Originally posted by Georgios Terziakis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
-
-
Eilen motaria ajaessa alkoi ensin vakkari tippumaan pois, ja sen jälkeen luistonesto vilkkumaan ja auto jarruttelemaan itsestään. Lopuksi lävähti vielä ABS-valo mittaristoon. Kurvasin liittymästä ABC:n pihaan lukemaan vikakoodit, sieltä löytyi 5DC1 wheel-speed sensor plausibility, rear right. Koitin nollata vikakoodia mutta ei poistunut.
Hetken paikallaan olon jälkeen lähdin liikkeelle ja vikavalo poistui. Tämän jälkeen myös vikakoodin sai nollattua
Annoin auton sulaa useamman tunnin autotallissa ja sen jälkeen takaisin motarille. Nyt ei tullut vikavaloa, mutta vakkari tippui yhdessä ylämäessä itsestään pois ja luistonestovalo vilkkui ihmeellisissä paikoissa, suoralla tiellä tasaista 50 km/h vauhtia ajaessa.
Tänään työmatkalla ei ollut mitään kyseisistä oireista.
Mikäs tässä nyt on, ABS-kehä vai ABS-anturi? Vai jotain muuta?E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Jupi View PostEilen motaria ajaessa alkoi ensin vakkari tippumaan pois, ja sen jälkeen luistonesto vilkkumaan ja auto jarruttelemaan itsestään. Lopuksi lävähti vielä ABS-valo mittaristoon. Kurvasin liittymästä ABC:n pihaan lukemaan vikakoodit, sieltä löytyi 5DC1 wheel-speed sensor plausibility, rear right. Koitin nollata vikakoodia mutta ei poistunut.
Hetken paikallaan olon jälkeen lähdin liikkeelle ja vikavalo poistui. Tämän jälkeen myös vikakoodin sai nollattua
Annoin auton sulaa useamman tunnin autotallissa ja sen jälkeen takaisin motarille. Nyt ei tullut vikavaloa, mutta vakkari tippui yhdessä ylämäessä itsestään pois ja luistonestovalo vilkkui ihmeellisissä paikoissa, suoralla tiellä tasaista 50 km/h vauhtia ajaessa.
Tänään työmatkalla ei ollut mitään kyseisistä oireista.
Mikäs tässä nyt on, ABS-kehä vai ABS-anturi? Vai jotain muuta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E91 2007 puottaa välillä DSC / luistoneston pois päältä. Samaan aikaan joskus myös vilkku lakkaa palauttamasta. Vikakoodeja oli ratin asentotunnistimesta ja molempien takapyörien nopeustiedoista. Toki osa voi olla vanhojakin, nyt poistettu ja katotaan mitä tulee uusiksi.
Kysymys kuitenkin se, että ratti jonkunverran vinossa kun renkaat suorassa, eli pyörien suuntauksessa vikaa. Voiko tämä aiheuttaa kyseisen ratin asentotunnistin herjauksen / luistoneston pois tippumisen? Jostakin ulkomaanfoorumeilta olin näin lukevinani.Last edited by jug0; 26-01-2022, 13:06.
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostE91 2007 puottaa välillä DSC / luistoneston pois päältä. Samaan aikaan joskus myös vilkku lakkaa palauttamasta. Vikakoodeja oli ratin asentotunnistimesta ja molempien takapyörien nopeustiedoista. Toki osa voi olla vanhojakin, nyt poistettu ja katotaan mitä tulee uusiksi.
Kysymys kuitenkin se, että ratti jonkunverran vinossa kun renkaat suorassa, eli pyörien suuntauksessa vikaa. Voiko tämä aiheuttaa kyseisen ratin asentotunnistin herjauksen / luistoneston pois tippumisen? Jostakin ulkomaanfoorumeilta olin näin lukevinani.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostRatti nyt saa olla mitenpäin vaan, jos kalibrointi on kunnossa. Sen pois tippumisen aiheuttaa joku noista yllä mainituista koodeista. Eli katso mitä tulee takaisin ja sitten sen perusteella korjaamaan. Vikakoodeissa yleensä näkyy kilometrit, joten niistä olisi nähnyt onko ne vanhoja vai ajankohtaisia.
Vikakoodit poistettu ja tuli uudelleen 0094B5 steering angle sensor - error - illegal code ja 005E43 Wheel speed sensor back right - dynamic signal loss registered.
Mistäs tietää kummassa vika? Puhistin juuri tuon ratin asentotunnistimen mutta ei vielä tietoa auttoiko, kun vika tulee vain välillä.Last edited by jug0; 26-01-2022, 17:47.
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostOkei
Vikakoodit poistettu ja tuli uudelleen 0094B5 steering angle sensor - error - illegal code ja 005E43 Wheel speed sensor back right - dynamic signal loss registered.
Mistäs tietää kummassa vika? Puhistin juuri tuon ratin asentotunnistimen mutta ei vielä tietoa auttoiko, kun vika tulee vain välillä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKumpikin aiheuttaa se että se luistonesto lähtee pois päältä. Eli korjaa kumpikin ongelma kun tulevat noin nopeasti takaisin. Kun aiemmin oli kummastakin takapyörästä koodia, niin eiköhän tässä kannattaisi kumpikin kehä takaa ensin tarkistaa ja melko varmasti vaihtaa kun lienevät jo ruosteesta turvonneet. Jos ei puhdistamisella tuo ratin tunnistin tule kuntoon niin osa vaihtoon.
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostMutta ovatko nämä kaksi vikaa jotenkin yhteyksissä - että jos nopeustieto anturilta katkeaa tulee myös tuon ohjaus anturin vikakoodi? Tai toisinpäin. Vikakoodit tulevat samaan aikaan ja kuulostaisi hullulta että molemmat ovat menneet rikki kerralla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyseessä on kaksi erillistä vikaa tai no jos tarkkoja ollaan, niin kolme (kaksi anturia takana ja se ratin). Mikään noista vioista ei pitäisi aiheuttaa muita koodeja. Boksi vika toki selittäisi kaikki kolme. Aloittaisin kuitenkin tarkastamalla ne taka-akselin abs-kehät kun itse tehtynä tarkistaminen ei maksa mitään. Jos ovat selvästi ruosteessa ja turvonneet niin laittaa ne ensin kuntoon ja katsoisin mitä jää jäljelle. Uusi abs-boksi maksaa nykyisin muistaaseni ~1000€, joten kannattaa muut sitä ennen varmistaa.
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostOkei, kiitoksia tiedoista! Pitääpäs vklp aikana tutkia kehien kunto.
Tuolla pari kuvaakin aiheesta.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEiköhän se ole se perinteinen näissä eli kehä on ruosteesta turvonnut ja alkaa nyt ilmoittelemaan itsestään näin satunnaisesti. Eli irroita anturi ja katso miltä näyttää anturin pää & kehä siellä takana oikealla.E90 318i -09
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostMulla on omassa joku tarvikeläpyskä, ihan perseestä. Löysä ku mikä eikä se kunnolla meinaa istua, ostan uuden orkkiksen kuhan muistan.
Moottorin alusmuovin jo tilasin, mut pitää vielä se lootan alusmuovi kans tilata, jotenkin hämää kuvat noista muoveista, että varmasti tulee oikea muovi.
Tais olla vimonen talvi tuolle autolle että on liikenteessä, vaikka onkin hyvä talviauto kun löytyy webasto.BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Comment
-
-
Originally posted by Jupi View PostTuohan se oli. Kehässä oli yksi kohta koholla ja kiillottunut, vastaavasti anturin pää oli kulunut koveraksi. Laitoin ensiavuksi ohuen prikan anturin väliin ja tiivistin massalla. Pitää kivempien kelien aikaan joko uusia tuo kehä ja anturi tai sitten suorilta koko vetari ja anturi, kun ei näyttänyt vetarit olevan hinnan kiroissa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment