Originally posted by Elätti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos akku ei ollu täynnä, niin vähän matalalta kuulostaa tuo latausjännite. Itse seurailisin kyllä sitä, että lataako se kunnolla vai ei. Riippuen nyt miten täynnä se akku on, niin pitäisi sen latausjännitteen nousta yli 14v.
Kaapissa odottaa kunnostettu laturi, niin pitää se survoa paikalleen kunhan ehtii.
Comment
-
-
Miten päin kuskin jalkotilan valokuituliittimen punainen valo kuuluu vilkkua?
Itsellä vilkuttaa hyvin himmeästi sillä puolella, missä nuoli osoittaa pois päin liittimestä (merkitty liitteen kuvaan punaisella).
Epäilen että mulla on joko valokuidut väärinpäin liittimessä tai toinen on viallinen. Kokeilin jo toisella samanlaisella Comboxillakin tuloksetta.
Auto on E91 loppuvuoden 2010 malli.
Varusteluettelo: https://www.mdecoder.com/decode/wbauy11000a876198
Autossa on siis alkuperäinen combox telematic ja bluetooth-asetukset näkyvät harmaana/eivät toimi. ISTA herjaa satunnaisesti MOST ring break.
Comboxin päässä valokuitu vilkuttaa kirkkaasti punaista valoa ja valo kulkee Comboxilta kuskin jalkotilan valokuituun.Last edited by Kusilaitu; 30-05-2023, 08:30.♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Ohjausvaihde (hammastanko) vuotaa
Eli ongelma on kun kesällä vaihdatin raidetangot ja nyt syksyllä on jonkin aikaa vuotanut jo aika reilusti apukuskin puolelta raidetangon luota ohjaustehostimen nestettä. Epäilen että tiiviste saanut osumaa vaihdossa ja nyt vuotaa. Mitähän tässä voi tehdä kun korjattuja raidetankoja ei meinaa saada mistään? Vaihtoehtona olisi tottakai ostaa toinen käytetty osa tilalle mutta niiden kestosta ei ole mitään takuita. Korjaussarjoja myydään jonkin verran mutta taitaa olla aika hankalia vaihtaa niitä tiivisteitä?
Ongelma on siinä että autossa on aktiiviohjaus (osa 32106777469) joten osia ei tunnu olevan missään saatavilla.E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
Comment
-
-
Tämmöinen https://www.bildelsbasen.se/?link=it...st_id=49446375 löytyi, mutta väärä tämä on, käy ilmeisesti vasta 9/2007 jälkeisiin jos on https://www.fcpeuro.com/products/bmw...784553#fitment uskominen.Last edited by Petri.Kekkonen; 02-11-2022, 07:38.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by hasba View PostEli ongelma on kun kesällä vaihdatin raidetangot ja nyt syksyllä on jonkin aikaa vuotanut jo aika reilusti apukuskin puolelta raidetangon luota ohjaustehostimen nestettä. Epäilen että tiiviste saanut osumaa vaihdossa ja nyt vuotaa. Mitähän tässä voi tehdä kun korjattuja raidetankoja ei meinaa saada mistään? Vaihtoehtona olisi tottakai ostaa toinen käytetty osa tilalle mutta niiden kestosta ei ole mitään takuita. Korjaussarjoja myydään jonkin verran mutta taitaa olla aika hankalia vaihtaa niitä tiivisteitä?
Ongelma on siinä että autossa on aktiiviohjaus (osa 32106777469) joten osia ei tunnu olevan missään saatavilla.
Comment
-
-
Originally posted by Elätti View PostJos sopii sun filosofiaan niin hätäratkaisuna vois kokeilla Liqui Molyn Power steering oil leak stop. Itellä pikkasen tippasi toinen pää hammastangosta mutta tuon aineen laiton jälkeen on toistaiseksi pysyny kuivana. Toivottavasti tuo antas lisäaikaa hammastangon etsintään.E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...
Comment
-
-
Tämäkin varmaan sata kertaa täällä jo vastattu ei heti osunut silmään:
Onko E91 ja E90 samat takaiskarit? Nyt puhutaan vakio xdrivestä
nettikaupat tarjoaa samaa molempiin, autodoc oli yllättäen eri mieltä, en ymmärrä.
EDIT: tutkin itse Sachsn sivuilta. Ja sen perusteella tilasin ebaystä...toivottavasti oikeat.Last edited by jaki; 02-11-2022, 19:31.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by jaki View PostTämäkin varmaan sata kertaa täällä jo vastattu ei heti osunut silmään:
Onko E91 ja E90 samat takaiskarit? Nyt puhutaan vakio xdrivestä
nettikaupat tarjoaa samaa molempiin, autodoc oli yllättäen eri mieltä, en ymmärrä.
EDIT: tutkin itse Sachsn sivuilta. Ja sen perusteella tilasin ebaystä...toivottavasti oikeat.
Nopeasti hain esimerkkinä E90 318i:n ja E91 325i:n tiedot samalta valmistusajalta ja eri varaosanumero jo niissäkin oli. En tiedä kumpi vaikuttaa enemmän korimalli vai moottori, mutta tuolla linkillä voi asiaa tutkia enemmän jos kiinnostusta riittää.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
RealOEM:ssä voi olla eri numerot vaikka sedanille ja farmarille, jos/kun niissä alkuperäisissä on pieniä eroja sisäisesti. Tarvikevalmistajilla ei välttämättä näitä kaikkia variaatioita ole, vaan sama (yleis-)osa menee molempiin. Näin esimerkiksi E90/E91 takaiskareissa, jos vaikka Sachsin listaa katsoo. Eli osalla voi olla korvaavuus vaikka pariinkymmeneen alkuperäisnumeroon.
E
Comment
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostRealOEM:ssä voi olla eri numerot vaikka sedanille ja farmarille, jos/kun niissä alkuperäisissä on pieniä eroja sisäisesti. Tarvikevalmistajilla ei välttämättä näitä kaikkia variaatioita ole, vaan sama (yleis-)osa menee molempiin. Näin esimerkiksi E90/E91 takaiskareissa, jos vaikka Sachsin listaa katsoo. Eli osalla voi olla korvaavuus vaikka pariinkymmeneen alkuperäisnumeroon.
Vai johtuikohan siitä, että on xdrive, jossa taitaa olla himpun verran pidemmät vietärit.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Emännän e91 325xi pitää kovaa kohinaa etupäästä,mikä kovenee nopeuden mukaan,ääni ei muutu kääntäessä tai veto päällä/pois, epäilys on etuperään, kysymys onkin pystyykö etuperää irroittamaan esim vetareineen niin että auto pysyis työmatka ajossa takavetoisena, sen aikaa kun saadaan perä korjattua,jos siinä onkin vika.E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
-
Originally posted by mehtojarvi View PostEmännän e91 325xi pitää kovaa kohinaa etupäästä,mikä kovenee nopeuden mukaan,ääni ei muutu kääntäessä tai veto päällä/pois, epäilys on etuperään, kysymys onkin pystyykö etuperää irroittamaan esim vetareineen niin että auto pysyis työmatka ajossa takavetoisena, sen aikaa kun saadaan perä korjattua,jos siinä onkin vika.
Comment
-
-
Originally posted by Elätti View PostEttei nyt olis vaan vanha kunnon klassinen etujarrun laahausääni? Kampea kokeeksi paloja ulospäin ja sit koeajolle.E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
Comment
-
-
En ole varma, onko etuvetarilla oikeasti joku tehtävä pyöräntuennassakin (napa tukeutuu tukivarsilla ja tolpalla mutta vetari menee laakerin läpi ja on laakerin sisäkehässä kiinni). Etuvetarien päässä on ainakin ne ABS:n hammaskehät, joten kaikki pyörintänopeustietoa kaipaavat jutut on sekaisin.
Kun etuperän irti saaminen vaatii aika paljon purkamista (ja käsittääkseni myös pientä apurungon tiputusta), niin aikamoinen lisätyö tuosta ainakin tulee, jos auton yrittää välissä kasata ajoon.
Itse kyllä tutkisin pyöränlaakerin ainakin ensin. Omassakin hajonnut siten, että mekasti ihan ajosuunnasta riippumatta.
ELast edited by ErkkiE; 11-11-2022, 13:36.
Comment
-
Comment