Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Georgios Terziakis
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 373
    • Imatra

    Miulla toimi hienosti alkuun ledi-rekkarivalot, vaan nyttemmin alkanu herjaamaan niistä (palaa edelleen ok).
    Mut auto kyl sanoo selkeesti että rekkarivaloissa vikaa, niin helppo korjata.
    BMW 335i coupe -06
    BMW 330i coupe -00
    Ja pari vanhempaa menOpeliä

    Comment

    • Shatter
      BTCF Member
      • Mar 2013
      • 923
      • Oulu

      Originally posted by Shatter View Post
      E91 LCIssä kuskin puoleinen adaptiivinen ajovalo sekoilee omiaan. Pakki päällä näyttää suoraan kuten kuuluu mutta vaihde eteenpäin vetää valokuvion ihan vasempaan laitaan niin että pimeällä ajaessa valokuvio on täysin vastaantulevien kaistalla. Rattia kääntäessä sivusäätö pelaa kuitenkin normaalisti, ei vikakoodeja. Tuskin kuuluu em. tavalla toimia, muilla kokemuksia vai kokeilenko vain ruuvata säätöruuvia?
      sivusäädön ruuvasin ihan tappiin kuskin umpiosta eikä riittänyt mutta paransi tilannetta hieman. Saahan tuon toistaiseksi kierrettyä pitämällä valokatkaisimen lyhyillä jolloin adaptiviisuus ei ole aktiivinen ja valot näyttävät oikein.

      Käynnistyksessä tekee siis testiajot normaalisti ja molemmat valokeilat pysyvät suorassa kuten kuuluu pari sekunttia ja sitten kuskin valo vetää kuvion täysin vasempaan laitaan, ajaessa valokuvio kuitenkin säätyy normaalisti. Tekisi mieli testata ohjainmoduuleita ristiin siirtyykö ongelma vänkärin puolelle, mutta taitaa olla puskurin ja umpioiden irroitus että pääsee pohjaan käsiksi :think

      E: auton historian mukaan vasen ajovaloumpio on jo näköjään kertaalleen uusittu takuuseen heti uutena vain 2500km ajettuna.
      Last edited by Shatter; 09-07-2022, 11:35.
      Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

      E91 330dA xDrive M-Sport '09
      VW Golf mk4 1.6 '03
      Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
      MB W108 250S '67 x2

      Comment

      • Bubblan
        Newbiemmer
        • Feb 2021
        • 29
        • PK-seutu

        Originally posted by Johnny_Gas View Post
        Pyydä kaveri avuksi. Itse etsin joskus kaikki läpi ja lopulta syyllinen oli takajarruvalo.
        Noh siis... Ongelma löytyi, oikean takavalon toinen polttimo. Tähän vinkkiisi liittyen olin siis pyytänyt isältä apua ja hän oli todennut kaikkien toimivan

        Youtubesta pienet googlaukset ja uusi kierros niin, että isä painaa jarrua ja minä katson. Sillä löytyi... Faija on vanha, ja siksi annetaan anteeks, mutta vähän vitutti
        G30 LCI 530e xdrive M sport
        Ex. E91 LCI 318iA
        Ex. E90 335iA

        Comment

        • Johnny_Gas
          Bimmer Rookie
          • May 2019
          • 37
          • Turku

          Originally posted by Bubblan View Post
          Noh siis... Ongelma löytyi, oikean takavalon toinen polttimo. Tähän vinkkiisi liittyen olin siis pyytänyt isältä apua ja hän oli todennut kaikkien toimivan

          Youtubesta pienet googlaukset ja uusi kierros niin, että isä painaa jarrua ja minä katson. Sillä löytyi... Faija on vanha, ja siksi annetaan anteeks, mutta vähän vitutti
          Joskus se yksinkertaisin ratkaisu on paras. Hyvä että vika löytyi
          E91 LCI

          Comment

          • Shatter
            BTCF Member
            • Mar 2013
            • 923
            • Oulu

            Originally posted by Shatter View Post
            sivusäädön ruuvasin ihan tappiin kuskin umpiosta eikä riittänyt mutta paransi tilannetta hieman. Saahan tuon toistaiseksi kierrettyä pitämällä valokatkaisimen lyhyillä jolloin adaptiviisuus ei ole aktiivinen ja valot näyttävät oikein.

            Käynnistyksessä tekee siis testiajot normaalisti ja molemmat valokeilat pysyvät suorassa kuten kuuluu pari sekunttia ja sitten kuskin valo vetää kuvion täysin vasempaan laitaan, ajaessa valokuvio kuitenkin säätyy normaalisti. Tekisi mieli testata ohjainmoduuleita ristiin siirtyykö ongelma vänkärin puolelle, mutta taitaa olla puskurin ja umpioiden irroitus että pääsee pohjaan käsiksi :think

            E: auton historian mukaan vasen ajovaloumpio on jo näköjään kertaalleen uusittu takuuseen heti uutena vain 2500km ajettuna.
            Tähänkin taisi löytyä selitys, ei vika ollenkaan vaan ominaisuus AHL2 varustetuissa EU autoissa jota näkyvät koodailevan käyttöön jenkkilässä. Kyseessä leveämpi valokeila "town light" 50km/h asti, jonka jälkeen ajovalot palaavat keskelle.

            Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

            E91 330dA xDrive M-Sport '09
            VW Golf mk4 1.6 '03
            Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
            MB W108 250S '67 x2

            Comment

            • Elätti
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 159
              • Great Kuopio Area

              Onko kukaan keksinyt minkä merkkiset etupään koiranluut kestäisi vuotta pidempään? Omaan e91 niitä saa vaihtaa kerran vuoteen. Tähän saakka olen käyttänyt Lemförderiä ja eivät vaan kestä, vaikka olen tuota pitänyt ns. premium merkkinä.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                Originally posted by Elätti View Post
                Onko kukaan keksinyt minkä merkkiset etupään koiranluut kestäisi vuotta pidempään? Omaan e91 niitä saa vaihtaa kerran vuoteen. Tähän saakka olen käyttänyt Lemförderiä ja eivät vaan kestä, vaikka olen tuota pitänyt ns. premium merkkinä.
                Ei niinkään vastaus kysymykseesi, vaan samat kokemukset. Nyt kokeilussa FAG:n välitangot joille en myöskään pitkää ikää ennusta. Herkistelin, pyörittelin nivelpäitä asennusta varten ja kurkkasin suojakumin alle - ei piskoakaan vaseliinia. Nyt on vaskua, mutta en usko että nämäkään on pitkäikäiset. Kestäisköhän orkkikset
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Elätti
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 159
                  • Great Kuopio Area

                  Originally posted by schwarze View Post
                  Ei niinkään vastaus kysymykseesi, vaan samat kokemukset. Nyt kokeilussa FAG:n välitangot joille en myöskään pitkää ikää ennusta. Herkistelin, pyörittelin nivelpäitä asennusta varten ja kurkkasin suojakumin alle - ei piskoakaan vaseliinia. Nyt on vaskua, mutta en usko että nämäkään on pitkäikäiset. Kestäisköhän orkkikset
                  Tässä aikani kuluksi googlasin miltä näyttää originaali kallistuksenvakaajan yhdystanko ja mikä muistuttaisi sitä eniten.

                  Alkuperäinen:





                  Swag:




                  Monroe:




                  Näistä tuo monroe vaikuttaa muodoiltaa eniten originaalia, ja onpa siinä myös tuo stanssauspaikka BMW numerollekin. Puhdasta arvailua, mutta jotenkin tuo nivelen malli kepin päissä on erilainen noissa vrt. yleisimpiin merkkeihin, joiden tanko on tehty samalla valumuotilla. FAGin keppi on ainakin esimerkkikuvien perusteella ihan erinäköinen, joten siitä en osaa sanoa mitään.

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    Niin no. Se aiemmin vaihtamani lemmarin välitanko oli ulkoisesti täysin vanhan alkuperäisosan näköispainos. Harmi kun iskarijumpan yhteydessä ylihuolsin, enkä löytänyt itseltäni hyllypaikkaa käytetyille välitangoille. Eli ei tuo ulkonäkö valitettavasti ole tae laadusta.
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Elätti
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 159
                      • Great Kuopio Area

                      Originally posted by schwarze View Post
                      Niin no. Se aiemmin vaihtamani lemmarin välitanko oli ulkoisesti täysin vanhan alkuperäisosan näköispainos. Harmi kun iskarijumpan yhteydessä ylihuolsin, enkä löytänyt itseltäni hyllypaikkaa käytetyille välitangoille. Eli ei tuo ulkonäkö valitettavasti ole tae laadusta.
                      Noniin, eli oma oletukseni oli siis täysin metsässä . Joko se on sit marssittava OEM tiskille tai sitten ehkä löytyy joku merkki joka tekee kestäviä.

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1121
                        • suomi

                        Käsijarru narisee autosta noustessa/mennessä autoon.

                        Käsijarru pois kytkettynä ääntä ei tule,mistä se ääni voi tulla?

                        Comment

                        • Elätti
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 159
                          • Great Kuopio Area

                          Originally posted by arben View Post
                          Käsijarru narisee autosta noustessa/mennessä autoon.

                          Käsijarru pois kytkettynä ääntä ei tule,mistä se ääni voi tulla?
                          Vastasit itse kysymykseesi, eli ääni tulee käsijarruista. Oletettavasti käkkäri on liian löysällä ja ei ota kunnolla kiinni ja siksi renkaat pääsee hieman pyörähtämään autoon istuessa/autosta noustessa.



                          Eli auto tunkille takapäästä, yksi pyöränpultti pois ja säätämään käsijarrua .

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1121
                            • suomi

                            Originally posted by Elätti View Post
                            Vastasit itse kysymykseesi, eli ääni tulee käsijarruista. Oletettavasti käkkäri on liian löysällä ja ei ota kunnolla kiinni ja siksi renkaat pääsee hieman pyörähtämään autoon istuessa/autosta noustessa.



                            Eli auto tunkille takapäästä, yksi pyöränpultti pois ja säätämään käsijarrua .
                            Itte oisin veikannut rasvan puutetta kengän ja kilven välissä(tähän korjaus ohjekkin pyytää rasvaa). Käkkäri säädetty ohjeiden mukaan joten sen pitävyydessä en usko ongelman olevan. No tarttee purkaa.

                            Comment

                            • Jupi
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2019
                              • 150
                              • Tampere

                              ABS-kehän vaihto edessä sigun autoon, mihin momenttiin vetoakselin mutteri kuuluu kiristää? Jostain löysin luvuksi 420 Nm, onko oikea?

                              Ei ole kyllä noin isoille luvuille momenttiavainta itsellä.
                              Last edited by Jupi; 27-07-2022, 10:22.
                              E90 318i -09

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2717
                                • Tampere

                                Originally posted by Jupi View Post
                                ABS-kehän vaihto edessä sigun autoon, mihin momenttiin vetoakselin mutteri kuuluu kiristää? Jostain löysin luvuksi 420 Nm, onko oikea?
                                M27 -kokoiselle kierteelle 420 Nm on tehtaan ohjeen mukainen.
                                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎