Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 929
    • Espoo

    Originally posted by bmw323it View Post
    E90:n lämmityslaitteen tuuletin puhaltelee mitä sattuu. Välillä kovempaa, valillä hiljempaa, ja nopeus muuttuu ihan randomisti vähän väliä. Ei seuraa myöskään manuaalisäätöjä (automaatti-ilmastointi). Täysnopeus toimii kuten kuuluu.

    Kyseessä siis ihan klassiset viallisen siilin/ohjaimen oireet. Sen vaihdoin uuteen, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.

    Mistähän tuo voisi johtua? Auton akku alkaa olla aika huono, mutta puhaltimen toiminta on arvaamatonta myös auton käydessä, joten ei kai voi johtua akusta?
    Voi johtua myös akusta.

    Minulla tulee niin paljon pätkäajoa, että ilman ylläpitolaturia akku on melkein koko ajan tyhjä. Kun lähtee tyhjällä akulla liikkeelle, niin alkuun ei puhalla mitään tai puhaltelee vähän miten sattuu. Tätä pidä sekoittaa siihen, että tosi kylmällä lähtee liikkeelle. Silloinhan auto odottelee, että jäähdytysvesi lämpenee ensin ja sitten vasta puhaltelee. Yksi selvä merkki oli se, että lähti siis liikkeelle, ajoi hetken aikaa, jotta lämpisi ja sitten suorilla puhallus toimi kutakuinkin, mutta pysähdyttäessä valoihin tai hidastettaessa kävelyvauhtiin puhallus taas lakkasi, koska laturi ei lataa tarpeeksi ja akku on liian tyhjä. Nyt kun olen jaksanut taas pitää autoa ylläpitolaturissa muutaman päivän viikossa, niin loppui tuollaiset pelleilyt. Yllättävän paljon voi asioita toimia miten sattuu, kun akku on huonona.

    Tuota voi vielä koittaa pidemmälle laittamalla tuulilasipuhalluksen päälle, siis se omasta napista laitettava. Jos silloin toimii kunnolla, niin voi olla (silti) akun tekosia. Se ei mene päälle enää kuin jos akku on aivan tyhjä.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • Teemuvaltanen
      Newbiemmer
      • Feb 2021
      • 5
      • Suomi

      Bmw 335i

      Morjesta osaako joku sanoa mikä vois olla kun esim kun yrittää polttaa kumia jarruu vasten nii autosta katoaa tehot kokonaan? Auto on siis 335i e93 manuaali fbo jb4

      Comment

      • mmie
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2012
        • 498
        • Kouvola

        Originally posted by Teemuvaltanen View Post
        Morjesta osaako joku sanoa mikä vois olla kun esim kun yrittää polttaa kumia jarruu vasten nii autosta katoaa tehot kokonaan? Auto on siis 335i e93 manuaali fbo jb4
        Jos sieltä on koodaamatta pois e-diff ja power reduction mode, niin voipi johtua niistä. Ehkä..

        Edit: En tiedä sitten kannattaako e-diff toimintoa koodata pois, jos ei ole oikeaa lukkoperää asennettuna.
        Last edited by mmie; 16-01-2023, 10:43.
        ex e36 325
        ex e46 328
        e92 335i FBO
        Ducati 900S ie
        KTM 640
        Suzuki GT550
        Honda CBR600

        Comment

        • Teemuvaltanen
          Newbiemmer
          • Feb 2021
          • 5
          • Suomi

          Originally posted by mmie View Post
          Jos sieltä on koodaamatta pois e-diff ja power reduction mode, niin voipi johtua niistä. Ehkä..

          Edit: En tiedä sitten kannattaako e-diff toimintoa koodata pois, jos ei ole oikeaa lukkoperää asennettuna.
          Okei. Kiitos tiedota!

          Comment

          • bmw323it
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1819
            • N/A

            Originally posted by E39-530A View Post
            Voi johtua myös akusta.

            Minulla tulee niin paljon pätkäajoa, että ilman ylläpitolaturia akku on melkein koko ajan tyhjä. Kun lähtee tyhjällä akulla liikkeelle, niin alkuun ei puhalla mitään tai puhaltelee vähän miten sattuu. Tätä pidä sekoittaa siihen, että tosi kylmällä lähtee liikkeelle. Silloinhan auto odottelee, että jäähdytysvesi lämpenee ensin ja sitten vasta puhaltelee. Yksi selvä merkki oli se, että lähti siis liikkeelle, ajoi hetken aikaa, jotta lämpisi ja sitten suorilla puhallus toimi kutakuinkin, mutta pysähdyttäessä valoihin tai hidastettaessa kävelyvauhtiin puhallus taas lakkasi, koska laturi ei lataa tarpeeksi ja akku on liian tyhjä. Nyt kun olen jaksanut taas pitää autoa ylläpitolaturissa muutaman päivän viikossa, niin loppui tuollaiset pelleilyt. Yllättävän paljon voi asioita toimia miten sattuu, kun akku on huonona.

            Tuota voi vielä koittaa pidemmälle laittamalla tuulilasipuhalluksen päälle, siis se omasta napista laitettava. Jos silloin toimii kunnolla, niin voi olla (silti) akun tekosia. Se ei mene päälle enää kuin jos akku on aivan tyhjä.
            Nyt on uusi akku ja puhallin toimii kuten pitää. Mielenkiintoista.
            Nyt:
            BMW 530e (g30)
            BMW 335i (e90)
            BMW 323iC (e36)
            BMW 850i (e31)
            Golf GTE
            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5148
              • Joensuu

              Enkelin silmät ei pala. Eka pimeni toinen ja vähän ajan päästä toinen. Oletin että Kiinan polttimot oli tasalaatuisen huonoja, mutta ei heränneet henkiin vaikka uudet vaihdoin. Tool32:sella nollasin valojen laskurit, mutta silti ei pelaa. FRM rikki? Auto valmistunut 2006, joten FRM1, joten voiko sinne päivittää 2008 vuosimallista uudemman FRM (3?):sen?
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by ruupanen View Post
                Enkelin silmät ei pala. Eka pimeni toinen ja vähän ajan päästä toinen. Oletin että Kiinan polttimot oli tasalaatuisen huonoja, mutta ei heränneet henkiin vaikka uudet vaihdoin. Tool32:sella nollasin valojen laskurit, mutta silti ei pelaa. FRM rikki? Auto valmistunut 2006, joten FRM1, joten voiko sinne päivittää 2008 vuosimallista uudemman FRM (3?):sen?
                Nollasitko varmasti oikeiden polttimoiden laskurit? Johdotus varmasti kunnossa? Onhan se mahdollista laittaa uudempi FRM. Kaikki FRM ei sitten käy kaikkiin autoihin.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5148
                  • Joensuu

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Nollasitko varmasti oikeiden polttimoiden laskurit? Johdotus varmasti kunnossa? Onhan se mahdollista laittaa uudempi FRM. Kaikki FRM ei sitten käy kaikkiin autoihin.
                  Nollasin kaikki. Johdot ok ainakin liittimien osalta. Ei ole hapettumia tms.

                  Uudempaa haaveillut muutenkin, koska tosta FRM1:sestä uupuu monia mukavia koodausmahdollisuuksi vs esim FRM2.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by ruupanen View Post
                    Nollasin kaikki. Johdot ok ainakin liittimien osalta. Ei ole hapettumia tms.

                    Uudempaa haaveillut muutenkin, koska tosta FRM1:sestä uupuu monia mukavia koodausmahdollisuuksi vs esim FRM2.
                    Kysyin nyt vaan kun vaikuttaa vähän ihmeelliseltä, miksi sieltä olisi kahden enkelin ohjaus hajonnut vähälle aikaa. Ihan ettei nyt vaan käy niin, että turhaan vaihtaa boksia. Toki jos päivitys on haaveissa, niin eikun vaan. Ei nuo mahdottomia maksa ja kyllähän sillä saa lisää toimintoja kuten sanoit.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5148
                      • Joensuu

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Kysyin nyt vaan kun vaikuttaa vähän ihmeelliseltä, miksi sieltä olisi kahden enkelin ohjaus hajonnut vähälle aikaa. Ihan ettei nyt vaan käy niin, että turhaan vaihtaa boksia. Toki jos päivitys on haaveissa, niin eikun vaan. Ei nuo mahdottomia maksa ja kyllähän sillä saa lisää toimintoja kuten sanoit.
                      Kieltämättä outoa tämä on. Mutta haluaisin esim "follow me" valot koodailla + että syttys sumarit ja enkelit palamaan, mutta ei onnistu tässä versiossa, joten tämä on loistava syy päivittää

                      Meneekö nuo ristiin miten hyvin, vai pitääkö huomioida esim adaptiiviset valot uutta hommatessa?
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Kieltämättä outoa tämä on. Mutta haluaisin esim "follow me" valot koodailla + että syttys sumarit ja enkelit palamaan, mutta ei onnistu tässä versiossa, joten tämä on loistava syy päivittää

                        Meneekö nuo ristiin miten hyvin, vai pitääkö huomioida esim adaptiiviset valot uutta hommatessa?
                        Kyllä pitää huomioida auton varusteet, eli aika tarkkana kannattaa olla sitä hankkiessaan. Kannattaako päivityksiin edes aina syytä etsiä, fiiliksellä nämä autotkin on valittu eikä järjellä, joten jos moinen haaveissa, niin unohda sen nykyisen ihmettely ja metsästämään vaan uutta
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • jluoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 685
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kyllä pitää huomioida auton varusteet, eli aika tarkkana kannattaa olla sitä hankkiessaan. Kannattaako päivityksiin edes aina syytä etsiä, fiiliksellä nämä autotkin on valittu eikä järjellä, joten jos moinen haaveissa, niin unohda sen nykyisen ihmettely ja metsästämään vaan uutta
                          Nii, ei kai näitä pelkällä järjellä osteta ja pidetä?
                          Uusi KIA yksityisleasing-sopimuksella vois olla ihan järkivalinta.
                          Mutta ne on niitä toisenlaisia ihmisiä varten..
                          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by jluoma View Post
                            Nii, ei kai näitä pelkällä järjellä osteta ja pidetä?
                            Uusi KIA yksityisleasing-sopimuksella vois olla ihan järkivalinta.
                            Mutta ne on niitä toisenlaisia ihmisiä varten..
                            Juuri näin.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • ruupanen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 5148
                              • Joensuu

                              Adaptiisivet valot, joten bi-xenon. Saako noiita H7 väläytysvaloja millä patentilla palaamaan samaan aikaan xenon pitkien kanssa? Carlyllä yritin katsoa oisko ollut niin helppoa, että koodaamaalla mutta en valikoista löytänyt?

                              Laitoin niinhin ledit, niin nehän on nyt kirkkaamat mitä xenon pitkät, joten olisivat loistava apu pitkille valoille, eikä tarviis rueta asentaa rumaa valopaneelia keulaan.
                              Last edited by ruupanen; 23-01-2023, 09:46.
                              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by ruupanen View Post
                                Adaptiisivet valot, joten bi-xenon. Saako noiita H7 väläytysvaloja millä patentilla palaamaan samaan aikaan xenon pitkien kanssa? Carlyllä yritin katsoa oisko ollut niin helppoa, että koodaamaalla mutta en valikoista löytänyt?

                                Laitoin niinhin ledit, niin nehän on nyt kirkkaamat mitä xenon pitkät, joten olisivat loistava apu pitkille valoille, eikä tarviis rueta asentaa rumaa valopaneelia keulaan.
                                En nyt päätäni pantiksi laita jokaisen frm kohdalla, mutta muistaakseni on mahdollista koodata palamaan.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎