Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2096
    • ǝɓuᴉʌʎH

    Kysytääs täällä kun ei kehtaa jenkkifoorumeilla herättää yli 5v vanhaa threadiä henkiin. Täältäkin löysin jonkun vanhan threadin vuodelta nakki ja muussi, jota ei kehdannut enää herättää henkiin.
    Autona siis sigun prelci E90, auto on tullut tehtaalta rattivaihteilla olevalla ratilla (S2XA), mutta joku vaihtanut sen perus sportti rattiin. Ostin ja vaihdoin M3 DCT-läpillä olevan ratin, mutta ne ei toimi. Löysin tämän kuvan jenkkifoorumilta, että kuuluuko nuo vaihtepaddlet johdottaa näin, jotta ne saa toimimaan?
    Click image for larger version

Name:	ASDF-111.png
Views:	723
Size:	312.2 KB
ID:	5491430
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • SushiX
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 2096
      • ǝɓuᴉʌʎH

      Virheen takia useampi post. Voi poistaa turhat.
      Last edited by SushiX; 03-01-2024, 11:04. Reason: virheen takia postasi useamman.
      E90 07 335D
      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2096
        • ǝɓuᴉʌʎH

        Virheen takia useampi post. Voi poistaa turhat.
        Last edited by SushiX; 03-01-2024, 11:04. Reason: Virheen takia postasi useamman.
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7030
          • Forssa

          Originally posted by JaniLap View Post

          FRM3 on uudempaa suunnittelua ja ei esim. yhtä helposti hukkaa polttimotarkastuslaskuria ohjelmistopäivitysten yhteydessä, mutta vaihtolaitteeksi on usein mahdollista asentaa molempia, ellei autossa ole esim. adaptiivisia led-valoja joihin FRM2 ei sovellu. Sinne on voitu asentaa FRM2 vaihtolaitteeksi saatavuudesta ja hankintahinnasta johtuen.
          Kyllä, FRM3 hankalempi löytää. Tai ylipäätään Boksi, joka tukisi käöntyviä tsenoneita. Jätän toistaiseksi ongelman enon ratkaistavaksi.
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • juovi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 55
            • helsinki

            E92 adaptiiviset ajovalot antaa vikakoodia CC ID 380. Vika viittaa niihin kääntyviin etuvaloihin, mutta onko näille oma polttimo? H3 kenties? En nyt saanut ihan selvyyttä tähän.

            Comment

            • juovi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2019
              • 55
              • helsinki

              E92 adaptiiviset ajovalot antaa vikakoodia CC ID 380. Vika viittaa niihin kääntyviin etuvaloihin, mutta onko näille oma polttimo? H3 kenties? En nyt saanut ihan selvyyttä tähän.
              Kyllä siellä H3 on ja helppo vaihtaa. Polttimo näkyy heti siinä umpion päällä olevan luukun alla. Mitään muuta ei tarvii purkaa ainakaa tässä E92 mallissa. Vaihdon pottimot ja vikakoodi mittaristosta poistui..

              Comment

              • rallikuski
                Newbiemmer
                • Nov 2015
                • 10
                • Launonen

                Heräsipä sellainen pikku kysymys, että osaakohan tuo E91 2010 lämmittää sisätilat kun on tuo kiertovesipumpullinen letkulämppäri kiinni koneen kyljessä...
                I-driven kauttahan löytyy se "climate" valikko ja sieltä saa ajastettua sisätilan puhalluksen päälle, mutta puhaltaako tuo ainoastaan kylmää ulkoilmaa sisälle vai osaako käyttää asetettua lämpötilaa lämmitämiseen??
                Chevrolet malibu '78
                Mercedes Benz 260E '88
                Mercedes Benz C280 '93
                BMW E91 325d '10
                Volvo 960 '92
                Kirppu '66
                Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
                Polaris RR '09

                Comment

                • eXon91
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 56
                  • Hollola

                  FRM:kö kusahtanut?
                  -kaikkiin moduuleihin saa yhteyden ja sen suhteen toiminta normaalia.
                  -Lukossa olleessa ei mene nukkumaan vaan heräilee jatkuvasti
                  -Ei lukittuna sisävalo syttyväy 6s ajakasi ja sammuvat 6s ajaksi tätä jatkuu hamaan ikuisuuteen.
                  -Lukittuna releet napsuvat ja auto ei nukahda.
                  -Istan mukaan frm herättää jatkuvasti autoa.
                  -Inpalla luettu IM muistutsta koodi 9328 Taster Innenlicht defekt.
                  -Kaikkien valoihin liittyvien painikkeiden toiminta testattu ja vaikuttaa normaalilta
                  -Kattovalo irroitettu ja sama toiminta jatkuu.

                  Pari vikkoa sitten uusittu ja rekisteröity AGM akku koodaukset sen suhteen kunnossa

                  Muutama päivä sitten töistä lähtiessä autossa ei mitään eloa, fyysisellä avaimella sisään ja konehuoneesta lisävirralla käyntiin.
                  Last edited by eXon91; 29-01-2024, 18:41.
                  E46 330d 2002

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10948
                    • Joensuu

                    Originally posted by rallikuski View Post
                    Heräsipä sellainen pikku kysymys, että osaakohan tuo E91 2010 lämmittää sisätilat kun on tuo kiertovesipumpullinen letkulämppäri kiinni koneen kyljessä...
                    I-driven kauttahan löytyy se "climate" valikko ja sieltä saa ajastettua sisätilan puhalluksen päälle, mutta puhaltaako tuo ainoastaan kylmää ulkoilmaa sisälle vai osaako käyttää asetettua lämpötilaa lämmitämiseen??
                    Ei mahda letkulämppärissä riittää teho moottorin lisäksi sisätilojen lämmittämiseen. Sisätilojen lämmittäminen vaatii todella paljon tehoa kun kennon läpi puhalletaan kokoajan ulkoilmaa. Jos saisi sisäkierron päälle ja olisi joku 3kw lämppäri niin ehkä. 1kw ei riitä.​

                    Originally posted by eXon91 View Post
                    FRM:kö kusahtanut?
                    -kaikkiin moduuleihin saa yhteyden ja sen suhteen toiminta normaalia.
                    -Lukossa olleessa ei mene nukkumaan vaan heräilee jatkuvasti
                    -Ei lukittuna sisävalo syttyväy 6s ajakasi ja sammuvat 6s ajaksi tätä jatkuu hamaan ikuisuuteen.
                    -Lukittuna releet napsuvat ja auto ei nukahda.
                    -Istan mukaan frm herättää jatkuvasti autoa.
                    -Inpalla luettu IM muistutsta koodi 9328 Taster Innenlicht defekt.
                    -Kaikkien valoihin liittyvien painikkeiden toiminta testattu ja vaikuttaa normaalilta
                    -Kattovalo irroitettu ja sama toiminta jatkuu.

                    Pari vikkoa sitten uusittu ja rekisteröity AGM akku koodaukset sen suhteen kunnossa

                    Muutama päivä sitten töistä lähtiessä autossa ei mitään eloa, fyysisellä avaimella sisään ja konehuoneesta lisävirralla käyntiin.
                    FRM sen verran halpoja, että noilla oireilla kokeilisin toisella käytetyllä FRM:llä. Jos ongelmat katoaa, niin sitten ohjelmoi sen autoon.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 866
                      • Kainuu

                      Originally posted by eXon91 View Post
                      FRM:kö kusahtanut?
                      -kaikkiin moduuleihin saa yhteyden ja sen suhteen toiminta normaalia.
                      -Lukossa olleessa ei mene nukkumaan vaan heräilee jatkuvasti
                      -Ei lukittuna sisävalo syttyväy 6s ajakasi ja sammuvat 6s ajaksi tätä jatkuu hamaan ikuisuuteen.
                      -Lukittuna releet napsuvat ja auto ei nukahda.
                      -Istan mukaan frm herättää jatkuvasti autoa.
                      -Inpalla luettu IM muistutsta koodi 9328 Taster Innenlicht defekt.
                      -Kaikkien valoihin liittyvien painikkeiden toiminta testattu ja vaikuttaa normaalilta
                      -Kattovalo irroitettu ja sama toiminta jatkuu.

                      Pari vikkoa sitten uusittu ja rekisteröity AGM akku koodaukset sen suhteen kunnossa

                      Muutama päivä sitten töistä lähtiessä autossa ei mitään eloa, fyysisellä avaimella sisään ja konehuoneesta lisävirralla käyntiin.
                      Todennäköisesti juuri tuo FRM3? on solmussa. Eli sen nollaus ja alustus ja paikoilleen. Testiin, katoaako ongelma(t).

                      Comment

                      • Tupe85
                        Newbiemmer
                        • Dec 2022
                        • 8
                        • Kouvola

                        Tervehdys!

                        Et luvusta kysymys onko paha jos samalla akselilla on eri lukema? Itsellä sellainen tilanne tuli ostettua vanteet joitain vuosia sitten,nyt vasta tuli tsekattua ja pestyä paljatui et muut vanteet et34 ja yhdessä 37. Onko mahdollista ajaa noi alla vaan vaiko mahdotonta esim mitä voi käydä ? Vai suosiolla etsiä yksi vanne vai onko muuta mitä vois tehdä?

                        Kiitokset jos joku vanne jutuista tietävä jaksaa vastata.

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7380
                          • Oulu

                          Mutulla arvelisin, että tuo 3 millin heitto ET:ssä tuskin käytännössä havaittavasti mihinkään vaikuttaa.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • ErkkiE
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 588
                            • Espoon haja-asutus

                            Katsopa, onko yksi vanne myös puoli tuumaa leveämpi. Olisiko sarja kolme etuvannetta ja yksi takavanne.

                            E

                            Comment

                            • AmateurDrive
                              Newbiemmer
                              • Mar 2024
                              • 16
                              • Ylä-Savo

                              Täällä uusi 325i omistaja vähän hukassa... eli koneena se N52B25A ja ongelmana tuo öljyntason mittaus tai tarkemmin sen oikeellisuus. Näyttää siis ajotietokoneen mukaan että olisi min ja max merkkien puolessa välissä ja ilmoittaa "OK". Lisäsin 3dl öljyä, mutta edelleen puolessa välissä ja "OK". Käsittääkseni tuo merkkien väli on litra, joten mun mielestä pitäisi tuolla lisäyksellä nousta vähintään vartin (2,5dl) mutta näin ei oo tapahtunut. Sellanen kuva mulla että mikäli tasoanturi olisi zippi pitäisi lukea inactive näytöllä, vai voiko tuo olla silti rikki/antaa väärää tietoa? Auto on vuosimallia -06 eli ei ole perinteistä tikkua.

                              Comment

                              • AmateurDrive
                                Newbiemmer
                                • Mar 2024
                                • 16
                                • Ylä-Savo

                                Jatkan edelliseen postaukseeni ja vähän lisää kysymyksiä; huomasin että kuinka ollakaan suodattimen jalka vuotaa öljyä, joten tilasin uudet orkkis tiivisteet, samalla ajattelin vaihtaa öljytkin, mutta niistä tulikin uusi se uusi kysymys eli autossa on tähän asti käyetty Shellin 5w30 bemarin luokituksella, ja ajattelin että siirtyisin 5w40:een säilyttäen edelleen samat luokitukset toki, kannattaako näin tehdä? Tai onko millasia kokemuksia täällä jengillä 5w40 öljyistä? Koneella menty yli 170tkm ja ilmeisesti hieman jo kuluttaa öljyä ainakin edellisen omistajan mukaan, niin siksi pohtinu josko vaihtaisi paksumpaan mikäli siitä ei muita haittoja olisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎