yleensä 30 viinaa ja 20 bensaa kun tankissa 10l jäljellä. Google playsta löytyy kans sovellus mihin lyöt litkujen viinaprosentit ja saa tarkemmin laskettua. Toki e85:n etanolipitoisuus vaihtelee 70-83% muistaakseni mutta kyllä trimmit sitten korjaa nuo heitot. Tossa se anturin suurin hyöty sitten onkin.

    Mulla on ylimääräisenä toimiva stage 1 pumppu, joka riittää hyvin vakioahtimilla e50 karttaan,

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by temeee. View Post
    Mitä öljyä ootte käyttäny fbo vireillä? Koitin haulla kattoa mutta nykyään ei oikeen missään oo bmw luokituksia 5w-30 ilmeisesti kannattaa laittaa? Castrol EDGE 5w-30 M? Joutuis varmaan tilaamaan ku ei ainakaan motonetissä oo hyllyssä :think

    Edit. Nii ja kokemuksia moottorin rvs käsittelystä? Kannattaako laittaa?
    Ite oon nyt ajellut viimeset 3 vaihtoa shellin helix ultra 5w-40 ja on kyllä loistava öljy. Tota on ainakin oil clubilla hehkutettu ja sisältää reilusti sinkkiä ja fosforia mitä näissä kannattaa olla. Senverran halpaakin että passaa aika usein vaihdella, josta vielä isompi hyöty kuin niinkään merkistä. Aikasemmin ajelin motul sportilla 5w-50 mikä tuntui ottavan lämpöä aika helposti. Toki moditkin nykyään ihan erit. Ehottomasti kesäksi 5w40 viskositeetilla kun tykkäävät käydä kuumana.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    5w40 fbo suositellumpi kuin w30. Ite oon enimmäkseen käyttänyt Castrol Magnatecciä, muttei sillä niin väliä ole kunhan vaihtaa tarpeeksi usein.

    Originally posted by temeee. View Post
    Mitä öljyä ootte käyttäny fbo vireillä? Koitin haulla kattoa mutta nykyään ei oikeen missään oo bmw luokituksia 5w-30 ilmeisesti kannattaa laittaa? Castrol EDGE 5w-30 M? Joutuis varmaan tilaamaan ku ei ainakaan motonetissä oo hyllyssä :think

    Edit. Nii ja kokemuksia moottorin rvs käsittelystä? Kannattaako laittaa?
    Last edited by hpniemi; 20-03-2021, 13:16.

    Leave a comment:


  • temeee.
    replied
    Mitä öljyä ootte käyttäny fbo vireillä? Koitin haulla kattoa mutta nykyään ei oikeen missään oo bmw luokituksia 5w-30 ilmeisesti kannattaa laittaa? Castrol EDGE 5w-30 M? Joutuis varmaan tilaamaan ku ei ainakaan motonetissä oo hyllyssä :think

    Edit. Nii ja kokemuksia moottorin rvs käsittelystä? Kannattaako laittaa?
    Last edited by temeee.; 20-03-2021, 12:34.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Mikä ihme tämä on ts onko tässä sensori mukana ja kaikki?
    Kyllä, ainakin N/S55 tuo asennetaan LPFP:n kannen päälle.
    Forum for BMW 1-Series 3-Series 5-Series 7-Series M3 M5 M6 Z4 X1 X3 X5 X6 Z2 Z4 325i 330i 335i 535i 550i 755i BMW Forums

    ja
    Juutuubbi:


    Mutta N54 sopivuus on kyllä epäselvää, mutta uskon että se siihenkin tulee. Bensalinjan ulostulo on näissä eri kohdassa?
    Mutta on tuo 100 x helpompi asentaa kuin muut anturit jotka tukee HPFP:n viereen. Eli vaatii purku/kasaustyötä jonkun verran.
    Last edited by Tommix; 20-03-2021, 11:59.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Mikä ihme tämä on ts onko tässä sensori mukana ja kaikki?

    ... tai kohta julkaistava MHD:n Flexifuelpaketti joka on "puolen tunnin juttu" asentaa.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    LPFP pitää päivittää Wallbro 450:een. Pystyy itse tekemään, ei oo paha rasti. Tai jos ei itse halua/osaa niin ota yhteyttä foorumilla nic pluto:on. Hänellä taitaa ola Stage 2 pumppuja ihan hyllyssä.
    Jos haluaa ajaa pelkästään 100% E85:lla niin JB4 löytyy BEF ihan N54Tech.com sivuilta. MHD:lle teettäisin custom softan, nyt en tiedä löytyykö MHD.llä N54:een OTS 100% E85 kartta, N55:een löytyy. N54:ssa pitää sitten myös toi HPFP olla todella hyvässä iskussa (uusi). Käytetty kyykkää aika helposti. Näihinkin läytyy päivitysratkaisu jolla kapasitettia kasvatetaan.
    Flexifueliin sama perusjuttu, LPFP:n päivitys. Sitten kylkeen toi Motiv:n ratkaisu tai kohta julkaistava MHD:n Flexifuelpaketti joka on "puolen tunnin juttu" asentaa.

    Leave a comment:


  • Zoppa
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Mutta tämä kait vaatii jo ylipäätään sen, että auto on laitettu etanolivalmiuteen? Otetaanpas askel taaksepäin...

    Mitä se käytännössä vaatii, jos haluan laittaa ton fbo-n54n "flex fueliksi":

    - Ilmeisesti lpfp pitää päivittää, onko siitä suosituksia, että mikä laitetaan?

    - Entäs sitten, jos laittas automaattisen systeemin eli vaikka Motiv boksi + MHD, onko kokemuksia?

    - Tai oisko jb4sta jotain etua tässä setupissa?

    - Entäs jos on Mhd ja sen staattiset kartat, onko lpfp ainoa vaadittava muutos vai pitääkö uusia linjoja tms?

    Eli summa summarum: Jos nyt sulla olisi fbo ja tekisit etanolisiirtymän, miten tekisit sen?
    Vakiopumppu riittää ainakin tuohon MHD v9 e30 kartan käyttöön, riippuu toki siitä missä kunnossa se pumppu on, mutta se selviää loggaamalla. E50 kartta vaatii sitten jo stage 2 lpfp:n.. Bensalinjoja en oo kuulut että kukaan olisi alkanut viinan takia uusimaan.

    Leave a comment:


  • hpniemi
    replied
    Mutta tämä kait vaatii jo ylipäätään sen, että auto on laitettu etanolivalmiuteen? Otetaanpas askel taaksepäin...

    Mitä se käytännössä vaatii, jos haluan laittaa ton fbo-n54n "flex fueliksi":

    - Ilmeisesti lpfp pitää päivittää, onko siitä suosituksia, että mikä laitetaan?

    - Entäs sitten, jos laittas automaattisen systeemin eli vaikka Motiv boksi + MHD, onko kokemuksia?

    - Tai oisko jb4sta jotain etua tässä setupissa?

    - Entäs jos on Mhd ja sen staattiset kartat, onko lpfp ainoa vaadittava muutos vai pitääkö uusia linjoja tms?

    Eli summa summarum: Jos nyt sulla olisi fbo ja tekisit etanolisiirtymän, miten tekisit sen?

    Originally posted by miyli View Post
    Laittakaa tankkiin pelkkää E85 katsastuksen ajaksi niin menee heittämällä läpi vaikka etukatit puuttuu. Ei se auto siitä hajoa vaikka softa olis tarkoitettu 50/50 kun ei kengi sitä.
    Last edited by hpniemi; 20-03-2021, 11:06.

    Leave a comment:

Working...
X