Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    Originally posted by Tommix View Post
    Kyllä siinä ämpärissä/pumpussa on jotain häikkää. :think
    Otas auki ja irti sekä katso läpi.
    Niin se varmaan täytyy tehdä. Otan huvikseen nyt kylmällä koneella login ku käynnistää täydellä tankilla. Vedossa ei ole mitään ongelmia ja hyvin tämä kulkee kyllä. Katotaan mitä tekee ku bensa taas vähenee. Sitte tutkailemaan pumppua.

    Samoja vikakoodeja muuten oli ennen pumpun vaihtoa myöskin. Että vika voi olla myös muualla. Tuota lpfp psi lukuja en silloin ainakaan huomannut että olisi noin alhaiset.

    Edit: kyllähän se lpfp sensor electric tuli takaisin eikä kuittaannu. Eli se ensimmäisenä vaihtoon.
    Last edited by majgul; 08-09-2019, 06:10.

    Comment

    • Inspector
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 68
      • Suomi

      Kokemuksia HPFP hajoamisesta ;

      Viime hetket kaivannut lisää potkua , kun ei oikein tunnu enää vetävän. Tämän miettinyt vaan johtuneen omasta turtumisesta kulkuun.

      Auto huilasi loman ajan tallissa muutaman viikon ja lähdin suorittamaan "karstan polttoa" . Lämmittelyn jälkeen suljetulla alueella annoin kunnolla lapikasta ja konehuoneesta alkoi kuulua jäätävä vinkuna/ kirskuva meteli, luulin vähintään vihaisen uros mäyrän pyörivän flektissä kiinni!
      Rullaamalla sivuun ja peltiä auki. Autosta noustessa ääni loppui kuin seinään ja mitään ylimääräistä ei löytynyt konehuoneesta. Pintakaasulla kotiin ilman ongelmia.

      Seuraavana päivänä työajoon ja samalla logittamaan. Ensimmäinen sujuva liikenteeseen liittyminen kehä1 rampista aiheutti i-Driveen ilmoituksen bensapumpusta, matkaa voi jatkaa,mutta käy huollossa. Muutamia vetoja koitin ottaa, mutta menohalut puuttuu.
      Logeja tutkiessa railipaineet putoaa 160bar--> 80bariin ja sahaa tätä väliä kun kaasu levällään.

      Vaikuttaa vahvasti, että pumpun käyttötunnit ovat nyt täynnä.

      Sitten kysymys?

      1. Mielenkiinnosta mikä sieltä hajoaa ja onko tuo mäyrän hyökkäys vain sattumaa vai yhteydessä pumpun laukeamiseen ?

      2. Mistä uusi pumppu , onko uskaltanut kukaan tehdaskorjattuja halpiksia kokeilla vai onko se kaivettava touhutonnit taskusta ja haettava marmorilta uusi?

      Comment

      • Zoppa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 238
        • Espoo

        Lähtisikö tuosta halvemmalla kuin marmorilta?
        E92 335i M-Sport -07
        EX: E85 Z4 3.0i

        Comment

        • tommylee
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 292
          • Haukipudas / Kello

          Originally posted by Zoppa View Post
          Lähtisikö tuosta halvemmalla kuin marmorilta?
          https://bemariosat.fi/fi/laturit-pol...pantin-oe.html
          Ompas "halpa" pumppu..:think Onkohan alkuperänen, vai joku korjattu? Vaiko hinnat tulleet alaspäin?:think
          Donan maksoi reipas vuosi sitten. Ei saanu mistään halvemmalla sillon
          Ex: BMW 330 Xd E90
          Ex:BMW 335Xi E90
          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

          Comment

          • TMB
            BTCF Member
            • Apr 2014
            • 124
            • Oulu

            Originally posted by tommylee View Post
            Ompas "halpa" pumppu..:think Onkohan alkuperänen, vai joku korjattu? Vaiko hinnat tulleet alaspäin?:think
            Donan maksoi reipas vuosi sitten. Ei saanu mistään halvemmalla sillon
            Eikö nuo lie kunnostettuja. Bemariosat ei kyllä mainitse runkopantista mitään, mutta muistelisin että ainakin aiemmin vanhan joutu palauttaan.

            Comment

            • eljas
              BTCF Member
              • Apr 2017
              • 309
              • Vantaa

              Originally posted by majgul View Post
              Okei, otin login ku käynnistin auton kylmänä. Lpfp psi näyttää pyöreää nollaa kylmällä koneella. Tankkasin tankin täyteen niin sitten lähti lpfp sensorin koodi pois, eikä tullut ajon aikana takaisin. Mitä tästä voi päätellä? Joku huonosti ku täydellä tankilla toimii ja alle 1/4 tankilla pukkaa tuota koodia? Miksi lpfp näyttää 0 psi ku käynnistää?
              Tankin sisällä (toisella puolella kuin bensapumppu) on sellainen suodatin/paineensäädin/takaiskuventtili-hässäkkä. Mulla tippu kans LPFP nolliin kun sammutti auton ja se korjaantui ton hässäkän vaihdolla. Oireena on myös pitkät käynnistykset, kun järjestelmässä ei oo painetta valmiiksi. Ehjällä hässäkällä paineet ei tipu lainkaan sammutuksen jälkeen. Tuosta ei kyllä tullut vikakoodia.
              N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
              Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
              Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7518
                • Jyväshyvä

                Mistäs kannattaa uudet tahi kunnostetut tahi käytetyt suuttimen N54:een hommata?

                Edit: Tilasin pari 13538648937 numerolla Laakkoselta, toimitusaika 3 pv...
                Last edited by MajorDrake; 10-09-2019, 14:56.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • puerco
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 1135
                  • Espoo

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Mistäs kannattaa uudet tahi kunnostetut tahi käytetyt suuttimen N54:een hommata?

                  Edit: Tilasin pari 13538648937 numerolla Laakkoselta, toimitusaika 3 pv...
                  Autokeskus
                  Index12 suuttimet*
                  13538648937 Suutin*
                  13537564751 Decoupler*
                  MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                  https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                  https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                  IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                  Comment

                  • puerco
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 1135
                    • Espoo

                    Originally posted by puerco View Post
                    Autokeskus
                    Index12 suuttimet*
                    13538648937 Suutin*
                    13537564751 Decoupler*
                    Jahans, nollaa näyttää autokeskus ja saksa. Ei edes anna toimituspäivää sille enää :(

                    edit: Jahans, laakkosella suoraan hyllystä, 1h päästä hakemaan Samaan hintaan, eli 148e /kpl..
                    Last edited by puerco; 10-09-2019, 15:51.
                    MB E350e http://www.elpuercosi.fi
                    https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
                    https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
                    IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Originally posted by eljas View Post
                      Tankin sisällä (toisella puolella kuin bensapumppu) on sellainen suodatin/paineensäädin/takaiskuventtili-hässäkkä. Mulla tippu kans LPFP nolliin kun sammutti auton ja se korjaantui ton hässäkän vaihdolla. Oireena on myös pitkät käynnistykset, kun järjestelmässä ei oo painetta valmiiksi. Ehjällä hässäkällä paineet ei tipu lainkaan sammutuksen jälkeen. Tuosta ei kyllä tullut vikakoodia.
                      Joo, pitääpä tuo tehdä seuraavaksi jos ei tuo sensori auta. Pitkiä käynnistyksiä ei ole onneksi.

                      Comment

                      • Wibu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 62
                        • Pälkäne

                        On tässä jo pidemmän aikaa ollu ongelmana, että heittää map4:lle ja last safety on ollu 2. Ilmeisestikkin siis laihalle vetää. Tossa olis logi niin joku joka niitten päälle ymmärtää vois mahdollisesti vilkasta ja kertoo mikä sieltä on antautumassa? Muutenkin voi kattoo miltä näyttää... Kiitoksia avusta jo näin etukäteen!

                        Comment

                        • works
                          BTCF Member
                          • Nov 2013
                          • 123
                          • Espoo

                          Mites ihmiset jäähdyttelevät näitä viritettyjä N54:siaan? Pari kierrosta Alastarolla ja omasta alkaa öljyn lämpö sekä IAT nousta sellasiin lukemiin että kannattaa lopettaa hyvissä ajoin.

                          Tähän mennessä eteen on tullut parikin vaihtaria jolla tätä voi jeesata:

                          CSF:n isompi radiaattori
                          ER:n öljyjäähy
                          Stett:n astetta ammattimaisemman näköinen setuppi kuin ER:n
                          VK Motowerks kit
                          FMIC:lle shroud jotta ilmavirta ei katoa välijäähyltä radiaattorille kuten nyt, pitää väännellä itse alumiinista tjsp
                          Veden ruiskuttaminen alumiinisen chargepipen kautta madaltamaan imulämpötilaa, Snow performancella on parikin kittiä mitä voi kokeilla.

                          Onko kukaan kotimainen värkkääjä ponnistanut näihin mitään jäähyupgradeja? Toi öljyn termostaattiin menevä adapteriplate ja jäähyn mounttiplate näyttäis olevan ainoat custom osat, kaikki muu näyttäis olevan enemmän tai vähemmän suoraan hyllystä tulevaa radiaattoria, letkua ja liitintä.

                          Autossa on tähän mennessä hybriditurbot ja VRSF:n 7"HD välijäähy, eli tuottaa lämpöä aivan liikaa vakiotavaroille saadessaan tarpeeksi sikaa.
                          Last edited by works; 11-09-2019, 16:41.
                          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                          Comment

                          • mikaell
                            BTCF Member
                            • Jul 2017
                            • 422
                            • Kla

                            Joo sama se on ongelma itsellä, joka vuosi ei hirveen montaa kierrosta uskalla antaa nilkka suorana öljynlämpöjen takia tosissaan.
                            Paljonko sulla on maksimi öljynlämmöt?

                            Kaksi öljycooleria (eli yks lisää) toiseen pyöränkoteloon budjetti meiningillä esim. ebayn tms. 100-200e kitti öljynsuodattimen jalassa kuitenkin nipat valmiina toiselle coolerille.
                            Tietysti rahalla saa noita just eikä melkeen settejä.

                            Flekti tietysti huutamaan täysille mhd/jb4 asetuksista niin myös sähkönen vesipumppu pumppaa nopeempaa soppaa kiertoon ja huutaa hoosiannaa.
                            Ainakin jb4:sen maxcool mode toimii oikein hienosti radalla.



                            Originally posted by works View Post
                            Mites ihmiset jäähdyttelevät näitä viritettyjä N54:siaan? Pari kierrosta Alastarolla ja omasta alkaa öljyn lämpö sekä IAT nousta sellasiin lukemiin että kannattaa lopettaa hyvissä ajoin.

                            Tähän mennessä eteen on tullut parikin vaihtaria jolla tätä voi jeesata:

                            CSF:n isompi radiaattori
                            ER:n öljyjäähy
                            Stett:n astetta ammattimaisemman näköinen setuppi kuin ER:n
                            VK Motowerks kit
                            FMIC:lle shroud jotta ilmavirta ei katoa välijäähyltä radiaattorille kuten nyt, pitää väännellä itse alumiinista tjsp
                            Veden ruiskuttaminen alumiinisen chargepipen kautta madaltamaan imulämpötilaa, Snow performancella on parikin kittiä mitä voi kokeilla.

                            Onko kukaan kotimainen värkkääjä ponnistanut näihin mitään jäähyupgradeja? Toi öljyn termostaattiin menevä adapteriplate ja jäähyn mounttiplate näyttäis olevan ainoat custom osat, kaikki muu näyttäis olevan enemmän tai vähemmän suoraan hyllystä tulevaa radiaattoria, letkua ja liitintä.

                            Autossa on tähän mennessä hybriditurbot ja VRSF:n 7"HD välijäähy, eli tuottaa lämpöä aivan liikaa vakiotavaroille saadessaan tarpeeksi sikaa.
                            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                            p. 040 166 7576 / Whatsapp

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5402
                              • S:t Karins

                              Järjettömiä hintoja pyytävät noista öljynjäähdyttimistä. Minä laitoin 2 x kiinakennot ja lämpöongelmat loppui sihen. budjetti oli varmaan 300€.
                              2 x tälläinen:




                              Last edited by Tommix; 11-09-2019, 21:13.
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • works
                                BTCF Member
                                • Nov 2013
                                • 123
                                • Espoo

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Järjettömiä hintoja pyytävät noista öljynjäähdyttimistä. Minä laitoin 2 x kiinakennot ja lämpöongelmat loppui sihen. budjetti oli varmaan 300€.
                                2 x tälläinen:

                                Joo, arvokkaita ovat kun tekijöitä on vähän ja hinnat voi about sanella kun kysyntä on vähäistä.



                                Mistä teit tuon öljynsuodattimen jalan adapterin, vai millä pistit letkut siihen termariin kiinni? Taittelishan sitä ittekkin shroudit ja tuet jos olis työkalut, tarvikkeet ja ennenkaikkea osais
                                135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎