Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 936
    • Espoo

    Originally posted by Silmaauki View Post
    Sen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?

    Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
    Myös omassa E92:ssa on siellä musta tai tummanharmaa "huopa".
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7431
      • Oulu

      Sellainen tuntuma myös jäänyt että E39:iin verrattu tuo E92 eriste on pienempi ja kevyempää tekoa. E39 konepeltihän ei kolise sulkiessä mitenkään, E92 pelti taas "soi" jos sitä koputtelee. Varmaan alumiinia E92:ssa?
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        Originally posted by Silmaauki View Post
        Sen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?

        Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
        Mulla on E91:ssä ja muistaakseni E61:ssä. Mutta nähdäkseni ihan omin silmin tuo huopa erinäisistä syistä kutistuu ajan kanssa.
        Ja kun on "kiinni" vaan pikku sivuläpillä konepellin aukoissa niin en ihmettele että niitä revitään pois kun alkaa pahastikin roikkumaan.
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5425
          • S:t Karins

          Kyllä siellä huopa on.
          E93:
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            Kaikissa löytyy huopa ja melkoisen suotavaa pitääkkin ainakin suoraruiskuissa. Yksi syy voi olla pois ottamisessa että huopa kutistuu aika voimakkaasti, jos pääsee kastumaan.
            Sitten alkaa repsottamisongelmat ja jos huopa saumasta aukeaa, sisältä tulee sellasta hilsettä joka paskoo joka kohdan.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7543
              • Kotona

              Maalauksessa kun otetaan pois niin saattaa unohtua tai jopa hajota irroitettaessa ja jää sitten laittamatta takaisin.
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
              -

              Comment

              • mmie
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 505
                • Kouvola

                Originally posted by Silmaauki View Post
                Sen mukaan mitä olen realoem:stä katsonut niin tässä sarjassa pitäisi olla konepellin alapuolella eriste, ainakin näissä mun omissa. Näissä mun kahdessa yksilössä ei sitä ole enkä ole juuri koskaan missään kuvissa sitä nähnyt. Onko täällä joku, jolla se on konepellin alaosassa kiinni?

                Onkos tässä jokin syy miksi se ehkä olisi useimmista otettu irti tai kenties hajonnut?
                Mun E92 löytyy.
                ex e36 325
                ex e46 328
                e92 335i FBO
                Ducati 900S ie
                KTM 640
                Suzuki GT550
                Honda CBR600

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1845
                  • Turku

                  Tähän mennessä kaikilla on tuo paikallaan. Paitsi mulla.

                  Originally posted by Cunttory View Post
                  Kaikissa löytyy huopa ja melkoisen suotavaa pitääkkin ainakin suoraruiskuissa. Yksi syy voi olla pois ottamisessa että huopa kutistuu aika voimakkaasti, jos pääsee kastumaan.
                  Sitten alkaa repsottamisongelmat ja jos huopa saumasta aukeaa, sisältä tulee sellasta hilsettä joka paskoo joka kohdan.
                  Mitäs tarkoitat tuolla melkoisen suotavalla juuri suoraruiskuisssa?

                  Originally posted by Zeta View Post
                  Maalauksessa kun otetaan pois niin saattaa unohtua tai jopa hajota irroitettaessa ja jää sitten laittamatta takaisin.
                  Hhmmm... Aarteen konepelti on mulla maalattu 2-3 vuotta sitten. On tietty mahdollista, että tuo on siinä yhteydessä jäänyt jonnekin maalaamoon. Mulla ei ole mitään muistikuvaa tai tietoa olisko tuo ollut jo sitä ennen poissa.

                  Aarteen hankintalistalla tuo on jo ollut hetken aikaa. Pulkkaan sitä en hanki.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Tähän mennessä kaikilla on tuo paikallaan. Paitsi mulla.


                    Mitäs tarkoitat tuolla melkoisen suotavalla juuri suoraruiskuisssa?
                    Korkeapainepumppu on nelosissa kannen päällä (toki muovikopan alla) ja kuutostenkin pumpun melua vaimentaa.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 505
                      • Kouvola

                      Tiedä sitten onko sillä huovalla suurtakaan merkitystä.

                      En ole bemissä kokeillut, mutta meillä on kaksi 1.6crdi kiaa, joista toisessa on vielä paksumpi huopa konepellissä kuin bemmis ja toisessa ei mitään.
                      Ei niistä oikein kuule sisälle tai ulos suurempaa eroa.

                      Bemarista kun sen vuoratun muovikopan poistaa venttiilikopan päältä, niin sitten kyllä kuulee dramaattisen eron, kun alkaa kuulostamaan jo puimakoneelta.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • alfaromeo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2019
                        • 256
                        • Suomi

                        Konepellin huovalla on myös lämpöä eristävä tarkoitus. Kesähelteillä ruuhkassa konehuoneessa on suhteellisen kuumat oltavat. Pahimmillaan alkaa konepellin maalit/lakat kiehumaan ja maalipinta pilalla...
                        E92 335ia
                        F11 535ia

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1845
                          • Turku

                          Originally posted by alfaromeo View Post
                          Konepellin huovalla on myös lämpöä eristävä tarkoitus. Kesähelteillä ruuhkassa konehuoneessa on suhteellisen kuumat oltavat. Pahimmillaan alkaa konepellin maalit/lakat kiehumaan ja maalipinta pilalla...
                          Tää on kyllä hyvä syy hommata tohon 335i:hin se huopa. Kesähelteillä on tullut sekin huomattua, että autosta noustessa voi auton altakin puhaltaa aika lämmin henkäys.

                          Talvipulkan N43:lla tuskin on lämmönnousulle vaaraa.
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • alfaromeo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2019
                            • 256
                            • Suomi

                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Tää on kyllä hyvä syy hommata tohon 335i:hin se huopa. Kesähelteillä on tullut sekin huomattua, että autosta noustessa voi auton altakin puhaltaa aika lämmin henkäys.

                            Talvipulkan N43:lla tuskin on lämmönnousulle vaaraa.
                            Smiedmannilta n.150€ genuine "äänieristysmatto".. Kilohinta kohdillaan
                            E92 335ia
                            F11 535ia

                            Comment

                            • Silmaauki
                              BTCF Member
                              • Jan 2015
                              • 1845
                              • Turku

                              Originally posted by alfaromeo View Post
                              Smiedmannilta n.150€ genuine "äänieristysmatto".. Kilohinta kohdillaan
                              Toi nyt on kilohinnalta vielä halpaa. Laita Krytoxia ostoskoriin ja ihmettele asiaa uudestaan.
                              E93 335i Aarre, Montego blue
                              E90 318i talvipulkka

                              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                              Comment

                              • juovi
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2019
                                • 62
                                • helsinki

                                kysymys valoista

                                E92 potilaana ja oikea umpio oli saanut kosteutta ja sen seurauksena lyhyet ja pitkät ei toimi oikeanpuoleisessa umpiossa. Vikakoodeja oli tallentunut muistiin ja mittarissa myös cc-id 295. Vikakoodit oli 009CBE,009CBD 00932C ja 00930B. Istalla luettu. Onkohan näille muita sulakkeita esim. FRM:ssä? (52,53,59 tarkastettu)


                                Pitää varmaan ottaa toisesta umpiosta ballasti ja pottimo ja tämän jälkeen tarvittaessa testata toisen umpion toimivuutta oikealla puolella. Kaarrevalojen ohjainlaitetta ei varmaan voi siirtää toiselle puolelle testiin ilman asianmukaista koodausta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎