Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    Originally posted by juovi View Post
    E92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.

    Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.

    Missä oltiin näin fiksuja että luultiin takimmaisen olevan 4-sylinteri ?

    Comment

    • Silmaauki
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 1825
      • Turku

      Originally posted by juovi View Post
      E92 alkoi käydä hieman huonosti tyhjäkäyntiä ja vikakoodit lukuun. N52 koneesta kyse ja antoi siis vikakoodin 002E1B=>DME: Firing, cylinder 4. Vikaahan etsittiin sieltä kauimmaisesta sylinteristä tulipellin läheltä sytytysjärjestyksen mukaisesti 1-5-3-6-2-4.

      Todellisuudessa vika oli neljännessä sylinterissä edestä laskettuna, joten en ihmettele yhtään, jos joku muukin tässä kohdassa erehtyy. Tietäjät korjaa, jos on korjattavaa. Vika oli siinä puolan päässä ja puolan liitin ei mennyt pohjaan. No nyt on yksi vara puola peräkontissa.

      Sylintereiden järjestys menee edestä taaksepäin numerojärjestyksessä, mutta sytytysjärjestys on sitten tuo mainitsemasi. Sytytysjärjestys ei tarkoita fyysistä järjestystä. Edestä laskettuna neljäs sylinteri on se neljäs sylinteri, joka (ssis se neljäs) on sytysyjärjestyksessä viimeisenä.

      Minun pitää ihmetellä, että joku ymmärtää tuon sylintereiden numeroinnin noin.
      E93 335i Aarre, Montego blue
      E90 318i talvipulkka

      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

      Comment

      • juovi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 62
        • helsinki

        Originally posted by Silmaauki View Post



        Minun pitää ihmetellä, että joku ymmärtää tuon sylintereiden numeroinnin noin.
        No jos on ihan selvä juttu, niin kaiva toki joku ohje jossa näin sanotaan..

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 504
          • Kouvola

          Originally posted by juovi View Post

          No jos on ihan selvä juttu, niin kaiva toki joku ohje jossa näin sanotaan..
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • juovi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 62
            • helsinki

            Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.

            Comment

            • mmie
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 504
              • Kouvola

              Originally posted by juovi View Post

              Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
              Juu, eli jos esim. misfire cyl4, niin ongelma on neljännessä pytyssä edestäpäin laskien jne.
              ex e36 325
              ex e46 328
              e92 335i FBO
              Ducati 900S ie
              KTM 640
              Suzuki GT550
              Honda CBR600

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1825
                • Turku

                Originally posted by juovi View Post

                Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
                Kuten edellä linkatussa selostuksessa kerrotaan, niin sylinterien numerointi on eri asia kuin sytytysjärjestys. Ja vikakoodi nimenomaan viittaa sylinterinumeroon.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1825
                  • Turku

                  Sitten asia menee hiukan vielä monimutkaisemmaksi kun sekä 4- että 6-sylinterisessä on sama loaderi Inpassa. Silloin nimittäin sen nelisylinterisen kohdalla saa tietyissä Inpan näytöissä olla tarkkana, kun näkymässä on kuuden sylinterin tiedot, mutta vain neljä on aktiivisena, mutta ei suinkaan Inpan numeroimat neljä ekaa.

                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 1825
                    • Turku

                    Sitten asia menee hiukan vielä monimutkaisemmaksi kun sekä 4- että 6-sylinterisessä on sama loaderi Inpassa. Silloin nimittäin sen nelisylinterisen kohdalla saa tietyissä Inpan näytöissä olla tarkkana, kun näkymässä on kuuden sylinterin tiedot, mutta vain neljä on aktiivisena, mutta ei suinkaan Inpan numeroimat neljä ekaa.

                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1827
                      • N/A

                      Saa poistaa.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1827
                        • N/A

                        Originally posted by juovi View Post

                        Sytytysnjärjestys oli tässä tapauksessa selvä juttu, mutta se asia ei ole selvä, että vikakoodi ei viittaa samaan sylinterin numeroon.
                        Kyllähän se itseaiassa viittaa. Kuten on sanottu, sylinteri nro 4 on neljäs edestä laskettuna, ja sytystys tapahtuu siinä viimeisenä.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • newnyyppa
                          Newbiemmer
                          • Jun 2024
                          • 3
                          • Suomi

                          Onko kellään täällä bimmerlinkkiä jota olisi käyttänyt N53 koneen ihmettelyyn? Itse tuli hankittua tommoinen, mutta ihmetys oli suuri kun misfire counter arvo näytti sylinteristä riippumatta 65535. Bimmerlinkillä vastasivat, että autosta ei saa luettua tuota arvoa ja sen takia näkyy tuommoinen arvo.
                          no hittovie, onko näin, eli voiko joku muu vahvistaa tämän omakohtaisesti?

                          Comment

                          • AmateurDrive
                            Newbiemmer
                            • Mar 2024
                            • 19
                            • Ylä-Savo

                            Sain omasta 325:sta aivan ensiluokkaista tietoa, tavoitin nimittäin asentajan joka juuri oman auton kanssa työskennellyt, silloin kun edellinen omistaja oli sitä merkkarilla huollattanut. Öljynvaihtojen yhteydessä ol tehty Forte-pesu ja uuden öljyn sekaan ilmeisesti laitettu tuota edellisellä sivulla linkkaamani seal conditioneria, juuri pitämään venttiivarrenkumeja eheämpinä. Ajattelin nyt tilata tuota samaa ainetta ja lisätä öljyn joukkoon, koska tuskin kai siitä voi haittaa olla jos merkkihuollossakin on käytetty? En tiedä teinkö sitten ison virheen kun elokuussa en tuota pesua tehny, laskin vaan kuumana vanhat ölyt pois joka tippaa myöden.

                            Auto tosiaan tuli katsastettuakin lokakuussa kehujen kera ilman huomautuksia ja jopa päästöt läpi konttorilla. Olen kuvannut myös VLogeja autosta ja alla yksi koeajopätkä jonka tein:

                            https://youtu.be/pb9tlkIwevo

                            Kuten ehkä näkyykin moottori toimii ja vetää muutoin täysin normaalisti, ainakin tuonne 6k saakka, joten ei se ehkä aivan väljä ole.

                            Pienemmältä DISAlta tallentuu aina muistiin koodi, vaikkei vikavaloa sytytä, sen ilmeisesti saa laturin irti ottamalla vaihdettua imusarja paikallaan? Joskokaan auton käytöksessä tuota DISAn ongelmaa ei huomaa

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2717
                              • Tampere

                              Originally posted by newnyyppa View Post
                              Bimmerlinkillä vastasivat, että autosta ei saa luettua tuota arvoa ja sen takia näkyy tuommoinen arvo.
                              Sytytyskatkoksia on mahdollista seurata ajon aikana ja sen jälkeen, mutta ei kyseisellä sovelluksella, kun kerran laitteen valmistaja on asian tiedusteluusi vahvistanut.
                              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • Eetu O
                                Newbiemmer
                                • Feb 2023
                                • 8
                                • Kuopio

                                Semmonen vika ilmeni E91 N52B25, että puhaltaa vain vänkärille haaleaa lämpöä ja kuskille puhaltaa kylmää. Voiko olla vika lämppärin kennossa? Vikakoodeja ei anna. Jokasesta räppänästä tulee ilma läpi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎