Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2100
    • ǝɓuᴉʌʎH

    Originally posted by SushiX View Post
    Jenkeistä tulleella johtosarjalla sain toimimaan vaihteet kun johdotti ratin sisuksen sekä rattiakselilta -> vaihdekepille uusiks. Nyt ongelmana on se, että vaihteiden vaihto toimii normaalisti ongelmitta, mutta jonkun ajan päästä alaspäin vaihto lopettaa toiminnan ratista sekä vaihdekepistä, mutta ylöspäin vaihto toimii normaalisti molemmista. Sammutan auton ja käynnistän sen niin taas toimii ongelmitta. Tulee mieleen mitä Mikkod:n kanssa jauhettiin, että kuulostaa softa vialta. Autoon on vedetty xHP S3 ennen ratin vaihtoa, jos sillä on merkitystä. Ideoita jollain?

    Edit, löysin jenkkifoorumeilta tälläisen: https://f80.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1653096
    Auto toki uudempi kuin oma E90 prelci, mutta oireet samat ja tuolla mainitaan, että huolto olisi resetoinut FEM-virheen. Pitäisikö jollain softalla nähdä tuosta jotain eloa kun ei ole tehtaalta lähtenyt DCT ratilla vai tarviiko se erikseen autolle jotenkin kertoa, että on sellainen ratti vaihteilla?
    Tällä hetkellä ei toimi alaspäinvaihto ollenkaan kepistä eikä ratista. Mites noita rattien vaihdeläpysköjä on porukka putsannut? Ottanut läpyskän irti ja jollain aineella putsannut ne metalli kontakti pinnat ratin takaa?
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • Thouni96
      Newbiemmer
      • Oct 2021
      • 1
      • Tampere

      Morjesta!
      N47 alkanu tihuttaan öljyä imusarjan alta putken juuresta. Putki näyttäis menevän kaasuläpälle, mutta en oo vielä purkanut joten en ole täysin varma. En löydä mistään mikä putki kyseessä ja oon selannut kaikki tiivistesarjat lävitse. Olis jees jos olis valmiina tiiviste ennenku alkaa purkamaan kuva on paska mutta suuntaa antava.

      Comment

      • AmateurDrive
        Newbiemmer
        • Mar 2024
        • 19
        • Ylä-Savo

        Otin oman 325:n ajoon noin viikko takaperin, nyt sitten vähän tuo öljyntaso ihmetyttää, eli näytti aluksi että varttua vaille max. ja ajoin sitten n. 500km jonka jälkeen oli puolivälissä. Tänään aamulla katoin kaksi kertaa ajotietokoneelta ja öljyn pinta oli taas noussut sinne varttia vaille maksimiin Ja taas sitten kun päivän aikana tuli 80km ajoa niin öljyntaso oli enää vartti minimin yläpuolella Jos tasoanturi olisi mennyttä niin sen pitäisi antaa ilmotus, mutta antaa kuitenkin mitata, joten temppuileeko mulla nyt tuo huohotin/CCV että hörppää öljyän ja laskee taas takasin ö-pohjaan vai mitähän tässä on tapahtumassa? Auto ei anna savumerkkejä, eikä edes haise pakokaasut kitkerälle ja vedot tuntuu olevan tallella.

        Kone siis N52B25.

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1836
          • Turku

          En ole itse noin tiheällä tahdilla öljyn määrää seurannut, mutta havaintoni on että kyllä se seilaa hiukan edestakaisin.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • AmateurDrive
            Newbiemmer
            • Mar 2024
            • 19
            • Ylä-Savo

            Originally posted by Silmaauki View Post
            En ole itse noin tiheällä tahdilla öljyn määrää seurannut, mutta havaintoni on että kyllä se seilaa hiukan edestakaisin.
            Vähän myöhässä vastailen taas tähän, mutta sillä seuraan tuota öljynkulutusta kun itselle uusi auto ja yritän vähän kartoittaa tilannetta. Nythän kävi vielä niin että ajotietokone hälytti kun tuli viimein se minimi raja vastaan. Lisäsin n. 7 desiä. Ja nousi puoleen väliin ajotietokoneen mukaan, mutta varmaan parin päivän päästä taas vartti yli minimin, tänänn kävi maksimissa, kunnes taas vartti jäljellä, tämä siis ajotietokoneen mukaan.

            Laskin että ekalla 2000km ajolla jouduin öljyä lisäämään ehkä sen 6 desiä, joten vähän olen jo huolestunut, mutta yhä seuraan ettei ainakaan pahenisi tuosta.

            Nyt oon bimmerlinkillä seurannu koneen käydessä tasaisella alustalla niin oil level sensor on 48 pintaan ja oil level raw sensor 165, kun sammuneena virrat päällä samat arvot oli 73 ja 255. En vaan ole varma mitkä tossa on maksimi ja minimi arvot? Jostain kyllä lueskelin että 255 olisi max. mutta tämä vaan mutua.

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1836
              • Turku

              Auton asento taitaa vaikuttaa myös. Kerran jouduin olemaan hetken aikaa melko jyrkässä alamäessä kone käynnissä ja siitä tuli sitten hetken päästä hälytys, että öljyn määrä olisi ollut liian alhainen. Kun lähdin siitä liikkeelle, niin kohta oli taas öljyt ihan normaalissa haarukassa.
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1836
                • Turku

                Onko näissä E9x:ssä tai erityisesti E93:ssa radion antennin tai antennivahvistimen osalta jotain tiettyä paikkaa, josta antennikaapeli tai antennivahvistimen virta voi katketa tai pätkiä?

                Tässä on viime viikkoina muutaman kerran ollut ongelmia radion kuulumisen osalta. Sitten taas myöhemmin on kuulunut radio normaalisti.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7424
                  • Oulu

                  Eilen huomasin että E92 apparin sivupeilin lasi heiluu ajossa näytti olevan melkein irti. Saako sen itse liimattua jos sen repii kokonaan irti vai pitääkö ostaa uusi lasi?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1271
                    • Kajjjaani

                    Saa liimattua, 2koota vaan väliin ja puristukseen.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • mmmosa
                      Newbiemmer
                      • Jun 2024
                      • 1
                      • helsinki

                      M57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1836
                        • Turku

                        Originally posted by mmmosa View Post
                        M57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?
                        Eikö ne speksit kerro sen? 6,4l/100km näyttäis olevan keskikulutus.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3570
                          • Raisio

                          Totuus kesällä lähempänä 8L/100km
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • AmateurDrive
                            Newbiemmer
                            • Mar 2024
                            • 19
                            • Ylä-Savo

                            Originally posted by AmateurDrive View Post

                            Vähän myöhässä vastailen taas tähän, mutta sillä seuraan tuota öljynkulutusta kun itselle uusi auto ja yritän vähän kartoittaa tilannetta. Nythän kävi vielä niin että ajotietokone hälytti kun tuli viimein se minimi raja vastaan. Lisäsin n. 7 desiä. Ja nousi puoleen väliin ajotietokoneen mukaan, mutta varmaan parin päivän päästä taas vartti yli minimin, tänänn kävi maksimissa, kunnes taas vartti jäljellä, tämä siis ajotietokoneen mukaan.

                            Laskin että ekalla 2000km ajolla jouduin öljyä lisäämään ehkä sen 6 desiä, joten vähän olen jo huolestunut, mutta yhä seuraan ettei ainakaan pahenisi tuosta.

                            Nyt oon bimmerlinkillä seurannu koneen käydessä tasaisella alustalla niin oil level sensor on 48 pintaan ja oil level raw sensor 165, kun sammuneena virrat päällä samat arvot oli 73 ja 255. En vaan ole varma mitkä tossa on maksimi ja minimi arvot? Jostain kyllä lueskelin että 255 olisi max. mutta tämä vaan mutua.
                            Nyt pöläytti savupilven yhtenä aamuna kun laitoin käymään, ei kuitenkaan tullut kuin se pöläys, myöskään kovassa kiihdytksessä tai moottorijarrutuksessa ei näy savumerkkejä. Kokeilin avata öljykorkkia koneen käydessä, niin oli vaikea saada auki, mutta tuntuisi että imua olisi, joten onkohan mulla huohottimen/CCV-pöntön vaihdon aika? Lisäksi lukaisin bimmerlinkillä vikamuistin niin siellä oli koodi 2. disa venttiilistä (ilmeisesti se pienempi?), joten työntänyt luultavasti imupuolelle öljyä.

                            Comment

                            • juovi
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2019
                              • 62
                              • helsinki

                              Perän camber pultti on jummittunut sinne tukivarren puslaan ja onko joku näiden kanssa taistellut? Se kumi on lopuillaan ja tuosta kun vääntää kovempaa, niin se kumi antaa periksi. Mitenhän tuon nyt sitten purkaisi helpoiten irti? E92 kyse.

                              Comment

                              • AmateurDrive
                                Newbiemmer
                                • Mar 2024
                                • 19
                                • Ylä-Savo

                                Edelleen käynnistäessä tullut satunnaisesti savupilvi, joten aion nyt ainakin kokeeksi uusia sen CCV-pöntön ja letkut, mutta sellainen kysymys että BimmerLinkillä löysin koodin 2AA9 "variable intake positioning motor 2: activation" joka ilmeisesti pienemmän DISAn koodi, niin kun imusarjan joutuu joka tapauksessa purkamaan tuossa, niin pystyykö tuota testaamaan onko kunnossa esim. Inpalla, etten turhaan uusi 200 euron osaa? Käsittääkseni isompi DISA on se joka näistä yleensä rikkoutuu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎