Originally posted by SushiX
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E90 07 335D
Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!
-
-
Morjesta!
N47 alkanu tihuttaan öljyä imusarjan alta putken juuresta. Putki näyttäis menevän kaasuläpälle, mutta en oo vielä purkanut joten en ole täysin varma. En löydä mistään mikä putki kyseessä ja oon selannut kaikki tiivistesarjat lävitse. Olis jees jos olis valmiina tiiviste ennenku alkaa purkamaan kuva on paska mutta suuntaa antava.1 Photo
Comment
-
-
Otin oman 325:n ajoon noin viikko takaperin, nyt sitten vähän tuo öljyntaso ihmetyttää, eli näytti aluksi että varttua vaille max. ja ajoin sitten n. 500km jonka jälkeen oli puolivälissä. Tänään aamulla katoin kaksi kertaa ajotietokoneelta ja öljyn pinta oli taas noussut sinne varttia vaille maksimiin Ja taas sitten kun päivän aikana tuli 80km ajoa niin öljyntaso oli enää vartti minimin yläpuolella Jos tasoanturi olisi mennyttä niin sen pitäisi antaa ilmotus, mutta antaa kuitenkin mitata, joten temppuileeko mulla nyt tuo huohotin/CCV että hörppää öljyän ja laskee taas takasin ö-pohjaan vai mitähän tässä on tapahtumassa? Auto ei anna savumerkkejä, eikä edes haise pakokaasut kitkerälle ja vedot tuntuu olevan tallella.
Kone siis N52B25.
Comment
-
-
En ole itse noin tiheällä tahdilla öljyn määrää seurannut, mutta havaintoni on että kyllä se seilaa hiukan edestakaisin.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostEn ole itse noin tiheällä tahdilla öljyn määrää seurannut, mutta havaintoni on että kyllä se seilaa hiukan edestakaisin.
Laskin että ekalla 2000km ajolla jouduin öljyä lisäämään ehkä sen 6 desiä, joten vähän olen jo huolestunut, mutta yhä seuraan ettei ainakaan pahenisi tuosta.
Nyt oon bimmerlinkillä seurannu koneen käydessä tasaisella alustalla niin oil level sensor on 48 pintaan ja oil level raw sensor 165, kun sammuneena virrat päällä samat arvot oli 73 ja 255. En vaan ole varma mitkä tossa on maksimi ja minimi arvot? Jostain kyllä lueskelin että 255 olisi max. mutta tämä vaan mutua.
Comment
-
-
Auton asento taitaa vaikuttaa myös. Kerran jouduin olemaan hetken aikaa melko jyrkässä alamäessä kone käynnissä ja siitä tuli sitten hetken päästä hälytys, että öljyn määrä olisi ollut liian alhainen. Kun lähdin siitä liikkeelle, niin kohta oli taas öljyt ihan normaalissa haarukassa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Onko näissä E9x:ssä tai erityisesti E93:ssa radion antennin tai antennivahvistimen osalta jotain tiettyä paikkaa, josta antennikaapeli tai antennivahvistimen virta voi katketa tai pätkiä?
Tässä on viime viikkoina muutaman kerran ollut ongelmia radion kuulumisen osalta. Sitten taas myöhemmin on kuulunut radio normaalisti.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Eilen huomasin että E92 apparin sivupeilin lasi heiluu ajossa näytti olevan melkein irti. Saako sen itse liimattua jos sen repii kokonaan irti vai pitääkö ostaa uusi lasi?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by mmmosa View PostM57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by AmateurDrive View Post
Vähän myöhässä vastailen taas tähän, mutta sillä seuraan tuota öljynkulutusta kun itselle uusi auto ja yritän vähän kartoittaa tilannetta. Nythän kävi vielä niin että ajotietokone hälytti kun tuli viimein se minimi raja vastaan. Lisäsin n. 7 desiä. Ja nousi puoleen väliin ajotietokoneen mukaan, mutta varmaan parin päivän päästä taas vartti yli minimin, tänänn kävi maksimissa, kunnes taas vartti jäljellä, tämä siis ajotietokoneen mukaan.
Laskin että ekalla 2000km ajolla jouduin öljyä lisäämään ehkä sen 6 desiä, joten vähän olen jo huolestunut, mutta yhä seuraan ettei ainakaan pahenisi tuosta.
Nyt oon bimmerlinkillä seurannu koneen käydessä tasaisella alustalla niin oil level sensor on 48 pintaan ja oil level raw sensor 165, kun sammuneena virrat päällä samat arvot oli 73 ja 255. En vaan ole varma mitkä tossa on maksimi ja minimi arvot? Jostain kyllä lueskelin että 255 olisi max. mutta tämä vaan mutua.
Comment
-
-
Edelleen käynnistäessä tullut satunnaisesti savupilvi, joten aion nyt ainakin kokeeksi uusia sen CCV-pöntön ja letkut, mutta sellainen kysymys että BimmerLinkillä löysin koodin 2AA9 "variable intake positioning motor 2: activation" joka ilmeisesti pienemmän DISAn koodi, niin kun imusarjan joutuu joka tapauksessa purkamaan tuossa, niin pystyykö tuota testaamaan onko kunnossa esim. Inpalla, etten turhaan uusi 200 euron osaa? Käsittääkseni isompi DISA on se joka näistä yleensä rikkoutuu.
Comment
-
Comment