Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miksutus97
    BTCF Member
    • Oct 2015
    • 48
    • espoo

    Haluaako joku tarkistaa logia hieman. Voiko tuo matala lpfp paine aiheuttaa nuo timing correctionit? Tulpat/puolat/suuttimet ovat max 2tkm ajettuja.


    Käyttis : BMW F20 M140

    Comment

    • Krampus
      BTCF Member
      • Nov 2017
      • 373
      • Keski-Suomi

      Ei ole virittämistä, mutta en parempaakaan topikkia keksinyt. Öljysuodattimenkotelo vuotaa jonkinverran öljyä ja molemmat tiivisteet pitäisi vaihtaa, että mitään vahinkoa ei pääse tulemaan.
      Mitä eroa näillä tiivisteillä on hinnan lisäksi:

      E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
      F39 X2 Xdrive20D, käyttis
      Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

      Comment

      • tryffis
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 271
        • Vantaa

        Originally posted by Krampus View Post
        Ei ole virittämistä, mutta en parempaakaan topikkia keksinyt. Öljysuodattimenkotelo vuotaa jonkinverran öljyä ja molemmat tiivisteet pitäisi vaihtaa, että mitään vahinkoa ei pääse tulemaan.
        Mitä eroa näillä tiivisteillä on hinnan lisäksi:

        https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../632090-elring
        Äkkiseltään veikkaisin että tuo jälkimmäinen on uudempi revisio, tiedä sitten mikä on muuttunut, mutta ostaisin tuon uudemmalla tuotenumerolla (isommalla koodilla) olevan kun kyse on muutamasta eurosta.

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 502
          • Kouvola

          Originally posted by Krampus View Post
          Ei ole virittämistä, mutta en parempaakaan topikkia keksinyt. Öljysuodattimenkotelo vuotaa jonkinverran öljyä ja molemmat tiivisteet pitäisi vaihtaa, että mitään vahinkoa ei pääse tulemaan.
          Mitä eroa näillä tiivisteillä on hinnan lisäksi:

          https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../632090-elring
          Vaihda samalla ne öljynjäähdyttimen putkien o-renkaat (ainakin omassa piti putket irrottaa, että pääsi kiinnityspultteihin käsiksi), itse kasasin vanhoilla ja jäi hieman tihkumaan. Uusilla o-renkailla sitten tiivistyi. Eivät montaa euroa olleet marmorilla.
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • Krampus
            BTCF Member
            • Nov 2017
            • 373
            • Keski-Suomi

            Originally posted by mmie View Post
            Vaihda samalla ne öljynjäähdyttimen putkien o-renkaat (ainakin omassa piti putket irrottaa, että pääsi kiinnityspultteihin käsiksi), itse kasasin vanhoilla ja jäi hieman tihkumaan. Uusilla o-renkailla sitten tiivistyi. Eivät montaa euroa olleet marmorilla.

            Kiitos vinkistä. Nopeasti vilkaistuna realOEM:stä en löytänyt osanumeroa o-renkaalle. Onko tietoa o-renkaan osanumerosta tai tarkkoja mittoja?
            E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
            F39 X2 Xdrive20D, käyttis
            Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by Krampus View Post
              Kiitos vinkistä. Nopeasti vilkaistuna realOEM:stä en löytänyt osanumeroa o-renkaalle. Onko tietoa o-renkaan osanumerosta tai tarkkoja mittoja?

              Comment

              • häpykumpu
                Newbiemmer
                • Jan 2018
                • 2
                • helsinki

                Terve. Oma bemmi rupes temppuilemaan heti turbojen vaihdon jälkeen mielenkiintosesti. Autoon laitettiin uudet vakioahtimet. Auto nykii 1/4-1/2 kaasulla aivan nii kovasti välillä, että meinaa niskat mennä nurin.

                Pari kertaa heittäny cel valot tauluun ja tehot pois. Vikakoodeiksi heittänyt
                2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
                30FE Boost over target
                3100 low boost mode engaged -- CEL displayed

                Ja toisella kerralla sitten.
                2E69 Knock sensor signal 2
                3100 low boost mode engaged -- CEL displayed

                Muuten ajoltaan tuntuu suhteellisen normaalilta, mutta tosiaan vajaall kaasulla nykii jäätävästi.

                Autossa on kiinni jb4 ja samat oireet löytyy 1 mapilla sekä 0 mapilla. Logia pääsen ottamaan vasta viikolla kuhan kelit sallii.

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  Edit. Luin liian hätäisesti koodit.
                  Last edited by BMW; 01-03-2020, 16:00.
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    Turbojen alipaineletkut vaihtoon. Sama vika itellä tovin, kunnes merkkikorjaamossa huomasivat vian.
                    Juutuubasta löytyy ohjeita ja vinkkejä.


                    Originally posted by häpykumpu View Post
                    ...

                    Pari kertaa heittäny cel valot tauluun ja tehot pois. Vikakoodeiksi heittänyt
                    2D2E Angle of throttle valve - intake pipe underpressure, correlation
                    30FE Boost over target
                    3100 low boost mode engaged -- CEL displayed

                    Ja toisella kerralla sitten.
                    2E69 Knock sensor signal 2
                    3100 low boost mode engaged -- CEL displayed

                    Muuten ajoltaan tuntuu suhteellisen normaalilta, mutta tosiaan vajaall kaasulla nykii jäätävästi.

                    Autossa on kiinni jb4 ja samat oireet löytyy 1 mapilla sekä 0 mapilla. Logia pääsen ottamaan vasta viikolla kuhan kelit sallii.
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1782
                      • Turku

                      Öljynsuodattimen jalka

                      Muistelisin lukeneeni jostain täältä, että N54:n eräs tyypivika on öljynsuodattimen jalan tiivisteet, jotka alkavat vuotamaan ja sen jälkeen öljyä tihkuu siihen alapuolella olevalle moniurahihnalle. Olen huomannut, että oma kone tihkuu hieman öljyä (jostain) tuohon öljynsuodattimen kannen viereen (kuvassa punaisella ympyröity kolo). Onkohan tuossa nyt kyse juuri tästä ongelmasta?

                      Ja mitkä nuo tiivisteet on, jotka kannattaa vaihtaa kerralla? Ovatko ne tässä realoem kaaviossa mainitut osat nro 4 ja 5: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3971
                      Attached Files
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6169
                        • Helsinki

                        Veljen N54 tuli vaihdettua tuo osa 5 pelkästään, loppu vuoto, se vuoti kuin kuvassa. Jotkut sanonut että kannattaa vaihtaa samalla ne öljyn jäähdyttimen putkien o-renkaat, jos on sellainen on, kun ne putket joutuu avaa siitä edestä pois, että saa tilaa, osa numero 7, ja noi mitkä on siinä öljynsuodatin jalassa
                        https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=17_0375
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Krampus
                          BTCF Member
                          • Nov 2017
                          • 373
                          • Keski-Suomi

                          Originally posted by Silmaauki View Post
                          Muistelisin lukeneeni jostain täältä, että N54:n eräs tyypivika on öljynsuodattimen jalan tiivisteet, jotka alkavat vuotamaan ja sen jälkeen öljyä tihkuu siihen alapuolella olevalle moniurahihnalle. Olen huomannut, että oma kone tihkuu hieman öljyä (jostain) tuohon öljynsuodattimen kannen viereen (kuvassa punaisella ympyröity kolo). Onkohan tuossa nyt kyse juuri tästä ongelmasta?

                          Ja mitkä nuo tiivisteet on, jotka kannattaa vaihtaa kerralla? Ovatko ne tässä realoem kaaviossa mainitut osat nro 4 ja 5: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_3971
                          Kyllä, osat 4 ja 5. Samalla o-renkaat, mitkä menee oljynlauhduttimelle. Osanumero löytyy aikaisemmista posteista kun asiaan liittyvää kyselin. Minulla sama homma edessä. Tiivisteet olen hommannut ja asentaa pitää ennen kuin ottaa auton ajoon.
                          Hidas
                          Last edited by Krampus; 09-03-2020, 19:59. Reason: Hidas
                          E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
                          F39 X2 Xdrive20D, käyttis
                          Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            Menee itselläkin nuo tiivisteet vaihtoon
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1782
                              • Turku

                              Öljynlauhduttimen o-renkaat oli hyvä huomio. Ne pitää myös poimia ostoskoriin.

                              Kun tuo öljynsuodattimen jalka on alumiinia, niin onko siinä myös jotkin pultit alumiinia? Olen ymmärtänyt, että alumiinipultit on yleensä kertakäyttöisiä ja ne pitäisi aina pultteja aukaistessa uusia.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • BMW
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 3822
                                • California

                                Originally posted by Silmaauki View Post
                                Öljynlauhduttimen o-renkaat oli hyvä huomio. Ne pitää myös poimia ostoskoriin.

                                Kun tuo öljynsuodattimen jalka on alumiinia, niin onko siinä myös jotkin pultit alumiinia? Olen ymmärtänyt, että alumiinipultit on yleensä kertakäyttöisiä ja ne pitäisi aina pultteja aukaistessa uusia.
                                Onko näin? Mä oon jo muutaman kerran irroittanu ohjaustehostimen ja sen alumutterit. Olisko ne hyvät vaihtaa ens kerralla uusiin? :think
                                P
                                R
                                N
                                D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎