BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• miyli
    replied
    Originally posted by Zoppa View Post
    Mielenkiintoinen ehdotus :think pitääkö adaptaatiot nollata tai ajella hetki ensin kun on tankannut pelkkää viinaa vai ajaako suht suoraan tankilta leimalle? Tätä vois ehkä kokeilla seuraavalla kerralla, kun mulla oli hc arvo aika rajoilla viime leimalla 97ppm.. viimeksi taisin ajaa e30 kartan kanssa leimalle.
    Kannattaa nollata adaptaatiot. Kaverilla ei mennyt päästöistä läpi 50/50 seoksella ja nollas adaptaatiot ajeli hiukan ja sen jälkeen meni läpi.

Originally posted by palze View Post
    Toi viinaehdotus oli sen verran hyvä, etta tuntuu typerältä, kun ei ole itse tajunnut sitä. Onko mitään arvauksia tai dataa, mitä päästölukemille tapahtuu, jos tankissa E50-seos vs. pelkkää bensaa? Mä olen aina mennyt pelkällä bensalla hakemaan päästölaput ja joka kerta on saanut lämmittää ihan kunnolla...
    Onhan tuo E85 puhtaampaa päästöiltään kuin bensa. Mulla ei ole ollut koskaan ongelmia päästöjen kanssa kun ollut E85 tankissa. Itse ajelen zetalla mhd stage2+ e50 softalla ja seoksena käytän 70% E85 ja 30% 98 , ei ongelmia ja toimii hyvin logienkin mukaan. Pitkät siirtymät ajelen jopa 100% E85 mutta tällöin ei revitellä.

Alla linkki ja sivu 29 missä testattu tuota e85 ja bensan päästöeroja.

Last edited by miyli; 20-03-2021, 08:27.

Leave a comment:

• palze
    replied
    Toi viinaehdotus oli sen verran hyvä, etta tuntuu typerältä, kun ei ole itse tajunnut sitä. Onko mitään arvauksia tai dataa, mitä päästölukemille tapahtuu, jos tankissa E50-seos vs. pelkkää bensaa? Mä olen aina mennyt pelkällä bensalla hakemaan päästölaput ja joka kerta on saanut lämmittää ihan kunnolla...

Leave a comment:

• Zoppa
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Laittakaa tankkiin pelkkää E85 katsastuksen ajaksi niin menee heittämällä läpi vaikka etukatit puuttuu. Ei se auto siitä hajoa vaikka softa olis 50/50 kun ei kengi sitä.
    Mielenkiintoinen ehdotus :think pitääkö adaptaatiot nollata tai ajella hetki ensin kun on tankannut pelkkää viinaa vai ajaako suht suoraan tankilta leimalle? Tätä vois ehkä kokeilla seuraavalla kerralla, kun mulla oli hc arvo aika rajoilla viime leimalla 97ppm.. viimeksi taisin ajaa e30 kartan kanssa leimalle.

Leave a comment:

• miyli
    replied
    Laittakaa tankkiin pelkkää E85 katsastuksen ajaksi niin menee heittämällä läpi vaikka etukatit puuttuu. Ei se auto siitä hajoa vaikka softa olis tarkoitettu 50/50 kun ei kengi sitä.
    Last edited by miyli; 20-03-2021, 08:29.

Leave a comment:

• Krampus
    replied
    Map 0 ollut joka katsastuksessa päällä.

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by hpniemi View Post
    Te joilla on jb4, eikö inssit osaa katsoa, onko jb4 asennettuna? Vai disabloitteko sen ennen leimaa kokonaan?
    Muistaakseni itse menin ihan MAP 5 päällä katsastukseen, päästölaput oli valmiina otettuna. Eikä se katsuri fyysisesti pysty löytämään purkkia, eikä edes hae. Jos oikein jännittää niin MAP 0 päälle.

Leave a comment:

• hpniemi
    replied
    Jb4 ja katsastus

Te joilla on jb4, eikö inssit osaa katsoa, onko jb4 asennettuna? Vai disabloitteko sen ennen leimaa kokonaan?

Ajattelin jos siirtyisi jb4+mhd backendiin...

Leave a comment:

• palze
    replied
    Voisikohan viallinen tmap sensori aiheuttaa tuota... Sen lukemaahan pid käyttää laskennassaan... Tuli vaan mieleen ja varmaan on sulla kunnossa...
    Nyt kun sanoit... Onhan toi puhdistettu ja o-rengaskin vaihdettu, mutta edelleen alkuperäinen. Tilasin samantien N20 3,5 bar -anturin, jotta pääsee tämänkin teorian kokeilemaan, kun tarvitsen sen joka tapauksessa tulevaan setupiin.

Leave a comment:

• hpniemi
    replied
    Voisikohan viallinen tmap sensori aiheuttaa tuota... Sen lukemaahan pid käyttää laskennassaan... Tuli vaan mieleen ja varmaan on sulla kunnossa...

Kyllä load target ja sitä myötä myös boost target on 9-versiossa korkeampi. Mulla pyynti on 6000 kierroksessa noin 1 psi suurempi.

Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
    - Painepuoli koestettu, ei vuotoja
    - Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
    - Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
    - Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
    - Solenoidit vaihdettu
    - Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
    - Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)

Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.

Tässä yksi loki, jossa ongelma ilmenee 5900 kierroksen kohdalla: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31

Nyt, kun keväällä tulee vihdoin uudet turbot, odotan oikeastaan lisääntynyttä tehoreserviä enemmän sitä, että saan vanhat turbot käsiini ja näen (toivottavasti) vihdoin omin silmin, mistä ongelma on johtunut.

Leave a comment:

• palze
    replied
    Mielenkiintoista tietoa. Jos wgdc on selvästi korkeempi, miten mahtaa olla, onko ahtopsineissa ysiversiossa nousua myös?

Boost solenoidien uusintakin joskus auttaa, eikä turboissa sinänsä ole ehkä vikaa...
    Kyllä load target ja sitä myötä myös boost target on 9-versiossa korkeampi. Mulla pyynti on 6000 kierroksessa noin 1 psi suurempi.

Mitä tuohon mun vikaan tulee, lähes kaikki mahdollinen on tosiaan yritetty tehdä:
    - Painepuoli koestettu, ei vuotoja
    - Uusi välijäähy edellisen omistajan hankkiman kiinarimpulan tilalle auttoi vähän, mutta ei korjannut ongelmaa
    - Toiset DV:t vaihdettu väliaikaisesti, ei vaikutusta
    - Alipainepuoli koestettu, ei vuotoja
    - Solenoidit vaihdettu
    - Prikkamodi tehty, jotta molemmat hukkikset sulkeutuvat alipaineella 6 inHg. Tämäkin auttoi vähän, muttei korjannut ongelmaa
    - Hukkaporttien akseleissa ei välystä juuri lainkaan eikä rallatusta (ei silti poista mahdollisuutta, etteikö pääsisi vuotamaan hukkisten välistä)

Varsinainen ongelma siis on, että PID joutuu korjaamaan WGDC Basea liikaa liian kauan, jolloin jonkin timerin umpeuduttua PID resetoituu, ahdot häviää ja 30FF ilmestyy tauluun. Se, miksi mun autossa korjausta joudutaan tekemään enemmän kuin valtaosassa muita vastaavia autoja, ei ole mulle selvinnyt, mutta kaiken järjen mukaan hukkaportteihin se liittyy.

Tässä yksi loki, jossa ongelma ilmenee 5900 kierroksen kohdalla: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...=3-24-29-30-31

Nyt, kun keväällä tulee vihdoin uudet turbot, odotan oikeastaan lisääntynyttä tehoreserviä enemmän sitä, että saan vanhat turbot käsiini ja näen (toivottavasti) vihdoin omin silmin, mistä ongelma on johtunut.
    Last edited by palze; 16-03-2021, 08:27.

Leave a comment:

• hpniemi
    replied
    Mielenkiintoista tietoa. Jos wgdc on selvästi korkeempi, miten mahtaa olla, onko ahtopsineissa ysiversiossa nousua myös?

Boost solenoidien uusintakin joskus auttaa, eikä turboissa sinänsä ole ehkä vikaa...

Ysiversio tarjoilee etenkin 1+- ja 2+-mapeilla aika paljon enemmän WGDC:tä kuin aiemmat. Juttelin taannoin aika pitkät pätkät Ken Atkinsonin kanssa, ja muutoksia kuulemma tehtiin, kun aiemmilla versioilla oli raportoitu niin paljon 30FF- eli underboost-koodeja. Täysin ehjillä turboillahan mitään ongelmaa ei ole millään OTS mapilla, mutta valitettavan suuri osa ajossa olevista ei ole ihan priimakunnossa, mikä sitten näkyy palautteena mappien tekijöiden eli tässä tapauksessa Kenin suuntaan...

Mullakin on hukkaporteissa jotain outoa vikaa, ja v9:n stg2+ on ainoa 2+, joka toimii luotettavasti ilman vikakoodeja. Valitettavasti herääminen tapahtuu myöhemmin kuin v7:lla tai 8:lla, mikä pilaa n54:n pointin tehokkaasti ja tosiaan WGDC huitelee jossain yli 80%:ssa, mikä on aika kaukana terveellisestä. Toki, jos puhaltimissa on vikaa jo muutenkin, asialla ei ole niin merkitystä - saapahan otettua turboista kaikki irti ennen niiden lopullista antautumista.

Väitän kuitenkin, että merkittävästi OTS-versionumeroiden välillä hyppimistä suuremman vaikutuksen saa panostamalla kunnolliseen custom-softaan esim. näiltä joka paikassa kehutuilta tyypeiltä:

https://www.facebook.com/DavidShoupTuning
    Last edited by hpniemi; 15-03-2021, 21:02.

Leave a comment:

• palze
    replied
    Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...
    Ysiversio tarjoilee etenkin 1+- ja 2+-mapeilla aika paljon enemmän WGDC:tä kuin aiemmat. Juttelin taannoin aika pitkät pätkät Ken Atkinsonin kanssa, ja muutoksia kuulemma tehtiin, kun aiemmilla versioilla oli raportoitu niin paljon 30FF- eli underboost-koodeja. Täysin ehjillä turboillahan mitään ongelmaa ei ole millään OTS mapilla, mutta valitettavan suuri osa ajossa olevista ei ole ihan priimakunnossa, mikä sitten näkyy palautteena mappien tekijöiden eli tässä tapauksessa Kenin suuntaan...

Mullakin on hukkaporteissa jotain outoa vikaa, ja v9:n stg2+ on ainoa 2+, joka toimii luotettavasti ilman vikakoodeja. Valitettavasti herääminen tapahtuu myöhemmin kuin v7:lla tai 8:lla, mikä pilaa n54:n pointin tehokkaasti ja tosiaan WGDC huitelee jossain yli 80%:ssa, mikä on aika kaukana terveellisestä. Toki, jos puhaltimissa on vikaa jo muutenkin, asialla ei ole niin merkitystä - saapahan otettua turboista kaikki irti ennen niiden lopullista antautumista.

Väitän kuitenkin, että merkittävästi OTS-versionumeroiden välillä hyppimistä suuremman vaikutuksen saa panostamalla kunnolliseen custom-softaan esim. näiltä joka paikassa kehutuilta tyypeiltä:

Leave a comment:

• raswa
    replied
    Onko kellään käytännön kokemuksia MHD version 9:stä? Kasihan oli monelle vähän takapakkia, mutta miten on ysin laita...
    Sillon ku 8 betat tuli niin mä pidin niistä, mutta kun se päivitettiin viralliseks ni siitä tuli vähän ponneton ylärekisteriin oman perstuntuman mukaan, logeja en oo kattellu. 9 taas tuntuu aggressiivisemmalta korkeammilla kierroksilla ja selkeästi lineaarisempi voimanjako ja pehmeämpi muutenkin. 8 jäi vähän pettymykseksi joo...

Leave a comment:

• Crimson King
    replied
    Itse olen aikaisemmin tilannut paljon uksta ML Performancelta. He aikovat pystyttää varaston Saksaan jolloin ongelma katoaa. Siihen asti, max 150e tilaus on tullivapaa ja brittialvin ja meidän alvin erotus 4% he korvaavat alentamalla postikukuja joten tulee samalla hinnalla kun ennenkin.

Itsekin tilailin paljon kamaa tuolta ML Performancelta ja aina tuli sitä mitä pitikin. Hyvä tietää mitä meinaavat tehdä tulevaisuudessa.

Ja kiitos tryffis&juha_335i vinkeistä.

Leave a comment:

• hpniemi
    replied
    MHD ver 9 kokenuksia

Leave a comment:

Working...
X