Haluaako joku tarkistaa logia hieman. Voiko tuo matala lpfp paine aiheuttaa nuo timing correctionit? Tulpat/puolat/suuttimet ovat max 2tkm ajettuja.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335i (N54) viritys part IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ei ole virittämistä, mutta en parempaakaan topikkia keksinyt. Öljysuodattimenkotelo vuotaa jonkinverran öljyä ja molemmat tiivisteet pitäisi vaihtaa, että mitään vahinkoa ei pääse tulemaan.
Mitä eroa näillä tiivisteillä on hinnan lisäksi:
E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostEi ole virittämistä, mutta en parempaakaan topikkia keksinyt. Öljysuodattimenkotelo vuotaa jonkinverran öljyä ja molemmat tiivisteet pitäisi vaihtaa, että mitään vahinkoa ei pääse tulemaan.
Mitä eroa näillä tiivisteillä on hinnan lisäksi:
https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../632090-elring
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostEi ole virittämistä, mutta en parempaakaan topikkia keksinyt. Öljysuodattimenkotelo vuotaa jonkinverran öljyä ja molemmat tiivisteet pitäisi vaihtaa, että mitään vahinkoa ei pääse tulemaan.
Mitä eroa näillä tiivisteillä on hinnan lisäksi:
https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../632090-elringex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by mmie View PostVaihda samalla ne öljynjäähdyttimen putkien o-renkaat (ainakin omassa piti putket irrottaa, että pääsi kiinnityspultteihin käsiksi), itse kasasin vanhoilla ja jäi hieman tihkumaan. Uusilla o-renkailla sitten tiivistyi. Eivät montaa euroa olleet marmorilla.
Kiitos vinkistä. Nopeasti vilkaistuna realOEM:stä en löytänyt osanumeroa o-renkaalle. Onko tietoa o-renkaan osanumerosta tai tarkkoja mittoja?E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Originally posted by Krampus View PostKiitos vinkistä. Nopeasti vilkaistuna realOEM:stä en löytänyt osanumeroa o-renkaalle. Onko tietoa o-renkaan osanumerosta tai tarkkoja mittoja?
Comment
-
-
Terve. Oma bemmi rupes temppuilemaan heti turbojen vaihdon jälkeen mielenkiintosesti. Autoon laitettiin uudet vakioahtimet. Auto nykii 1/4-1/2 kaasulla aivan nii kovasti välillä, että meinaa niskat mennä nurin.
Pari kertaa heittäny cel valot tauluun ja tehot pois. Vikakoodeiksi heittänyt
2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
30FE Boost over target
3100 low boost mode engaged -- CEL displayed
Ja toisella kerralla sitten.
2E69 Knock sensor signal 2
3100 low boost mode engaged -- CEL displayed
Muuten ajoltaan tuntuu suhteellisen normaalilta, mutta tosiaan vajaall kaasulla nykii jäätävästi.
Autossa on kiinni jb4 ja samat oireet löytyy 1 mapilla sekä 0 mapilla. Logia pääsen ottamaan vasta viikolla kuhan kelit sallii.
Comment
-
-
Turbojen alipaineletkut vaihtoon. Sama vika itellä tovin, kunnes merkkikorjaamossa huomasivat vian.
Juutuubasta löytyy ohjeita ja vinkkejä.
Originally posted by häpykumpu View Post...
Pari kertaa heittäny cel valot tauluun ja tehot pois. Vikakoodeiksi heittänyt
2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
30FE Boost over target
3100 low boost mode engaged -- CEL displayed
Ja toisella kerralla sitten.
2E69 Knock sensor signal 2
3100 low boost mode engaged -- CEL displayed
Muuten ajoltaan tuntuu suhteellisen normaalilta, mutta tosiaan vajaall kaasulla nykii jäätävästi.
Autossa on kiinni jb4 ja samat oireet löytyy 1 mapilla sekä 0 mapilla. Logia pääsen ottamaan vasta viikolla kuhan kelit sallii.E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Öljynsuodattimen jalka
Muistelisin lukeneeni jostain täältä, että N54:n eräs tyypivika on öljynsuodattimen jalan tiivisteet, jotka alkavat vuotamaan ja sen jälkeen öljyä tihkuu siihen alapuolella olevalle moniurahihnalle. Olen huomannut, että oma kone tihkuu hieman öljyä (jostain) tuohon öljynsuodattimen kannen viereen (kuvassa punaisella ympyröity kolo). Onkohan tuossa nyt kyse juuri tästä ongelmasta?
Ja mitkä nuo tiivisteet on, jotka kannattaa vaihtaa kerralla? Ovatko ne tässä realoem kaaviossa mainitut osat nro 4 ja 5: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3971E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Veljen N54 tuli vaihdettua tuo osa 5 pelkästään, loppu vuoto, se vuoti kuin kuvassa. Jotkut sanonut että kannattaa vaihtaa samalla ne öljyn jäähdyttimen putkien o-renkaat, jos on sellainen on, kun ne putket joutuu avaa siitä edestä pois, että saa tilaa, osa numero 7, ja noi mitkä on siinä öljynsuodatin jalassa
https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0375Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMuistelisin lukeneeni jostain täältä, että N54:n eräs tyypivika on öljynsuodattimen jalan tiivisteet, jotka alkavat vuotamaan ja sen jälkeen öljyä tihkuu siihen alapuolella olevalle moniurahihnalle. Olen huomannut, että oma kone tihkuu hieman öljyä (jostain) tuohon öljynsuodattimen kannen viereen (kuvassa punaisella ympyröity kolo). Onkohan tuossa nyt kyse juuri tästä ongelmasta?
Ja mitkä nuo tiivisteet on, jotka kannattaa vaihtaa kerralla? Ovatko ne tässä realoem kaaviossa mainitut osat nro 4 ja 5: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3971
HidasE89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
F39 X2 Xdrive20D, käyttis
Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489
Comment
-
-
Öljynlauhduttimen o-renkaat oli hyvä huomio. Ne pitää myös poimia ostoskoriin.
Kun tuo öljynsuodattimen jalka on alumiinia, niin onko siinä myös jotkin pultit alumiinia? Olen ymmärtänyt, että alumiinipultit on yleensä kertakäyttöisiä ja ne pitäisi aina pultteja aukaistessa uusia.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostÖljynlauhduttimen o-renkaat oli hyvä huomio. Ne pitää myös poimia ostoskoriin.
Kun tuo öljynsuodattimen jalka on alumiinia, niin onko siinä myös jotkin pultit alumiinia? Olen ymmärtänyt, että alumiinipultit on yleensä kertakäyttöisiä ja ne pitäisi aina pultteja aukaistessa uusia.
Comment
-
Comment