Joo siihen tarvitset E-hylsyjä.
Keskellä missä raitisilmansuodatin lähellä on "luukku" jonka saa isolla talttapäällä auki näppärästi.
Sen luukun alla poikkituen toinenpää johon tarvitsee myös e-hylsyä sitten lähteekin poikkituki pois ja pääset yläpäähän käsiksi.
BMWHUOLLOTJAKORJAUKSET ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä! p. 040 166 7576 / Whatsapp
Et välttämättä, mutta siinä on joku "tukivarsi" päällä, siis sen iskarin yläosan päällä.
Iskarin kierteen päässä on kuusiokololle paikka, millä pidetään iskaria paikallaan ja mutterilla kiritään. Esim 21mm tulppa-avain on hyvä, missä on mutterikanta ylhäällä, ei kannata pulttipyssyllä tai räikällä pelkästään vetää. Poikkituki taitaa olla e16 ja e20 torxeilla kiinni.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Etuiskarit on sitten mallia "sisäänpäin vetäytyvä". Siihen tarviit erikoistyökalun. Mueller valmistaa ainakin kyseistä kittiä.
Vaatii kaks äijää. Mutteri iskarin päähän kiinni ja ruustukkiin kiinni. Toinen vetää iskarin niin pitkäksi kun saa (vaatii voimaa) ja toinen kiristää erikoistyökalun iskarin varteen ja näin iskari on pitkänä ja lukittuna. Ja kannattaa muistaa irroittaa lukitsin iskarista kun jousi on paikallaan
Mistäköhän mahtaa johtua kun auton (325d, m57n2) koneen täysin lämmittyä tyhjäkäynti heikkenee huomattavasti ja alkaa ns. Käymään epätasaisesti? Kylmällä auto herää ja kulkee hienosti mutta lämmettyä tyhjäkäynnillä käy miten sattuu...kulkupuoli tuntuu tosin olevan tuolloinkin kunnossa :think lisäyksenä vielä että mitää vikakoodia ei anna
Jouduin viimeyönä lähtemään sairaalassa käymään ja auto lähti hiukan huonosti käyntiin (sahas pari kertaa ennen kuin käynnisty).
Ajattelin että ei siinä mitään varmaan tosta etanoolista johtunee mutta
aamulla kun pääsin lähtemään kotio niin eipä startannut lainkaan..
Valot vaan vilkku ja kuului pientä rätinää starttia painaessa mutta startti ei pyöri lainkaan.
Akku näytti 12.5v virtojen ollessa pois mutta ei vaan tahtonut yrittää edes startata.
Mäkilähdöllä lähti heti käyntiin ja kaikki näytti normaalilta, ajelin kotio ja jätin pihalle ja ei lähde käyntiin taaskaan.
Kuulostaako että starttimoottorilla tuli tunnit täyteen taikka joku johto irtipoikki siellä vai mistä lähtis tutkimaan? :think
Potilas 2006 e92 335i n54
Jos airbagin ja turvavyön merkkivalo on autossa, onko asia niin että sitä ei saa nollattua millään laitteella jos oikeasti on jokin vika?
Leimalle pitäis saada auto mutta ei nollaantunut muutamalla testerillä millä kaverin kanssa testailtiin. Eli summa summarum, saako sitä nyt millään laitteella nollatuksi jos jokin oikea vika on? Testerillä löytyi kyllä vikakoodi että istuintunnistin ei tunnista. Mutta onko nyt vietävä jonnekin pajalle suurempaan korjaukseen vai mitä tässä pitäisi tehdä :think
Jos airbagin ja turvavyön merkkivalo on autossa, onko asia niin että sitä ei saa nollattua millään laitteella jos oikeasti on jokin vika?
Leimalle pitäis saada auto mutta ei nollaantunut muutamalla testerillä millä kaverin kanssa testailtiin. Eli summa summarum, saako sitä nyt millään laitteella nollatuksi jos jokin oikea vika on? Testerillä löytyi kyllä vikakoodi että istuintunnistin ei tunnista. Mutta onko nyt vietävä jonnekin pajalle suurempaan korjaukseen vai mitä tässä pitäisi tehdä :think
Veikkaan, että jos tunnistin on oikeasti pimeä niin voit yrittää nollata koodit, mutta tietääkseni se koodi ilmestyy heti takasin kun anturiin ei saa yhteyttä? Eikö nuo istuintunnistimet ole suht helppo vaihtaa vai olenko ymmärtänyt väärin?:think
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
Eipä se koodin nollaaminen varmaan mitään hyödytä, jos vika on aktiivinen. Eli rikkoutunut osa vaihtoon ja koodit pois. Samalla saat toimivan Airbag järjestelmän, mikä on todettu kohtuullisen hyödylliseksi kolaritilanteissa.
Veikkaan, että jos tunnistin on oikeasti pimeä niin voit yrittää nollata koodit, mutta tietääkseni se koodi ilmestyy heti takasin kun anturiin ei saa yhteyttä? Eikö nuo istuintunnistimet ole suht helppo vaihtaa vai olenko ymmärtänyt väärin?:think
Ok, kiitos tästä. Eikös istuintunnistimet oo verhoilun sisällä? Jos näin niin ei kai ne sitten kovin yksinkertaisesti vaihdu.
Ok, kiitos tästä. Eikös istuintunnistimet oo verhoilun sisällä? Jos näin niin ei kai ne sitten kovin yksinkertaisesti vaihdu.
Työtähän se vain. Jos tosiaa kaverilla lukuvehkeet ni kannattaa vähä tutkailla että onko liitin edes kiinni tai onko liittimessä fibaa.
Tai johoissa. Jos iha vaa niinki pienellä pääsis.
Tunnistimet jemmassa jakkaran verhoilun alla. Nahkajakkaroihin ainakin mielestäni viheliäinen vaihtaa. Jätin suosiolla tekemättä. Purkamisen yhteydessä kaikki verhoiluklemmarit pitää vaihtaa, kertakäyttötavaraa.
Marmorilla muistaakseni +500 euroa vaihto, joten kertoo jotain työn vaativuudesta.:think
Comment